home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 512 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Jeg taber i stimer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Jeg taber i stimer  (Læst 2844 gange)
JegErEnFMFiasko
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Jeg taber i stimer
« : 29 Dec 2011, 02:57 »

Hej Freaks


Jeg spiller nærmest FM dagligt. Og det er som om at uanset hvilket hold jeg er, taber jeg i stimer. Altså hvis nu jeg smider point i en kamp er det næsten med sikkerhed at jeg også gør det i den næste.

Er der nogen der har oplevet det samme eller ved hvad jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak  Grin
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #1: 29 Dec 2011, 04:14 »

Hej Freaks


Jeg spiller nærmest FM dagligt. Og det er som om at uanset hvilket hold jeg er, taber jeg i stimer. Altså hvis nu jeg smider point i en kamp er det næsten med sikkerhed at jeg også gør det i den næste.

Er der nogen der har oplevet det samme eller ved hvad jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak  Grin

Ja. Skift taktik. (Godt nok har "VI" i Lyngby en filosofi om at scorer flere mål end modstanderen.. men den holder ikke altid! Wink

Begynders-choice er jo at hente en "FM- eksperts taktik" - så kan du altid rette den til - sjovest er dog egne taktikker der holder vand. God fornøjelse.

Til ovenstående skal du nok have fat i de større engelske sites.
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #2: 29 Dec 2011, 08:50 »

Hej Freaks


Jeg spiller nærmest FM dagligt. Og det er som om at uanset hvilket hold jeg er, taber jeg i stimer. Altså hvis nu jeg smider point i en kamp er det næsten med sikkerhed at jeg også gør det i den næste.

Er der nogen der har oplevet det samme eller ved hvad jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak  Grin

Nu ved jeg ikke om du er sådan en som retter din taktik rigtig meget til fra start?? - Hvis jeg taber meget med et hold, så finder jeg en af standard taktikkerne, som altid holder (da der er et minimum af ændringer og et minimum af forventninger til spillernes stats (dvs. alle spillere kan f.eks. finde ud af at spille i en standard 4-4-2). Når du så begynder at vinde, selvtilliden og moralen stiger, så kan du begynde (en kamp af gangen) at ændre det over mod den taktik du gerne vil have.

Så snart det så begynder at gå dårligt, så er det back to basics igen.

Derudover er det selvfølgelig vigtigt at du ser på stats på de spillere du sætter på de forskellige pladser, passer de virkelig så godt til pladsen som du selv syntes....

Håber du kan bruge det til lidt hjælp med at komme igang.

Ja. Skift taktik. (Godt nok har "VI" i Lyngby en filosofi om at scorer flere mål end modstanderen.. men den holder ikke altid! Wink

Begynders-choice er jo at hente en "FM- eksperts taktik" - så kan du altid rette den til - sjovest er dog egne taktikker der holder vand. God fornøjelse.

Til ovenstående skal du nok have fat i de større engelske sites.

Det syntes jeg tilgengæld ikke er den rigtige vej at gå... du lærer intet  i forhold til at sætte din egen taktik og du ender med altid at skulle bruge sådan en taktik (som er gennemtestet og en sikker vinder... og det er hvad jeg kalder GLORYHUNTER at tage sådan en taktik.... men det kan man jo selvfølgelig selv vælge... men hvad sjov er der i at andres taktik giver dig succes... så kunne du lige så godt sidde og kigge på de spillede... NOT FUN)
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #3: 29 Dec 2011, 08:59 »

Hej Freaks


Jeg spiller nærmest FM dagligt. Og det er som om at uanset hvilket hold jeg er, taber jeg i stimer. Altså hvis nu jeg smider point i en kamp er det næsten med sikkerhed at jeg også gør det i den næste.

Er der nogen der har oplevet det samme eller ved hvad jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak  Grin

Prøv at fortæl lidt om hvem du er, din taktik, dine roller og hvem du har af spillere.. Ellers er det svært at guide dig, andet end at fortælle dig at du bare skal finde en taktik der virker, og det får du jo ikke meget ud af..   Smiley

Edit: Du kan evt. sende mig en PB, og så skal jeg nok forsøge at hjælpe dig.

Og så lige en sidste ting. Velkommen til siden   Thumbs Up
Logged

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #4: 29 Dec 2011, 09:08 »

Nu ved jeg ikke om du er sådan en som retter din taktik rigtig meget til fra start?? - Hvis jeg taber meget med et hold, så finder jeg en af standard taktikkerne, som altid holder (da der er et minimum af ændringer og et minimum af forventninger til spillernes stats (dvs. alle spillere kan f.eks. finde ud af at spille i en standard 4-4-2). Når du så begynder at vinde, selvtilliden og moralen stiger, så kan du begynde (en kamp af gangen) at ændre det over mod den taktik du gerne vil have.

Så snart det så begynder at gå dårligt, så er det back to basics igen.

Derudover er det selvfølgelig vigtigt at du ser på stats på de spillere du sætter på de forskellige pladser, passer de virkelig så godt til pladsen som du selv syntes....

Håber du kan bruge det til lidt hjælp med at komme igang.



Det syntes jeg tilgengæld ikke er den rigtige vej at gå... du lærer intet  i forhold til at sætte din egen taktik og du ender med altid at skulle bruge sådan en taktik (som er gennemtestet og en sikker vinder... og det er hvad jeg kalder GLORYHUNTER at tage sådan en taktik.... men det kan man jo selvfølgelig selv vælge... men hvad sjov er der i at andres taktik giver dig succes... så kunne du lige så godt sidde og kigge på de spillede... NOT FUN)

Det kommer da bestemt an på udgangspunktet. Er man i ny i FM - er en gennemprøvet taktik en fin start i mine øjne - det giver nemlig ofte et godt indblik i hvor mange parametre en taktik kan "indeholde". Det er klart at det ikke er interessant på den lange bane - men jeg fornemmer at spilleren er en anelse desperat efter succes - og så kan det IMO sagtens betale sig for brugeren - igen afhængig af hans interesse og udgangspunkt for at spille.

Kommer han over i Lutz PF chal - er der andet på spil.


Jeg er en F: Husk iøvrigt at lave nogle gode sidelinje shouts til en hjemme og udebane.. Det betyder alligevel en del Smiley


Desuden kan Hvordan bruger jeg spilleren - tråden vel anbefales - måske nogle af dine spillere kan bruges bedre.
« Seneste Redigering: 29 Dec 2011, 09:12 af DonMambo » Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #5: 29 Dec 2011, 09:33 »

Det kommer da bestemt an på udgangspunktet. Er man i ny i FM - er en gennemprøvet taktik en fin start i mine øjne - det giver nemlig ofte et godt indblik i hvor mange parametre en taktik kan "indeholde". Det er klart at det ikke er interessant på den lange bane - men jeg fornemmer at spilleren er en anelse desperat efter succes - og så kan det IMO sagtens betale sig for brugeren - igen afhængig af hans interesse og udgangspunkt for at spille.

Kommer han over i Lutz PF chal - er der andet på spil.


Jeg er en F: Husk iøvrigt at lave nogle gode sidelinje shouts til en hjemme og udebane.. Det betyder alligevel en del Smiley


Desuden kan Hvordan bruger jeg spilleren - tråden vel anbefales - måske nogle af dine spillere kan bruges bedre.


Jeg er ganske enig med dig i det du skriver.... dog må jeg vel godt give min mening til kende... Jeg kommer til at spillet et spil med mit FM12 og det er LPF spillet... Derfor er min tilgang til det som det er Smiley - og man kan da sagtens jagte ren succes... men helt ærligt... det syntes jeg ikke er sjovt. Det ender med man vinder 99% af sine kampe i 10 sæsoner i streg... how fun is that ? og ikke mindst... hvor realistisk er det (Ja - jeg ved godt Barcelona er tæt på at være der IRL... men de er der ikke...
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #6: 29 Dec 2011, 09:43 »

Jeg er ganske enig med dig i det du skriver.... dog må jeg vel godt give min mening til kende... Jeg kommer til at spillet et spil med mit FM12 og det er LPF spillet... Derfor er min tilgang til det som det er Smiley - og man kan da sagtens jagte ren succes... men helt ærligt... det syntes jeg ikke er sjovt. Det ender med man vinder 99% af sine kampe i 10 sæsoner i streg... how fun is that ? og ikke mindst... hvor realistisk er det (Ja - jeg ved godt Barcelona er tæt på at være der IRL... men de er der ikke...

Hvis jeg har antydet at du ikke må - skal jeg sørger for at stramme op! Smiley

Min pointe var vel mest at "snyde" taktikkerne godt kan give den uprøvede bruger lidt succes og samtidig lade brugeren genbruge nogle elementer i andre taktikker.. Det er trods alt bedre end et andet alternativ hvor brugeren(gælder flere venner) helt dropper FM fordi de simpelthen ikke kan finde/skabe den ønskede succes.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #7: 29 Dec 2011, 10:21 »

Vil sådan set give DonMambo til dels ret. Da jeg var helt ny i spillet var alt taktik bare en stor forvirring for mig og jeg havde stort set ingen anelse hvilken effekt det havde hvis jeg spillede mere bredt eller mere smalt. Der var det en god hjælp til at begynde med at se hvordan nogle "eksperter" havde sat tingene og derfra så begynde på sine egne taktikker Smiley
Logged

FC Barcelona

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #8: 29 Dec 2011, 13:29 »

Jeg er ganske enig med dig i det du skriver.... dog må jeg vel godt give min mening til kende... Jeg kommer til at spillet et spil med mit FM12 og det er LPF spillet... Derfor er min tilgang til det som det er Smiley - og man kan da sagtens jagte ren succes... men helt ærligt... det syntes jeg ikke er sjovt. Det ender med man vinder 99% af sine kampe i 10 sæsoner i streg... how fun is that ? og ikke mindst... hvor realistisk er det (Ja - jeg ved godt Barcelona er tæt på at være der IRL... men de er der ikke...
Undskyld hvad? Så hvis du vinder 99% af dine kampe i 10 sæsoner i streg så er det ikke sjovt? Kan umiddelbart ikke se det sjove i at tabe til f.eks markant dårligere hold Smiley




Hvis jeg har antydet at du ikke må - skal jeg sørger for at stramme op! Smiley

Min pointe var vel mest at "snyde" taktikkerne godt kan give den uprøvede bruger lidt succes og samtidig lade brugeren genbruge nogle elementer i andre taktikker.. Det er trods alt bedre end et andet alternativ hvor brugeren(gælder flere venner) helt dropper FM fordi de simpelthen ikke kan finde/skabe den ønskede succes.
Snyde taktikker? Går ud fra du mener det at bruge andres taktikker men hvori ligger "snyden" at bruge andres taktikker?
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #9: 29 Dec 2011, 13:51 »

En "snyde" taktik kunne eksempelvis være at bruge en taktik der misbruger en fejl ved dødbolde (hjørnesparks taktikken eksempelvis), taktikker der er garante for at skaffe stort set alle et snit på 1 mål pr kamp er da lidt fusk.

Omvendt var der i tidligere versioner også snydespillere, spillere som var billige og gerne levererede  2 mål + i snit over en hel sæson (Todorov springer i tankerne), eller ved at i et LLM spil snyde sig til at have en spiller på 200 cm med 20 i acceleration og hurtighed og så spille med 9 mand på egen banehalvdel for blot at losse bolde frem efter sprinteren.

Til topic opretteren:
Du er ingen fiasko bare fordi det ikke virker.
Kunne godt tænke mig om du gad skrive en lille liste med hvad du har gjort ved dit seneste hold:
- Holdet
- Indkøb
- Salg
- Taktik du vil spille
- Taktik du har brugt (hvis disse 2 er den samme er det kun et plus i min bog)
- Sæsonforventninger

Derudover kunne et eventuelt screenshot af dine holdindstillinger være en rar bonus.

Kan fortælle at jeg selv startede et spil med Brøndby (big surprise :p) for nogle dage siden, spillede et elendigt efterår hvor jeg lå nummer 11 ved vinteren, dette fik bestyrrelsen til at gå af og jeg blev overtaget af in hr. Windfeld, som ikke tilførte meget, men dog medbragte 30 millioner at købe for - disse investerede jeg i handler til næste sommer (da jeg allerede var oppe på 10-12 handler i indeværende sæson) hvor spillere som Kadrii, Rieks, Mikkel Andersen, Kasper lorentzen og Nicklas Pedersen var på vej ind (handler over 48 måneder forstås).
Til trods for at jeg i foråret gravede mig op i tabellen og endte på en 5. plads 1 point fra 3. pladsen (både 3. og 4. pladsen havde kampe mod 1. og 2. som var sikre - begge vandt de) kunne jeg dage senere se mig selv fyret.

Brøndby har nu i samme spil købt 8 spillere i sommeren 2012, og ligger nr. 12 i ligaen med 3 point efter 4 kampe, mens jeg selv blev tilbudt jobbet i AGF som jeg nu ligger nummer 5 med, efter 4 kampe. Forskellen er egentlig lille, med Brøndby købte jeg mange spillere i starten og skulle etablere både et hold og en taktik samtidigt, mens jeg i AGF kun skal fastligge taktikken, som blev suppleret af en Nordstrand som var sat til salg til 3.25 millioner samt Emil Larsen, Enar Jääger og Daniel Jensen - foruden hvad klubben havde sørget for før jeg ankom.

Min pointe er så, at det er svært både at ændre det system en klub er vandt til samt ændre store dele af holdet og så forvente resultater - med mindre spillerne er niveauer over sine modstandere - uden der opstår komplikationer. Mit råd vil derfor være, lad være med at købe for meget, hellere planlæg efter spillere som kommer til vinter/næste sommer og kun køb det nødvendige fra start, og det behøver ikke være nødvendigt med nye spillere på alle pladser. en forstærkning i 2 kæder og så en backup til 1-2 bør være nok.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

JegErEnFMFiasko
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #10: 29 Dec 2011, 16:33 »

Hej alle Opstemt

Tak for de mange svar! Grin

Jeg vil prøve at gøre de ting i har forslået.

Desværre er jeg ikke helt Dygtig nok til at gøre sådan nogle lidt avancerede ting som noget af det i skriver. Jeg forstår ikke helt alle de forkortelser og de ting i forslår om taktikker.

Hvis i kunne prøve at forklare det hele lidt nærmere ville det være rigtig godt, for så kan jeg bedre udnytte det i har forslået  Grin

Mvh. Gustav.
Logged

JegErEnFMFiasko
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #11: 29 Dec 2011, 16:39 »

Ps.

Jeg er Real Madrid og er næsten færdig med 4 sæson. Jeg er alle år endt lige efter Barca. Jeg har Lavet ret mange indkøb (Hazard, Neymar, Phil Jones, M'Vila, og til sommer får jeg Pastore og Jack Robinson.) fordi jeg håber det vil gøre en forskel.

Jeg spiller med en 4-1-3-2 opstilling (4 forsvarer, 1 defensiv midt, 3 offensive midt og 2 angribere) Og mod de lidt sværere hold stiller jeg tit en 4-2-3-1 opstilling Grin

Tak igen  Grin
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #12: 29 Dec 2011, 17:13 »

Ps.

Jeg er Real Madrid og er næsten færdig med 4 sæson. Jeg er alle år endt lige efter Barca. Jeg har Lavet ret mange indkøb (Hazard, Neymar, Phil Jones, M'Vila, og til sommer får jeg Pastore og Jack Robinson.) fordi jeg håber det vil gøre en forskel.

Jeg spiller med en 4-1-3-2 opstilling (4 forsvarer, 1 defensiv midt, 3 offensive midt og 2 angribere) Og mod de lidt sværere hold stiller jeg tit en 4-2-3-1 opstilling Grin

Tak igen  Grin

4-2-3-1 kan give et godt koncept. Forsæt med dette. Men gå mere i detaljer med spillet. Start med at vælge filosofi. Spil fx stift mod de mindre hold og flydende mod Barca Thumbs Up Hvis du lukker for mange mål ind så byg taktikken op nede fra - prøv fx the nike defence, hvor du sætter mentaliteten på backs på 10 hakker- centerforsvarene får henholdsvis 6 og 8 og ha så en defensiv midt (evt. på den centrale midtbane) med mentaliteten 9 hakker - 5 spillere til at angribe - 5 spillere til at forsvarere. Hvis du bruger the nike defence, så skal mentaliteten ikke overstige 14 hakker for nogle spillere
Logged

JegErEnFMFiasko
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #13: 29 Dec 2011, 17:20 »

Mange tak Opstemt

Jeg vil prøve at spille på en mere avanceret måde og ændre på ting som bl.a. filosofi og spillerroller Opstemt
Logged

JegErEnFMFiasko
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jeg taber i stimer
« Svar #14: 29 Dec 2011, 17:32 »

4-2-3-1 kan give et godt koncept. Forsæt med dette. Men gå mere i detaljer med spillet. Start med at vælge filosofi. Spil fx stift mod de mindre hold og flydende mod Barca Thumbs Up Hvis du lukker for mange mål ind så byg taktikken op nede fra - prøv fx the nike defence, hvor du sætter mentaliteten på backs på 10 hakker- centerforsvarene får henholdsvis 6 og 8 og ha så en defensiv midt (evt. på den centrale midtbane) med mentaliteten 9 hakker - 5 spillere til at angribe - 5 spillere til at forsvarere. Hvis du bruger the nike defence, så skal mentaliteten ikke overstige 14 hakker for nogle spillere

Det kan godt være mig der lyder helt dum, men jeg ved ikke rigtig hvad du mener med de der hakker og the nike defence. Kan du forklare mig hvad det er og hvor man finder det? Opstemt

Tak for hjælpen! Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010