home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  0 Brugere, 848 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The only thing
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: The only thing  (Læst 11534 gange)
nomi
Lilleputspiller
*

The only thing
« : 19 Dec 2011, 21:12 »

Velkommen til min første blog, der vil omhandle mit journeyman savegame.
Jeg starter som en dansk manager uden job og med "tidligere serie 6 spiller" som erfaring. Mit mål er at nå toppen i europæisk fodbold. Jeg vil ikke nødvendigvis holde mig til en specifik klub, for det vil med stor sandsynlighed hindre mig i at nå mit mål; at vinde de mest prestigefyldte trofæer.

FM 2012 Version 12.0.4
Alle ligaer i de følgende lande er spilbare:
Sydamerika: Argentina, Brasilien
Centraleuropa: Belgien, England, Frankrig, Italien, Tyskland, Holland, Portugal, Schweiz, Skotland, Spanien, Østrig
Østeuropa: Rusland, Tyrkiet, Ukraine
Skandinavien: Danmark, Norge, Sverige

Job:
2011-2012: Nuneaton Town F.C.
2012-2014: Skive IK
2014-2015: Telstar
2015-2017: Coventry City
2017-►: SK Brann

Awards:
- League One Manager of the Year runner-up (2017)

Trophies:
- 2. Division Vest (2013)
- 1. Division (2014)
- League One (2017)

Sæsonen 2011/2012: Nuneaton Town F.C. (Blue Square Bet North)
Sæsonen 2012/2013: Skive IK (2. Division Vest)
Sæsonen 2013/2014: Skive IK (1. Division)
Sæsonen 2014/2015 (Part 1): Telstar (Jupiler League)
Sæsonen 2014/2015 (Part 2): Coventry City (League One)
Sæsonen 2015/2016: Coventry City (League One)
Sæsonen 2016/2017: Coventry City (League One)
Sæsonen 2017/2018: SK Brann (Tippeligaen)
« Seneste Redigering: 09 Feb 2012, 19:08 af nomi » Logged

Guldbrand
Blogmester

Sv: The only thing
« Svar #1: 19 Dec 2011, 21:16 »

Meget spændende med en journey blog.. Ser frem til din første destination, men jeg håber på en dansk klub for at holde den så realistisk som muligt. Dit layout virker også meget lovende, for det ser utrolig flot og stilrent ud.

Glæder mig til at se mere til denne blog..  Thumbs Up

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #2: 19 Dec 2011, 21:20 »

Spændende spændende. Elsker Journeyman blogs Smiley

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

nomi
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 20 Dec 2011, 16:47 »

Tak for det. Jeg vil lige pointere, at mens jeg har med virkelige spillere at gøre, omtaler jeg ikke truppen. Det vil ødelægge en del for andre, der selv har/får lyst til at prøve et lignende job. Det ændrer sig nok, når mit hold består af newgens. Næste update kommer om en times tid.

Korzika
Gæst

« Svar #4: 20 Dec 2011, 17:09 »

Jeg syntes også, at der ser spændende ud. Designet fortjener også ros. Dit layout er simpelt, men dejligt pænt. Ser frem til din første update.

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #5: 20 Dec 2011, 17:12 »

Ser rigtig godt ud nomi! Følger spændt med Smiley

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6: 20 Dec 2011, 23:04 »

Tak for det. Jeg vil lige pointere, at mens jeg har med virkelige spillere at gøre, omtaler jeg ikke truppen. Det vil ødelægge en del for andre, der selv har/får lyst til at prøve et lignende job. Det ændrer sig nok, når mit hold består af newgens. Næste update kommer om en times tid.

Det er sgu nogen lange timer dit ur kører med, især når man efter en rigtig flot intro sidder og venter spændt Smiley

nomi
Lilleputspiller
*

The only thing - 2011/2012
« Svar #7: 21 Dec 2011, 19:24 »

Nuneaton Town FC
Blue Square Bet North
Status: Semi-Professional
Estimated Value: 1.9 mio. DKK
Finances: Okay

Klubben:
Der kom hurtigt masser af tilbud fra udenlandske klubber, men der gik lidt over et halvt år, før jeg tog den første udfordring. Den engelske klub Nuneaton Town havde skuffet fælt i Blue Square Bet North. Klubben var spået til en fjerdeplads af medierne, men med tidligere manager Kevin Wilkin lå de midt i tabellen; nr 13. ud af 22. Derfor ansatte de mig d. 19 december 2011. Klubben havde 1 mio. kroners underskud og lønbudgettet var overskredet, så det var svært at finde forstærkninger, der ikke var for løntunge. Spillermaterialet, der overordnet set bestod at unge talenter og stærke veteraner, var dog et udmærket udgangspunkt.

Sæsonen:
Medieprognose: 4. plads (ud af 22. hold)
Bestyrelsens forventning: Ingen

En uge efter kontraktunderskrive lsen var det tid til min første kamp. Modstanderen var Gloucester, der havde spillet betydeligt bedre end os. Vi kom hurtigt bagud 0-1, men det truende nederlag blev vendt til en 2-1 sejr, så debuten endte alligevel som en succes. Jeg havde tre kampe, der skulle overstås, inden transfervinduet åbnede i januar. I dem blev der hentet fornuftige 6 point, og da jeg fik forstærket offensiven en smule i januar, var det muligt at spille op med ligaens oprykningsfavoritte r. Blandt andet tabte vi 2-3 på et overtidsmål til ligaens absolut bedste hold, FC Halifax.

De gode takter fortsatte i de næste måneder. Når vi vandt, var det i overbevisende stil, og var vi bagud, fik vi ofte reddet en uafgjort og et point med hjem. Der var kun to decidere svipsere, hvor vi spillede elendigt. Fra januar til marts vandt vi 8 kampe, fik 3 uafgjort og tabte 3.

Det stabile arbejde og flotte resultater betød, at vi kunne betragtes som en seriøs kandidat til oprykning. Vi var kortvarigt oppe og vende på førstepladsen, men det begyndte mere og mere at ligne en playoff plads i stedet. Ligaen var sindssygt tæt i toppen. I lang tid adskilte mindre end 10 point 1. og 10. pladsen, og derfor fik et alvorligt formdyk også konsekvenser for vores oprykningschancer. Fra marts måned til sæsonens slutning d. 28 april hentede vi sølle 11 point af 30 mulige, så vores tætte konkurrenter stak af mod toppen og vi endte som nr. 10.

Jeg troede, det ville blive nemt at redde Nuneatons sæson og ende i playoff, men jeg tog fejl. På grund af den tætte liga blev det til en skuffende 10. plads. Bestyrelsen var tilfreds med min indsats, men jeg følte ikke rigtigt for en forlængelse af kontrakten. Jeg kunne se, at i næste sæson ville jeg få svært ved at overholde lønbudgettet samtidig med, at vi skulle leve op til forventningerne om at være oprykningskandidat. Jeg ville ikke risikere, at den dårlige økonomiske kontrol skulle gå ud over mit omdømme, når jeg ikke var skyld i den. Derfor takkede jeg nej til en forlængelse af kontrakten. Det blev det kun til lidt over fire måneder i Nuneaton, før jeg var på jagt efter et andet job.

« Seneste Redigering: 21 Dec 2011, 19:28 af nomi » Logged

nomi
Lilleputspiller
*

« Svar #8: 03 Jan 2012, 10:13 »

Jeg går i gang med at skrive lidt opdateringer nu, så der sker lidt de næste par dage. Har haft travlt i julen. Smiley
Edit: Jeg kan afsløre, at jeg vender hjem til Danmark.
« Seneste Redigering: 03 Jan 2012, 10:16 af nomi » Logged

nomi
Lilleputspiller
*

The only thing - 2012/2013
« Svar #9: 03 Jan 2012, 14:15 »

Skive IK
2. Division Vest
Estimated Value: 300K DKK
Finances: Insecure

Klubben:
Få måneder efter exitet i England var der bud efter mig i Danmark. Skive IK var lige akkurat endt under nedrykningsstregen i 1. division og havde efterfølgende fyret manager Michael Hansen. Bestyrelsen havde en klokkeklar forventning om at rykke op i 1. division igen med det samme og manglede nu en mand til at stå i spidsen. Heldigvis valgte de mig. Det var en oplagt mulighed for at skabe flotte resultater. Godt nok havde klubben en forfærdelig økonomi med 4 mio. kr. underskud, men truppen havde allerede flere gode spillere, der burde kunne leve op til kravet om oprykning, så det var ikke nødvendigt at hente store forstærkninger. Den store udfordring i Skive ville helt sikkert blive at få reddet den ødelagte økonomi.

Sæsonen:
Medieprognose: 2. plads (ud af 16 hold)
Bestyrelsens forventning: Oprykning

I modsætning til i Nuneaton fik jeg i Skive spillet preseason venskabskampe og kørt min taktik ind på holdet. Det var tydeligt at se, at det gav bonus, for de første uger var holdet bogstaveligtalt urørligt. 4-0, 5-1 og 6-0 lød sejrene blandt andet på, og selvom modstanderne ofte var niveauer under os, kunne vi også præstere mod større hold. Efter at have slået Roskilde og Svebølle ud af pokalturneringen kom mægtige AGF til Sparbank Arena. Århusianerne, der senest var endt på fjerdepladsen i Superligaen, kom foran allerede efter 2 minutter, men i anden halvleg gav vores kontrabold endelig bonus. På kun otte utrolige minutter vendte vi 0-1 til 3-1 og vandt sensationelt kampen med samme cifre. Pokaleventyret sluttede dog med et ærgerligt 0-1 nederlag til AaB i november måned.

Vi fortsatte med at dominere ligaen. Ved vinterpausen havde vi hentet 35 af 45 mulige point og lå på en sikker førsteplads med 7 point til nærmeste efterfølger. I optakten til forårets kampe fik vi besøg af selveste Malmö FF til en venskabskamp. Svenskerne dominerede kampen, men vi scorede to mål og tabte kun 2-3. Et så flot resultat mod et af Sveriges absolutte tophold indikerede, at den sidste halvdel af sæsonen burde være en smal sag. Det blev det også. I forårets sidste 15 kampe tabte vi kun én kamp, og selvom det var til den nærmeste konkurrent, Varde, var førstepladsen aldrig i fare. Varde havde spillet en flot sæson, men vi endte otte point foran og med en målscoreforskel, der var dobbelt så god. Jeg havde ikke forstærket truppen meget, men en af de få forstærkninger, en afrikansk angriber på fri transfer, endte med ligaens højeste gennemsnitsbedømmel se og med titlerne årets topscorer og og årets signing.

Første sæson i Skive var en kæmpe succes. Som forventet sikrede vi oprykning uden problemer, og jeg blev tilbudt en ny etårig kontrakt, som jeg accepterede uden tøven. Jeg har svært ved at se, hvor vores nuværende spillere står i forhold til niveauet i 1. Division. Umiddelbart halter vi ikke meget efter, men der skal helt sikkert forstærkes i transfervinduet, hvis overlevelse skal sikres. Økonomien er desværre stadig forfærdelig. Opbakning fra tilskuerne var nærmest ikke-eksisterende, så der var så godt som ingen indtægter i sæsonen. Jeg håber på masser af støtte og økonomisk fremgang i den kommende sæson.

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #10: 03 Jan 2012, 14:36 »

Endelig en update Nomi! Smiley
Meget behagelig grafik og tekst! Og ja så tillykke med oprykningen Peace

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #11: 03 Jan 2012, 16:01 »

Lækker update.. Virkelig af høj klasse! Grafikken er lige i øjet, og som Jeppe siger, enormt behagelig for øjet. Desuden skriver du utrolig flot, og med en meget flydende tekst, som falder meget naturligt at læse.. Så stor kredit for det..

Hvordan er planen med dine updates? vil de blive ved med at være af hele sæsoner, eller hvordan har du tænkt dig at gøre det?

nomi
Lilleputspiller
*

« Svar #12: 03 Jan 2012, 16:32 »

Tak for rosen begge.

Hvordan er planen med dine updates? vil de blive ved med at være af hele sæsoner, eller hvordan har du tænkt dig at gøre det?

Som nævnt vil jeg ikke gå i dybden med truppen, før jeg har med newgens at gøre. Men når jeg engang har spillet mange sæsoner, kan jeg uddybe updates med trupgennemgang og måske taktik. Måske vil jeg også gå lidt mere i dybden med sæsonens gang (dvs. flere beretninger fra kampe og turneringsforløb), når jeg er nået til større og mere interessante klubber og ligaer/turneringer. Jeg synes ikke, det er ret interessant at skrive en roman om 2. division, og jeg tror heller ikke, der er ret mange, der gider at læse for lange updates om det. Men jeg er åben for input.

nomi
Lilleputspiller
*

The only thing - 2013/2014
« Svar #13: 10 Jan 2012, 17:29 »

Skive IK
1. Division
Estimated Value: 850K DKK
Finances: Insecure

Klubben:
Den danske 2. division har som bekendt ikke meget at byde på økonomisk, så underskuddet på 4 mio kr. var der ikke ændret på. I det hele taget så det ikke specielt lyst ud i sommerpausen. Medierne var enige: Skive var chanceløse i 1. division og nedrykning var uundgåelig. Jeg var dog lidt mere optimistisk end dem. Med et par fornuftige fri-transfer signings og gode lånaftaler valgte jeg at tro på en placering i midten af tabellen. Vi havde intet at tabe.

Sæsonen:
Medieprognose: 12. plads (ud af 12 hold)
Bestyrelsens forventning: Overlevelse

Godt nok var vi svært undertippede lige fra start, men der gik ikke længe, før der blev ændret på det. Sæsonens første kamp var på hjemmebane mod oprykningskandidate rne Vejle Boldklub Kolding, og selvom favoritterne havde højest boldbesiddelse, havde vi flest chancer. Det spændende opgør endte med en overraskende 1-0 sejr til Skive, og så var stilen lagt.

Den efterfølgende udebanekamp mod FC Roskilde vandt vi også, og ligesom jeg begyndte at drømme om en topplacering, fik FC Vestjælland mig ned på jorden igen, da de vandt 2-0 på Sparbank Arena. Jeg indrømmer gerne, at vores spil ikke var nær så offensivt og spændende, som i forrige sæson, men det var effektivt. Det var faktisk så effektivt, at vi efter 6 spillerunder havde hentet 15 af 18 mulige point og dermed lå på en helt utrolig førsteplads med et enkelt point til nedrykkerne SønderjyskE. Netop SønderjyskE blev kort efter udspillet i et opgør, der desværre kun endte 1-1. Generelt var alle kampe mod ligaens større hold tætte, men på fantastisk vis fik vi vendt selv de tætteste kampe til sejre. Efterårssæsonen blev afsluttet med to 2-1 sejre over de nærmeste konkurrenter fra Viborg og Vejle Boldklub Kolding, så vi kunne overvintre på førstepladsen med en 10-1-2 statistik og fire point ned til Viborg på 2. pladsen.

Selvom vi gang på gang slog de forskellige oprykningskandidate r, havde jeg troet, at foråret ville være helt anderledes. Jeg var godt klar over, at overlevelse ikke ville blive et problem, men jeg forventede en slutspurt fra de store hold, så vi med tiden ville rykke længere ned i tabellen. Det blev også sværere i de sidste 20 kampe. Mens vi i efteråret gennemsnitligt hentede 2.38 pr. kamp, blev det "kun" til 2 point pr. kamp i foråret. Men var det nok til at gøre det umulige og løfte trofæet som oprykker? Mere end rigeligt. Der kom aldrig en slutspurt fra de større hold, og da vi fortsatte i samme spor, var triumfen en realitet allerede i tredjesidste spillerunde. Skive IK vinder 1. Division 2013/2014 og spiller i næste sæson i Superligaen.

En helt utrolig sæson, hvor jeg på forhånd havde været mere end glad for en sikker midterplacering. Livet i Skive har dog ikke været så fantastisk, som sæsonens gang. Økonomien er stadig kritisk, og derfor er bestyrelsen ikke parat til at give mig de midler, der er nødvendige for at sikre den overlevelse, de kræver af mig. Dette er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med, men heldigvis er min bedrift ikke blevet overset i Europa. Da vedvarende rygter sender mig til veletablerede klubber fra de næstbedste rækker i flere lande, har jeg valgt at bryde min aftale med Skive IK. Jeg er på vej op ad karrierestigen, mens ex-landsholdsspiller Michael Gravgaard tager over i Skive, der får en meget meget svær Superligadebut.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #14: 10 Jan 2012, 18:38 »

Stort tillykke med den fremragende præstation og oprykning. En skam at du ikke tog udfordringen op i Superligaen, men måske fornuftigt nok, når det handler om din karriere. Bliver helt sikkert spændende at se hvor du havner henne, og så håber jeg ikke at du glemmer at opdatere os, om hvordan Skive klare sig i Superligaen i næste sæson.   Wink

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010