home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:22:26 Broen13 Baren fm25
21 Feb 2025, 17:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23530
  1 Bruger, 733 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mariaparker985
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Den Danske Nomade
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  DR Congo skal til VM for første gang i 32 år. Gruppemodstanderne er Argentina, Panama og Tyrkiet. Hvordan klarer afrikanerne sit andet VM?  (Afstemning slut: 21 Okt 2006, 22:35)
Nul point i gruppespillet og nul mål
- 1 (3,7%)
Nul point i gruppespillet og mindst et scoret mål
- 1 (3,7%)
Ét point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
To point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
Tre point i gruppespillet
- 8 (29,6%)
Fire point i gruppespillet
- 6 (22,2%)
De går videre fra gruppen
- 9 (33,3%)
Antal Stemmer: 27

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Den Danske Nomade  (Læst 25415 gange)
Marchena
Landsholdsspiller

Sv: Den Danske Nomade
« Svar #15: 29 Sep 2006, 19:33 »

Damn din pc må være styg hvis du kan køre spillet når du loader spillere fra så mange lande og kører enorm database Smiley

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Gosser
Manager

« Svar #16: 29 Sep 2006, 20:09 »

Damn din pc må være styg hvis du kan køre spillet når du loader spillere fra så mange lande og kører enorm database Smiley

Eller også har han bare en syg tålmodighed funny

Dusty78DK
Manager

« Svar #17: 29 Sep 2006, 20:12 »

Ikke specielt. Husk på hvor få ligaer der er med.  Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #18: 29 Sep 2006, 20:34 »

PRÆSENTATION AF DR CONGO

Selv om DR Congo absolut ikke er en af fodboldverdens giganter, har holdet været med én gang ved VM. Det var i 1974, dengang landet hed Zaire. Det gik ikke skide godt, for nu at sige det rent ud. Først tabte de til Skotland med 0-2, og det kunne måske have været begyndervanskelighe der, men sådan skulle det ikke gå. I 2. kamp blev de ydmyget med 0-9 af Jugoslavien, inden de i sidste kamp tabte 0-3 til Brasilien. Med nul point, pjuskede rastafarifrisurer og en målscore på 0-14 blev det afrikanske holdt sendt hjem, og der var ingen der regnede med at afrikansk fodbold nogen sinde kunne blive til noget stort.

Men det blev modbevist allerede i 1990 af Cameroun, og siden dengang er folk seriøst begyndt at tale om hvem der bliver den første afrikanske verdensmester og hvornår det sker. I dag er der flere afrikanske landshold, der er kendt af den store fodboldverden: Nigeria, Cameroun, Sydafrika m.fl. Nu er det tid til at andre skal tage over. DR Congo kunne være et bud på et hold, der kunne gøre en god figur ved et verdensmesterskab. DR Congo har måske ikke substans til ligefrem at vinde et VM, men flere af det centralafrikanske lands fans hungrer efter at deres hold igen kvalificerer sig.

DR Congo er i mit savegame landshold nr. 80 på verdensranglisten ud af 206. Wales, Canada og Bosnien er en smule bedre end DR Congo ifølge FIFA og Algeriet, Estland og Albanien er rangeret en smule dårligere end mit hold.

DR CONGO ANNO 2005

Hvad er DR Congo for et hold? Jo, ladet ligger i det centrale Afrika – syd for Sahara.

En ultrakort gennemgang af landets nyere historie er at Belgien gjorde landet til koloni i 1870’erne, men i 1960 bliver landet selvstændigt og tager navnet Zaire. Siden da har landet bl.a. været gennem en turbulent periode med lederen Mobuto, der var diktator på old school måden med overdådige paladser. Men i 1997 falder regimet og efter nogle uroligheder tager landet navneforandring til Den Demokratiske Republik Congo. De skifter også deres flag ud til det de har i dag. Siden 1997 har der været mange revolutionere bevægelser og landets indre sammenhold er meget skrøbelig. Landet er enormt i størrelse men også enormt fattigt. Fodbolden er en af de ting, der kan give befolkningen en tro på fremtiden.

Så jeg ankommer altså med fly til hovedstaden Kinshasa og et land hvor tingene ikke fungerer specielt godt, og hvor ting som fodbold ikke er specielt højt prioriteret af staten, selv om befolkningen er bidt af det.

I vinteren 2005 er situationen i Centralafrika den, at DR Congo har et ganske godt hold. Med spillere som Lucau fra Le Mans, Nonda fra Roma & Lualua fra Portsmouth er spillermaterialet af ganske god kvalitet.

Men, som på flere afrikanske landshold er kontrasterne enorme: Fra Mémé, som er topangriber i den bedste belgiske række til Dady, der spiller for et fransk amatørhold. Min opgave er at ryste disse mange forskellige spillertyper sammen og prøve at finde en taktik der virker, og en holdånd, der inspirerer de mange forskellige spillere til at yde deres allerbedste.

Situationen i kvalifikationsgrupp e 2, som holdet befinder sig i, er den at vi ligger nr. 3 efter Ghana og Sydafrika.

Der er kun 1 point op til Sydafrika, men mine ambitioner hvad angår kvalifikation til VM i Tyskland i 2006 er meget begrænsede. Både Ghana og Sydafrika er meget stærkere nationer end lille DR Congo, og de har ikke lige skiftet træner. Jeg skyder ikke efter at komme til VM i 2006, mine øjne er fokuseret på VM i Sydafrika i 2010. Det giver mig tid til at udvikle spillerne og holdet.

Der findes dog folk, der har endnu mere afdæmpede forventninger end mig. DR Congo’s fodboldforbund tager imod mig med en meget afdæmpet forhåbning for sidste kampe i VM kvalifikationen.

Ingen forventer kvalifikation, kun hæderligt spil. Nu er jeg normalt ikke vandt til at gå fra den ene fiasko til den anden i FM, men jeg er glad for den afdæmpede udmelding. Jeg kender ikke afrikansk fodbold, jeg kender ikke alle spillerne, jeg har ingen idé om hvilken taktik, der vil fungere overfor for en flok spillere på meget forskellige niveauer, og som er vant til friskt teknisk spil og ikke nødvendigvis er lige gode til at holde den defensive disciplin. Jo, jeg har så sandelig brug for et par kampe til at blive klog på spillerne, holdet og den afrikanske fodboldmentalitet uden at nogle folk med slips står og råber efter resultater.

Men jeg skal gøre det hele alene. Jeg er den eneste fuldtidsansatte til holdet. Der er hverken assistent eller U21 træner til at aflaste mig i opgaverne. Jeg prøver at anskaffe mig nogle flere ansatte, men ingen er interesseret, og jeg må derfor finde mig til rette med den indsigt at fodbold i de fleste fodboldforbund i Afrika foregår under meget trange kår.

Men det hele er meget fint alligevel, for inden alt for længe begynder bolden igen at rulle i Afrika. Jeg kan endda se frem til en ilddåb. Min første landskamp er 27. marts mod selveste nr. 2 i gruppen, nemlig Ghana. Det er absolut en af de centrale nøglekampe i gruppen. Det hold, der taber den kamp er endegyldigt sat af i kampen om at nå Sydafrika og det endelige opgør om VM pladsen i denne kvalifikationsgrupp e. Selv om jeg ikke tror på en VM plads i Tyskland, så kunne en sejr i min første kamp pludselig hæve opmærksomheden omkring DR Congo og mine forhåbninger om allerede at få succes i første forsøg.

Alt i alt vil jeg sige DR Congo har gode muligheder for at udvikle sig til et godt hold, men jeg tror det vil tage et par år. Nu skal VM kvalifikationen først overstås, og i januar 2006 er der så African Nations Cup, hvor jeg håber at kunne gøre en god figur. Hvad der skal ske bagefter, ved jeg ikke helt. Så vidt jeg kan regne ud er der ingen turneringskampe i hele 2007. 2008 starter med African Nations Cup igen og så er VM kvalifikationen i gang igen.

Så, jo, der er muligheder for DR Congo. Hvor store ved jeg ikke. Men hvis alt går galt er dette landshold et godt sted at få noget erfaring inden jeg eventuelt kan få et andet landstrænerjob – i Afrika eller et andet sted. Jeg ser frem til at komme i gang og jeg håber at I alle sammen vil følge med på min rejse ud i det ukendte fodboldland.

Næste update: Den første landskamp – topbraget mod Ghana!
« Seneste Redigering: 29 Sep 2006, 20:39 af Dusty78DK » Logged

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #19: 29 Sep 2006, 20:38 »

Ikke specielt. Husk på hvor få ligaer der er med.  Smiley

Min kører langsomt med det antal ligaer du har og large database uden at loade spillere fra andre lande, men min er så også ved at være gammel.

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

Dusty78DK
Manager

« Svar #20: 29 Sep 2006, 20:40 »

Min kører langsomt med det antal ligaer du har og large database uden at loade spillere fra andre lande, men min er så også ved at være gammel.

AMD 3,4 GhZ og 1GB ram får arbejdet gjort  Hævet Øjenbryn

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #21: 29 Sep 2006, 20:41 »

AMD 3,4 GhZ og 1GB ram får arbejdet gjort  Hævet Øjenbryn

amd 1,8 ghz og 512 ram FTW \o/ Peace

- George Costanza

Dusty78DK
Manager

« Svar #22: 29 Sep 2006, 20:42 »

amd 1,8 ghz og 512 ram FTW \o/ Peace

Så kan jeg også godt forstå det går lidt trægt.

BasIth
Gæst

« Svar #23: 29 Sep 2006, 21:28 »

Hvor kan i se det de rmed ram osv.?

Dusty78DK
Manager

« Svar #24: 29 Sep 2006, 21:35 »

TAKTISKE KVALER

Hvordan fanden skal man spille, når man træner et middelgodt landshold i Afrika? Jeg har gået og grublet over det i flere dage inden jeg satte mig til computeren og turde at spille min første landskamp. Kan spillerne finde ud af traditionel 4-4-2? Skal jeg ud og spille noget avanceret 4-3-1-2 eller hvad skal der ske?

Jeg spionerer på de andre landshold i kvalifikationsturne ringen og finder ikke noget klart svar på hvilken taktik, der virker. Alle holdene i min kvalifikationsgrupp e spiller almindelig 4-4-2 – lige fra Sydafrika i toppen til Uganda i bunden. Så åbenbart er fantasien hvad angår taktik ikke særlig stor.

Jeg ender med at beslutte mig for at spille 4-4-2 diamant, som jeg havde så stor succes med i min Italienske blog – specielt på det danske landshold.
Hævet Øjenbryn

FØRSTE KAMP I HEKSEKEDLEN

Den første kamp er topbraget hjemme på Stade de Martyrs i Kinshasa. Stadionet har plads til 80.000 tilskuere, og 76.700 af de pladser er fyldt til dagens kamp. Jo, fodbold betyder meget hernede i junglen. Shockeret

Tilskuerne ser en kamp som stadionspeakeren kalder kedelig, men jeg bider negle. Kampen veksler mellem dominans fra Ghana og kontraspil fra hjemmeholdet. Vi bruger de første 20 minutter til at komme på plads på banen og har stort set ikke 5 sammenhængende afleveringer. Lige før pausen brænder DR Congo’s Nonda straffespark og den begivenhed, og min brandtale i halvlegspausen, sætter alle spillerne op og vi styrer det meste af 2. halvleg uden at få puttet bolden ind i kassen. Spillerne går fysisk ned det sidste kvarters tid og fem minutter før tid er Bayoke helt fri foran hjemmeholdets mål, men brænder.

Kampen ender som den begyndte 0-0, hvilket er fair. Det var en rodet kamp hvor ingen af holdene virkelig kom til at spille godt.

Det viser sig at der er flere uafgjorte og tætte kampe i gruppen. Sydafrika må meget overraskende nøjes med uafgjort på hjemmebane mod bundproppen Uganda. Det må stort set være det mest overraskende resultat i aftenens kampe. Dermed er spændingen intakt. Jeg har 9 point ligesom Burkina Faso og Ghana, og Sydafrika har kun ét mere. Det tyder på at de sidste kampe bliver mindst lige så spændende som den første. Selv om jeg ikke rigtig tør håbe på det, så er VM 2006 stadig en realistisk mulighed.

Alt i alt var det en okay debut. Jeg fik set spillerne i aktion, og det ser ud som om 4-4-2 diamant ikke er det dårligste taktiske valg jeg kunne have trukket op af skuffen. Nu skal jeg bare vente til juni hvor de næste kampe spilles. Imens krydser jeg fingre for at ingen får alvorlige skader.

Næste update: Kvalifikationskampe ne mod Uganda og Burkina Faso

ZhotLog
Gæst

« Svar #25: 29 Sep 2006, 21:51 »

KUTGW! Thumbs Up

Mikkellas
Gæst

« Svar #26: 29 Sep 2006, 21:55 »

Glimrende resultat, og godt med endnu en blog fra din side af Dusty!
KUTGW Thumbs Up

Bademesteren
Manager

« Svar #27: 29 Sep 2006, 22:09 »

Meget godt du ikke blev hægtet af allerede  i første kamp...

Soccerpop
Gæst

« Svar #28: 30 Sep 2006, 11:09 »

Hvor kan i se det de rmed ram osv.?

Du skal bare højreklikke på "denne computer" også bare trykke på egenskaber.

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #29: 30 Sep 2006, 11:53 »

Fantastisk start!, glæder mig vildt meget til næste gang..
Thumbs Up

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010