home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23482
  0 Brugere, 511 Gæster Online.

Nyeste Bruger: lilyzoe324
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  SLUT! - [80] - Mr. Arsenal
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 32 Udprint
Forfatter Emne: SLUT! - [80] - Mr. Arsenal  (Læst 98175 gange)
Highbury
Landsholdsspiller

Sv: Mr. Arsenal
« Svar #105: 26 Dec 2011, 20:00 »

Stort tillykke med mesterskabet!

Tak tak :-)

Er så småt igang med anden sæson... Så i får snart lov at høre mer til Adams..

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #106: 27 Dec 2011, 14:36 »

2. Sæson

I løbet af første sæson blev det engelske mesterskab sikret. Dette gør at den næste milestone, der skal opnås er Champions League, samt den fortsatte talentudvikling. Flere unge tallenter har allerede været i Adams' søgelys i foråret.

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #107: 27 Dec 2011, 15:13 »

Sæsonoptakten

En sommer fyldt med internationalt fodbold har gjort, at ikke alle spillere på holdet har fået lige lang ferie. Desuden måtte Adams se bort fra hele 8 spillere ved venskabskampene mod Porto og CSKA Moskva. De var alle, på nær Wilshere, udtaget til landsholdskampene i denne periode. Så normale startere, som Walcott, Ramsey og Suarez manglede. Men selve opstartsfasen må siges at være godkendt. Holdet startede som lyn og torden mod de mindre hold, og de viste derefter at selv med manglende nøglespillere kunne de spille lige op med hold på deres eget niveau.

Pat Rice sendte et chok gennem klubben, kort før sæson optakten, da han valgte at trække sig tilbage inden den nye sæson. Dermed mistede holdet en meget skattet medarbejder, der har været i klubben siden 1984. 28 år i klubben som ungdomstræner og som assisterende manager, samt 14 år i hans aktive karrierer. Dette gjorde at han havde et indgående kendskab til holdet, så pladsen bliver svær at udfylde. Men i forsøget herpå valgte Adams, i samarbejde med bestyrelsen, at udpege Neil Banfield som Rices afløser. Banfield har været i klubben siden 1997.

Der er sket en del ændringer i transfervinduet. Spillere er kommet og spillere er gået. Fokus har dog været på at sikre fremtiden, hvilket Adams har gjort ved at hente ungdomstalenterne, som han fandt frem til i foråret. Af disse er N. Silva og P. Allain nok de bedste. Derudover har Morgan De Sanctis og Salomón Rondón sluttet sig til truppen. Førstnævnte er hentet som en erstatning for Fabianski, der skiftede til Osasuna. Rondón er hentet fordi holdet, efter salget af Chamakh, har manglet en boksspiller. Rondón har vist utroligt flotte takter i den spanske liga, med hele 22 ligamål for Malaga i sidste sæson.

Adams valgte i samme omgang at skille sig af med marginalspillere på holdet. Derfor har Arteta, Bendtner og Vela også fundet nye græsgange, samtidigt med at Benayoun er vendt tilbage til Chelsea.

Did you know?
Det tætteste på en sejr i Champions League Arsenal har været, var i finaleopgøret i sæsonen 05/06.

JimmyGP
Manager

Sv: Mr. Arsenal (2. Sæson)
« Svar #108: 27 Dec 2011, 15:19 »

Spændende transfers.. Dog kunne jeg godt bruge et SS af de nye Opstemt Men flot update og kanon blog Highbury.. Thumbs Up I WANT MORE!!!

EDIT: Jeg havde lidt håbet på en rigtig stjerne, men jeg har regnet mig frem til at det er Rondon med sine 22 kasser der er den nye Darling hos the Gunners?

EDIT 2: STORT TILLYKKE MED MESTERSKABET & de andre trofæer Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

Jonaspetersen93
Manager

« Svar #109: 27 Dec 2011, 15:44 »

helt enig med Jimmy, ville gerne have SS af de nye især talenterne

Tidligere: Baloo38

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #110: 27 Dec 2011, 15:45 »

Spændende transfers.. Dog kunne jeg godt bruge et SS af de nye Opstemt Men flot update og kanon blog Highbury.. Thumbs Up I WANT MORE!!!

EDIT: Jeg havde lidt håbet på en rigtig stjerne, men jeg har regnet mig frem til at det er Rondon med sine 22 kasser der er den nye Darling hos the Gunners?

EDIT 2: STORT TILLYKKE MED MESTERSKABET & de andre trofæer Thumbs Up

Ja, regnede godt med at folk ville se SS med det samme Smiley Men har planlagt at de kommer i morgendagens update hvor jeg snakker lidt om de nye spillere og deres respektive vejledere. Samt Charity Shield Smiley Så jeg lover at der følger SS med af de nye spillere i morgen Smiley

Jeg må indrømme at jeg også havde satset på en eller to stjerner mere... Men med prisskilte på 400+ Mio. så blev både Cavani og Lucas Moura ikke aktuelle indkøb... flirter dog stadig med São Paulo om et køb af Moura, for han står til at blive den bedste midtbanespiller på holdet. Så det er økonomien der stopper mig fra at hente de helt store stjerner, hvilket også gør at Hazard og Götze er at finde i deres respektive klubber, da de også var i en alt for høj prisklasse a la 350 mio... Hentede jo dyre spillere i sidste sæson, som jeg lider lidt under nu... men med mine salg så får jeg da lidt penge i kassen hver måned Smiley

Rondón er en super angriber til de penge... Uden at afsløre for meget, så kan jeg på nuværende tidspunkt afsløre at han scorer flere mål end van Persie i løbet af de næste par måneder.

Tak, målet med bloggen her er jo at fylde trofæskabet, så er godt på vej Opstemt Og tak for de fine ord Wink

Næste update følger i morgen...

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #111: 27 Dec 2011, 15:47 »

helt enig med Jimmy, ville gerne have SS af de nye især talenterne

Som jeg lige har svaret til Jimmy, så regnede jeg godt med at i ville se dem med det samme... men i næste update er der SS af dem, samt snak om brug af vejledere Smiley

Jonaspetersen93
Manager

« Svar #112: 27 Dec 2011, 15:50 »

Som jeg lige har svaret til Jimmy, så regnede jeg godt med at i ville se dem med det samme... men i næste update er der SS af dem, samt snak om brug af vejledere Smiley

Det lyder godt, havde lige set dit svar til Jimmy, men glæder mig til at høre mere fra dig Smiley

Tidligere: Baloo38

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #113: 28 Dec 2011, 12:55 »

Sæsonforventninger

Da fokus nu er rettet mod europæisk succes, så vægtes alle andre end engelske turneringer end Premier League, ikke specielt højt. Dette gøres for at holdet kan fokusere deres energi og opmærksomhed mod næste milestone. Så det forventes at Premier League titlen forsvares, samt at holdet gør en god figur i Champions League. Evt. på bekostning af Liga Cuppen og FA Cuppen.

« Seneste Redigering: 28 Dec 2011, 12:57 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #114: 28 Dec 2011, 13:48 »

Charity Shield

Efter at der er blevet tyndet lidt ud af marginalspillerene, så er der blevet plads til en række unge talenter. Det er på de unge talenters skuldre, at klubbens fremtid skal bygges, og derfor er det vigtigt at de begynder deres udvikling på førsteholdet, så snart de er klar til opgaven. Af samme grund har hovedparten af de unge talenter fået tilknyttet en vejleder, som kan hjælpe dem endnu bedre på vej. Hvilket der om muligt er endnu mere grund til, end i sidste sæson. For gennemsnitsalderen er faldet yderligere. Igen i år råder Adams over det yngste hold i Premier League.

Både de nyindkøbte og de allerede etablerede ungdomsspillere har fået tilknyttet en vejleder.

K. Bartley – P. Mertesacker
A. Chamberlain – Robin van Persie
V. Kadlec – Chu-Young
F. Coquelin – J. Vertonghen
C. Jenkinson – B. Sagna
P. Allain
N. Silva – L. Suarez
M. TaylorM. Sanctis
R. Kishna – A. Arshavin
J. Hartfield – T. Vermalen

Allain har ikke fået tilknyttet nogen vejleder på nuværende tidspunkt, hvilket skyldes at Adams skønnede at Chamberlain havde mere brug for en vejleder end Allain. Så derfor er van Persie på nuværende tidspunkt vejleder for Oksen, men herefter tager han Allain under vingerne i stedet. Der er dog et par af ungdomsspillerne der  for tiden ser ud til at være tættere på at blive sendt ud af klubben, end chancen for at få en sæson mere.

Første kamp af betydning i denne sæson er Charity Shield mod Manchester United. En kamp om et trofæ. En kamp om håneretten. En kamp om at starte sæsonen på den bedst mulige måde. Og da Adams erfarede at Sir Alex måtte stille op uden Nani, Rooney og De Gea, så han muligheden for at snuppe sæsonens første sejr. Men det blev ikke så let som det ellers så ud til. Lindegaard i United buret formåede at afværge det ene skud efter det andet. Så på trods overtag i både boldbesiddelse og chancer, så endte den ordinære spilletid 0 – 0. Hvilket betød at kampen skulle afgøres på straffespark. En disciplin hvor hverken Arsenal eller United så ud til at have de færdigheder eller nerver, der skulle til for at sejre. For først efter 6 skud til hvert hold, endte det med en 3 – 2 sejr til Arsenal. 

”Det er altid rart med en sejr over rivalerne. Det giver os et herligt udgangspunkt for resten af sæsonen, med den selvtillid vi netop har tanket.” – Tony Adams

Did you know?
At Arsenal i 1991 måtte dele Charity Shield trofæet med rivalerne fra Tottenham efter et uafgjort resultat.

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #115: 29 Dec 2011, 14:20 »

Lunefulde september

Efter det selvtillidsboostet, der kom efter Charity Shield gav, fik holdet taget hul på den nye sæson i fin stil. Eller alle på nær angriberne, for det var ikke dem der nettede flest gange. Af de 19 mål der blev scoret i denne periode stod de kun for 6 af disse. Derimod slog kanterne, samt Dzagoev og Song til i flere tilfælde. Dzagoev formåede desuden at påtage sig rollen som spilfordeler på yderst overbevisende måde i denne periode. Så det så ud til at Dzagoev fortsatte det flotte spil fra sidste sæson. 

Med det ineffektive angreb, var det ikke altid at sejren kom lige let. Det var desuden kun at forvente, at det til sidst ville give problemer. Problemerne kom helt op til overfladen i udekampen mod Everton. For her fik Everton tilkendt et tyndt straffespark, som Leighton Baines eksekverede med største sikkerhed. Da hverken angreb eller resten af holdet, formåede at finde vej til netmaskerne i den modsatte ende, led Arsenal det blot 3. liganederlag under Adams. En torn i øjet på en ellers fornuftig sæsonstart.

Det kedelige nederlag mod Everton førte til, at Adams forsøgte sig med en anden angrebskonstellatio n. Så i stedet for en angriber i front, foran en spilfordelende midtbane, så kom angrebet til at bestå af en targetman og en dybdeliggende angriber. Denne konstellation skulle stå sin prøve i det efterfølgende opgør, imod de røde fra Liverpool. Kampen blev vundet, men det var først imod Chelsea at det nye angreb fandt vejen til netmaskerne. Det var en kamp hvor angrebet nærmest kunne det umulige. Afleveringerne faldt på de helt rigtige tidspunkter, og derfor forlod både van Persie og Rondón banen med hver to mål i bagagen.

Did you know?
At den 22. januar 1927, blev kampen mellem Arsenal og Sheffield United, på Highbury, den første live transmitterede liga kamp i radioen.

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #116: 30 Dec 2011, 02:57 »

Nogen kommentarer til talenterne nu i fik dem at se?

ps. Oktober-updaten følger i morgen, som årets sidste (jo snart nytår) og af samme grund er der nok en mindre pause hvor jeg lige skal pleje nogle tømmermænd dagen derpå...

JimmyGP
Manager

« Svar #117: 30 Dec 2011, 09:46 »

Hvor skal man starte?

Meget spændende talenter og det bliver en spændende at følge Young Guns i den kommende sæson.. Jeg ser frem til at se de unge regens udvikle sig til nøglespillere... Specielt Allain og Silva har jeg et godt øje til Thumbs Up Hvem er det største talent af dem du har til rådighed?

En latterlig start på sæonen med Charity Shiled crazy Men tillykke med det Thumbs Up

Minus det tynde straffespark mod Everton er det da en okay start der virkelig byder op til en tæt duel mellem United og Arsenal.. ser jeg frem til Thumbs Up og fedt at du smadrer Chelsea med 4-1 Thumbs Up

Ellers er det godt skrevet som sædvandlig og jeg tror på at denne kunne blive Decembers bedste blog.. go go go Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #118: 30 Dec 2011, 10:34 »

Hvor skal man starte?

Meget spændende talenter og det bliver en spændende at følge Young Guns i den kommende sæson.. Jeg ser frem til at se de unge regens udvikle sig til nøglespillere... Specielt Allain og Silva har jeg et godt øje til Thumbs Up Hvem er det største talent af dem du har til rådighed?

En latterlig start på sæonen med Charity Shiled crazy Men tillykke med det Thumbs Up

Minus det tynde straffespark mod Everton er det da en okay start der virkelig byder op til en tæt duel mellem United og Arsenal.. ser jeg frem til Thumbs Up og fedt at du smadrer Chelsea med 4-1 Thumbs Up

Ellers er det godt skrevet som sædvandlig og jeg tror på at denne kunne blive Decembers bedste blog.. go go go Thumbs Up

Ja, holdet er blevet endnu yngre... Tja mine erfaringer siger mig at jeg har mest held med at opdage og træne kantspillere, i hvert fald i de seneste udgaver af fm, så mine forventninger er størst til Silva... men som du vil se i den følgende update så får Allain en tidlig debut.. Og så er der Hartfield som en dark horse, da han ser ud til at kunne blive lige så god som Vermalen Smiley

Heeh, tænkte godt at du ikke var lige så glad for Charity Shield som jeg var Smiley

Ja, det er lidt som om United og mit Arsenal hold isolere sig i toppen, ligesom Real Madrid og Barca i den spanske liga... City var jo et stykke efter i sidste sæson...

Ja, sejren over Chelsea var superb... Sådan en sejr varmer altid Smiley IRL kan det godt blive svært hvis den forsmåede russer virkelig har tænkt sig at stille £150 mio. til rådighed til indkøb her i januar, som de skriver på GMF.

Man kunne da håbe Smiley

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #119: 30 Dec 2011, 13:35 »

Rekordernes oktober

Titlen som yngste spiller i Premier League tilhører nu en Arsenal spiller. Nemlig Philippe Allain, der i en alder af 16 år og 16 dage fik sin Premier League debut, imod Swansea. Der var flere grunde til den tidlige debut.  Førsteholdets angribere havde endnu besvær med at finde vej til netmaskerne, på trods af sejren over Chelsea. Og da Allain kun var tiltænkt en tilvænningsperiode på ungdomsholdet, for at vænne sig til den engelske spillestil, så ville han muligvis gavne det tandløse angreb. Han havde gennem hele september bombet for u18 holdet. Desuden ville førsteholdserfaring en gavne ham. Så derfor udgør Allain nu en ungdommelig duo på et allerede ungt Arsenal mandskab.

Alle syv kampe i oktober blev vundet, og kun Manchester City formåede at slippe igennem defensiven.  Netop kampen mod City var den vigtigste sejr i denne måned. En sejr over sidste års 3’ere, og en af denne sæsons favoritter til at tage titlen. Sejren kom i hus ved en scoring af van Persie, det var ikke blot endnu en scoring, men ligamål nummer 100 for Arsenal. I månedens sidste kamp mod Nottm Forest, blev Allain den yngste spiller nogensinde i Liga Cuppen, i en alder af 16 år og 37 dage.

I løbet af oktober har det vist sig, at hverken Roma, City eller Panathinaikos har kunnet stjæle point fra Adams og hans ungersvende. De afviste alle syv modstandere, og angrebet så endelig ud til at fungere igen. Både van Persie, Suarez og Rondón sendte jævnligt den lille læderkugle på besøg i modstanderens net. Så derfor fulgte Arsenal nemt med i toppen af Premier League, hvor Manchester United kun var et enkelt point foran.

Did you know?
At Arsenal startede med at spille deres hjemmekampe i det syd-østlige London, indtil 1913 hvor klubben rykkede til det nordlige London.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 32 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010