home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23473
  0 Brugere, 880 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MaryDype7890
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Rotationsprincip
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Rotationsprincip  (Læst 2343 gange)
blomvikings
Manager

Rotationsprincip
« : 14 Dec 2011, 21:35 »

Hello folks

Hvad har i af erfaringer med at rotere imellem jeres spillere til hver kamp?

Jeg overvejer kraftigt at gøre det med mit Vitesse hold, da jeg har en stor trup, men er bange for at jeg aldrig kommer ind i en god stime, hvis jeg ændrer 3-4 spillere hver gang? Smiley

JeppeA
Landsholdsspiller

Sv: Rotationsprincip
« Svar #1: 14 Dec 2011, 21:45 »

Jeg har selv studeret lidt med det og må siges, at det ikke var nogen succes. Der var langt mellem snapsene (rigtig gode kampe). Det medførte også dårlig harmoni i truppen, hvor man f.eks. piller spillere ud efter en god kamp osv Smiley

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

nikl0707
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 14 Dec 2011, 21:49 »

Hej. Jeg lader altid assistenten udtage mine spillere, ved mig udtager han altid dem der er mest friske, men samtidig også de bedste, så du ikke får nogle unge uerfarne med. Det virker fint med mit Southampton hold. Smiley

U-4-E
Manager

« Svar #3: 14 Dec 2011, 21:50 »

Jeg bruger det selv i United, og det har bestemt ikke påvirket spillet eller resultaterne, tværtimod næsten. Det er selvfølgelig også en noget stærkere trup end i f.eks. Vitesse, men jeg har bestemt haft succes med det.

http://img36.imageshack.us/img36/5852/manchesterunitedmatches.png

I de 25 kampe jeg indtil videre har spillet, har anfører Vidic spillet flest, nemlig 17 (alle fra start), mens Jonny Evans og Anders Lindegaard begge har spillet 10 gange. (Evans 8 fra start)

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #4: 14 Dec 2011, 21:51 »

Hej. Jeg lader altid assistenten udtage mine spillere, ved mig udtager han altid dem der er mest friske, men samtidig også de bedste, så du ikke får nogle unge uerfarne med. Det virker fint med mit Southampton hold. Smiley
Synes lidt af det sjove ryger, hvis det kun er ass. der tager sig af holdet. Men hver sin mening Smiley

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

nikl0707
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 14 Dec 2011, 21:56 »

Synes lidt af det sjove ryger, hvis det kun er ass. der tager sig af holdet. Men hver sin mening Smiley

Det os kun fordi jeg er for doven til at sætte holdet efter hvem der har flest kræfter og sådan, men selvfølgelig, hvis der er noget jeg ikke er tilfreds med rykker jeg dem rundt Smiley

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #6: 14 Dec 2011, 22:02 »

Det os kun fordi jeg er for doven til at sætte holdet efter hvem der har flest kræfter og sådan, men selvfølgelig, hvis der er noget jeg ikke er tilfreds med rykker jeg dem rundt Smiley

Det er da nemt. Hvis en af dine spillere er ca. på 85% procent, inden kampstart, så lad ham starte ude, og sæt en anden ind. Dette tager kun 2 sek.

blomvikings
Manager

« Svar #7: 14 Dec 2011, 22:15 »

Det er heller ikke fordi at jeg ville skifte en spiller hvis han var blevet MOM eller havde scoret 3 kasser. Men jeg har fx en del kanter og cm'ere, mange unge også. Derfor er ville jeg høre folks erfaringer med at skifte ca 2-3 spillere pr kamp ? Smiley

ptrN
Manager

« Svar #8: 14 Dec 2011, 22:23 »

Jeg er selv normalt for dårlig til at rotere, nok mest på grund af mentaliteten "dont change a winning team" men lige nu forsøger jeg at bruger hele truppen. Jeg er selv Barcelona i første sæson, og ligesom i virkeligheden roterer jeg meget - både mellem vante reserver så som Adriano, Maxwell, etc. men også unge spillere, Bartra, Montoya og lignende får chancen.

I dette spil bruger jeg rotationsprincippet mere en normalt, dels fordi jeg har en stærk trup, men også fordi jeg satser på talentudvikling, hvorfor disse unge spillere hurtigst muligt skal spilles gode nok til at være bærende kræfter.

welbz is dat guy

blomvikings
Manager

« Svar #9: 15 Dec 2011, 08:34 »

Jeg ville nu heller ikke være så nervøs for at gøre det hvis jeg var et hold som Barcelona, de har både kvaliteten og mentaliteten til det. Der er så mange gode og talentfulde spillere, så det kan næsten ikke gå galt. Hvorimod at der på mit Vitesse hold er mange gode spillere, og en håndfuld gode talenter (regen).

Og med de erfaringer jeg har, samt dem jeg har læst mig til herinde, så giver det så meget til de unge at de får lov at spille på førsteholdet. Og derfor var min plan at lade de 3-4 unge "upcoming stars" starte inde mod mindre hold? Smiley

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #10: 15 Dec 2011, 09:44 »

Jeg roterer kun når en spiller fra min faste start 11 har en fysik på under 90. Derudover skifter jeg altid spillere ud i halvlegen som spiller til en karakter under 6,00. Ved det 60. minut skifter jeg altid ud, sådan jeg har brugt 2 udskiftninger på dette tidspunkt. Det er altid dem med ringest fysik jeg skifter ud. Den sidste udskiftning beholder jeg kampen ud, såfremt der skulle komme en skade.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

blomvikings
Manager

« Svar #11: 15 Dec 2011, 09:52 »

Jeg roterer kun når en spiller fra min faste start 11 har en fysik på under 90. Derudover skifter jeg altid spillere ud i halvlegen som spiller til en karakter under 6,00. Ved det 60. minut skifter jeg altid ud, sådan jeg har brugt 2 udskiftninger på dette tidspunkt. Det er altid dem med ringest fysik jeg skifter ud. Den sidste udskiftning beholder jeg kampen ud, såfremt der skulle komme en skade.

Det var også den samme "taktik" jeg brugte første sæson, men her i anden har jeg bare så mange gode spillere, at jeg er nødt til at rotere lidt, ellers er der flere af mine stjerner der bliver utilfredse.

BTW så er ham K. Traore fra OB godt nok noget af en primadonna... Købte ham i starten af spillet, og han reagerer stort set altid anderledes end de andre i forbindelse med mine TT. ??

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010