home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 762 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Los Rojiblancos - 38
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Los Rojiblancos - 38  (Læst 12095 gange)
Roche
Landsholdsspiller

Los Rojiblancos - 38
« : 09 Dec 2011, 22:34 »

Intro
Halløj freaks, og velkommen til denne blog!

Efter lysten til min blog om først Ajax, og sidenhen Tottenham forsvandt, har jeg nu søsat et andet projekt. Da lysten forsvandt begyndte jeg, at overveje hvilket hold jeg kunne vælge. Jeg har dog begivet mig ud i en lidt uvant del af blogverdenen. Denne gang har jeg nemlig valgt at lave en landsholdsblog. Bloggen vil omhandle Belgien, der i særdeleshed er blevet valgt pga. de mange talenter landet byder på. En ny manager kommer ind, og skal forsøge at spille Belgien videre til EM gennem playoff, da Tyskland allerede er 100% sikre på puljens førsteplads.

God fornøjelse med bloggen. Vi ses!
« Seneste Redigering: 01 Jan 2012, 09:39 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 1
« Svar #1: 09 Dec 2011, 22:59 »

Nieusblade.be|15/06-2011|Leekens fyret
Kampprogram 2011
v Slovenien
v Aserbadjsjan
v USA
v Kasakhstan
v Tyskland

Midt i EM-Kvalifikationen har Belgiens fodboldforbund KBVB lavet en overraskende handling. Efter en 2. plads hele 10 point efter førstepladsen Tyskland, er landstræner Georges Leekens blevet fyret. Belgien ligger i øjeblikket til playoff, men da Tyrkiet har spillet en kamp mindre er holdet i fare for at ryge ned på Gruppe A's 3. plads. Belgiens tre sidste gruppekampe skal spilles mod de overkommelige modstandere Aserbadjsjan og Kasakhstan, inden Tyskland venter i puljens sidste kamp.

Imellem de tre kampe er to venskabskampe mod henholdsvis Slovenien og USA planlagt. Slovenien bliver den første opgave for den ny træner, der skal en tur til Slovenien for at spille kampen. Hvem træneren er vides dog ikke endnu, men KBVB har afsløret, at det bliver en belgier der vil overtage roret.

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 1
« Svar #2: 09 Dec 2011, 23:16 »

Nieusblade.be|22/06-2011|Ny træner fundet
Belgiens nye landstræner er nu fundet. Nogle spekulerede i Paul van Himst, men det blev den tidligere Lierse og Club Brügge spiller Jan Ceulemans der overtager styringen efter Leekens. Ceulemans har 110 kampe i Lierse, 408 kampe i Club Brügge og en landskampsrekord på 96 landskampe for Belgien bag sig. Som træner har Ceulemans arbejdet ti år i Westerlo over to perioder, mens han har været et enkelt år i Club Brügge. På pressemødet var der rig mulighed for sprørgsmål, og det udnyttede journalisterne.

Journalist; "Du overtager Belgien midt i kvalifikationen, hvor landet er på puljens andenplads. Hvad forventer du dig af de tre resterende kampe?"

Jan Ceulemans; "Tyskland er sikre på puljens førsteplads, så vi må gå efter playoffpladsen. Os og Tyrkiet kommer til, at udkæmpe en hård duel, hvor jeg selvfølgelig håber, at vi kan trække os sejrsrigt ud. Derefter må vi tage det, som det kommer."

Journalist; "Hvilke spillere forventer du dig noget af?"

Jan Ceulemans; "Det vil jeg ikke fortælle noget om lige nu, men senere på måneden vil jeg holde et pressemøde om nogle af truppens spillere."

Journalist; "Hvad er dine fremtidsplaner for holdet?"

Jan Ceulemans; "Det er selvfølgelig, at få Belgien til toppen af verdensranglisten. Holdet besidder massere af talent, som jeg håber vil udfolde sig i fremtiden. Derfor vil målene være sejre i EM og VM."

Journalist; "Du lyder meget ambitiøs. Tror du disse mål er mulige?"

Jan Ceulemans; "Ja, for ellers havde jeg jo ikke sagt det.", sagde Jan Ceulemans og afsluttede pressemødet med et grin.

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 2
« Svar #3: 10 Dec 2011, 09:51 »

Nieusblad.be|29/06-2011|Talenterne
En af årsagerne til, at jeg valgte Belgien var pga. den store talentmasse. Nogle er allerede i de største klubber i Europa, mens andre stadig er i deres hjemland Belgien. Nu vil jeg bringe en update om de fire spillere, som jeg ser størst fremtid i.

Thibaut Courtois
Courtois startede sin fodboldkarriere som 5-årig i Bilzen VV, hvor han spillede venstreback. 2 år efter skiftede han til Genk, og her startede Courtois karriere som målmand. Han spillede sig hurtigt op gennem rækkerne, og den 17. april 2009 fik han debut mod AA Gent. I Genk blev det til ialt 41 kampe, inden Chelsea var ude med næsen, og kunne den 26. juli 2011 bekræfte, at Courtois havde underskrevet en 4-årig kontrakt. Kort efter skiftet røg Courtois til Atletico Madrid på en lejeaftale, hvor han er lejet for sæsonen.

Dedryck Boyata
Boyata spillede hele sin ungdomskarriere i FC Brussels, indtil Manchester City i 2006 hentede ham til klubben. De første tre år spillede Boyata på Citys ungdomshold, og først i januar 2010 fik Boyata debut i en FA Cup kamp mod Middlesborough. Hans Premier League debut kom mod Blackburn, hvor han blev indskiftet for Martin Petrov, mens hans første kamp fra start var den 6. februar mod Hull City. Hans første mål blev scoret i Europa League mod FC Timisoara den 26. august 2010. Den 26. august 2011 - præcis et år efter hans første mål - blev Boyata lejet ud til Bolton for hele sæsonen.

Thorgan Hazard
Thorgan Hazard startede første sin karriere som 8-årig tilbage i 2001, hvor han spillede 2 år i Royal Stade Brainois. Derefter drog han til Tubizes ungdomsakademi, hvor han spillede i 4 år. For i 2007 skiftede nemlig til RC Lens. Skiftet var en svær beslutning, da storebroren Eden spillede i RC Lens rivaler Lille. I Lens spillede han tre sæsoner på Lens' ungdomshold, hvor han sammen med bl.a. Raphaël Varane vandt det franske U/16 mesterskab. Den 7. april 2010 underskrev Thorgan sin første proffesionelle kontrakt med Lens, og var den 11. maj 2011 for første gang med i Lens trup der skulle møde Bordeaux.

Yassine El Ghanassy
Yassine startede sin karriere som 5-årig  i CS Fayt-Manage, hvor han spillede i 3 år. For i 1998 skiftede Yassine til La Louviere, hvor han spillede helt frem til 2008. I 2006 kunne Yassine dog godt have været skiftet, efter han havde nogle succesfulde prøvetræninger i Birmingham, men prisen La Louviere forlangte for ham var for høj for Birmingham. Så i 2008 skiftede han til AA Gent og spillede i første omgang på deres ungdomshold, men spillede nogle kampe på førsteholdet. De to efterfølgende sæsoner var Yassine fast mand på AA Gents førstehold har i de tre sæsoner i klubben spillet 86 kampe og scoret 8 mål.
« Seneste Redigering: 10 Dec 2011, 09:55 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 3
« Svar #4: 10 Dec 2011, 10:46 »

Nieusblad.be|29/06-2011|Profiler
Belgien består dog ikke kun af rene talenter. Landet er også i besiddelse af flere højt profilerede navne. Lidt talent er der dog over dem, da den ældste af de spillere jeg vil nævne er 25 år, mens den yngste er blot 18 år gammel.

Thomas Vermaelen
Vermaelen startede sin karriere i Germinal Ekeren, der senere skiftede navn til Germinal Beerschot. I Beerschot spillede Vermaelen blot et enkelt år, inden han blev hentet til Ajax' akademi. På akademiet spillede han tre sæsoner, inden han blev rykket op på Ajax' førstehold i 2003. I Ajax spillede han - udover et lån i RKC - 98 kampe fordelt på 6 år, inden den engelske storklub Arsenal hentede ham til London i 2009. I Arsenal har han spillet 45 kampe, og har været farlig på hjørnesparkene, hvor han har scoret hele ti mål i Premier League.

Vincent Kompany
Kompany startede sin karriere som 6-årig i 1992 i Anderlecht. Her spillede han på diverse ungdomshold i 11 år, hvorefter han blev rykket op på førsteholdet. På Anderlechts førstehold spillede Kompany igennem 3 år 75 kampe og scorede 5 mål. I 2006 drog han til Hamburg SV for, at erstatte landsmanden Daniel van Buyten. Kompany blev i det tyske i to år, spillede 28 kampe og scorede et mål, inden han i 2008 blev hentet til Manchester City. Kompany fik debut den 24. august 2008 for Man City, og har siden da spillet 108 kampe i den lyseblå trøje.

Eden Hazard
Hazard startede sin karriere som 4-årig i Royal Stade Brainois, inden han som 10-årig flyttede til Tubize sammen med hans lillebror Thorgan. Efter to år i Tubize drog Hazard til Lille i det nordlige Frankrig, hvor han fra 2005-2007 spillede på deres ungdomshold. I 2007 rykkede Hazard op på førsteholdet, og fik debut den 24. november 2007 mod Nancy. Siden 2008 har Eden Hazard været så godt som sikker starter hver gang, og har nu spillet hele 125 kampe i Lille. Sidste år var han med til at vinde det franske mesterskab, og hans præstationer trak så meget opmærksomhed, at han nu er jagtet af alle europæiske topklubber.

Romelu Lukaku
Lukaku startede sin karriere som 5-årig i den lokale klub Rupel Boom. I 2003 blev han opdaget af Lierse, og spillede i klubben i 3 år, inden han skiftede til den belgiske topklub Anderlecht. I Anderlecht spillede han fra 2006-2009 på ungdomsholdet, inden han i 2009 kom op på førsteholdet og blev fast mand. I Anderlecht spillede han 73 kampe og scorede 33 mål. Det fik Chelsea til, at slå øjnene op for belgieren, der nu har hentet ham til London. Lukaku røg til Chelsea for omkring 90 mio. på en 5-årig lang kontrakt.

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 4
« Svar #5: 10 Dec 2011, 12:39 »

Nieusblad.be|06/08-2011|VM-Kvalifikationsgrupperne trukket
I denne update har jeg valgt at afsætte en lille update om VM-Kvalifikationsgrupperne. De blev nemlig trukket idag, og her røg Belgien i en usædvanlig jævnbyrdig gruppe. Det blev to britiske hold, og tre tidligere sovjetunionske lande der udgør Belgien modstandere.

Storbritaniens repræsentanter i Gruppe A blev Wales og Skotland, mens de tre tidligere sovjetunionske lande blev Makedonien, Serbien og Kroatien. Udover Makedonien - og nok også Wales - har alle hold mulighed for videre avancement til VM i Brasilien. Belgien starter gruppespillet hjemme mod Skotland og slutter ude mod Kroatien.

Wales:
Wales er nok gruppens næst ringeste hold efter Makedonien. Jeg forventer sejre både ude og hjemme. Deres største stjerner er den hurtige Tottenham kant Gareth Bale, Arsenal midtbanen Aaron Ramsey og Liverpool angriberen Craig Bellamy.
Skotland:
Kampene mod Skotland vil blive noget mere lige. Det er muligt med sejre både ude og hjemme, men en sejr hjemme og uafgjort ude vil også være fint. Deres største sjerne er Man Utds Darren Flether, Liverpool midtbanen Charlie Adam, og West Brom midtbanen Graham Dorrans.
Makedonien:
Mod Makedonien forventer jeg sejre i begge opgør. Makedonien er puljens svageste hold, men kan overraske på hjemmebane i Balkan-området. Goran Pandev fra Napoli, Nikolce Noveski fra Mainz og Goran Popov fra Dynamo Kiev er landets største stjerner.
Serbien:
Kampenen mod Serbien bliver nogle rigtig tætte opgør. Jeg håber på en sejr hjemme, mens det bliver svært at få noget med fra Serbien. Landets største stjerner er Man Utds midterforsvar Nemanja Vidic, Inters Dejan Stankovic og Chelsea forsvaren Branislav Ivanovic.
Kroatien:
Kampene mod Kroatien bliver nok af samme sværhedsgrad som kampene mod Serbien. Jeg håber på sejr hjemme, mens det bliver noget sværere ude. Darijo Srna fra Shakhtar, Luka Modric fra Tottenham og Niko Kranjcar er Kroatiens største profiler.

VM-Kval Gruppe A

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 5
« Svar #6: 10 Dec 2011, 16:42 »

Nieusblad.be|10/08-2011|Første prøve
Omkring halvanden måned efter ansættelsen ventede Ceulemans første test. Vi skulle en tur til Slovenien, hvor vi skulle spille på Sportni Park Stozice.
                   Courtois
De Laet-Vermaelen-Kompany-Van Damme
                   Fellaini-Witsel
           Hazard-Dembele-Mertens
                         Lukaku

Det første kvarter bøg på bølgende spil, så derfor var vi uheldige med at komme bagud i det 16. minut på en dødbold. I det 22. minut viste Eden Hazard klassen og udlignede, inden Lukaku bragte os foran i det 25. minut. I det 28. minut blev Lukaku dobbelt målscorer ved at udbyggede føringen til 3:1, hvilket også blev pausestillingen.

I pausen blev næsten hele holdet udskiftet. Alle 7 udskiftninger blev brugt, og en af de indskiftede spillere, nemlig Marvin Ogunjimi, lukkede kampen endegyldigt med sin scoring til 4:1 i det 55. minut. Yderligere blev der ikke scoret i kampen, og med et slutresultat på 4:1, må Ceulemans siges at have fået en god start.

Belgien 4 - 1 Slovenien
Marko Suler 0-1
Eden Hazard 1-1
Romelu Lukaku 2-1
Romelu Lukaku 3-1
Marvin Ogunjimi 4-1

« Seneste Redigering: 10 Dec 2011, 16:55 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 6
« Svar #7: 10 Dec 2011, 16:52 »

Nieusblad.be|02/09-2011|Belgien dominerer
Ceulemans første vigtige opgør skulle spilles i Aserbadjsjan på et stadion med et så langt navn, at jeg ikke ville skrive det her i bloggen. Stadionet havde 36 bogstaver.
                   Proto
De Laet-Vermaelen-Kompany-Pocognoli
                   Fellaini-Witsel
           Hazard-Dembele-Mertens
                         Lukaku

Helt som forventet satte vi os på kampen allerede fra start og var meget offensivt indstillet. Det resulterede i, ar vores venstreback Pocognoli kunne bringe os foran i det 12. minut. Powerplayet fortsatte efter scoringen, men vi kunne ikke omsætte spillet til scoringer, så derfor adskilte kun et mål os med Aserbadjsjan ved pausen.

Så i pausen satte vi nogle nye kræfter ind, og det så ud til at være en god løsning, for i det 49. minut udbyggede indskiftede Defour vores føring på et flot langskud fra 30 meter. I det 55. minut satte Vermaelen hovedet på et hjørnespark, og gjorde det til slutresultatet 3:0, i en kamp hvor Aserbadjsjan nærmest ikke havde et skud på mål.

Belgien 3 - 0 Aserbadjsjan
Sebastian Pocognoli 1-0
Steven Defour 2-0
Thomas Vermaelen 3-0

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 7
« Svar #8: 11 Dec 2011, 13:41 »

Nieusblad.be|06/09-2011|Første pointtab
Blot fire dage efter den fine sejr over Aserbadjsjan skulle vi møde USA hjemme i Belgien på Stade Roi Baoudoin.
                   Courtois
De Laet-Vermaelen-Van Buyten-Pocognoli
                   Fellaini-Defour
           Hazard-Dembele-Martens
                         Ogunjimi

Vi satte os på de første 20 minutter af kampen, men derefter kom USA bedre og bedre med i kampen. Alligevel var det os der startede, det der skulle vise sig, at blive en lille målfest, da Ogunjimi bragte os foran i det 33. minut til pausestillingen 1:0.

Da det jo var en venskabskamp valgte jeg - ligesom mod Slovenien - at bruge alle syv udskiftninger. Om det var det, der gjorde det, ved jeg ikke, men Altidore fik ihvertfald udlignet i det 51. minut. Resten af kampen dominerede vi, og specielt Hazard svingede taktstokken. I det 58. minut fik indskiftede Witsel bragt os foran med 2:1. Den føring holdte de 90 minutter ud, men i 3 minutters overtid udlignede USAs Landon Donovan ufortjent.

Belgien 2 - 2 USA
Marvin Ogunjimi 1-0
Jozy Altidore 1-1
Axel Witsel 2-1
Landon Donovan 2-2

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 8
« Svar #9: 11 Dec 2011, 14:05 »

Det ville være dejligt med lidt respons Smiley

nikl0707
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 11 Dec 2011, 14:08 »

God blog, du skriver flot og forestående syntes jeg Smiley jeg sidder bare og glæder mig til at du skal spille de vigtige kampe, og så se hvordan det kommer til at gå i gruppen Smiley

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #11: 11 Dec 2011, 15:44 »

God blog, du skriver flot og forestående syntes jeg Smiley jeg sidder bare og glæder mig til at du skal spille de vigtige kampe, og så se hvordan det kommer til at gå i gruppen Smiley
Tak for rosen Niklas Smiley

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #12: 11 Dec 2011, 15:54 »

Nieusblad.be|07/10-2011|Gyser venter
Cirka en måned efter Belgiens første pointtab under Jan Ceulemans, skulle vi en tur til Kasakhstan, for at spille en EM kvalifikationskamp.
                   Mignolet
De Laet-Vermaelen-Kompany-Pocognoli
                   Fellaini-Odjidja
             Hazard-Chadli-Mertens
                          Lukaku

Vi startede kampen som lyn og torden, og kom foran allerede i det 2. minut ved Nacer Chadli. Efter scoringen havde vi dog problemer med at score, og kunne ikke omsætte vores chancer til mål. Derfor adskilte kun et mål de to hold ved pausen.

Så i pausen satte vi Witsel og Ogunjimi ind, men scoringerne udeblev fortsat. Vi skulle vente helt indtil det 66. minut før indskiftede Marvin Ogunjimi fordoblede føringen, og lukkede kampen til slutresultatet 2:0. Derfor venter der en gyser i sidste kamp mod Tyskland, hvor vi med 99% sikkerhed SKAL vinde.

Belgien 2 - 0 Kasakhstan
Nacer Chadli 1-0
Marvin Ogunjimi 2-0

Katanka
Freelance Grafiker

Sv: Eendracht maakt macht - 9
« Svar #13: 11 Dec 2011, 16:25 »

Du skriver flot og super fedt med Belgien. Dog har jeg hæftet mig ved at du skriver i tredje persons og i første persons i mange af dine updates. Du starter som tredje person, men ender med første persons. Lidt synd du blander dem Wink Men ellers er det godt.

Roche
Landsholdsspiller

Sv: Eendracht maakt macht - 9
« Svar #14: 12 Dec 2011, 20:57 »

Du skriver flot og super fedt med Belgien. Dog har jeg hæftet mig ved at du skriver i tredje persons og i første persons i mange af dine updates. Du starter som tredje person, men ender med første persons. Lidt synd du blander dem Wink Men ellers er det godt.

Det er glad for Katanka Smiley

Jeg skal prøve at ændre det til næste update, så tak for respons Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010