home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 249 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Et sidste fix - #SLUT
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Et sidste fix - #SLUT  (Læst 32057 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Et sidste fix - #SLUT
« : 21 Feb 2012, 10:03 »

Et sidste fix
-Et spørgsmål om vilje-


Tilbage i FM08 lavede jeg en blog under navnet: Et sidste FM08 fix – Denne blog kommer på mange måder til at minde om den. Titlen på bloggen har i denne omgang en dobbelt betydning, da jeg har to store målsætninger, som jeg rigtig længe har ønsket mig at fuldfører. To målsætninger der skal nås inden jeg dør og fuldfører jeg ikke den ene af dem, ja så lurer døden nok lige om hjørnet.



1: Et spørgsmål om vilje

Mission 1: Fra LLM til Champions league

Jeg har altid haft stor beundring for de FM-nørder, der kan fører et LLM hold i England hele vejen frem til Champions League og mesterskab i Premier League. Jeg har dog aldrig selv fuldført sådan et savegame, jeg er altid gået død i det. Jeg var dog tæt på for nogle sæsoner siden, da jeg kom ret langt med AFC Wimbledon men så chrashede min computer og sjovt nok også FMD, så min blog om det savegame gik også tabt. Siden har jeg ikke gentaget forsøget men nu skal det være, det er bare et spørgsmål om vilje.

Jeg har i anledning af denne blog valgt at gå skridtet videre end bare Blue Sqaure N/S, jeg har lavet en database som går 3 ekstra divisionsniveauer ned, så vi nu befinder os i level 9 i divisionspyramiden i England. Databasen indeholder tæt på 500 ekstra hold fordelt på 23 nye divisioner. Denne database finder du her: Engelsk liga level 9. Rejsen fra level 9 til triumf i Premier League og Champions League, den bliver nok ufattelig lang, derfor lyder titlen et sidste fix. For det bliver nok mit sidste FM2012 single player savegame. Det skal dog nok lykkes, det er bare et spørgsmål om tålmodighed og jernvilje.

Jeg har valgt Woodstock Sports F. C, som befinder sig i Kent League i det sydøstlige England. Der er ingen særlig grund til jeg valgte dem, der var bare en god energi i min krop, da jeg så navnet på klubben. Knæhøj karse og bred ymer, Premier League her kommer jeg.



Mission 2: Rygestop

Jeg har siden, jeg var en lille dreng på kun 11 år været ryger. Jeg startede som de fleste, fordi jeg ville være sej og være en del af de store drenge. Det var mit livs fejltagelse og jeg har storrøget siden. Det er blevet til ca. 20 smøger om dagen og det har efterhånden sat sine spor på min snart 35 år gamle krop. Jeg har i flere omgange startede nogle svage forsøg på rygestop men har aldrig rigtig haft viljen til det. Jeg har nemlig aldrig kendt til andet end et liv med røg, jeg kan i hvert fald ikke huske livet før røgen. Hvem er jeg, hvis jeg ikke er ryger?

Nu nærmer jeg mig de 35 år og de 24 år som ryger, og det giver sig selv. Hvis jeg ikke snart stopper, så kommer døden sq nok og banker på døren. Og jeg har ikke lavet et ægteskabsløfte med mine smøger: Til døden os skiller. – Så det er nu, det er nu. Jeg har jo også andre at tænke på, som min dejlige søn på snart 5 år og så er min kone er gravid, der er en lillesøster på vej til maj. Jeg vil så gerne se mine børn vokse op og prøve at blive bedstefar. Ikke mindst en sund og rask bedstefar, der kan lave noget med sine børnebørn. Forsætter jeg af rygervejen, så er jeg nok ikke sund og rask til den tid. Min krop er som skrevet efterhånden mærket efter de mange smøger, og manglen på motion har ikke hjulpet.

I foråret 2011 ødelagde jeg mit knæ til Oldboys fodbold, hvilket nok var 6. gang det skete. Siden da er det ikke blevet til meget motion, og det kan altså mærkes. Jeg har dyrket sport og især fodbold hele mit liv og har altid været i ok form. Nu ser det noget anderledes ud, jeg kan knapt gå op af vores trapper uden at få åndenød. Det går jo ikke! Mission er derfor: Rygestop og mere motion fra nu af… 90 års fødselsdag her kommer jeg.
« Seneste Redigering: 16 Jun 2012, 21:46 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #1 - [Blog]
« Svar #1: 21 Feb 2012, 10:07 »

Det lyder som et mega fedt projekt.  Jeg følger helt sikkert med på den meget lange rejse, både med mission 1 og 2.

Held og lykke, spørgsmålet er hvilken mission der er sværest :-)

thumps up :-)
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Et sidste fix - #1 - [Blog]
« Svar #2: 21 Feb 2012, 10:37 »

Håber den bliver lige så god som den sidste.. held og lykke på vejen til PL Wink
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #1 - [Blog]
« Svar #3: 21 Feb 2012, 10:52 »

Spændende projekt Wink
Følger!
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #1 - [Blog]
« Svar #4: 21 Feb 2012, 14:24 »

Fantastisk!

Kigger helt klart med!
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #1 - [Blog]
« Svar #5: 21 Feb 2012, 15:41 »

Lyder rigtig spændende, følger helt klart Smiley
Logged

ulle48
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #1 - [Blog]
« Svar #6: 21 Feb 2012, 15:43 »

Der venter endnu en super blog fra Wester! Følger helt klart med!
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #1 - [Blog]
« Svar #7: 21 Feb 2012, 22:06 »

Et sidste fix
-Et spørgsmål om vilje-


2: Det grå guld

Og nej det er ikke undertegnet jeg mener, selvom jeg går under øge/kælenavnet morfar. Det jeg henviser til, det er at Woodstock Sports kun indeholder grå spillere, for jeg har valgt, at der ikke skulle tilføjes spillere. De spillere er som regel urealistisk gode i LLM sammenhæng, så derfor må jeg gå andre veje. Nemmere bliver det selvfølgelig ikke, at jeg har valgt, at jeg skal kører efter LLM reglerne. Jeg må ikke bruge søgefunktionen men kun må signe spillere mine scouts har spottet. Eller scout i ental er det vel, eftersom jeg kun har en enkel scout. Ligeledes har jeg bedt bestyrelsen om at arrangere en trial day, hvor der forhåbentlig dukker et talent eller to op. Indtil da må jeg satse på det grå guld.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #2
« Svar #8: 22 Feb 2012, 09:13 »

Et sidste fix
-Et spørgsmål om vilje-


3: Wester’s Diablo

Den seneste tid i FM har jeg brugt min Gung-Ho taktik, men nu befinder vi os i LLM og der passer flydende og kreativt fodbold nok ikke så godt ind. Så jeg har hevet min gamle klassiker frem, nemlig Wester’s Diablo, som er en standard taktik designet til at fungere i alle tænkelige lande og divisioner. Det er taktikken der skal fører Woodstock Sports op igennem divisionerne og senere forventer jeg at gå Gung-Ho. Det bliver så nok først om 10-12 sæsoner, puha bare tanken giver mig sved på panden. Jeg gider ikke skrive så meget om taktikken, i kan selv tjekke linket ud. Jeg vil dog sige, er du en doven manager som ikke magter at lave nye taktikker alt efter hvor du befinder dig i FM, så er Diabloen en dejlig taktik men også lidt kedelig i længden.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #3
« Svar #9: 22 Feb 2012, 09:19 »

Korte og præcise updates.
I like Thumbs Up
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #3
« Svar #10: 22 Feb 2012, 09:22 »

Korte og præcise updates.
I like Thumbs Up

Ja de lange romaner kommer der sjældent fra min hånd Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #3
« Svar #11: 22 Feb 2012, 09:25 »

Det passer mig fint.
Jeg er mere til blogform end Storytelling Wink
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #3
« Svar #12: 22 Feb 2012, 09:28 »

Det passer mig fint.
Jeg er mere til blogform end Storytelling Wink

Jeg kan godt lide begge dele men storytelling bliver lidt udkogt og mister energien til sidst. Den mere klassiske FM blog er nemmere at gennemfører over længere tid og passer nok bedre til dette projekt...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #3
« Svar #13: 22 Feb 2012, 09:51 »

Jeg kan godt lide begge dele men storytelling bliver lidt udkogt og mister energien til sidst. Den mere klassiske FM blog er nemmere at gennemfører over længere tid og passer nok bedre til dette projekt...

Helt rigtig tilgang du har her!!  Thumbs Up
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Et sidste fix - #3
« Svar #14: 22 Feb 2012, 22:58 »

Det bliver et vildt eventyr Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Sider: [1] 2 3 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010