home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 463 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Hjørnespark...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjørnespark...  (Læst 2146 gange)
Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Hjørnespark...
« : 16 Nov 2011, 14:17 »

Hej kære freaks.

Ligegyldigt hvilket hold jeg er, så indkassere jeg forbandet mange mål efter dødbolde, og især hjørnespark! I en kamp indkasserede jeg hele 3 mål efter hjørnespark. Det har altid været et problem for mig, og jeg har prøvet stort set alt, for at undgå det, men intet hjælper.. Jeg har trænet det i kampforberedelse hele sæsonen, men stadig intet er forbedret..
I den anden ende kan jeg heller ikke selv score på hjørne...

Så hvis der er nogle der har nogle gode fifs, så skal i være mere end velkomne til at skrive dem ned, både defensivt og offensivt.

Tak på forhånd.
Logged

Arsenal <3

krølle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark...
« Svar #1: 16 Nov 2011, 14:50 »

sæt dem til mandsopdækning..

Lad dine midtsopper dække " høj spiller" backs/kanter ved hver stolpe - og dine centrale midtbanespillere som standard...

Men mit gæt ville være, at du umiddelbart har for mange små spillere..
Logged

... U ain't got a minute.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark...
« Svar #2: 18 Nov 2011, 22:53 »

Hej kære freaks.

Ligegyldigt hvilket hold jeg er, så indkassere jeg forbandet mange mål efter dødbolde, og især hjørnespark! I en kamp indkasserede jeg hele 3 mål efter hjørnespark. Det har altid været et problem for mig, og jeg har prøvet stort set alt, for at undgå det, men intet hjælper.. Jeg har trænet det i kampforberedelse hele sæsonen, men stadig intet er forbedret..
I den anden ende kan jeg heller ikke selv score på hjørne...

Så hvis der er nogle der har nogle gode fifs, så skal i være mere end velkomne til at skrive dem ned, både defensivt og offensivt.

Tak på forhånd.
jeg har slet ingen problemer og jeg har slet intet rørt (default). Spiller med Spurs og holdet består ikke just af hovedstødsstærke spilllere. Tænker din konstellation af for mange off. spillere gør udslaget og du måske kun har 2 midtstoppere, der kan "bruge hovedet"?
Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark...
« Svar #3: 18 Nov 2011, 23:06 »

Min taktik for angreb er at have 2 CB'er til at stå ved hver stolpe. Hvis du spiller med en angriber, så sæt ham til at udfodrer målmanden. Og så smid de næste 2 hovedstødsstærke midtbanespillere til at stå inde i feltet, og ikke flere. Og så en anden midtbanespiller til at lure uden for feltet. Resten lader du bare stå tilbage, og ikke "bliv tilbage, hvis nødvendigt" tror jeg den hedder.

Så til forsvar ved hjørnespark. De 2 CB'er til de høje der kommer med op i feltet. Hver back til en stolpe. Lad en angriber stå oppe ved midterlinjen klar til kontra. En enkelt midtbane spiller til at dække en af de "mindre" der kommer op i feltet, og så lad resten af spillerne stå inde i feltet.

Det gør at jeg bland andet score 14+ mål i en sæson, og der ikke er specielt mange mål der går imod. Kan godt prøve at tage 2 ss, når jeg kommer hjem.
Logged

Fink
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark...
« Svar #4: 23 Nov 2011, 20:24 »

Bedste taktik på de offensive hjørnespark jeg har brugt og efterhånden altid bruger er utrolig simpel. Din bedste og mest hovedstødsstærke spiller, som regel en CB'er, sættes til foreste stang. Den næstbedste til bagerste. Den 3. bedste til at udfordre målmanden. Resten af spillerne udenfor feltet. 1 som lurer udenfor og en som tilbyder kort - resten hjemme. Og så ellers bare lade hjørnesparkene blive sparket til forreste stang hver gang. Den har jeg før scoret på 3 gange i samme kamp. Thiago Silva scorede 22 mål i en sæson med denne taktik. På trods af 3-4 måneder som skadet. Og Kara scorede 24 mål i en sæson for mit FCM-hold.

De defensive hjørnespark plejer jeg at sætte op alt efter mine ambitioner på kontra. Vil jeg spille overvejende kontraspil, så ryger de 3 hurtigste offensive spillere frem.
Vil jeg spille dominerende og mindre på kontra er der oftest kun 1 fremme. Og helst den som holder bedst fast i bolden.
Alt andet lige, så bliver de 3 bedste sat til at markere høje folk, en back på hver stolpe og resten som standard.
Virker fint for mig - men der går selvfølgelig altid lidt mål ind.
Logged

"Pain is temporary, glory...lasts forever!"
-George Best

Orko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hjørnespark...
« Svar #5: 10 Jul 2012, 15:11 »

Hvordan får i flere spillere til f.eks. at lurer udenfor feltet?
Jeg kan kun vælge én og hvis jeg vælger en til bytter han plads med den der allerede står til at lure....?
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010