home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it  (Læst 67876 gange)
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #30: 22 Dec 2011, 13:35 »

Føler lidt jeg sidder og taler med mig selv lige nu Peace men jeg bygger selv taktikken fuldstændigt som du har beskrevet den, og så starter jeg med Real, kunne simpelthen ikke vente til i aften...  Wink
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #31: 22 Dec 2011, 14:32 »

Føler lidt jeg sidder og taler med mig selv lige nu Peace men jeg bygger selv taktikken fuldstændigt som du har beskrevet den, og så starter jeg med Real, kunne simpelthen ikke vente til i aften...  Wink

Det er helt fair...

Grunden til jeg har valgt helt ens midterforsvar står i bloggen. Med kvaliteten af spillere man har i storklubben kombineret med de skal spille korte bolde, så er det intet problem. Faktisk en fordel, så de holder linjen og arbejder sammen.

Jeg vil rigtig gerne vide hvilket hold du vælger, for jeg skal danne mig et overblik over hvilke klubber der bliver testet i. For folk på ML og FMD er også i gang, bare så vi får en spredning af hold og ikke for mange gengangere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #32: 22 Dec 2011, 14:51 »

Sir Jeppe Nielsen kan du ikke teste på Barcelona??? For der er en på FMD der gerne vil teste Real
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

PalleJR
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #33: 22 Dec 2011, 14:51 »

Jeg vil rigtig gerne teste den med PSG ?
Logged

nln777
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #34: 22 Dec 2011, 14:56 »

Sir Jeppe Nielsen kan du ikke teste på Barcelona??? For der er en på FMD der gerne vil teste Real
Jeg kan godt tage den med Barca hvis det er Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #35: 22 Dec 2011, 14:57 »

Jeg har valgt Real til at teste denne spændende taktik af på.

Jeg kan lige love for der skulle gøres nogle overvejelser for at få holdet til at passe. Jeg startede med balancespilleren, "nøglen til succes." Wink
Her valgte jeg valgte Khedira frem fra Lass pga. hans fysiske overlegenhed, men ellers er de begge som skræddersyede til den meget omtalte balancespiller, men det er heller ikke skidt med en super udskifter til den position. Sergio Ramos er selvvalgt på højre backen. Venstre backen var lidt sværere, men det blev Arbeloa da han er klart bedst defensivt af de 3 venstre backs Marcelo, Coentrao og Arbeloa. Det betyder også at Marcelo er blevet overflødig da han ikke passer ind i denne taktik. Coentrao er så reserve venstre back og fløj. Centerforsvaret blev så portugisisk, og består af svinet over dem alle  Peace og Ricardo Carvalho - ganske skræmmende sidste skanse at spille over for. Den boldspillende CF jeg snakkede om glemmer jeg da Real ikke har en egnet spiller.

På midten blev det lidt sværere, som sagt kom Lass til kort overfor Khedira. Nu skulle de sidste 2 pladser besættes af følgende 5 spillere; Xabi Alonso, Lass, Hamit Altintop (skadet i 2 måneder,) Mesut Özil og Nuri Sahin. Hamit var den første jeg valgte fra, han er skadet og mangler simpelthen evnerne. Lass blev derefter valgt fra da han manglede de offensive evner til de to resterende pladser, og han er nu min ene supersub på midten. Mesut fik playmaker-rollen da han i mine øjne simpelthen er for god til at sidde på bænken og da der ingen desideret offensiv midt er, må dette være hans plads! Han er også den eneste ændring jeg har lavet indtil videre i din fabelagtige taktik, han er blevet rettet fra support til offensiv, da han ikke har kondien til supporten, og derudover er en fabelagtig playmaker, og jeg føler jeg får mest ud af ham som offensiv playmaker. Derudover har jeg også truffet endnu et svært valg som går mod dine principper, men som sagt skal jeg jo teste den og vi ville ikke få meget ud af 10 der testede den fuldstændigt samme taktik. Ændringen er at jeg har gjort Mesut til playmaker, med dit smørhul begreb beskriver du en spiller der skal lægge og fordele spillet frem til de 4 offensive spillere, og så er man i mine øjne nødt til at sætte ham som playmaker for at få ham til at spille rollen fuldt ud Wink Samtidig er han den fødte playmaker, overblik, teknik, 19 i afleveringer, kreativitet og fart!

Tilbage er der Xabi og Nuri til at kæmpe om den sidste plads midt på banen. Den var svær de to spillere er næsten identiske, men valget faldt på Xabi, da han er lidt ældre og har rutinen. Med Nuri ville min ældste spiller på midten Khedira på 24, og der sagde min fingerspitzgefühl altså at Xabi ville give noget ro, overblik og rutine til de pressede situationer... derudover talte mit Liverpool-hjerte nok lige som en sidste stemme! Men Nuri bliver så min anden supersub, og både ham og Lass skal nok blive skiftet meget ind, da der skal laves noget løbearbejde på den midt, og det vil resultere i en del trætte spillere... derudover er der også den hage ved dette spil som hedder skader  Wink

Nu til de resterende 3 pladser, følgende spillere skulle kæmpe om de to indvendige/inside forward positioner; Ronaldo (han kæmpede ikke så længe,) De Maria, Coentrao og Esteban Granero. Esteban røg af pga. manglende evner, men han er stadig en uundværlig spiller da han kan spille begge kanter og central midt, og er derfor en allround udskifter. Ronaldo kommer nok ikke som den store overraskelse, da han er en af verdens bedste spillere, og derudover er han den fødte inside forward, og så kan han gudhjælpende også spille venstre kanten, så han kan bytte plads, og mine erfaringer siger at dette er et intet indre end dødbringende våben! Det blev også grunden til at De Maria trak det længste strå af ham og Coentrao, for De Maria kan også spille højre kanten, og bytte-bytte et rundtosset forsvar og tonsvis af muligheder! Coentrao er derfor også en fabelagtig udskifter at have til rådighed.

Tilbage er der den komplette angriber-position, der skulle slaget stå mellem Higuain og Benzema, og den krævede også megen overvejelse og sammenligning! To nærmest identiske spillere, Higuain lidt bedre afslutter og Benzema lidt bedre teknisk... hvilket der i mine øjne går lige op. Så kiggede jeg på det fysiske  Rullende Øjne og mere lignende fysik skal man lede længe efter, højest en til forskel i hver stat, og oveni købet giver det det samme hvis man lægger dem alle sammen, sammen hos hver spiller, så ingen hjælp at hente der. Til sidst kiggede jeg på det mentale, og der trak Higuain den hjem. Han er bedst mentalt, bedst arbejdsstyrke, målrettethed og flere andre og det blev grundlaget for mit valg, derudover er Higuain en spiller jeg ikke kan lade være at syntes godt om. Men den position kommer nok til at blive afgjort af form, da de er nærmest lige gode.

Hov hvor bliver Kaka af? Man må bare sande at ved at spille den her taktik er der bare nogle spillere man ikke kan bruge, offensive midtbaner der ikke kan spille andet end offensiv midt, er altså ikke særligt gode og derfor ryger Kaka til salg. Men det kan faktisk gå hen og blive endnu en god ting ved den har taktik, for offensive midtbaner er en position mange klubber har en god spiller på, så hvis man kan sælge vedkommende uden at smadre sit forhold til sine fans, er det et sted man kan hente rigtigt gode penge. Derfor ryger Kaka samme vej som Marcelo der simpelthen ikke passer ind i det her system!

Efter alle mine overvejelser og regnestykker ser holdets start-11'er således ud;

Dette er dog kun som udgangspunkt og jeg kan selvfølgeligt ikke forudse form og skader.

Spillere som Xabi, Arbeloa og Özil der ikke spiller deres naturlige position er selvfølgeligt blevet sat til positionstræning, noget jeg vil anbefale alle andre også at gøre.

I starten kan jeg også anbefale at sætte kamporberedelsen på meget høj, og i mine øjne bør fokuspunktet være offensive løb eller samarbejde!

Indkøb kommer der sikkert også, en boldspillende forsvarer og måske en defensivt meget stærk højre back reserve til supplement for Ramos (der godt kan tage et enkelt kort i ny og næ.)  Rullende Øjne Men ellers er det også en position supersub'en Lass kan spille. Penge bliver der nok af da både Marcelo og Kaka ryger en tur. En anden overvejelse er Edinson Cavani eller Zlatan da de er som født ind i den ønskede rolle Wink

Det var alt for min sæsonoptakt, glæder mig til at høre hvordan andre har grebet det an. Nu er jeg klar til at vælte hele verden med denne nyskabelse af en taktik. Der går nok ikke længe før i hører meget mere fra min side af om denne spændende taktik!

 Smiley
« Seneste Redigering: 22 Dec 2011, 15:10 af Sir Jeppe Nielsen » Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #36: 22 Dec 2011, 14:57 »

Sir Jeppe Nielsen kan du ikke teste på Barcelona??? For der er en på FMD der gerne vil teste Real

Ouch nu er jeg lige startet med Real og har skrevet et langt indlæg Skuffet
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #37: 22 Dec 2011, 15:18 »

Jeg kan godt tage den med Barca hvis det er Smiley

Det ville være fedt..!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #38: 22 Dec 2011, 15:19 »

Ouch nu er jeg lige startet med Real og har skrevet et langt indlæg Skuffet

Jeg læser det senere men fedt du laver et gennemført indlæg og bliv du bare ved Real...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #39: 22 Dec 2011, 15:46 »

Ændringen er at jeg har gjort Mesut til playmaker, med dit smørhul begreb beskriver du en spiller der skal lægge og fordele spillet frem til de 4 offensive spillere, og så er man i mine øjne nødt til at sætte ham som playmaker for at få ham til at spille rollen fuldt ud Wink

Først og fremmest godt indlæg og dejligt gennemført men er du sød at læse afsnittet om smørhullet.. Jeg har netop en playmaker i support rolle som skal derind..

Bruger du playmakeren i offensiv rolle, så går han for tit væk fra det smørhul samtidig med han vil løbe med bolden fremad og det skal han slet slet ikke for at opnå smørhul effekten..

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #40: 22 Dec 2011, 15:54 »

Først og fremmest godt indlæg og dejligt gennemført men er du sød at læse afsnittet om smørhullet.. Jeg har netop en playmaker i support rolle som skal derind..

Bruger du playmakeren i offensiv rolle, så går han for tit væk fra det smørhul samtidig med han vil løbe med bolden fremad og det skal han slet slet ikke for at opnå smørhul effekten..



Mange tak, jeg har skam læst det, jeg mener selvfølgeligt at jeg hakker ham af som holdets playmaker, min fejl hvis ikke jeg gjorde det tydeligt nok Smiley
Det var en ting jeg godt kunne tænke mig at prøve, måske har du ret med det angående support/offensiv, jeg vil prøve at lege lidt med begge indstillinger for at se hvad der virker bedst... det er vel det en tester skal  Peace
Derudover slog det mig at det virker underligt at man spiller meget bredt når det som sagt er en fugl uden vinger Wink måske man skulle prøve at spille lidt smallere?
Lige nu spørger jeg bare ham der tydeligvis er ekspert Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #41: 22 Dec 2011, 16:02 »

Mange tak, jeg har skam læst det, jeg mener selvfølgeligt at jeg hakker ham af som holdets playmaker, min fejl hvis ikke jeg gjorde det tydeligt nok Smiley
Det var en ting jeg godt kunne tænke mig at prøve, måske har du ret med det angående support/offensiv, jeg vil prøve at lege lidt med begge indstillinger for at se hvad der virker bedst... det er vel det en tester skal  Peace
Derudover slog det mig at det virker underligt at man spiller meget bredt når det som sagt er en fugl uden vinger Wink måske man skulle prøve at spille lidt smallere?
Lige nu spørger jeg bare ham der tydeligvis er ekspert Smiley

Det brede spil er med til at strække modstanderens linje, for lig mærke til IF tager udgangspunkt meget bredt, for derefter at krydse ind. Det kan også være backs der holder breden når man har bolden i et længere angreb. Det strækker som sagt modstanderen og skaber dermed hul i midten hvor vi satser på chancer hos den falske 9er. Det ses også ved at 9eren nogle gange søger på kant ved et hurtigt omskift og dermed er der kæmpe hul på midten til IF og McO.

Det er grunden til man holder breden. Presser man det sammen mister man effekten af den falske 9er, da modstanderen står tættere pakket..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #42: 22 Dec 2011, 16:09 »

Det brede spil er med til at strække modstanderens linje, for lig mærke til IF tager udgangspunkt meget bredt, for derefter at krydse ind. Det kan også være backs der holder breden når man har bolden i et længere angreb. Det strækker som sagt modstanderen og skaber dermed hul i midten hvor vi satser på chancer hos den falske 9er. Det ses også ved at 9eren nogle gange søger på kant ved et hurtigt omskift og dermed er der kæmpe hul på midten til IF og McO.

Det er grunden til man holder breden. Presser man det sammen mister man effekten af den falske 9er, da modstanderen står tættere pakket..

Okay, lufter bare lidt tanker lige nu! Jeg kan konstatere at holdet skaber et utal af chancer med de svagere hold jeg har mødt indtil videre i venskabskampene, den sidste skarphed mangler dog. Derudover er defensiven endnu intakt, og der er ikke lukket et mål ind i de første 5 kampe så det lover jo godt.

Jeg kan konstatere at jeg har haft stor succes med specielt Xabi Alonso på midten, han har stået for 5 mål og 5 assists i de første 5 kampe Wink

Noget mere taktisk er at jeg har nydt stor succes af at anvende "spil op fra forsvar" og "udnyt midten" sidelinjeinstruktio nerne, til andre som prøver taktikken! Smiley
« Seneste Redigering: 22 Dec 2011, 17:58 af Sir Jeppe Nielsen » Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #43: 22 Dec 2011, 17:44 »

Hey Wester.

Jeg vil meget gerne teste tatikken med Arsenal, har du mulighed for at sende mig PM? Hvornår skal testen være frædig? og skal jeg kun teste 1 sæson eller flere??
Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #44: 22 Dec 2011, 21:16 »

Jeg har nu spillet lidt kampe med Arsenal med denne taktik, og den funker fint nok indtil videre, jeg er dog løbet ind i et problem med taktikken og det er at modstanderne er MEGET farlige på indlæg. Mine backs er dårlige til at stoppe indlæg og mine midterforsvare har svært ved at clear boldene, ved ikke om det er fordi der dækkes i Zone og modstanderne er gode til at finde de frie huller i feltet.

Er der andre der oplever samme "problem"??
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010