home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 776 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Fra islandsk bundhold - til....
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Fra islandsk bundhold - til....  (Læst 4583 gange)
ulle48
Førsteholdsspiller

Fra islandsk bundhold - til....
« : 31 Jan 2012, 20:56 »

NU STARTER EVENTYRET!!!

[b]1) [/b]Jeg havde længe længdes efter en laaaang ferie. Jeg vidste ikke hvor hen, men jeg vidste det skulle være snart! Derfor sparede jeg meget, og gik meget op i hvad ting kostede. Efter 3 mdr. havde jeg nogenlunde kunne lægge 15.000 til side. Jeg kiggede inde på "Star Tours" hjemmeside, og faldt med det samme, for det første tilbud jeg så!
ISLAND!!! Jeg blev straks forelsket i den lille by Reykjavik  Jeg rejste med det samme. Jeg spekulerede på om man overhoved spillede fodbold på Island. Når, men det ville jeg nok finde ud af, hvis det var. Jeg fandt hurtigt mit hotel og checkede ind på mit værelse med det samme. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle lave. Jeg valgte dog hurtigt, at jeg ville besvare det spørgsmål, som jeg stilte tidligere: Spillede man fodbold på Island? Jeg spurgte nede i receptionen, om der var en lokal fodboldklub. Han forstod ikke hvad jeg sagde og omvendt. Så jeg drog nysgerrig ud i den skønne by. Jeg fandt hurtigt et slags klubhus, som mindene om et renoveret skur, hvorpå der stod: Vikingur fótbolti. Jeg tænkte, at det måtte da have noget med fodbold at gøre. Så jeg gik med et stor smil på læben ind gennem døren. Der var ikke så mange mennesker, men jeg så der hang en liste på væggen. Der stod noget på engelsk, islandsk og dansk. Da jeg ikke havde andet at tage mig til, kunne jeg lige så godt læse det:

Vikinggur fótbolti er i en stor krise! De røde tal på kontoen, bliver mere og mere rødglødende. Er du manden, som tror på at du kan rejse klubben, er du velkommen til ansøge om at blive chefttræner. Det gør du ved at skrive dit navn, på den sorte linje. Lørdag D. 20 december KL. 14.00, beslutter vi hvem der bliver den nye cheftræner. 

Det var jo i morgen de besluttede hvem der skulle have roret i klubben, og der var ikke en eneste som havde skrevet sig på. Jeg skrev mig straks på, og skyndte mig at løbe hjem for at læse lidt om klubben. Klubben var seedet til en  11. plads. Altså en nedrykning. Jeg vidste, at hvis jeg fik jobbet, kunne jeg sikre klubben, endnu en sæson i den bedste islandske række.
Næste dag mødte jeg nede i klubben kl. 14.00. Lige da jeg havde sat mig, kom der to mænd med jakkesæt på og satte sig for enden af bordet. Vi var tre mennesker i et lille lokale. De to mænd sagde, spurgte hvad jeg hed. Jeg sagde jeg hed Ulrik Petersen og havde ansøgt om jobbet. De tog en kontrakt frem, hvor der stod en hel masse. De pegede det sted jeg kunne skrive under. Jeg var ellevild af glæde. Det var jo fuldstændigt surealistisk det. Jeg skulle være manager i den bedste række på Island. Jeg så hurtigt nogle tal. 3.250 kr om ugen..... Det var ikke lige en løn man kunne prale af, meeeen SO WHAT! Det var for stort til at jeg kunne sige nej.
 Ingen vidste hvor det her ville føre hen, men jeg vidste....EVENTYRET STARTEDE NU!

« Seneste Redigering: 03 Feb 2012, 00:05 af ulle48 » Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller

Sv: Fra islandsk bundhold - til....
« Svar #1: 31 Jan 2012, 21:05 »

Du får da ihvertfald bygget en super stemning op, syntes jeg. Jeg vil helt sikkert læse med, omkring hvad du kan udrette på Island, så hold det kørende !

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 31 Jan 2012, 21:07 »

Du får da ihvertfald bygget en super stemning op, syntes jeg. Jeg vil helt sikkert læse med, omkring hvad du kan udrette på Island, så hold det kørende !

Tak! Det giver altid lidt, når man ved der er nogen som læser med! Smiley

Chamberlain15
Manager

« Svar #3: 31 Jan 2012, 21:11 »

Du kan altid regne med mig, når du spiller med et hold fra Island. Selvom du får islandsk fodbold til at lyde meget værre end det er, så vil jeg selvfølgelig følge med. Good luck! Smiley

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 31 Jan 2012, 21:13 »

Du kan altid regne med mig, når du spiller med et hold fra Island. Selvom du får islandsk fodbold til at lyde meget værre end det er, så vil jeg selvfølgelig følge med. Good luck! Smiley
Haha Opstemt jo tak(:

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 31 Jan 2012, 21:39 »

PRESSEMØDET!!!

2)
Der blev indkaldt til pressemøde. Jeg havde brugt hele dagen på at få fat på det helt rigtige jakkesæt. Og når jeg siger ”det helt rigtige” mener jeg det billigste. Det kostede 1200 islandske kroner. Det svare til godt 55 danske kroner. Det nok det billigste jakkesæt jeg har købt i hele mit liv.
Når, men til pressemødet, blev det afsløret sæsonens forventninger. UNDGÅ NEDRYKNING! Det stod klart for. Hvis jeg rykkede ned med dette hold, var min trænerkarriere ovre. Jeg kunne ikke have stående på mit CV, at jeg havde rykket ned med et hold i ISLAND!!??
På pressemødet, sagde jeg på klubbens vegne, at vi nok skulle klare en sæson mere i ligaen. Jeg forklarede at min strategi var at spille offensivt fodbold. Jeg kunne se der kom nogle smil frem, for de fans der var mødt frem. De glædede sig vidst nok til at se nogle mål på deres stadion ”Vikin”. 
Nu glædede jeg mig bare til at komme i gang…

Hvis i vil have jeg gør noget om, eller om jeg skal ligge noget mere vægt på det og det eller noget helt andet, så siger i bare til! (:
« Seneste Redigering: 01 Feb 2012, 21:57 af ulle48 » Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 31 Jan 2012, 21:48 »

Spændende læsning, følger helt klart med.

Liverpool, Dortmund, AGF

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 31 Jan 2012, 22:11 »

Spændende læsning, følger helt klart med.
Fedt! (:

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #8: 31 Jan 2012, 22:17 »

Et billede (logo eventuelt) i toppen og lidt større overskrift i stedet for bare at bruge capslock ville pynte, det ville samtidigt få dine updates til at stå ud fra alle kommentarene i tråden Smiley

spændende liga valg, vil klart kigge med.

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 31 Jan 2012, 22:44 »

Et billede (logo eventuelt) i toppen og lidt større overskrift i stedet for bare at bruge capslock ville pynte, det ville samtidigt få dine updates til at stå ud fra alle kommentarene i tråden Smiley

spændende liga valg, vil klart kigge med.
ved det godt, men kan simpelhen ikke finde ud af det:( har prøvet alt. Når jeg sætter et billed ind gider det ikke komme frem? Og når jeg vil gøre teksten stor, sker der ikke noget?

FannsiMall
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 31 Jan 2012, 22:49 »

Jeg følger helt klart med, da jeg selv er islænding Wink

I <3 Man Utd and Cardiff

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 01 Feb 2012, 21:23 »

SÅ VAR HVERDAGEN STARTET!!!

3)
Jeg var faldet godt til her på Island. Menneskerne var meget imødekomne og ville altid lige have en snak om fodbold. I dag var en stille og rolig dag. Dagen skulle gå med at jeg skulle snakke med de forskellige spillere individuelt. Jeg ville gerne have et tæt forhold til alle spillerne. De skulle vide, at de altid kunne komme til mig, hvis der var noget de ville snakke om.
Jeg havde nu brugt 4 timer på at snakke lidt med spillerne. Den eneste jeg manglede var de nyindkøbte unge talent fra Uruguay Jhon Pírez
Jeg forklarede ham, at han ville komme til at gøre en stor forskel i klubben, hvis han ydede hans bedste. Jeg fortalte ham, at ham og Björgólfur Takefusa skulle udgøre den farlige angrebsduo. Så jeg forslog at ham og Björgólfur Takefusa mødtes inden de næste par dage, så de kunne lære hinanden bedre at kende.
Jeg var træt da jeg kom hjem. Jeg børstede mine tænder og gik langsomt i seng. Næste dag, var en helt speciel dag. Det var nemlig min første træning som manager. Jeg snakkede med min assistent, og vi besluttede os for, at det skulle være en hård træningsdag.  Vi skulle nemlig spille vores første træningskamp i denne her sæson, så vi skulle være godt forberedt. Efter den hårde træning, var der aftensmad inde i det lille klubhus.
Jeg sagde til spillerne, at de skulle huske at gå tidligt i seng. Så sagde jeg farvel, tog min blå mountainbike frem, og cyklede hjem til min lejlighed. Men så skete det der absolut ikke måtte ske…
« Seneste Redigering: 01 Feb 2012, 21:59 af ulle48 » Logged

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 02 Feb 2012, 16:50 »

TRÆNINGSKAMPE!!!

JEG HAVDE TABT MINE NØGLER!!?? Men jeg havde heldigvis et reserve par..

4)
Vi havde fået spillet 2 træningskampe. Det gik rigtig godt. Kampene endte 1-1 og 2-0. Dog var den første kamp, mod et hold fra divisionen under os, men jeg var godt tilfreds. Sæsonen startede om 2 uger. Jeg glædede mig helt vildt og kiggede lige i kampprogrammet, for at se hvem det var vi skulle møde først. Det var et hold der hed Fjölnir. Jeg kendte ingen hold på Island, så jeg over/under-vurderede ingen!
HOV!? Der stod da ikke det var en sæsonkamp vi skulle spille? Det var en Cupkamp? DE FØRSTE 7 KAMPE VI SKULLE, VAR EN CUPKAMP? Jeg blev meget overrasket, og jeg må da indrømme jeg også blev lidt skuffet. Nu havde jeg glædet mig så meget til sæsonen skulle gå i gang. Og så var der over 3 måneder til den startede. Men jeg tog det med et smil, og forberedte mig til kampene. Vi var 8 hold i en pulje, og kun førstepladsen gik videre til semifinalen. Chancen for at vi skulle løfte trofæet var meget små. Men vi troede alle på den..
« Seneste Redigering: 02 Feb 2012, 17:46 af ulle48 » Logged

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #13: 02 Feb 2012, 17:32 »

Island, lyder spændende, du skriver det godt.
Følger helt klart med Wink

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 02 Feb 2012, 17:45 »

Island, lyder spændende, du skriver det godt.
Følger helt klart med Wink
Mange tak Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010