home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1045 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Matchfixing
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Matchfixing  (Læst 3360 gange)
SC30
Landsholdsspiller

Sv: Matchfixing
« Svar #15: 09 Dec 2011, 13:34 »

Det er sket før at et hold i CL har fået tæsk og lignet lort.
Selvfølgelig kan match fixing ske igen, men det er overhovedet ikke aktuelt i denne kamp, at diskuttere imo.

Hvornår er det så, professer?

Ariana Grande
Manager

« Svar #16: 09 Dec 2011, 13:36 »

Hvornår er det så, professer?

Bemærk "IMO".
I følge min mening er det ikke aktuelt i denne kamp.
Hvornår kan jeg ikke svare på? Måske når tegnene rent faktisk er tegn og ikke blot en målmand der giver thump op og hvad de ellers finder på.

blomvikings
Manager

« Svar #17: 09 Dec 2011, 13:47 »

Bemærk "IMO".
Hvornår kan jeg ikke svare på? Måske når tegnene rent faktisk er tegn og ikke blot en målmand der giver thump op og hvad de ellers finder på.

Kan du komme med et eksempel på et tegn der er mere tydeligt end det?

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #18: 09 Dec 2011, 14:07 »

Bemærk "IMO".

Det er da netop et skoleeksempel på matchfixing? Kan ikke følge din logik.

tubbe93
Førsteholdsspiller

« Svar #19: 09 Dec 2011, 16:08 »

Det er da netop et skoleeksempel på matchfixing? Kan ikke følge din logik.

Hvorfor er dette et skoleeksempel på matchfixing ??

Hvad med Marseilles vanvittige comeback mod Dortmund ? Hvorfor er der ingen der tror det er matchfixing ? Her er Dortmund foran 2-1 efter 85 minutter, men kan ikke bruge sejren til noget, da Olympiakos også vinder, dermed kan de ikke nå tredje pladsen, til gengæld vil Marseille med en sejr gå videre! Efter 87 minutter står den 3-2 ! Hvorfor er der ingen der betvivler den kamp for matchfixing??

Hvad med Plzens vanvittige comeback mod AC Milan ?!? Her vil Plzen med et point være sikker på tredje pladsen, mens AC Milan er sikret anden pladsen lige meget om kampen ender med sejr, uafgjort eller nederlag ! Efter 89 minutter står den 2-0 til AC Milan som er et langt bedre hold end Plzen, men da kampen slutter har Plzen fået skrabet en uafgjort hjem, og kan være bedøvende ligeglade med om Barcelona slår Bate eller ej !

I begge ovenstående situationer er det, det hold der laver comebacket der får en gevinst, mens det tabende hold ikke ville kunne bruge deres sejr til noget! Begge de tabende hold, må formodes at være favoritter til sejren inden kampen, og burde også have sikret sig sejren (eller mindst uafgjort for Dortmund) !

Hvorfor er der ingen der betvivler disse comebacks for matchfixing, hvor det faktisk er det undertippede hold der laver miraklet, frem for Lyons kæmpesejr over Zagreb, hvor Lyon jo er et klart bedre hold og har langt mere at spille for ?
Der er tidligere eksempler på storsejre, endda skal vi ikke mere end et par uger tilbage, førend Valencia slog Genk 7-0 og sikrede sig næsten videre deltagelse ! Derudover har vi set en Liverpool sejr på 8-1 mod Besiktas inden for de seneste år! Vi så også sidste år Marseille slå Zilina 7-0 på udebane, her kan man vel godt sammenligne niveauforskellet med Lyon-Zagreb, eller hva?

Hvis vi begynder at diskutere om alle besynderlige kampe, eller alle storsejre for at være matchfixet, går vi en meget skidt fremtid i møde med hensyn til fodbold. Det kan skade fodbolden for evigt, hvis man gør det for vane at tro at storsejre er matchfixet, som man gør med Lyons storsejr !

FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !

Zone 43
Manager

« Svar #20: 09 Dec 2011, 16:22 »

Hvorfor er dette et skoleeksempel på matchfixing ??

Dortmund 2-3 Marseille

Dortmund udvalgte havde næppe været bekendt med resultatet fra Athen, mens kampen var undervejs, hvorfor de stadigvæk havde noget at kæmpe for, om ikke andet så en potential EL plads. At Zagreb begynder at flirte, kaste håndtegn og indkasserer tre mål på fem minutter, gør at det begynde at lugte lidt af at deres været penge i spil på den ene eller anden måde.

Så længe der er noget at spille for, tror jeg man skal rette blikket mod Asien og Sydamerika primært, for at nogen der hellere vil have nogen kolde kontanter end en sejr.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #21: 09 Dec 2011, 17:51 »

Et meget vigtigt aspekt er betting. Matchfixing og betting går ofte hånd i hånd, og det er især fra det asiatiske marked at der kan være en kæmpe profit i at fixe en kamp (ingen limits) - i den sammenhæng passer Lyon-kampen ikke vanvittigt godt ind - medmindre der naturligvis sad et par bettere med en ordentlig pose penge på et stort handicap 2-tal.

Skulle Lyon så have betalt sig til det? Jeg ved det ikke, men så man kampen, så kæmpede Lyon også i den grad, ja - og så er der en Zagreb-spiller, der blinker til en Lyon-spiller, og så så naboen det, og han fortalte det til genboen, der snakkede med præstens datter... ja.. UEFA afviser det, i Frankrig afvises det, så jeg vælger også at afvise det.

Det er vel hovedsaligt bettere, der står bag matchfixing, og her er resultaterne i især Plzen-kampen langt mere interessante (ja, DNE, et italiensk hold...) Jeg tør ikke forestille mig hvad oddset var på et X i Plzen-Milan efter 85 minutters spil. Ikke at den er fixet, men det virker en tand mere sandsynligt, i hvert fald hvis man kigger på spillemarkedet.

Omvendt er der ikke meget interesse i at fixe Lyons kampe rent bettingmæssigt.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #22: 09 Dec 2011, 19:53 »

Et meget vigtigt aspekt er betting. Matchfixing og betting går ofte hånd i hånd, og det er især fra det asiatiske marked at der kan være en kæmpe profit i at fixe en kamp (ingen limits) - i den sammenhæng passer Lyon-kampen ikke vanvittigt godt ind - medmindre der naturligvis sad et par bettere med en ordentlig pose penge på et stort handicap 2-tal.

Skulle Lyon så have betalt sig til det? Jeg ved det ikke, men så man kampen, så kæmpede Lyon også i den grad, ja - og så er der en Zagreb-spiller, der blinker til en Lyon-spiller, og så så naboen det, og han fortalte det til genboen, der snakkede med præstens datter... ja.. UEFA afviser det, i Frankrig afvises det, så jeg vælger også at afvise det.

Det er vel hovedsaligt bettere, der står bag matchfixing, og her er resultaterne i især Plzen-kampen langt mere interessante (ja, DNE, et italiensk hold...) Jeg tør ikke forestille mig hvad oddset var på et X i Plzen-Milan efter 85 minutters spil. Ikke at den er fixet, men det virker en tand mere sandsynligt, i hvert fald hvis man kigger på spillemarkedet.

Omvendt er der ikke meget interesse i at fixe Lyons kampe rent bettingmæssigt.

Det mest kendte eksempel på matchfixing i fodbold i nyere tid, Calciopoli, havde, som jeg har forstået det, netop ikke alverden med betting at gøre. Det går ofte hånd i hånd, som du siger, men så absolut ikke altid. Og måske ikke engang hovedsageligt, det bliver der gjort alt for lidt for at få omfanget afdækket, til at kunne sige.

Der findes lyssky Asiatiske "organisationer", der lever af at fixe sportsresultater. I forhold til den økonomiske gevinst ved at gå videre fra sin gruppe i Champions League, tror jeg ikke udgiften til at få sådan en organisation til at fixe en kamp, betyder så meget. Så jeg synes ikke det virker så usandsynligt, at kampen skulle være fixet, bare fordi der ikke har været unormal betting aktivitet på kampen.

Jeg påstår ikke, at der var matchfixing involveret, men jeg vil så absolut heller ikke afvise det, det ville være naivt. Det samme gælder i øvrigt også de andre kampe. Der er så mange penge involveret i fodbold, at det vil være naivt at tro, at der ikke bliver snydt så det driver. Og der bliver ikke ryddet op i det, før der virkelig bliver sat fokus på det, og gjort en seriøs indsats for at komme det til livs. Det er lidt den samme problemstilling som med dopingen i cykelsporten, pengene gør det attraktivt at snyde.

Oli
Landsholdsspiller

« Svar #23: 20 Dec 2011, 21:03 »

http://onside.dk/nyheder/ovrige-ligaer/avis-matchfixing-i-man-united-kamp

Fatter ikke hvorfor at der i en venskabskamp skal tales om matchfixing. I sær når United står overfor en så relativt "nemt" hold.

Hvis det mht. oddsing er det selvfølgelig en helt anden sag, og selvom at det utroligt usportsligt, må man nok dog se i øjnene at det er svært at forhindre sådanne episoder fremover. Trist for fodbolden dog...

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010