home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
14 Jan 2025, 10:09 g00n Blogs Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23491
  0 Brugere, 764 Gæster Online.

Nyeste Bruger: adarshlumina
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it  (Læst 75347 gange)
Math9229
Reserveholdsspiller

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #20
« Svar #120: 24 Dec 2011, 12:24 »

Super.. Peace

Stolt fan af:

HB Køge og Tottenham <3 <3 <3

PhilipFlink
Manager

« Svar #121: 24 Dec 2011, 14:24 »

Kan lige komme med noget af det jeg synes der er galt med taktikken ..

Taktikken er selvfølgelig ikke 100% inde i spillerne, og har jo også købt ind, så de skal lige lære hinanden at kende Wink

Når det er sagt, så synes jeg at spillerne står meeeeeget stille ved mange situationer.. I sær på indlæg.. Der er gået 7 mål ind efter 4 kampe, og tror det var 4-5 af dem på indlæg, hvor forsvaret bare står og kigger.. De andre mål er efter dybe stikninger, tæt på feltet.. Hvor de også bare står og kigger..

Derefter synes jeg lidt min angriber bliver sat ud af spillet.. Som den angriber han er.. Han kommer overhovedet ikke frem til nogen chancer.. Dog skaber han en del chancer til de andre ..

slindj93
Reserveholdsspiller

« Svar #122: 24 Dec 2011, 18:11 »

Jeg takker mange gange til dig og alle andre der kommer med ros til projektet, tak...

Der er vist et par stykker der er i gang med Bayern men du giver den bare gas...

Jeg ville dog elske hvis nogen snart hoppede på Ajax som jeg tror er ret vilde med den taktik

Hvis der er mange på Bayern tager jeg bare Ajax. Efter et par kampe var Robben, Neuer og Gomez skadet i over 1 måned, og røg samtidig ud af CL, da skader og karantæner ramte mig. Men jeg vil da lige komme med mine iagtelser med denne taktik.

Gode ting:

- Meget hurtigt genpres! Og gode til at bryde modstanderens opspil. Ved ikke hvad der lige præcis gør det, men det var noget jeg var overrasket over, at man lige efter at have tabt bolden, lagde et tungt genpres, hvor de 3 centrale midtbanespillere pressede!
- Angriberen er god til at komme hjem at forsvare!
- På hjemmebane var jeg næsten boldbesiddende i 90min. Modstanderne kom ikke til nogen chancer. Godt nok var det ikke de bedste hold, men det var trodsalt Bundesliga-hold.

Ting som skal forbedres:

- Udebanekampene er modstanderen mig ligeværdig selvom de hedder Hannover og Udinese. Der er kæmpe forskel på hjemmebane og udebane!
- Angriberen har en tendens til at falde ud i kampene. Han er ikke en typisk målscorer, og når IPW'erne ikke rammer dagen, er der ingen der scorer. Spillede halvdelen af kampene uden at score. (havde Olic på toppen). Og angriberen skal kunne noget på egen hånd, hvis han vil score. Han fik aldrig noget, som var bygget op til, at han skulle afslutte det.
- For ineffektiv, men det ved du vist godt  Smiley

Det var lidt omkring mine få kampe, og dermed var kampforberedelsen ikke helt i top, så det kan godt ske, at nogle af problemerne bliver løst, når det hele hænger sammen. Du kan se om andre har lignende problemer.

Kunne også godt tænke mig, at når du engang kommer ind på træning, så kig også på foretrukne træk. Tror det kan gøre en stor forskel, hvis man træner det rigtigt. Kiggede på Götze som playmaker, og han havde nogle gode træk fx: Forsøger at slå guldbolde, søger ind i hullerne, opsøger 1-2 kombinationer. Det er jo sådan nogle ting, som han skal have, når han søger ind i smørhullet. I hvert fald de 2 første. Men det kommer nok på et tidspunkt. Du har sikkert helt styr over hvad der skal gøres.

Vil som sagt prøve med Ajax og se om der er lidt bedre held der. Er stadig imponeret over dit arbejde. Du er sku gået i dybden med denne taktik, og det er lækkert! Det er nogle af de ting, der gør, at man elsker FM!

Glædelig jul  Smiley
-

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #123: 25 Dec 2011, 11:42 »

Dejligt indlæg slindj93 og noget at gribe fat i når jeg får tid.. Julen presser dog projekt lidt  Smiley

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #124: 25 Dec 2011, 22:31 »

Så blev det vist tid til mit indlæg, det trak lidt ud med alt det der julenoget  Wink

Først vil jeg lige smide tørre resultater og facts på bordet;

Kampe: 29 spillet, 1 tabt, 1 uafgjort og 27 sejre.

Mål: Scoret 94 - 3,24 pr. kamp. Lukket ind 17 - 0,58 pr. kamp, endnu ikke lukket mere end 1 mål ind i en kamp.

Placeringer: Nr. 1 i La Liga 5 point foran Barca. Nr. 1 CHL-gruppen med 15 point.
El Clásico sejre: 2 af 2  Wink

Som i kan se er det gået ganske godt!

Min erfaring er at defensiven står super godt, og at der er som sagt ikke lukket mere and 1 mål ind pr. kamp. 3,24 mål pr. kamp er også super godt, det der har kostet de få point der er smidt indtil videre er alligevel offensiven. Det er ikke min defensiv der har lukket op, men min offensiv der ikke har scoret mål. Man kan ikke klandre ens offensiv for ikke at score mål en sjælden gang i mellem, men jeg har prøvet at kigge på de hold hvor jeg kun har scoret 1 mål eller mindre, for at finde ud af hvad der måske lukker ned for offensiven.
Noget interressant jeg fandt ud af var at alle de 4 hold jeg scorede 1 mål eller mindre mod, spillede med en defensiv midt. Det er muligvis fordi han kommer til at lægge samme sted som vores kære playmaker skal arbejde i. Hvordan vi løser det, hvis det er noget der skal løses, er op til dig Wester  Grin

Derefter har jeg kigget hver eneste mål efter der er scoret på mig. Det har givet følgende resultat; 4 af de 17 mål der blev scoret var på langskud. 3 var selvmål  Rullende Øjne 2 var efter dødboldssituationer . 4 var efter indlæg. Og 3 var gennemspillede, den ene sluttet af med en friløber. Hvordan det kunne udnyttes ved jeg ikke helt. Måske at man godt kunne presse endnu mere selv om jeg er imponeret over det genpres der bliver vist. Man kunne måske smække "skærme af" op på "pres mere på" eller tackling op på normal, da vi ikke ligefrem bliver løbet over ende eller spillet ud af banen. De fleste mål er enten efter indlæg eller på langskud og begge dele ville i mine øjne blive hindret lidt ved ovennævnte indstillinger. Om det så åbner fuldstændigt op for dybe stinkninger ved jeg ikke, men har i hver fald gode erfaringer med at have mindst 1 "hurtig" forsvarsspiller på banen, da det kan hindre ufatteligt mange nemme chancer.

Ellers er mine erfaringer at vores komplette angriber er meget afhængige af vores inside fowards. Han har endnu ikke spillet over 8 uden at en af mine inside forwards også har gjort det, men mine inside forwards har spillet over 8 mange gange uden angriberen har gjort det. Om det er et tilfælde ved jeg ikke, om det kan bruges til noget ved jeg heller ikke, det er igen op til dig Wester.

En anden ting jeg har erfaret som kan komme med i dine mange bække små... bla...  Wink er at man vinder UTROLIGT mange bolde, hvis ens defensive midt har høj hovedstødsrating. Af en eller anden grund er det altid ham der kommer til at stå med hovedstødsduellen midt på banen efter et målspark. Det er noget man virkeligt lægger mærke til hvis man har den funktion slået til hvor man kan så %'delen af vundne hovedstødsdueller.

Endnu en ting er at backs er blevet lidt for offensive, i lange angreb lister de lige så stille op ad banen indtil de andre slår kontra og får en chance. Derfor har jeg gjort den defensivt bedste back til forsvar i stedet for støtte. Det jeg syntes det har gjort er at de nu går frem på skift, det er som om det har gjort at den ene af dem bliver tilbage, ikke kun ham der er defensiv. Hvordan det hænger sammen ved jeg sku ikke, men smart er det.

Det folk snakker om med udebanen er vel kun naturligt? Det har altid været sværere at spille på udebane... jeg oplever i hvert fald ikke større forskel end jeg plejer. Smiley

Det var alt fra min side, der kommer snart mere, men er stadig meget positiv overfor denne taktik. For det første fordi den vinder kampe, men ikke mindst også fordi der bliver spillet god bold, og scoret masser af gode og ikke mindst forskellige mål, fra forskellige spillere!! Smiley
« Seneste Redigering: 25 Dec 2011, 22:33 af Sir Jeppe Nielsen » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #125: 25 Dec 2011, 23:09 »

Lækkert indlæg Sir Jeppe og jeg bruger disse betragtninger i løbet af forårssæsonen.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #126: 25 Dec 2011, 23:12 »

工合
Work Together-Work in Harmony

21: Boxing Day update

I anledning af Boxing Day har jeg valgt at lave min midtvejsevaluering nu og selvfølgelig er vi nået til den 26. december i min test med Man Utd. Jeg gentager måske mig selv lidt på nogle punkter.

Resultaterne

Jeg har aldrig domineret så hårdt med Man Utd, som jeg gør med denne taktik. Hverken offensivt eller defensivt. Hvad angår resultaterne så er jeg yderst tilfreds og jeg lader stillingerne tale for sig selv.

Er taktikken så fejlfri og uden mangler? Nej selvfølgelig er den ikke det. Alle hold og taktikker har svagheder, så er spørgsmålet bare om det er fejl man kan leve med. Man skal vurdere om rettelsen af disse fejl og mangler måske tilføjer nye og måske værre fejl.

Kampforberedelse

Taktikken kræver rigtig lang tid før holdet er 100 % bekendte med den, det kan koste en del i starten af sæsonen. Den kræver stor tålmodig af både manager og spillere men gevinsten vil jeg påstå er værd at vente på. En løsning er at ofre spillernes træning og træne holdet intens i taktikken, det har virket i min test.

Manglende indgriben

Defensivt er der snakket om manglende indgriben fra forsvaret på indlæg eller ved stikninger i dybden. Det tillægger jeg altså spillernes kvalitet i hovedspillet og i deres placeringsevne men her snakker vi ikke kun heading, jumping og Positioning stats. Anticipation, Strength, Aggression og Bravery er mindst ligeså vigtige stats. Ligesom hurtighed når man presser højt er vigtige stats i midterforsvaret. Så vi snakker om folk af allerhøjste kaliber der skal til, hvilket jo også er forventet eftersom denne taktik er designet til de bedste hold i verden.

Her er jeg utrolig privilegeret med f.eks Vidic, for tjek lige hans stats ud.

Prøver jeg så at snakke udenom og ikke finde løsninger, nej det er ikke min mening men vi er ude i for og imod snak nu. Dropper vi det høje pres, så vinder vi ikke bolde højt nok på banen, vi presser ikke modstanderne nok og helt andre problemer opstår.

Kan vi leve med fejlende og min konklusion med Man Utd, ja det kan vi godt. Jeg har lukket 9 mål ind i 18 liga kampe og 6 Champions League kampe og flere af dem på dødbolde. Jeg vælger derfor at lade defensiven blive som den er.

Manglende effektivitet

Jeg hagler mål ind men kan godt se der måske mangler noget kynisme i taktikken. Derfor opfandt jeg IPW, som blev til IP men min konklusion er at det desværre ikke giver noget.

Citat
Efter jeg ændrede IF til IPW så mistede jeg pludselig cut inside effekten, hvilket er en katastrofe i denne taktik. Fejlen lå i at en ændre af cross balls til often betyder kanten bliver mere på sidelinjen og flere gange søger mod baglinjen via kanten frem for at krydse ind. Derfor er det ændret tilbage til mixed til gengæld skal de stadig sende dem hårdt og fladt når de sender nogen af sted, for den effekt fungere perfekt.!

Samtidig oplever jeg den sænket kreativitet hos IF for at gøre ham til IP, gør han bevæger sig langt mindre og dermed ikke kommer frem til ligeså mange chancer som før. Derfor går jeg tilbage til den oprindelige IF dog med often through balls, da det har givet langt flere mål af 9eren. Så nu er Inside Forward ”bare” en blanding mellem offensiv og support.

Den falske 9er giver langt flere mål nu mest pga. flere dybe bold netop fra IF. Han sænker heller ikke spillet så meget mere, tempoet er højere og det skaber meget mere på alle kanter.

Udebane
Det er sjældent hold er ligeså gode på udebane som hjemme og i Gung-Ho er det ikke anderledes. Jeg har dog en ganske fin udebane statistik.

Det er dog her jeg har indkasseret mål og mistet point for på hjemmebane har jeg rene sejre og en målscore på 34-1. Jeg er dog tilfreds og derfor vil jeg ikke give køb på konceptet, men hvis i oplever i bliver helt kørt over på udebane, så prøv at starte ud med en standard strategi og ændre tacklinger til normal. Så lad alt andet være som det er. Måske det kunne give de ønskede resultater også i Europa. I må meget gerne fortælle om jeres erfaringer, hvis i vælger at gå standard på udebane.

Smørhullet

Citat
Det er i smørhullet det meste af magien skal skabes med denne taktik.

Citat
Der satses på lækkert, hurtigt, flydende og kreativt spil.

Spillet er flot og flydende men har sine svagheder men mission er næsten fuldført, for det meste kommer fra smørhullet og målene falder i 9er hullet samtidig med spillet er flot. Der skal ikke hviles på lauerbærene, der skal stadig testes og rettes til. Jeg frygter nemlig livet i foråret, for en bruger har nævnt hans spil faldt helt fra hinanden efter julen. Han var Real Madrid og det giver mig en dårlig fornemmelse…

Beta III

Her er så Beta III og det anbefales det er den i bruger fra nu af. For når i giver respons, skal vi helst snakke sammen med det samme udgangspunkt, som er Beta III.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thebarber
Landsholdsspiller

Sv: Gung-Ho [taktik blog] #21
« Svar #127: 25 Dec 2011, 23:24 »

Så er sæsonen snart færdig i Porto, og kommer med en update inden længe.
Dog har jeg ikke noget at kunne spille med Beta III men i får alligevel en update og så har jeg da tænkt mig at spille videre, med beta III

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #128: 25 Dec 2011, 23:25 »

Så er sæsonen snart færdig i Porto, og kommer med en update inden længe.
Dog har jeg ikke noget at kunne spille med Beta III men i får alligevel en update og så har jeg da tænkt mig at spille videre, med beta III

Det er super... Den glæder jeg mig til..

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #129: 25 Dec 2011, 23:43 »

I øvrigt har Pepe lige scoret sit 10. sæsonmål, så den hjørnesparkstaktik er heller ikke dum Wink Har du ingen stærke hovedstødsspillere, har jeg haft succes i andre spil med at indstille dem til korte hjørnespark, og så have en stærk offensiv spiller til at lure på kanten af fæltet - eksempelvis din angriber, og så få den spillet på ham, det kan give en masse farlige situationer! Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #130: 25 Dec 2011, 23:55 »

Bare lidt lir.. Det er første gang at mine spillere levere på alle positioner. Den eneste der mangler er McO som spilles af Hamsik. Han er dog begyndt at shine, han skulle nok lige vænne sig til tilværelsen i England.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #131: 26 Dec 2011, 00:11 »

En sæson er nu spillet og det har været en sæson med både op og nedture.
Lad os starte med nedturen, som roligt at siges at ha' været hele europa, ja vi har været uheldige med lodtrækningerne, men det burde stadig kunne lade sig gøre, det burde ihvertfald kunne lade sig gøre at gøre det bedre end vi gjorde.

Det er som om holdet er "bange" for at spille mod større hold, statisken er fakstisk fin nok og det er ikke fordi vi bliver presset i bund, mod Barca har vi 50% ellers har vi haft overtaget i alle andre kampe, som i også kan se her siger målscoren kun +2 mod ligevurderet hold, dog har vi et stort overtag over hold der ikke er under os.

Det var nu også det eneste negative om denne taktik. Som i kunne se på forrige ss er mange af afleveringerne kommet fra "smørhullet" eller venstre kanten, hvilket gør at både Hulk og Niko har været direkte drablige.

Man kan også se hvordan målene bliver fordelt lidt omkring de offensive spiller. Og hvor godt folk har klaret det.

Nu til noget helt fantastisk, Portugal der hvor Porto har fejet alt af vejen, jo Porto er store farvorittere, men ikke på denne måde, bare læn her tilbage og nyd disse ss.

Og sidst men ikke mindst, orgasmen

« Seneste Redigering: 26 Dec 2011, 00:14 af Thebarber » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #132: 26 Dec 2011, 00:30 »

Og sidst men ikke mindst, orgasmen

Så med andre ord..! Godkendt  Grin

Nå men måske du skal prøve:
Citat
Jeg er dog tilfreds og derfor vil jeg ikke give køb på konceptet, men hvis i oplever i bliver helt kørt over på udebane, så prøv at starte ud med en standard strategi og ændre tacklinger til normal. Så lad alt andet være som det er. Måske det kunne give de ønskede resultater også i Europa. I må meget gerne fortælle om jeres erfaringer, hvis i vælger at gå standard på udebane.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #133: 26 Dec 2011, 00:47 »

Dog synes jeg at taktikken var så stor en succes, jeg har bare et spørgsmål, hvor langt ned tror du denne taktik rækker, skal man være i top 4 for at spille den eller hvad?

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #134: 26 Dec 2011, 00:51 »

Dog synes jeg at taktikken var så stor en succes, jeg har bare et spørgsmål, hvor langt ned tror du denne taktik rækker, skal man være i top 4 for at spille den eller hvad?

Den er som sagt designet til de helt store hold. Det er måske grunden til Porto ikke får succes med den i Europa, hvor de ikke er de største men har stor succes i den hjemmelige.

Ja top 3-4 i ligaen vil være mit bud..

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 18 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010