home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Talent udvikling
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Talent udvikling  (Læst 4435 gange)
R.Poulsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Talent udvikling
« : 18 Jan 2012, 14:24 »

Hvordan udvikler i jeres talenter? Personligt hyrer jeg super trænere, samt sørger for at holde faciliteterne i top. Endvidere sætter jeg dem til at lære af spillerne fra førsteholdet, og giver dem individuel træning i deres svagheder (Kigger deres svagheder i spiller rapporten). Dette medfører at de bliver rigtig gode når de når en alder omkring 18-19 år... Men de er jo stadig ikke helt gode nok til at slå superstjernerne af på første holdet, så ved ikke om de skal udlejes? Eller hvad plejer i at gøre? Vil jo ikke smide et talent med 4-4,5 stjerner i potentiale på gulvet..

Har haft dårlig erfaring med at udleje talenter i ældre Fm spil  Sur
Logged

NiklasV
Gæst
 
Sv: Talent udvikling
« Svar #1: 18 Jan 2012, 14:42 »

Hvordan udvikler i jeres talenter? Personligt hyrer jeg super trænere, samt sørger for at holde faciliteterne i top. Endvidere sætter jeg dem til at lære af spillerne fra førsteholdet, og giver dem individuel træning i deres svagheder (Kigger deres svagheder i spiller rapporten). Dette medfører at de bliver rigtig gode når de når en alder omkring 18-19 år... Men de er jo stadig ikke helt gode nok til at slå superstjernerne af på første holdet, så ved ikke om de skal udlejes? Eller hvad plejer i at gøre? Vil jo ikke smide et talent med 4-4,5 stjerner i potentiale på gulvet..

Har haft dårlig erfaring med at udleje talenter i ældre Fm spil  Sur
Sørg for at give dem masser af spilletid - det er GUF for talenter! Smiley
- Ihvertfald i de kampe hvor du ser dig selv som favorit Wink
« Seneste Redigering: 18 Jan 2012, 14:45 af NiklasV » Logged

Sir Kunak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #2: 18 Jan 2012, 14:58 »

Hvordan udvikler i jeres talenter? Personligt hyrer jeg super trænere, samt sørger for at holde faciliteterne i top. Endvidere sætter jeg dem til at lære af spillerne fra førsteholdet, og giver dem individuel træning i deres svagheder (Kigger deres svagheder i spiller rapporten). Dette medfører at de bliver rigtig gode når de når en alder omkring 18-19 år... Men de er jo stadig ikke helt gode nok til at slå superstjernerne af på første holdet, så ved ikke om de skal udlejes? Eller hvad plejer i at gøre? Vil jo ikke smide et talent med 4-4,5 stjerner i potentiale på gulvet..

Har haft dårlig erfaring med at udleje talenter i ældre Fm spil  Sur

Lej spilleren ud til en klub hvor du er sikker på at han får spilletid, og kig evt. på klubbens faciliteter.  Wink
Logged


FC BLOD PÅ TRØJEN

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #3: 18 Jan 2012, 15:12 »

Hvordan udvikler i jeres talenter? Personligt hyrer jeg super trænere, samt sørger for at holde faciliteterne i top. Endvidere sætter jeg dem til at lære af spillerne fra førsteholdet, og giver dem individuel træning i deres svagheder (Kigger deres svagheder i spiller rapporten). Dette medfører at de bliver rigtig gode når de når en alder omkring 18-19 år... Men de er jo stadig ikke helt gode nok til at slå superstjernerne af på første holdet, så ved ikke om de skal udlejes? Eller hvad plejer i at gøre? Vil jo ikke smide et talent med 4-4,5 stjerner i potentiale på gulvet..

Har haft dårlig erfaring med at udleje talenter i ældre Fm spil  Sur

Selv de største stjerner på dit hold kan ha brug for en pause... brug noget rotationsprincip, og giv dine talenter noget erfaring på førsteholdet... Det gavner dem enormt... Jeg har i indeværende sæson med mit Arsenal mandskab givet en 17-årig chancen på venstrekanten 15+ gange, og hans udvikling tager altså fart heraf.

Og tja på trods af eventuelle dårlige erfaringer med udlejninger, så kan det altså være et godt alternativ, hvis du ikke kan få roteret den unge spiller ind over førsteholdet... du skal blot sørge for at de bruger ham, og at han ikke blot er backup... så hvis du er en stor klub, så vil udlejning til en noget mindre klub nok være at foretrække...


Men jeg vil dog selv vælge at rotere, da man dermed selv kontrollere spilletid og træningen, og dermed kan forme ens kommende superstjerne så han passer ind på holdet.. Det kan godt give nogle kampe i starten hvor han ikke spiller sit bedste, men med lidt tilvænning kommer det... Så lad de første kampe være mod mindre modstandere...
Logged

R.Poulsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling
« Svar #4: 18 Jan 2012, 15:21 »

Har cirka 3 mdr. tilbage af sæsonen, så vil jeg prøve at sælge en masse reserver og i stedet satse på talenterne Smiley Evt. finde nogle flere samarbejdsklubber.. .
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling
« Svar #5: 18 Jan 2012, 16:09 »

Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #6: 18 Jan 2012, 16:10 »

Har den erfaring at hvis talentet er stort nok er de klart værd at satse på, på førsteholdet.. de skal lige vende sig til at spille med så gode spiller i starten, men de har det tit med at komme uimponerede ind og levere ligeså godt som førsteholds spiller.. når jeg har et stort talent så er han fast på førsteholdet og spiller gerne mange kampe..

Men som andre skriver så sørg ellers for at leje ham ud til de rigtige klubber.. Spilletid er den vigtigste del af udviklingen..
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #7: 18 Jan 2012, 16:15 »


Hvordan sætter du den tekst med alle titler osv du har med City? og er det nogen den automatisk gør hver gang du skriver?
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling
« Svar #8: 18 Jan 2012, 16:27 »

Hvordan sætter du den tekst med alle titler osv du har med City? og er det nogen den automatisk gør hver gang du skriver?

Du skal ind på din profil, og så vælg forumindstillinger. Der kan du lave en signatur.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #9: 18 Jan 2012, 16:51 »

Du skal ind på din profil, og så vælg forumindstillinger. Der kan du lave en signatur.


Tak for hjælpen Thumbs Up
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #10: 19 Jan 2012, 11:04 »

Jeg vil anbefale at sætte nogle af dine mere erfarne spillere til at tutore de yngre - det eneste du skal være opmærksom på er at den ældre spiller (helst) skal have højere eller samme determination som den yngre spiller du vil tutore.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #11: 19 Jan 2012, 11:08 »

Derudover vil jeg anbefale at anlægge en mere stringent process mht. til talenter.  Smiley

F.eks:
alder < 18, skal de være på dit youth / reservehold
alder = 18 - lej dem ud til en affiliate klub
alder 19 = begynd at spille dem ca. 15-20 minutter hver kamp.
alder 20 = begynd at spille dem på første holdet - dvs. 1 kamp til din nr. 1 på positionen og 1 kamp til din nye.
alder > 20. Hvis spilleren er god nok til første holdet, så fortsæt med at spille ham, ellers sælg ham.

Logged

Bovski
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #12: 19 Jan 2012, 12:30 »

Et godt råd jeg har læst på Sigames forum er altid at være opmærksomme hvem der er træner for det hold der ønsker at leje din spiller, og om han har gode stats i fx. working with youngsters hvilket vil gøre ham mere sandsynlig til at bruge dine unge talenter..
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Talent udvikling
« Svar #13: 19 Jan 2012, 12:30 »

Derudover vil jeg anbefale at anlægge en mere stringent process mht. til talenter.  Smiley

F.eks:
alder < 18, skal de være på dit youth / reservehold
alder = 18 - lej dem ud til en affiliate klub
alder 19 = begynd at spille dem ca. 15-20 minutter hver kamp.
alder 20 = begynd at spille dem på første holdet - dvs. 1 kamp til din nr. 1 på positionen og 1 kamp til din nye.
alder > 20. Hvis spilleren er god nok til første holdet, så fortsæt med at spille ham, ellers sælg ham.



Ikke enig. Hvis talentet er stor nok er alderen også gammel nok. Jeg har fæere gange haft spillere der når de blev 21 år gik fra vidunderdreng til verdensklassespille re, og det sker kun hvis de får kampe.

Jeg vil mene den skal se sådan her ud:
alder 15-21 = i førsteholdstruppen og lad dem få 1. holdskampe løbende.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talent udvikling
« Svar #14: 22 Jan 2012, 03:34 »

Derudover vil jeg anbefale at anlægge en mere stringent process mht. til talenter.  Smiley

F.eks:
alder < 18, skal de være på dit youth / reservehold
alder = 18 - lej dem ud til en affiliate klub
alder 19 = begynd at spille dem ca. 15-20 minutter hver kamp.
alder 20 = begynd at spille dem på første holdet - dvs. 1 kamp til din nr. 1 på positionen og 1 kamp til din nye.
alder > 20. Hvis spilleren er god nok til første holdet, så fortsæt med at spille ham, ellers sælg ham.


Heller ikke enig - hvis talentet er stort nok, så kan han med fordel hives på førsteholdet og få den vigtige fulde træning (hvis han har ungdomskontrakt). Giv ham lidt minutter hist og pist, så hans udvikling ikke går i stå (han spiller jo derved ikke kampe på ungdomsholdet). Hvis hans udvikling går lidt i stå vil jeg anbefale dig at leje ham ud til en klub, der giver ham spilletid og gerne med hæderlige faciliteter. Husk ikke alle talenter peaker i starten af 20'erne - men med den rette behandling, kan det i FM være muligt Hævet Øjenbryn
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010