home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:22:26 Broen13 Baren fm25
21 Feb 2025, 17:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23530
  0 Brugere, 685 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mariaparker985
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Den Danske Nomade
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  DR Congo skal til VM for første gang i 32 år. Gruppemodstanderne er Argentina, Panama og Tyrkiet. Hvordan klarer afrikanerne sit andet VM?  (Afstemning slut: 21 Okt 2006, 22:35)
Nul point i gruppespillet og nul mål
- 1 (3,7%)
Nul point i gruppespillet og mindst et scoret mål
- 1 (3,7%)
Ét point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
To point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
Tre point i gruppespillet
- 8 (29,6%)
Fire point i gruppespillet
- 6 (22,2%)
De går videre fra gruppen
- 9 (33,3%)
Antal Stemmer: 27

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Den Danske Nomade  (Læst 25362 gange)
Dusty78DK
Manager

Den Danske Nomade
« : 29 Sep 2006, 17:38 »

DEN DANSKE NOMADE

Denne blog er tilegnet alle nomadelandstrænere. Den slags trænere, der rejser fra landshold til landshold og giver mindre fodboldforbund håb til flyvske VM drømme.
I Afrika har landsholdene i mange år haft en forkærlighed for europæiske trænere – specielt tyske og franske – der rejser rundt mellem de forskellige landshold i forsøget på at bringe sig selv og et hold i det store spotlight. Vores egen Roald Poulsen har også trænet i Afrika i flere år.
Asien har de sidste 5-10 år haft stor succes med hollændere, specielt ved VM i 2002. Guus Hiddink tog turen fra Asien til Australien som optakt til VM i 2006. Eksemplerne er mange.

Den ultimative landsholdsnomade må være Bora Milutinovic. Denne serbiske træner med det karakteristiske hår, har trænet hele 5 forskellige landshold ved 5 forskellige VM slutrunder: Mexico i 1986, Costa Rica i 1990, USA i 1994, Nigeria i 1998 og Kina i 2002. Med Nigeria og Costa Rica nåede han til ottendedelsfinalen og med Mexico og USA nåede han til kvartfinalen. Altså en mand der kan få det optimale ud af hold, der ikke ligefrem er topfavoritter.

”Jeg har ikke brugt penge
på styling siden 1963,
og jeg er stolt af det!”

Så, jo, gode fodboldnomader er der nok af. Men kan jeg gøre dem kunsten efter?

SPILLETS KONFIGURATION

Ligaer:

Australien (Hyandai A-League)
Colombia (Divisíon Mayor)
Israel (Ligat HaAl)
Mexico (Primera División)
Sydafrika (Castle Premiership)
Sydkorea (K-Liga)
USA (Major League)

Load alle spillere fra:

Australien
Bahrain
Cameroun
Canada
Chile
Colombia
Costa Rica
DR Congo
Ecuador
Egypten
Elfenbenskysten
Ghana
Guinea
Honduras
Iran
Jamaica
Japan
Kina
Marokko
Mexico
Nigeria
Paraguay
Peru
Saudi Arabien
Senegal
Sydafrika
Sydkorea
Togo
Trinidad og Tobago
Tunesien
USA
Uruguay

Databasestørrelse:
Enorm

Ekstra:
Patch 6.0.3 med data
Freak Up 2.0 final

Tid computeren brugte på at danne spillet: 4 minutter og 53 sekunder!
(AMD 3,4 GhZ, 1024 RAM)

BEGRUNDELSE FOR KONFIGURATION

Spillet består af en liga fra hver af de verdensdele, hvor jeg har landshold med i spillet (Mexico = det tætteste jeg kommer på Centralamerika & Israel = det tætteste jeg kommer på hold fra mellemøsten). Men det er ikke meningen jeg skal træne klubber. Den vigtigste regel i denne blog er faktisk at det er forbudt for mig at træne klubhold Shockeret. Ligaerne er kun valgt for at få adgang til landsholdene og for at landsholdspillerne har et sted at spille til daglig når de ikke forsøger at bringe deres land til VM. Wink

De mange lande er valgt ud fra følgende kriterier:

1) ”små” nationer
2) deltagere ved VM i 2006
3) lande, der tidligere og deltaget ved VM
4) FIFA’s verdensrangliste IRL (maj 2006)
5) andre lande jeg synes kunne være interessante at træne

Resultatet er 32 særligt udvalgte landshold - dvs. lige så mange landshold, som plejer at deltage ved et VM. Alle disse hold har, synes jeg, potentiale til at blive rigtige nomadehold, dvs. små og mellemstore VM deltagere, der kan overraske med den rigtige taktik, den rigtige indstilling og selvfølgelig den rigtige træner. Hævet Øjenbryn

SPILLETS OPSTART

Spillet starter 30. januar 2005 og jeg starter med at træne DR Congo.

Spillets mål: Hvis ikke dette savegame crasher, eller filen bliver for stor for min PC, er målet mindst 15 år, hvor jeg som landsholdsnomade rejser fra det ene spændende landshold til det andet. Jeg håber at kunne opnå kvalifikation til de fleste VM slutrunder og måske gå videre fra gruppespillet en eller to gange.

Hvorfor starttidspunktet? Jeg starter cirka midt i VM-kvalifikationsturneringen til VM 2006. Tidspunktet er valgt for få mulighed for at bygge DR Congo’s hold langsomt op uden de store forventninger til mig og holdet. Mit første mål er at kvalificere DR Congo til VM i 2010.

Hvorfor DR Congo? Når jeg har scoutet rundt i Europa i andre spil, er jeg flere gange faldet over talentfulde spillere fra dette centralafrikanske land – bl.a. havde jeg Franck Matingou i Genoa. Derudover har en spiller som Lualua gjort det godt i England. Selvom DR Congo ikke er en rutineret VM deltager, så har de flere gode spillere og er et hold med masser af potentiale. Derfor synes jeg de ville være det perfekte nomadehold at starte med.

Update nr. 2: Præsentation af DR Congo’s hold og situation i VM kvalifikationen

Allerede i aften!!
« Seneste Redigering: 11 Okt 2006, 22:35 af Dusty78DK » Logged

GHERTESTEAS
Gæst

Sv: Den Danske Nomade
« Svar #1: 29 Sep 2006, 17:45 »

Nice

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 29 Sep 2006, 17:47 »

Det ser jo allerede ud til at blive en kanon blog og jeg glæder mig til at følge den på tætteste hold. Det er en kanon ide, og vil næsten bare vide hvor du få dine ideer fra... Men igen KANON fest  Smiley

Soccerpop
Gæst

« Svar #3: 29 Sep 2006, 17:55 »

En landsholdsblog Ubeslutsom
Når ja med dine blog evner skal den nok blive god.
Glæder mig til næste update, for at se hvad du har at byde på.

cube
Manager

« Svar #4: 29 Sep 2006, 17:58 »

Super fed idé Smiley det glæder jeg mig meget til at følge. Der er også en dejlig enkelhed over landshold.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

F.C.K.
Gæst

« Svar #5: 29 Sep 2006, 18:02 »

En landsholdsblog Ubeslutsom
Når ja med dine blog evner skal den nok blive god.
Glæder mig til næste update, for at se hvad du har at byde på.
Tænker fuldstændig det samme

Brodtgaard
Manager

« Svar #6: 29 Sep 2006, 18:06 »

Ja - det bliver spændende at følge.
Har selv overvejet et spil kun med landshold. Glæder mig til at følge med i din blog  Smiley

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Bademesteren
Manager

« Svar #7: 29 Sep 2006, 18:12 »

Kan man mærke at der er tænkt over tingene inden bloggen er skudt igang?

Det tror jeg nok man kan!   Thumbs Up

Så fra en god idé via lidt videreudvikling og planlægning, ser vi idag denne blog opstå og jeg tror at bloggen går en lys fremtid i møde.

Dusty78DK
Manager

« Svar #8: 29 Sep 2006, 18:17 »

Tak alle sammen for den positive respons. Det betyder at jeg gider blive ved med at skrive, ligesom i min italienske blog.

I øvrigt er der nu tilføjet en afstemning hvor DU kan give din mening til kende om mit nye projekt.  Smiley

Kan man mærke at der er tænkt over tingene inden bloggen er skudt igang?

Det tror jeg nok man kan! Thumbs Up

Så fra en god idé via lidt videreudvikling og planlægning, ser vi idag denne blog opstå og jeg tror at bloggen går en lys fremtid i møde.

Jeg fandt faktisk på idéen under VM, dengang jeg skrev på Togo-blog'en. Jeg skrev den første update, som I lige har set, helt tilbage i Juni måned!  Shockeret

Så jo, det er måske derfor det virker velgennemtænkt.  Wink

Soccerpop
Gæst

« Svar #9: 29 Sep 2006, 18:22 »

Kunne godt tænke mig lidt flere valgmuligheder til afstemningen, da jeg ikke synes der er nogle af valgmulighederne der passer til mig.

Dusty78DK
Manager

« Svar #10: 29 Sep 2006, 18:23 »

Kunne godt tænke mig lidt flere valgmuligheder til afstemningen, da jeg ikke synes der er nogle af valgmulighederne der passer til mig.

Er det okay?  Smiley

Soccerpop
Gæst

« Svar #11: 29 Sep 2006, 18:33 »

Ja Thumbs Up

DelPiero
Gæst

« Svar #12: 29 Sep 2006, 18:35 »

Dejligt med noget nyt.
Håber du stadig har den samme gejst som sidst, for det kan sikkert godt være en svær opgave og underholde folk med en landsholdsblog.
Men jeg kan lide den og er det ikke det vigtigste?

Dusty78DK
Manager

« Svar #13: 29 Sep 2006, 18:38 »

Dejligt med noget nyt.
Håber du stadig har den samme gejst som sidst, for det kan sikkert godt være en svær opgave og underholde folk med en landsholdsblog.
Men jeg kan lide den og er det ikke det vigtigste?

For ikke at kede mig har jeg tænkt mig at gøre flittig brug af ferie-funktionen, for så arbejder spillet hurtigere. Nogle gange skal jeg vente op til 3 måneder mellem landskampene.

DelPiero
Gæst

« Svar #14: 29 Sep 2006, 19:24 »

Men så er der jo ikke andet og gøre end at slå din egen rekord i længste blog Opstemt

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010