home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 424 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it  (Læst 68193 gange)
JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #12
« Svar #15: 22 Dec 2011, 00:44 »

Ser rigtig godt ud Wester! Jeg er hvertfald blevet væsentlig klogere blot på denne ene side! Derfor forstår jeg ikke hvorfor du ikke har fået mere respons, for det er dejligt detaljeret og ikke mindst brugbart arbejde du har gang i her. Ved ikke om folk har læst det grundigt nok igennem Smiley

Men utrolig gennemarbejdet materiale du har lavet her!

Vil mægtig gerne være testperson, men jeg har lige et par projekter jeg gerne vil have afsluttet først Smiley
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

DonMambo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #12
« Svar #16: 22 Dec 2011, 00:46 »

Jeg læste den nu også med store tilfredshed. Jeg har dog ikke selv mulighed for at teste den slags avancerede systemer i Lutz P - udfordringen. Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #12
« Svar #17: 22 Dec 2011, 00:49 »

Ser rigtig godt ud Wester! Jeg er hvertfald blevet væsentlig klogere blot på denne ene side! Derfor forstår jeg ikke hvorfor du ikke har fået mere respons, for det er dejligt detaljeret og ikke mindst brugbart arbejde du har gang i her. Ved ikke om folk har læst det grundigt nok igennem Smiley

Men utrolig gennemarbejdet materiale du har lavet her!

Vil mægtig gerne være testperson, men jeg har lige et par projekter jeg gerne vil have afsluttet først Smiley

åhh tak min gode wingman. Ja du skal bare tage dig af DM i FM skal du  Wink

Ja jeg er jo ikke så kendt herinde, så jeg ved ikke om det spiller ind med responsen. Jeg gør mig i hvert fald umage med at lave en gennemgang som giver en forståelse af det taktiske, så man selv kan designe lignende ideer, så tak for ordene.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #12
« Svar #18: 22 Dec 2011, 00:55 »

工合
Work Together-Work in Harmony


13: Test påbegyndes

Så er taktikken ved at være der. Jeg mangler stadig gennemgang af dødbolde og andre ting men det vil komme løbende mens jeg tester. Jeg vil også begynde at bevæge mig ind på ting som træning, scouting, spillertyper osv. Så dette udvikler sig mere og mere til en guide + alm. blog.

Jeg tester selv Man Utd i første omgang, der testes også med Chelsea og Milan, det tager henholdsvis JonTolstrup og Klavins fra FMD sig af. Hop endelig på vognen hvis du har løst til at teste taktikken inden den sendes officielt på banen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #12
« Svar #19: 22 Dec 2011, 01:58 »

工合
Work Together-Work in Harmony


13: Test påbegyndes

Så er taktikken ved at være der. Jeg mangler stadig gennemgang af dødbolde og andre ting men det vil komme løbende mens jeg tester. Jeg vil også begynde at bevæge mig ind på ting som træning, scouting, spillertyper osv. Så dette udvikler sig mere og mere til en guide + alm. blog.

Jeg tester selv Man Utd i første omgang, der testes også med Chelsea og Milan, det tager henholdsvis JonTolstrup og Klavins fra FMD sig af. Hop endelig på vognen hvis du har løst til at teste taktikken inden den sendes officielt på banen.


Jeg kunne godt tænke mig at være tester. Taktikken ser ud til at passe mit AC Horsens mandskab godt, specielt med en Gilberto på toppen.. Så hvis jeg må, så er jeg frisk Smiley
Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #12
« Svar #20: 22 Dec 2011, 02:16 »

工合
Work Together-Work in Harmony


13: Test påbegyndes

Så er taktikken ved at være der. Jeg mangler stadig gennemgang af dødbolde og andre ting men det vil komme løbende mens jeg tester. Jeg vil også begynde at bevæge mig ind på ting som træning, scouting, spillertyper osv. Så dette udvikler sig mere og mere til en guide + alm. blog.

Jeg tester selv Man Utd i første omgang, der testes også med Chelsea og Milan, det tager henholdsvis JonTolstrup og Klavins fra FMD sig af. Hop endelig på vognen hvis du har løst til at teste taktikken inden den sendes officielt på banen.

Jeg tænker også lidt af få prøvet den af med Brøndby? Hvis du har lyst til at jeg tester den med dem Smiley
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #13
« Svar #21: 22 Dec 2011, 08:20 »

Nu er taktikken langt fra lavet til hold som Horsens og BIF men mere til Barcelona, Man Utd osv... I må da gerne prøve selvom jeg tror den fejler hårdt i de klubber  Smiley

Jeg har sendt jer en PB med link til taktikken..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #13
« Svar #22: 22 Dec 2011, 08:51 »

TEASER


Så fik jeg spillet første kamp og det var mod ærkerivalerne Man City i Community Shield og det gik psyko godt.. Det her tegner sq ok  Opstemt

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #13
« Svar #23: 22 Dec 2011, 10:06 »

Har lige spillet min første kamp med denne taktik, og vandt en sikker 3-0 sejr over Silkeborg, med FCK. Spillet var rigtig godt, men desværre var N´Doye uskarp på  de stikninger han fik. En ting jeg ikke var helt tilfreds med, var at mine backs kom rigtig meget med frem. Har dem stående på nogle gange ved "løb fra dyb". Skal de ned på sjældent eller skal de blive hvor de er? Jeg frygter at det vil koste nogle nemme kontrascoringer til modstanderen, når Sølvi & Co. ikke kan holde angriberen.

Men ellers, en flot gennemgang af taktikken, som ser ud til at virke rigtig godt for tophold.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #13
« Svar #24: 22 Dec 2011, 10:14 »

Har lige spillet min første kamp med denne taktik, og vandt en sikker 3-0 sejr over Silkeborg, med FCK. Spillet var rigtig godt, men desværre var N´Doye uskarp på  de stikninger han fik. En ting jeg ikke var helt tilfreds med, var at mine backs kom rigtig meget med frem. Har dem stående på nogle gange ved "løb fra dyb". Skal de ned på sjældent eller skal de blive hvor de er? Jeg frygter at det vil koste nogle nemme kontrascoringer til modstanderen, når Sølvi & Co. ikke kan holde angriberen.

Men ellers, en flot gennemgang af taktikken, som ser ud til at virke rigtig godt for tophold.

Fedt..

Jeg backs kommer overraskende meget med frem men læg mærke til det sker på skift. Når den ene går helt med frem, så bliver den anden altså for det meste tilbage. De giver 3-4 mand til at dække af defensivt og det burde være nok med et tophold. Men prøv selv at teste indstillinger på backs og giv gerne respons.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #13
« Svar #25: 22 Dec 2011, 10:16 »

工合
Work Together-Work in Harmony


14: Hjørnesparkstaktik

En klassisk måde at scorer mange mål i FM er via hjørnespark, det handler om at finde den rette formel. I tidligere versioner har nogen knækket koden og udnytte systemet FM er bygget op omkring, dette har jeg ikke set nogen gøre endnu i FM12. Den kode har jeg heller ikke fundet men ønsker heller ikke finde den, da udnyttelse af bugs anser jeg som snyd. Til gengæld har jeg fundet frem til en taktik som er ganske effektiv uden at være for sindssyg og den effektivitet kom til udtryk i kampen mod Man City i Community Shield, som var taktikkens første store test.

Jeg vandt kampen med 4-0 blandet andet ved 2 mål af Vidic ved hjørnespark. Begge mål faldt da Vidic angreb forreste stolpe men jeg sparker ikke efter forreste stolpe fast, det er blandet hvor bolden sendes hen. Jeg tror AI’en er blevet meget bedre og dermed kan gennemskue hvis man sender bolden det samme sted hen hver gang. Formlen ser således ud:

2 x Backs: Bliv tilbage – Da de tit er hurtige og ikke header så godt. Så har de gode forsvarsevner og dermed perfekte til at blive tilbage.

Den centrale midtbanespiller i defensiv rolle: Lur uden for feltet – Han skal samle løse bolde op uden for feltet og støtte de to backs, så man ikke bliver ramt af kontra.

2 x Midterforsvar: Angrib bagerste stolpe og Angrib forreste stolpe – De er som regel holdet bedste på hovedstød og det er dem der skal lave målene. De kommer som regel ved forreste eller bagerste stolpe. Har man en mand der er bedre til at heade, så kan man placere ham til at angribe bagerste stolpe.

Angriberen: Stå ved målmand – Han skal ind og presse målmanden, så han ikke kommer ud og tager boldene og ikke kan nå ud til stolperne så nemt. Han skal dække målmandsudsyn og det giver bedre chancer for mændene der angriber stolperne.

Resten: Gå med frem – Resten går med frem og det er de to IF, PM samt McO. Den ene af dem skal sættes som sparker, da det tit er en af dem som sparker bedst. De tre andre skal skabe uro i feltet og dermed plads til dem som angriber stolperne.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #13
« Svar #26: 22 Dec 2011, 10:19 »

Nu er taktikken langt fra lavet til hold som Horsens og BIF men mere til Barcelona, Man Utd osv... I må da gerne prøve selvom jeg tror den fejler hårdt i de klubber  Smiley

Jeg har sendt jer en PB med link til taktikken..
Tænkte bare det kunne være fedt med en udvidet test, for at se om den kan begå sig i sådan nogen klubber Peace
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #27: 22 Dec 2011, 12:17 »

Hr. Wester, jeg vil også nyde at skulle teste denne taktik Wink Hvis det da ellers er i orden, så skriver du bare hvilket hold du vil have den prøvet af på, så vil jeg nørde igennem den første sæson mega hurtigt... det er trods alt juleferie Smiley Hvis det er ok skriver du bare lige hvilket hold den skal prøves af på! Smiley

Der er en ting jeg studser over når jeg kigger på dit ellers utroligt gennemtænkte og imponerende arbejde. Det er en ting der ihvertfald er blevet et must for mig, uanset hvilket hold jeg spiller med. Det er en boldspillende CF'er. Jeg tror at hvis den ene CF blev til en boldspillende ville man undgå de dumme boldtab, af de knapt så teknisk stærke CF'ere og man vil altid have en at spille bolden til der ville kunne få noget fornuftigt ud af den i defensiven, og derved også undgå panikløsningerne, som er en lang bold fremad, eller måske en misset kontramulighed fordi bolden spilles ud til indkast, grundet manglende overblik og/eller tekniske færdigheder... Smiley men bare min holdning, noget jeg ihvertfald gerne vil prøve at teste Wink

« Seneste Redigering: 22 Dec 2011, 12:29 af Sir Jeppe Nielsen » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #28: 22 Dec 2011, 12:23 »

Hr. Wester, jeg vil også nyde at skulle teste denne taktik Wink Hvis det da ellers er i orden, så skriver du bare hvilket hold du vil have den prøvet af på, så vil jeg nørde igennem den første sæson mega hurtigt... det er trods alt juleferie Smiley Hvis det er ok skriver du bare lige hvilket hold den skal prøves af på! Smiley

Jeg så gerne en af de helt store såsom Real eller Barca, da taktikken er designet til netop sådan et hold..

Jeg danner mig et overblik senere i dag og sender taktikken til jer på PB sent i aften
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #14
« Svar #29: 22 Dec 2011, 12:31 »

Jeg så gerne en af de helt store såsom Real eller Barca, da taktikken er designet til netop sådan et hold..

Jeg danner mig et overblik senere i dag og sender taktikken til jer på PB sent i aften

Der kom lige lidt mere i mit indlæg, jeg er syg i dag så kunne godt tænke mig at starte med det samme... Ville du have noget imod at jeg selv "lavede" taktikken 100% som du skrev ovenstående, dog med en boldspillende CF? Vil du helst have den prøvet af med Barca eller Real? Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010