home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:31:58 Bubbles Blogkonkur... #13 - Danish Viking Wa...
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  1 Bruger, 390 Gæster Online.

Indlæg: 1132814 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ajax på vej tilbage til den europæiske top
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Ajax på vej tilbage til den europæiske top  (Læst 1843 gange)
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« : 19 Jan 2012, 22:56 »



Indledning




I løbet af de seneste år, var Ajax begyndt at blive en ren og skær talentudviklings klub, noget som de lokale fans efterhånden var ved at være godt og grundigt trætte af, de savnede det gamle Ajax, hvor europæisk succes kom over talentudviklingen og økonomi. Det fik de da også gjort Ajax’s bestyrelse klar over, som konsekvent besluttede sig for at efterkomme fansenes ønsker og fyrede træneren, ikke fordi at det var hans skyld men de følte bare at det ville være bedst med frisk blod.

Der cirkulerede mange navne rundt omkring i Amsterdam de følgende dage omkring hvem den nye træner mon kunne være, navne som Frank Rijkard, Rafael Benitez, Morten Olsen blev alle nævnt. Men de mange Ajax fans fik sig dog en grim overraskelse, syntes de da i hvert fald selv, da bestyrelsen offentliggjorde navnet på den nye træner: Kabby Nielsen lød navnet, de fans der var mødt op til pressekonferencen kiggede forundret på hinanden og sagde: Hvem fanden er det?. Men de var dog alle indstillet på at give den uerfarne Dansker en fair chance inden de begyndte at dømme ham, det hjalp dog også på det at Kabby Nielsen kort efter fortalte Ajax’s bestyrelse at hans mål helt klart var at vinde Eredivisie i år, og derfor også fik sat et noget større transferbudget til rådighed, allerede nu florere der rygter omkring at han skulle være ude efter det Tyske supertalent Marc-André ter stegen, og at han angiveligt allerede skulle have skrevet kontrakt med Frankfurts venstreback, Giorgos Tzavellas.
« Seneste Redigering: 20 Jan 2012, 15:04 af ReaLFCK » Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #1: 19 Jan 2012, 23:01 »

Velkommen til min blog, som i nok allerede har lagt mærke til, kommer den til at omhandle Ajax. Mit mål her i første sæson, er at vinde Eredivisie, og lige få styr på spillertruppen. Det skal dog siges at dette er min første blog, så det kommer nok ikke til at blive noget festfyrværkeri, slet ikke på den grafiske side, der har jeg MEGET begrænset erfaring, det bliver nok højest et par billeder i ny og næ, indtil jeg får sat mig noget mere ind i det. Nu her når jeg lige har overstået pre-season/Transfer vinduet, vil det blive månedlige updates fremover.
« Seneste Redigering: 20 Jan 2012, 15:03 af ReaLFCK » Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #2: 19 Jan 2012, 23:07 »

Så er Pre-season ved at være fortid, og menuen stod på Super Cup finale imod Twente, på pressemødet inden kampen lovede Kabby Nielsen, et tidligt trofæ til de trofaste Ajax tilhængere, og det skulle vise sig at han måske havde fat i noget. For nemlig allerede efter 7 minutters spil kunne Miralem Sulejmani sende bolden i nette, bag en chanceløs keeper, og allerede inden pausen havde samme Sulejmani fordoblet føringen til 2-0, på straffespark.

Inden at Ajax spillerne nærmest var kommet tilbage på grønsværen efter pausen havde Twente dog reduceret, på mål af Demitrov, nu var der spænding tilbage i opgøret igen, og man kunne se på den meget entusiastiske manager Kabby Nielsen, at han ikke var helt rolig ved situationen, og det blev da også endnu værre da Luuk de Jong i det 71 minut udlignede til 2-2…Eller det troede man i hvert fald, indtil at man kiggede ned på linjedommeren som stod med flaget i vejret, offside. De sidste 20 minutter blev Kabby Nielsen ved med at forsøge at få sit hold længere op på banen, for at få scoret det afgørende mål, det kom så i det 81 minut af Kolbeinn Sigpórsson på en friløber, og i resten af kampen kørte Ajax bare bolden rundt i egne rækker. Efter kampen kom Kabby Nielsen med denne kommentar ” Det er helt fantastisk, allerede nu at have vundet sæsonens første trofæ, jeg er fuldstændig ekstatisk. Men spillerne gjorde det også helt fantastisk derude i dag, det var virkelig en flot spillet kamp af dem i dag.”
« Seneste Redigering: 20 Jan 2012, 15:03 af ReaLFCK » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #3: 19 Jan 2012, 23:11 »

Godt at se du fik samlet modet og fik startet din blog...

Ajax er en spændende klub, med mulighed for spænding i både ligaen og i champions league. Det er i hvert fald den helt rette klub til at forme og skabe sjerner ud af talenter...

Der er dog blot nogle småting til at starte med jeg li vil kommentere på...

Mht billedet du bruger som banner, så virker det ikke... Desuden så bør du måske centrere det, men det er blot min subjektive holdning. Og en sidste ting, er længden af dine sætninger... Du har nogle meget lange sætninger med flere indskudte dele... prøv evt. at sætte nogle punktummer, da det kan gøre det hele mere flydende Smiley

Men ser frem til hvad du får bedrevet i Ajax, har personligt haft rigtig gode erfaringer i nogle tidligere versioner af FM, og så er det da også min yndlings klub i Holland Wink
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #4: 19 Jan 2012, 23:15 »

Jeg synes faktisk du skriver godt nok Smiley

Men din blog bliver bare keeeeeeeeeedelig .. Ved godt det ikke er alle der besider de store grafiske egenskaber, men synes lige jeg ville sige.. Sådan som det står nu, er der intet der fanger mig, og har faktisk ikke lyst til at læse den.. Sæt den op i nogen afsnit, skriv lidt længere updates også kunne du måske skifte skrifttype (Bare for at fange folk).. Bare lidt råd Smiley Det er selvfølgelig ikke nødvendigt med skrifttypen ..
Logged


ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #5: 19 Jan 2012, 23:22 »

Mange tak for rådene, vil da klart prøve at tage det til eftertanke, men mht grafikken, så er det ikke noget jeg lige kan sætte mig ind i nu, da jeg ganske enkelt ikke aner hvordan jeg skal lære det ;p og ja, kan da godt se. At det måske bliver lidt kedeligt.

Og angående billede og at det skulle være centreret, så var det faktisk også noget jeg prøvede på. Men det virkede ikke helt, håber det er noget der kommer med tiden Wink - Kom endelig med flere kommentarere.
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #6: 20 Jan 2012, 15:34 »

Så er Kabby Nielsen klar til sin debut i Eredivisie, Venskabskampene er succesfuldt overstået, og hans ageren på transfermarkedet har også vist sig at være en succes.

Transfers
-   Giorgos Tzavellas = 18 Mio kr.
-   Lucas Andersen = 15 Mio kr.



Kabby Nielsen kan dog ikke holde sig helt fra de store talenter, selvom at han er ansat til at vinde Champions League. Efter lange forhandlinger lykkedes det ham nemlig at få Lucas Andersens underskrift for 15 mio kr. Pre-Season’en var også en succes for den nyerhvervede manager.

Pre-season resultater

   
-Liege 0-7 Ajax 
-KV Kortrijk 0-0 Ajax
-Clerment Foot 63 0-2 Ajax
-RC Mechelen 1-6 Ajax
-Ajax 1-2 Schalke
-Newell’s 0-4 Ajax
-Ajax CT 1-2 Ajax
-Ajax 3-1 Twente


I Løbet af de Pre-season kampe gik det også op for Kabby Nielsen og Ajax’es tilskuere hvordan den stærkeste start 11´er, ville se ud fremover.

Start 11´eren

Vermeer
Van der Wiel – Vertonghen – Alderweireld – Tzavellas
  Enoh

     Sulejmani – Eriksen – Aissati
       El Hamdaoui – Sigporssón
Logged

NiklasV
Gæst
 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #7: 21 Jan 2012, 20:25 »

Tjek evt de her guides ud. De hjalp mig utrolig meget i starten :-)

http://fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=15
Logged

Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #8: 21 Jan 2012, 21:35 »

Et spændende hold, du har valgt, følger helt klart med.
synes du skriver godt
Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

Stimorol
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #9: 24 Jan 2012, 10:22 »

Kommer der snart update, ved godt det ik er længe siden sidst, men hva pokker???

Har du ik et nyere TB???
« Seneste Redigering: 24 Jan 2012, 10:24 af Stimorol » Logged

Liverpool, Dortmund, AGF

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Ajax på vej tilbage til den europæiske top
« Svar #10: 29 Jan 2012, 23:01 »

Undskyld jeg siger det, men alt den farvede skrift skræmmer læserne væk, eller er det bare mig? Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010