home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132743 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  For H.......!!!!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: For H.......!!!!  (Læst 3741 gange)
Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
For H.......!!!!
« : 14 Dec 2011, 21:55 »

Hvorfor F***** skal jeg altid starte en sæson med at tabe nogle kampe, som jeg burde vinde så nemt som ingenting?

Jeg sluttede som en sikker 2'er med AaB i min 3. sæson, og nu har jeg spillet 3 kampe - 2 hjemme og 1 ude - og kun fået 1 point! Det ene point jeg fik, fik jeg kun fordi modstanderen fik en mand smidt ud. Hvorfor SKAL man "død og pine" lave om på sin taktik, bare fordi spillerne har holdt 3 ugers sommerferie?

Jeg synes virkelig det er en belastende del af spillet - det er de samme spillere (+ et par forstærkninger) som afsluttede sæsonen, så det har ikke noget at gøre med, at der er nye spillere der skal lære hinanden at kende... Selvfølgelig kan man tabe kampe nu og da, og være lidt uheldig, men det er nærmest som om mit hold PLUDSELIG ikke kender den taktik de før har spillet champagne-bold ud fra.

ØV ØV ØV ØV ØV!
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #1: 14 Dec 2011, 22:06 »

Det har vidst været en del oppe nu efterhånden, men kan ikke helt huske det.
Tror det er noget med at dit omdømme bliver højere, og derved bliver du mere favorit til hver kamp.
Så du bliver nok nødt til at ændre din holdopstilling/din taktik.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #2: 14 Dec 2011, 22:20 »

Det lyder som et simpelt problem, dine sæsonforberedelser er ikke gode nok. Dine spillere er ikke i god nok form, og ikke fysisk klar til, at starte sæsonen. Jeg starter stortset alle sæsoner med sejre, resultaterne bliver dog heller ikke ved lutter sejre. Men de første kampe misser jeg stortset aldrig.

Træn dine spillere hårdt fysisk og læg stor vægt på din kampforberedelse og holdets samarbejde.
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #3: 14 Dec 2011, 22:31 »

Inferno: Samtlige spillere er "match-fit", og de får trænet alt det de skal (uden at jeg dog gør noget ekstra ved denne del). Jeg vinder alle mine træningskampe og alt er godt, men ak... Har sågar spillet CL-kval mod Shaktar og vandt højst overraskende...

Uanset om jeg bliver "ratet" anderledes eller ej, så synes jeg det er mærkeligt, at der kan være SÅ stor forskel. Jeg er godt klar over, at modstanderne får mere respekt og spiller mere afventende, men at jeg ligefrem bliver udspillet på hjemmebane (af AGF og Silkeborg!!!) er skisme lidt af en forundring - jeg synes det er godt "gammeldags" træls og uforståeligt...

Nå... Jeg ændrer da bare min taktik igen-igen-igen-igen-igen... :-(
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #4: 15 Dec 2011, 09:17 »

Jeg ved lige præcis hvad du mener, de første 3 kampe i sæsonen spiller jeg altid knap så godt, det er især defensivt det sejler. Og her i 2 sæson med Vitesse har jeg da også de 2 første kampe mod Roda og Den Haag lukket 5 mål ind. var dog heldig at score 4 mål i begge kampe takket være mine nye offensive krafter. Men jeg regner kraftigt med at mit forsvar stepper op. 2.5 mål pr kamp ender 100 % med fyreseddel til alle 5 nede bag i Smiley

Det skal siges at jeg kører med samme taktik som første sæson (Goals Galore modificeret så den passer mit hold) hvor jeg vandt mesterskabet, takket være en bundsolid defensiv, og jeg har kun forstærket mig. Så ja, samme problem hos mig.
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #5: 15 Dec 2011, 09:36 »

Jeg er næsten sikker på, at i denne nye version af FM, der er ens modstandere blevet intelligente. Dvs. når du har spillet med den samme taktik igennem længere tid, så har dine modstandere luret dig, og kan dermed også bedre dæmme op for dit spil. Det kan du "omgåes" på flere måder. Det bedste er at lave lidt modifikationer til din taktik. Et eksempel kunne være at flytte fokus på spillet fra flankerne til gennem midten når resultaterne uden grund begynder at blive ringere. Det skulle efter sigende hjælpe.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #6: 15 Dec 2011, 09:48 »

Det tror jeg du har ret i, men i mit tilfælde kræver den ændring også en ændring i opstillingen, da jeg ikke har så mange offensive centralt. Men det må jeg lige se på Smiley
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #7: 15 Dec 2011, 10:52 »

Nu spiller jeg en 4-2-3-1 så jeg har bedre mulighed for dette, da jeg spiller med 2 fløje og en offensiv midtbane.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #8: 15 Dec 2011, 11:01 »

Nu spiller jeg en 4-2-3-1 så jeg har bedre mulighed for dette, da jeg spiller med 2 fløje og en offensiv midtbane.

Ja præcis, det kunne være jeg skulle gå over til den taktik også..
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #9: 15 Dec 2011, 13:03 »

Jeg er helt med på idéen om, at modstanderne lurer taktikken, og spiller anderledes mod mig, men jeg forstår ikke, at det altid skal ske hen over sommerpausen! Selvfølgelig er der udfald i løbet af en sæson, og selvfølgelig skal taktikken modificeres nu og da, men jeg FATTER ikke, at det altid er i sommerpausen det sker. Nu er jeg jo allerede 6 point efter FCK, og det er meningen, at jeg skal spille med om mesterskabet... Pis-lort! ;-)
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #10: 15 Dec 2011, 13:13 »

Seks point efter FCK er ikke så meget igen. Du skal bare slå dem i indbyrdes opgør, og så ikke tabe dumme point til lavere hold. Wink
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #11: 15 Dec 2011, 16:09 »

Fresse: Det er godt at jeg er kølet lidt af igen, ellers ville jeg synes du var MEGA provokerende  Wink

Jeg hader dumme pointtab!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #12: 15 Dec 2011, 16:22 »

Jeg er helt med på idéen om, at modstanderne lurer taktikken, og spiller anderledes mod mig, men jeg forstår ikke, at det altid skal ske hen over sommerpausen! Selvfølgelig er der udfald i løbet af en sæson, og selvfølgelig skal taktikken modificeres nu og da, men jeg FATTER ikke, at det altid er i sommerpausen det sker. Nu er jeg jo allerede 6 point efter FCK, og det er meningen, at jeg skal spille med om mesterskabet... Pis-lort! ;-)

1) Først og fremmest, så tror jeg ikke at det er fordi at modstanderne "lurer" din taktik af, det handler i stedet om at de tilpasser deres taktik efter din og deres form. Møder du f.eks. et hold der har tabt fem kampe i træk, samtidigt med at du har vundet dine seneste fem kampe, så er det klart at de vil pakke sig ned i eget felt og forsøge sig med kontra chancer.

2) Årsagen til at det "altid sker hen over sommeren" er fordi du starter på en ny sæson, og at alle hold har fået tanket selvtillid og "glemt" den gamle sæson. Dvs. at de modstandere du møder, ikke længere pakker sig ned, men godt tør at spille længere fremme på banen.

Selvfølgelig har sidste sæson noget at skulle have sigt, i og med at både din og deres reputation er ændret, men omvendt er ingen af jer "ramt" af kampformen endnu - hvilket har en kæmpe indflydelse, hvilket også er medvirkende til at man måske skal være lidt mere afventede i ens spil i sæsonopstarten, indtil man får "luret" de andre hold an. - Eller sagt med andre ord, indtil kampformen begynder at få indflydelse igen.
« Seneste Redigering: 15 Dec 2011, 16:23 af Guldbrand » Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #13: 18 Dec 2011, 15:14 »

Opdatering: Jeg har lige slået Shaktar ud af CL via 2-1 hjemme og 5-0 (!!!!!) ude... Kampen efter spiller jeg så hjemmebane mod Vejle Kolding og taber 0-1. Jeg havde 2 (!!!) afslutninger inden for rammen af målet, og de andre havde 7.

Hvad går der lige galt? Sidste sæson tævede jeg alt og alle hjemme... Jeg fatter det ikke!
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: For H.......!!!!
« Svar #14: 18 Dec 2011, 20:56 »

Opdatering: Nu har jeg også slået At. Madrid ud af CL-kval'en og er dermed i gruppespillet - HURAAAAA! MEN: Efter første halvleg mod Horsens er jeg bagud med 1-0, og har haft 1 (!!!) afslutning i hele halvlegen, som ikke ramte målet...

Det gi'r ikke mening!
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010