home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 499 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Transfer Tips
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Transfer Tips  (Læst 1897 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Transfer Tips
« : 08 Jan 2012, 20:24 »

Her vil jeg komme med lidt tips til transferfronten eftersom jeg lige har fået smag for at skrive guides for tiden. De vil blive skrevet meget kort og forståeligt, så det ikke er til at tage fejl af. Det er lidt begynder tips, så alle kan være med. Er du en erfaren Football Manager spiller, er sandsynligheden for at du får meget ud af det, ikke så stor. Men læs det da for en sikkerhedsskyld.

Tips:
Både transfer til og fra klubben kan blive set i ”Transfercenter” en ny feature til Football Manager 2012, som jeg personligt er meget glad for. Det gør det hele meget mere overskueligt.

Er spilleren ”Sat til salg” er der større chance for at du skal betale mindre og han er villig til at skifte til din klub.

En spiller er mere villig til at skifte til klubben, hvis det er hans favoritklub.

Hvis du køber en spiller med et stort omdømme, kan du tjene masser af penge på trøjesalg. Mine erfaringer er gode med ældre spillere, til billige penge, som hurtigt bliver tjent ind igen via trøjesalg.

Hvis du tilbyder en skadet spiller til klubber, er chancen ikke stor for at de vil købe ham. De vil med stor sandsynlighed først blive interesseret når skadet er kvit. Så du kan lige så godt vente med at tilbyde ham til andre klubber til han er klar.

Hvis du roser en anden manager i medierne og bygger et venskab op med ham, er der større chance for at han vil sælge spilleren til netop dig. Det kan hjælpe meget efter mine egne erfaringer. Derudover ryger der måske 10 millioner af prisen nogle gange hvis man er oppe i den prisklasse.

Og det er omvendt den anden vej. Er du dårlige ’venner’ med en manager fra en anden klub, vil han naturligvis ikke sælge sine spillere til dig med ret stor sandsynlighed.

Hvis en spiller er på en lang kontrakt, kan han være dyrere at hente til din klub.

Inde under en spillers profil, kan du ”Tal med pressen”, hvor det er en god idé at nævne du er interesseret i spilleren. Det kan gøre det nemmere at få ham til klubben, og nemmere at købe ham i det lange løb. Men pas på med at gøre det for meget, for det kan gøre dine nuværende spillere på samme position utilfredse. Det er en god idé at flirte med spilleren, da han derved skaber lyst til at præstere og vise at han gerne vil skifte til din klub. Det kan efter egne erfaringer også gøre prisen lavere, hvis spilleren selv gerne vil sælges.

Spiller du LLM, kan du nogle gange blive inviteret til en kamp hvor spillerne forsøger at vise deres talent og se om de kan finde en ny klub. Det kan være du kan finde din næste stjerne der.

Du kan lave et træningsprogram der passer til din spiller lige når du har købt ham. Der er en genvej i nyheden om du har signet ham. Det er en god idé at lave specifikke træningsprogrammer til hver enkel spiller, da det giver optimal træning og udnyttelse af potentiale.

Du kan gå ind på en klub og trykke på ”Få lånerapport”, hvor du kan se hvilke spillere klubben er interesseret i at udleje. Er du bare interesseret i et Chelsea talent, er det en smart metode og finde ud af om han kan lejes ud.

Du kan acceptere eller afvise flere bud på én gang ved at gå ind i ”Transfercenter” og klikke på budene og holde CTRL inde. Desuden kan man også trykke ”Afvist alle” nede i bunden af skærmen.

Du kan tilbyde kontrakter til ’de grå virtuelle spillere’ fra dit eget hold, hvis du er et dårligt hold og ikke har nok spillere i truppen.

Hvis du sætter en spiller til ”ikke ønsket af klubben”, kan du hurtigere komme af med ham, da interessen gerne skulle blive større. Chancen for at han gerne vil til en anden klub er også større.

Spillet stopper med mindre tidsintervaller på transfervinduets sidste dag. Det gør det nemmere for dig at hente en spiller i allersidste sekund.

Hvis du sælger og køber for mange spillere på for kort tid, kan du komme til at ødelægge moralen på dit hold og det vil også give dårlige resultater. Det skal man passe meget på med.

Du kan hente en spiller på prøvetræning for at se ham an. Det kan betale sig, hvis du enten ikke kan scoute ham eller er helt sikker på om du vil have ham. Han kan på prøvetræningsophold et kun spille venskabskampe og for reserveholdet. Hvis mange er interesseret i spilleren er det en god idé at hente ham på prøvetræning, da han derved efter mine erfaringer får mere lyst til netop at vælge din klub.

Du kan godt købe en spiller, som har spillet i to klubber på ét år, men han vil først komme til din klub når året er forbi.

Hold øje med hvilke spillere der er til salg, men lad være at byd deres pris de er sat til salg til (på nær hvis den er mindre end spillerens værdi). Forsøg at byd på spillerens værdi i stedet. Er spilleren til salg, er der stor sandsynlighed for at klubben vil af med ham, og derfor vil de gerne gå meget ned i pris på ham. Jeg synes det er det bedste råd jeg kan give! Jeg har hentet mange fantastiske fodboldspillere for ingen penge med dette trick. Men husk lige at lav en talentspejder rapport, for det er ikke hver eneste gang det er sådan.



Du kan også tjekke det her:
Teamtalk Tips
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Transfer Tips
« Svar #1: 08 Jan 2012, 20:40 »

Folk er mere end velkommen til at sende deres egne erfaringer ind. Dette her er noget jeg har samlet rundt på nettet og egne erfaringer, men det er sikkert andre af jer freaks som har en masse at byde ind med.

Jeres indlæg vil blive citeret i det trådstartende indlæg øverst.

I kan også læse om Teamtalk Tips her:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=32614.0

Hvor I også er velkommen til at byde ind med erfaringer!
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Transfer Tips
« Svar #2: 08 Jan 2012, 21:02 »

En rigtig god guide til nye brugere, selvom jeg kender og bruger mange af dine forslåede tips i forvejen. Men det er godt skrevet og det skal folk nok få glæde af.. Thumbs Up

Jeg har et tip, som du måske vil have med;
Når man skal sælge en spiller kan man være heldig og udbyde ham til tre gange hans værdi for at få så mange penge ud af handlen så muligt. Hvis jeg har en spiller med en værdi på 15.000.000 kroner udbyder jeg ham altid til 45.000.000 kroner første gang for at se om jeg ikke kan få en højere pris. Det virker næsten hver gang og jeg får som regel 2-3 gange så høj en salgspris, som værdien Thumbs Up

Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010