home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1258 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Matchfixing
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Matchfixing  (Læst 3382 gange)
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

Matchfixing
« : 08 Dec 2011, 22:51 »

Først en sag om en oddskupon, og nu en afgørende Champions League kamp. Ja, i de seneste dage har der raseret en masse rygter om matchfixing, betalte dommere og lignende, hovedsageligt som følge af Lyons massive 7-1 sejr over kroatiske Dinamo Zagreb, men også et andet resultat i samme gruppe, har været nævnt af folk rundt omkring, da Ajax fik to tilsyneladende helt acceptable mål annuleret i 0-3 nederlaget mod Real Madrid, hvilket muliggjorde Lyons videre deltagelse.

Nu mener jeg ikke selv, at der er tale om matchfixing i disse kampe, men da der har været en masse debat om det inde på bold.dk, er jeg meget interesseret i at høre hvad brugerne herinde har at sige om emnet.

Ariana Grande
Manager

Sv: Matchfixing
« Svar #1: 08 Dec 2011, 22:52 »

Håbede vi undgik en tråd om dette.

Medierne kører det op.
Jeg er ikke i tvivl. Ingen match fixing.

Let it pass.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 08 Dec 2011, 22:58 »

Nu var ideen så godt nok matchfixing i det hele taget, og ikke blot i disse sager. Som jeg skrev nederst i indlægget, tror jeg ikke selv på, at der er tale om fusk, men følte, at det kunne være interessant at høre, om andre følte, at det kunne være tilfældet.

Hvis det dog er sådan, at der ingen interesse er for en sådan diskution, kan tråden altid slettes. Wink

Ariana Grande
Manager

« Svar #3: 08 Dec 2011, 22:59 »

Ja okay, kan godt se det nu, hvor jeg læser hele indlægget igen.
Men har fandet snart fået det slået fast i hjernen fordi folk diskuttere lige præcis Lyon kampen konstant, selvom der intet er at diskuttere.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #4: 08 Dec 2011, 23:06 »

Mht. Lyon kampen, så er det jo bare en vanvittig god historie for medierne, at der MÅSKE kunne være matchfixing i verdens største fodboldturnering. Og det eneste de begrunder det på, er et lille blink Zagreb spilleren laver, samt de to offside mål fra, som selvfølgelig skulle være anerkendt, men som man i mange tilfælde før, har set blive dømt offside. Det har intet på sig, men igen, det er jo en vanvittig god historie, for tænk hvis det var sandt. Uhhhh. Smiley

Hala Madrid!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #5: 08 Dec 2011, 23:14 »

Ja okay, kan godt se det nu, hvor jeg læser hele indlægget igen.
Men har fandet snart fået det slået fast i hjernen fordi folk diskuttere lige præcis Lyon kampen konstant, selvom der intet er at diskuttere.

Hvorfor er der egentlig ikke noget at diskutere? Fordi det er Champions League? Fordi der ikke er et Italiensk hold involveret?

Det er faktisk ret usædvanligt, at tabe 1-7 på hjemmebane på det her niveau. Og krydret med en linjevogter der dømmer langt under middel, så begynder det da at lugte bare en anelse. Det er immervæk mange penge der spilles om, så hvorfor er det så utænkeligt, at nogen har taget skridtet over på den gale side af grænsen for hvad man må og ikke må?

Jeg må tilstå, at jeg ikke har set nogen af kampene, men kun har set højdepunkter (blandt andet et famøst blink med øjet og en tommel i vejret fra en af de tabende spillere til en af de vindende). Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om der er matchfixing involveret eller ej (selvom det lugter langt væk), men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre argumenterne for så blank en afvisning, af at den kamp skulle være vundet på urent trav.

C 23
Juniorspiller
**

« Svar #6: 08 Dec 2011, 23:19 »

...men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre argumenterne for så blank en afvisning, af at den kamp skulle være vundet på urent trav.
Den tid på måneden.

Ariana Grande
Manager

« Svar #7: 08 Dec 2011, 23:21 »

Citat af:  TheX på Managerlife.dk
Det lugter af suppe som bliver kogt af medier i en gryde der ikke kan koge suppe!
Men det lader nu til at de har kogt det godt, for folk er da helt oppe at ringe.
Medierne mind fucker jer alle. Målmanden blinkede og gav en thump up! UHA!
Situationen skriger jo langt væk af alt andet end match fixing men nærmere fordi Lyon spillerne vil flå bolden ud af hånden på ham og han så signalerer at det er O.K.
At Zagreb så falder sammen. Well. Det er set før, det er sket før og det skete igen.

Well. Diskussionen er slut. Så kan i godt alle gå hjem.
Tak til mig for at opklare sagen.

Det er sket før. som jeg skriver nederst.
Målmandens reaktion stråler langt væk af det jeg skriver ovenfor.
Og til sidst men ikke mindst ville de være afhængige af at Ajax ikke sejrede mod Real Madrid, som stillede med et reservespækket hold. Det vil sige ingen garanti for at de ville gå videre anyways.

Legenden
Manager

« Svar #8: 08 Dec 2011, 23:38 »

Jeg tror også bare, at det er medierne, der skal koge denne sag fuldstændig. Personligt bilder jeg mig selv ind, at det ikke kan ske, og jeg håber da heller ikke, at det er tilfældet her. Men det er da klart, at man kan se mistænkeligt på det, når Ajax får annulleret 2 mål, mens Lyon sådan løber Zagreb over ende med det resultat, der lige får dem videre.

At en Zagreb spiller så tager bolden og blinker og laver thumps-up, gør vel bare mediernes arbejde meeegeeet nemmere. Smiley 

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

blomvikings
Manager

« Svar #9: 09 Dec 2011, 09:08 »

Jeg tror også bare, at det er medierne, der skal koge denne sag fuldstændig. Personligt bilder jeg mig selv ind, at det ikke kan ske, og jeg håber da heller ikke, at det er tilfældet her. Men det er da klart, at man kan se mistænkeligt på det, når Ajax får annulleret 2 mål, mens Lyon sådan løber Zagreb over ende med det resultat, der lige får dem videre.

At en Zagreb spiller så tager bolden og blinker og laver thumps-up, gør vel bare mediernes arbejde meeegeeet nemmere. Smiley 

Mht. denne kamp kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg tror.
Men generelt er jeg slet ikke i tvivl om at det sker meget oftere end man går og tror.
Mener jeg hørte i et program en gang, at 50 % at kampene i boksning er aftalt, og jeg tror også det sker meget i fodbold. Dog er fodbold ikke i nærheden af 50 %, men det sker helt sikkert !

Zone 43
Manager

« Svar #10: 09 Dec 2011, 09:39 »

Det er sket før.

For skulle det ikke kunne ske igen?
Når et østeuropæisk hold, der intet har at spille for, kan indkassere 3 mål på 5 minutter kort efter pausen, så begynder det lugte lidt. Nok havde de ti mand på banen, og nok er østeuropæiske hold mere svingende end en rutsjebane i et Tivoli, men det er usædvanligt, at kunne score så mange mål på så kort tid - og dermed ikke sagt at der var tale om matchfixing i den kamp.

Der har været matchfixing i mere eller mindre alle verdensdele, lige pånær den vestlige verden (med få undtagelser, bl.a. med et tyske dommere). Så hvorfor skulle det ikke kunne ske i Europa og CL?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #11: 09 Dec 2011, 09:50 »

Jeg så et interview i går aftes med en gut der har et firma der arbejder med sikkerheden indenfor matchfixing og anden snyd indenfor sport, og han udtalte at dette var et klart eksempel på matchfixing.

Min holdning er, at det ser da noget lusket ud, men jeg vil på forhånd ikke dømme det som matchfixing.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

blomvikings
Manager

« Svar #12: 09 Dec 2011, 10:32 »

Jeg så et interview i går aftes med en gut der har et firma der arbejder med sikkerheden indenfor matchfixing og anden snyd indenfor sport, og han udtalte at dette var et klart eksempel på matchfixing.

Min holdning er, at det ser da noget lusket ud, men jeg vil på forhånd ikke dømme det som matchfixing.

Må også indrømme at jeg personligt tror der skete noget ureglementeret i Zagreb.

Ariana Grande
Manager

« Svar #13: 09 Dec 2011, 12:59 »

For skulle det ikke kunne ske igen?
Når et østeuropæisk hold, der intet har at spille for, kan indkassere 3 mål på 5 minutter kort efter pausen, så begynder det lugte lidt. Nok havde de ti mand på banen, og nok er østeuropæiske hold mere svingende end en rutsjebane i et Tivoli, men det er usædvanligt, at kunne score så mange mål på så kort tid - og dermed ikke sagt at der var tale om matchfixing i den kamp.

Der har været matchfixing i mere eller mindre alle verdensdele, lige pånær den vestlige verden (med få undtagelser, bl.a. med et tyske dommere). Så hvorfor skulle det ikke kunne ske i Europa og CL?

Det er sket før at et hold i CL har fået tæsk og lignet lort.
Selvfølgelig kan match fixing ske igen, men det er overhovedet ikke aktuelt i denne kamp, at diskuttere imo.

Søgaard
Gæst

« Svar #14: 09 Dec 2011, 13:16 »

Det er sket før at et hold i CL har fået tæsk og lignet lort.
Selvfølgelig kan match fixing ske igen, men det er overhovedet ikke aktuelt i denne kamp, at diskuttere imo.
Hvorfor mener du ikke at det er aktuelt med onsdagens kampe?
Alle signaler tyder da på at en undersøgelse i den grad er på sin plads. Om der så vil blive fundet noget, ja, det er så tvivlsomt, hvis det er noget, som er foregået klubberne imellem. At medierne stiller sig kritiske er da i den grad forståeligt. Hvis det ikke havde været i sidste spillerunde, så havde jeg heller ikke været i tvivl om Zagreb bare var elendige. Men hvis man sammenligner med deres andre kampe på hjemmebane og kampen i Lyon, så viser resultaterne jo slet ikke det samme mønster. 0-1 mod Real Madrid på hjemmebane, 0-2 mod Ajax på hjemmebane og 0-2 mod Lyon på udebane. Motivationen alene kan altså ikke få hold til at droppe at spille fodbold helt og hvis den kan, så er de nok ikke professionelle ret længe..

Jeg forholder mig skeptisk indtil UEFA er kommet med deres resultat af undersøgelsen og selv derefter, så vil jeg ikke afvise at der er blevet handlet med lidt penge under bordet. Om linjedommeren i Ajax-Madrid kampen er indblandet er nok endnu mere tvivlsomt. Det er før set at en linjedommer annullerer to mål, som burde være godkendt, men heldig har han ikke været, da han i den grad har sat sig selv i fokus.

Men at pure afvise og sige at der intet unormalt er hændt, det er sgu lidt naivt, indtil der er kommet undersøgelser frem omkring forløbet. Hvis et virkelig tophold gennemtævede Zagreb, så ville det formentlig ikke være undersøgt, men Lyon er langt fra et hold, som regnes blandt de 6-8 bedste hold i Europa, som de gjorde for nogle år siden, hvor de konstant legede sig gennem gruppespillet.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010