home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:22:26 Broen13 Baren fm25
21 Feb 2025, 17:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23530
  1 Bruger, 523 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mariaparker985
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Den Danske Nomade
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  DR Congo skal til VM for første gang i 32 år. Gruppemodstanderne er Argentina, Panama og Tyrkiet. Hvordan klarer afrikanerne sit andet VM?  (Afstemning slut: 21 Okt 2006, 22:35)
Nul point i gruppespillet og nul mål
- 1 (3,7%)
Nul point i gruppespillet og mindst et scoret mål
- 1 (3,7%)
Ét point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
To point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
Tre point i gruppespillet
- 8 (29,6%)
Fire point i gruppespillet
- 6 (22,2%)
De går videre fra gruppen
- 9 (33,3%)
Antal Stemmer: 27

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: Den Danske Nomade  (Læst 25350 gange)
Zone 43
Manager

Sv: Den Danske Nomade
« Svar #120: 12 Okt 2006, 10:05 »

Jeg holder en kort pause med blog'en for at tæske en pude

Haha.. Opstemt

Gi' den også nogen tæsk fra mig  Djævel

Iøvrigt så ender du med 4 p. på anden pladsen Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Dusty78DK
Manager

« Svar #121: 14 Okt 2006, 16:57 »

VM OPTAKT

Sidste gang DR Congo var med til VM var i 1974, hvor turneringen også blev spillet i Tyskland. Det store Centralafrikanske land var debutanter og spillede meget dårligt. De blev tæsket gule og blå og sendt hjem med røde ører. Denne gang skal VM helst udvikle sig anderledes, og det tror jeg er realistisk. Flere af spillerne på DR Congo’s landshold spiller i europæiske klubber – primært i den engelske og franske liga, og de er derfor vandt til den europæiske måde at spille fodbold på. Derudover har afrikansk fodbold været i en rivende udvikling de sidste 20 år.

Min målsætning med VM er at opnå tre point. Oprindeligt gik jeg efter at få ét point, men jeg har vurderet at Panama er så dårlig en fodboldnation at jeg burde kunne slå dem med alle spillernes hænder bundet på ryggen. Derudover har mine gode resultater i African Nations Cup overbevist mig om at det vil være en meget dum idé for Argentina og Tyrkiet at undervurdere mine spillere.

Inden vi for alvor tager hul på VM vil jeg i denne lukkede forsamling løfte sløret for at jeg efter VM vil forsøge at finde et nyt job. Tiden lige efter et VM’s afslutning er ofte den store skiftedag for landstrænere i FM. Jeg kunne godt tænke mig at komme til et større landshold, eksempelvis Nigeria, Sydkorea, Japan eller Cameroun. Mit drømmejob ville dog være at træne Colombia. Hvis jeg blev landstræner for dem kunne jeg være med til at udvikle Sherman Andrés Cárdenas og andre gode colombianske spillere, som jeg har set for fuld udblæsning i min italienske blog. Om jeg kan få et nyt job eller om jeg må blive i DR Congo må tiden vise, men ved at have bragt holdet til VM har jeg fuldført mine mål og derved vil jeg ikke have motivation for at fortsætte med det hold.

VM UDEN STJERNE

1. juni 2006
Udtagelse af VM trup

Nu nærmer det sig for alvor. Den samlede verdenspresse er ankommet til Tyskland og fadbamserne er køreklare. Velkommen til det største show på jordens overflade - cirka halvdelen af jordens befolkning plejer at følge med i fodbold VM og jeg tror også mit hold får noget godt ud af dette års turnering.

Men først skal jeg finde frem til de 23 spillere, der skal rejse fra deres klubber og samles i Tyskland for at tage kampen op mod de store stjerner. Jeg er afskåret fra en af mine vigtige spillere, eftersom Franck Matingou er ude i mindst 3 måneder på grund af et ødelagt korsbånd. Det er et stort tab, eftersom han har været bundsolid i det defensive arbejde – uanset om jeg har placeret ham på den defensive midtbane eller som centerforsvarer.

Jeg ender med en trup, der som sædvanligt er kontrastfyldt. Fra Lualua, der er den bærende kraft på sit klubhold og til Yvos, som ikke engang har en klub at spille i. Matingou kommer ikke med, men det er også den eneste af mien stanspillere som jeg må se bort fra. Heldigvis er eksempelvis mine vigtige esser i offensiven –Lualua, Tchité og Mbayo – klar og fit for fight.

Så er jeg efterhånden ved at være klar til VM. Er I også?

Næste update: Første VM kamp mod Tyrkiet

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #122: 14 Okt 2006, 17:22 »

Synd med skaden Skuffet

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #123: 14 Okt 2006, 18:45 »

Jeg kan ikke vente!!!!! Opstemt crazy

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #124: 14 Okt 2006, 20:06 »

Hvornår kan vi forvente en update klar..??

F.C.K.
Gæst

« Svar #125: 14 Okt 2006, 20:08 »

VM OPTAKT

Næste update: Første VM kamp mod Tyrkiet

JA Opstemt

Dusty78DK
Manager

« Svar #126: 14 Okt 2006, 20:59 »

VM 2006 I TYSKLAND

11. juni 2006
VM gruppe F, 1. spilledag

DR Congo – Tyrkiet
1: 8,00   X: 4,00   2: 1,34

Så er vi ved at være klar til at starte det nye kapitel i DR Congos VM historie. Spillerne er toptunede og har stjerneglans i øjnene. Der skal ske noget helt specielt på RheinEnergieStadion i Köln. De afrikanske fans er som sædvanligt i fantastisk humør og danser og spiller på livet løs på tribunerne. Mange er malet blå i hovederne og smiler glad til kameraerne selv om ingen tror på at det store afrikanske land kan slå Tyrkiet. Men da tyrkerne slog Danmark ud af VM kapløbet er jeg selvfølgelig sat ekstra op. Wink

Det første VM hold i 32 år er blevet sat. Taktikken er defensiv og hårdt fightende. Spillerne er for de flestes vedkommende vel forvaret i europæisk fodbold. Jeg er en smule nervøs over hvem jeg skal have på målet. Kalambay gik ned med flaget i den lussing vi fik af Togo i African Nations Cup, men jeg vælger at tror han har fået så mange kampe under bæltet at han er klar til at træde ind på VM scenen og tage et stort ansvar. Venstre wing giver mig de mest alvorlige problemer. I forvejen er udbuddet ikke godt på denne plads, og den faste venstre wing Kimoto er småskadet, så jeg er nødt til at gemme ham til næste kamp.

GAME ON!

VS         

0 – 1 Nihat (68) – et hurtigt opspil snyder det afrikanske forsvar, og vi kommer ikke helt på plads. Bolden sendes ind over fra baglinien og den tyrkiske angriber står pludselig helt blank ved fjerneste stolpe.

DR CONGO TABER 0-1 MEN BEHOLDER ÆREN

Det er et hæderligt resultat, egentlig. I første halvdel af kampen spiller afrikanerne lige op med tyrkerne, som virkelig sætter dampen op i anden halvleg. De ender med at vinde med en enkelt pind, og det mener jeg er okay fortjent. Vi blev ikke kørt over, men havde heller ikke så mange chancer for at udligne at jeg er ærgerlig over ikke at få ét point. Jeg er helt uenig med pressens udtalelser. Ja, Tyrkiet havde mange gode chancer og min 20-årige stjerne af en målmand hev den ene fantastiske redning frem efter den anden. Men jeg tror ikke Tyrkiet får medaljer ved denne slutrunde.

I tabellen får Panama som ventet et ordentligt lag tæsk af Argentina, der måske ikke helt har fundet topformen endnu. Jeg er ganske tilfreds med udviklingen. Et point mod Tyrkiet ville have været fedt, men som kampen udformede sig ville det ikke have været fortjent. Min næste kamp er mod Argentina, og jeg må bare krydse fingre for at deres overbevisende sejr i første kamp giver dem en falsk tryghed før mødet med vores stærkt fightende spillere.

Næste update: Superkampen mod Argentina
« Seneste Redigering: 14 Okt 2006, 21:17 af Dusty78DK » Logged

LosCules
Gæst

« Svar #127: 14 Okt 2006, 21:19 »

KOmmer næste update i aften? Ku' være VILDT fedt Smiley.

bachpoulsen
Førsteholdsspiller

« Svar #128: 14 Okt 2006, 22:01 »

Ja der kunne det!!!

"Og der har vi ham med hans karateristiske hårpagt. Sat med en ribbensteg."

F.C.K.
Gæst

« Svar #129: 14 Okt 2006, 22:01 »

Ja det sys jeq oz

Badefar
Manager

« Svar #130: 14 Okt 2006, 22:22 »

pis med tyrkiet synes aligevel at du havde en chance

Dusty78DK
Manager

« Svar #131: 15 Okt 2006, 20:20 »

VM 2006 I TYSKLAND

18. juni 2006
VM gruppe F, 2. spilledag

Argentina – DR Congo
1: 1,13   X: 6,00   2: 12,00

De ringeste odds jeg har været oppe mod. Ikke bare i dette savegame, men i hele FM overhovedet. 12 gange pengene igen hvis vi skulle vinde over superstjernerne fra Sydamerika. Det lover ikke særligt godt for udsigterne til at gå videre fra gruppen. Måske kan jeg, som pressen siger, få en drømmestart og måske få ét point ud af mine anstrengelser, sådan så en ottendedelsfinale er en realistisk mulighed. Men jeg sætter ikke rigtig næsen op efter det, for det er et umenneskeligt godt hold jeg skal mødes.

Filosofien rent fodboldmæssig er den samme som i sidste kamp: Defensiv disciplin og hård fight. Jeg må sætte min lid til at vi kan vinde de fysiske dueller og eventuelt få nogle farlige dødbolde, for andre muligheder tror jeg egentlig ikke at jeg har. Kimoto er tilbage som venstre wing og det er en rigtig god nyhed for mine offensive ambitioner i kampen.

GAME ON!

VS         

0 – 1 Lomana Lualua (18) – Argentina presser på med et indkast næsten helt oppe ved DR Congos baglinie. DR Congo får bolden smidt op og Lualua får en kvart banelængde at løbe på. Han lobber bolden over den lamslåede Lux.
0 – 2 Lomana Lualua (25) – DR Congo spiller smukt bolden op af banen. Nzuzi dribler til baglinien og sender bolden ind over, og Lualua når bolden ved fjerneste stolpe før målmanden kan gribe ind. Alle tv-seere og stadionkommentatore n taber kæben. Hvem havde troet det?
1 – 2 César Delgado (43) – En kopi af kampens første mål, bare med omvendt fortegn. DR Congo har mange folk fremme da bolden sparkes op. Delgardo løber fra alt og alle, inden han sender bolden i nettet. En kold dukkert lige før pausen.
2 – 2 Hernán Crespo (51) – Argentina kommer ud fra pausen med meget damp under kedlerne. Mbayo begår sin eneste brøler i kampen ved at sende bolden direkte til Delgado, der spiller Crespo fri. Stjernen dribler ned og sender bolden i kassen. Øv.

DR CONGO FÅR 1 POINT EFTER 2-2 !!

Et usandsynligt fedt resultat. Hvad siger i så? Lilleputterne fra DR Congo spillede lige op med multi-million spillerne, der til daglig breder deres lange krøllede hår ud i blandt andet den italienske liga. Vi tager røven på stjernerne med to kontramål, men uheldigvis kan Argentina også det hurtigt fremadrettet spil. I 2. halvleg har Argentina rimeligt godt fast, men jeg føler ikke vi på noget tidspunkt bliver spillet ud af banen. Vi har også enkelte chancer, men uafgjort er fair nok - og som pressen siger så kan jeg absolut være mest tilfreds med kampen.

I gruppens anden kamp chokstarter Panama med et hurtigt føringsmål og de er – ligesom os – foran 2-1 ved pausen. Men Tyrkiet presser på og kampen ender 3-3. Godt nok er DR Congo under stregen, men mine muligheder for at komme op på 2. pladsen er absolut til stede. Sidste kamp er os der møder Panama og Tyrkiet der møder Argentina. Hvis topholdene ikke spiller uafgjort kan jeg med en sejr over det lille mellemamerikanske hold snuppe en overraskende plads i ottendedelsfinalen. Hvis jeg gør det bliver modstanderen højst sandsynligt Tyskland eller Colombia. Men nu skal jeg ikke glæde mig for tidligt, for Panamas point mod Tyrkiet er ikke mindre end verdensklasse og meget godt klaret.

Næste update: Den sidste gruppekamp mod Panama

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #132: 15 Okt 2006, 20:30 »

Men du var jo stadigh foran 2-0, så lidt ærgligt?

Dusty78DK
Manager

« Svar #133: 15 Okt 2006, 20:33 »

Men du var jo stadigh foran 2-0, så lidt ærgligt?

Tja, men Argentina havde et gear eksta i deres spillestil, og derfor gik det galt for mig.  Skuffet

Dusty78DK
Manager

« Svar #134: 15 Okt 2006, 21:52 »

VM 2006 I TYSKLAND

22. juni 2006
VM gruppe F, 3. spilledag

Panama – DR Congo
1: 2,50   X: 3,00   2: 2,63

Den sidste runde i gruppe F er den mest jævnbyrdige. Gruppefinalen er mellem Tyrkiet og Argentina, men min match mod Panama kan også vise sig at få stor betydning. Hverken bookmakere eller presse tror alt for meget på en afrikansk sejr, men jeg tror at det er realistisk.

Dagens modstander er nr. 43 på verdensranglisten, og det er ganske flot at ligge så højt. Men DR Congo er sprunget endnu højere op. Siden jeg overtog jobbet som landstræner er vi hoppet fra nr. 80 til nr. 15 på verdensranglisten Hævet Øjenbryn. Baseret på de tal brude jeg kunne slå Panama uden de store problemer, men små hold har før overrasket under VM.

Selv om jeg er en smule undertippet er mine spillere gode, meget bedre end dem på Panamas hold. Derfor løsner jeg en smule op for det defensive spil og regner med at jeg ved at spille bolden rundt kan score et par kasser og vinde kampen uden de store anstrengelser.

GAME ON!

VS         

0 – 1 Mémé Tchité (19) – Et hjørnespark sendes ind over og angriberen header smukt DR Congo i front.
1 – 1 José Luis Garcés (53) – DR Congo har igen for mange spillere med oppe. Et angrib brydes og den hurtige José sendes af sted i et løb over en halv bane, inden han afdribler målmanden og scorer
2 – 1 José Luis Garcés (58) – Panama splitter forsvaret med en flot tværaflevering, bolden sendes ind over tæt ved målet og José er på pletten for anden gang i kampen
2 – 2 Shabani Nonda (89) – DR Congo har kastet alt frem. Nzuzi får nogle meter og dribler til baglinien. Hans indlæg rammer indskifteren lige i panden og håbet lever endnu

DR CONGO MÅ NØJES MED 2-2

Spillerne går skuffet fra banen i dag og ved ikke helt hvad der gik galt. Vi kom planmæssigt foran og styrede kampen. Pludselig tog José fat og med to chokscoringer rystede han DR Congo holdet, som egentlig burde have hundet.

Det viser sig at min sidste kamp endte med at være uden betydning. Tyrkiet og Argentina delte i porten og det betyder de går videre og at jeg ville være blevet sorteper også selv om jeg havde vundet. Det er en sur måde at slutte VM af på, men i betragtning af hvor svær puljen var vil jeg mene at en pointhøst på to er et godt resultat.

Hvad skal der så ske nu? Tjo, min plan er som sagt at finde et andet land at træne – helst et land i Sydamerika, men Afrika eller Asien ville også være fedt. Derfor er jeg nu nødt til at vente til VM er ovre og se hvilke jobs der bliver ledige og hvilke fodboldforbund der ville være interesseret i mig.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010