home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
01 Jun 2024, 11:16 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  2 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Hunt for glory |08|
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hunt for glory |08|  (Læst 2629 gange)
Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Hunt for glory |08|
« : 15 Nov 2011, 21:30 »


29. juni 2011
Som alle andre trænere, så har jeg altid ønsket mig et godt job. Et job hvor jeg har haft mulighed for, at gøre det jeg har haft i min tanker omkring taktik osv. Nu står jeg desværre i den situation, at jeg ingen penge har, kun lige de sidste mønter fra min opsparing, og jeg skal nu tilbage på bænken igen. Jeg har ikke haft den helt store held med ansøgninger og samtaler, og derfor har jeg de sidste par måneder gået til en ekspert i netop dette, så jeg kan stå bedre i min søgning.

Hvis jeg skal fortælle lidt om mig selv, så er jeg født den 25. november 1985. Jeg er gift med en rigtig dejlig kone. De seneste par år er gået med foredrag og små træner jobs. Jeg har tidligere været i Norge, Sverige, Tyskland og Holland som ungdomstræner, desværre uden held i en fastansættelse i nogle af klubberne. Jeg brænder for at slå mit navn fast i fodboldverdenen og nu skal mit mål lykkes!

Nu er mission ”Hunt for glory” skudt i gang, og verdenen ligger foran mine fødder, jeg skal bare træde ud i den nu!
« Seneste Redigering: 17 Nov 2011, 01:47 af Katanka » Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |02|
« Svar #1: 15 Nov 2011, 21:44 »


29. juni 2011
Samme dag som jeg havde træffet min beslutning om at jeg vil til tops, tjekkede jeg de ledige stillinger på markedet. Der var kun et desværre og jeg må ærlig tilstå at jeg ikke var særlig optimistisk. Paços de Ferreira fra den bedste portugisiske rækker, var det eneste hold, som stod uden en træner. Men jeg skal jo have brød, smør og pålæg på bordet, så en ansøgning blev da hurtigt skudt af sted.

Jeg må ærlig tilstå at jeg godt kunne tænke mig at komme til Portugal, ned til varmen og opleve fodbolden på en helt ny måde. Paços de Ferreira endte i sidste sæson på en flot syvende plads, men alligevel fik deres træner sparket. Nu må jeg bare håbe at min ansøgning falder i deres smag.

For at tjene nogle penge lige nu og her, så er jeg begyndt at tage noget natarbejde som taxa chauffør. Ikke det fedeste job, men penge giver det da. Jeg forventer ikke at jeg bliver i dette erhverv i mange dage, før jeg kan pakke fløjten og trænerbogen ud fra kassen på loftet, som nok har fået en hel del støv.
« Seneste Redigering: 15 Nov 2011, 21:55 af Katanka » Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |03|
« Svar #2: 15 Nov 2011, 21:54 »

30. juni 2011
Ganske uventet fik jeg i dag en opringning fra Portugal. Paços de Ferreiras præsident mente at jeg var deres rette mand, og tilbød mig jobbet og en kontrakt på tre år. Derudover ville jeg få en ugeløn på 24.000 kr., hvilket er mange penge pr. måned. Jeg var lige ved at sige ja tak med det samme, men kom i tanke om at jeg nok hellere måtte få konen med på råds.

Efter en god snak med konen, som godt kunne se sig selv i Portugal, så valgte vi alligevel at vente med at sige ja tak, og bad derfor om betænkningstid. Præsidenten var ikke meget for det, men vi fik alligevel en uge til at tænke tingene i gennem. Vi skal forlade mange ting her i Danmark med kort varsel, men det vil også give os nogle nye muligheder.

Jeg sad igen om aftenen mens konen så sin ynglings serie (De Unge Mødre), og tjekkede jobs ud. Der var kun det job som jeg havde fået tilbudt, men træneren i Stabæk og Rosenborg var i en tynd tråd. Disse to klubber var rigtige gode muligheder, og jeg håber lidt på at de bliver fyret, da jeg godt kunne se mig selv i Sverige og Norge. Men nu må tiden vise hvor vi ender henne.
Logged

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hunt for glory |03|
« Svar #3: 15 Nov 2011, 21:59 »

Spændende og anderledes blog. Følger Smiley
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |04|
« Svar #4: 15 Nov 2011, 22:11 »


7. juli 2011
Den enes død, den andens brød. Sådan er der vist et ordsprog der lyder. Ganske som jeg håbede, så blev Rosenborg jobbet ledigt d. 3. juli. Jeg skyndte mig at sende en ansøgning afsted, men desværre så sidder jeg i dag og skal med Paços de Ferreira igen. Jeg ved ikke om de vil gå med til en uges tidsfrist mere, eller om de vil se sig om efter en anden træner. Jeg kunne måske også begynde at forhandler med dem, om en kortere kontrakt, da tre år er lang tid.

Jeg har aldrig haft det så svært ved en samtale som i dag, jeg havde mest af alt lyst til at gå ned på den lokale og drikke mig i hegnet, men det vil der nok ikke komme noget godt ud af. Inderst inde vil jeg nok helst til Norge, da jeg på den måde stadig er tæt på familien, men jeg vil også gerne ud og opdage verdenen.

Nu må vi se hvad der sker. Jeg har tænkt mig at forhandle med Paços de Ferreira, om en kortere kontrakt, hvilket giver mig en længere tidsfrist.
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |03|
« Svar #5: 15 Nov 2011, 22:12 »

Spændende og anderledes blog. Følger Smiley

Tak skal du have.. Håber at det anderledes kommer til at være udslagsgivende Smiley
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |04|
« Svar #6: 15 Nov 2011, 22:26 »

Feed blog. Kan kun lide de alternative og lidt "skæve" blogs Smiley

Så jeg vil se med her.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |05|
« Svar #7: 15 Nov 2011, 22:28 »


14. juli 2011
Nu kan jeg kalde mig træner og er verdens lykkeligste mand. Ikke nok med at jeg har en fantastisk kone, så har jeg også lige scoret mig et job i Portugal. Desværre blev Rosenborg og Norge ikke til noget, men derfor er jeg nu glad for at Paços de Ferreira havde tid og tålmodighed til at vente på mig.

Jeg ved ikke hvilken trup jeg kommer ned til og hvordan de forskellige faciliteter ser ud, ikke andet end at de spiller i den bedste række og i gule trøjer. Dette ødelægger dog ikke mit gode humør, da jeg ser frem til mit livs udfordring!

Konen og jeg vil nu til at pakke vores kufferter og samtidig få pakket noget af vores hjem ned, inden vi rejser om to dage. Til at starte med skal konen og jeg bo på et hotel, men klubben er allerede godt i gang med at finde en bolig løsning til os. Konen tager med til Portugal i en uges tid, så jeg ikke skal føle mig helt alene i et nyt land og nyt sprog. Derefter vil hun tage tilbage til Danmark, for at gøre vores ting klar til afrejse.
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |04|
« Svar #8: 15 Nov 2011, 22:29 »

Feed blog. Kan kun lide de alternative og lidt "skæve" blogs Smiley

Så jeg vil se med her.

Tak skal du også have.. Det er en ny form for blog for mig, så det er en udfordring, men også sjovt at sidde og skrive.
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |06|
« Svar #9: 16 Nov 2011, 00:04 »



16. juli 2011
Det har været to hektiske dage hernede sydpå. For det første skal jeg vænnet mig til det varme klima, som konen allerede nu har vænnet sig til. For det andet så har jeg måtte skifte anfører, hvilket ikke faldt i god jord hos manden med bindet, men nu er det jo mig der er boss heldigvis. Jeg har desuden også haft min debut foran den portugisiske presse, og hvis jeg selv skal sige det, så gik det fremragende. Jeg fik luftet mine tanker med opholdet her i Portugal, nu venter bare resultaterne.

Jeg har desuden også fået et overblik over truppen. Truppen er meget blandet med unge og ældre, dog er de unge i overtal, men bestemt en spændende trup at arbejde med. Der er dog ikke mange penge at ”lege” med på transfermarkedet, men jeg må se hvad jeg kan med de ca. 900.000 kr. jeg har til rådighed. Jeg overvejer stærkt at hente en venstre back, samt en centralmidtbane spiller mere.

Min debut som træner gik nu meget godt. Vi spillede en kamp mod vores reservehold, som ikke havde meget at komme med. Efter 32 minutter spillet var vi foran 3:0, og vi holdte lidt igen ind til pausen. Efter pausen gik det stærkt. Yderlige fire gange skulle målmanden hente bolden ud af nettet, og jeg kunne bryste mig med en 7:0 sejr i min debut. Dog ikke over en stærk modstander, men den tæller.
« Seneste Redigering: 16 Nov 2011, 00:07 af Katanka » Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |07|
« Svar #10: 16 Nov 2011, 16:17 »


14. august 2011
Endelig er sæsonen i gang. Hjemme fik vi besøg af FC Porto, hvilket ikke er en nem udfordring. Generelt set så har vi fået en svær sæson start. Efter FC Porto kampen venter Sporting Lissabon i Lissabon, Maritimo (samarbejdsklub) på hjemmebane og sidst Benfica på udebane. Men hvis vi skal kigge på det positive, så er det at de er overstået de tre store i Portugal.

Debuten i ligaen var som jeg havde forventet en svær kamp mod FC Porto. Jeg havde valgt at tage udgangspunkt i en defensiv/offensiv opstilling, med en tre mands midtbane og to wings, samt en mand alene på toppen. Vi havde da også godt fat i Porto i kampens første halvleg, hvor målmand og ny anfører Cassio havde æren for det. Vi kunne nemlig gå til pause med 0:0, hvilket ikke var fair set på spil og chancer.

Efter pausen kom der mere liv i gæsterne fra Porto, og jeg måtte erkende at de bare var bedre end os. Hulk satte udeholdet i gang efter 61 minutter, og derfra var det op af bakke. Desværre for os så var Hulk i hopla og kronede kampen med et hattrick. Målene faldt i det 74 og 90 minut, og vi måtte sande, at vi har langt op til Portos standard. Sølle tre skud havde vi, hvor de to af dem var indenfor rammen, hvorimod Porto havde 16 og seks indenfor rammen.
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |08|
« Svar #11: 17 Nov 2011, 01:46 »


21. august 2011
Lissabon, hovedstaden i Portugal. Jeg har godt nok været i København en del gange, men at være i Lissabon er nu noget helt andet. En anden kultur og en by med liv og farver, et sted jeg godt kunne se mig selv bo når alderdommen rykkere nærmere.

Men nu var jeg her ikke som turist, men som træner for modstander til Sporting. Jeg forventede en lige så svær kamp, som vores første i sæsonen mod FC Porto, men jeg skulle få en anden opfattelse. Selve stadionet vi skulle spille på, var noget helt andet end det jeg har været vant til i min karriere, hvilken bygning!

Men tilbage til kampen. Desværre for os gik der kun otte minutter før Marat Izmailov kunne bringe værterne i front og os bagud. Dette mål var startskuddet til en ubehagelig oplevelse for mig som træner. Inden vi kunne gå til pause stod der 4:0 til Sporting, hvor Izmailov havde tegnet sig for to scoringer og Ricky van Wolfswinkel for to. Vi var nu i seriøse problemer.

Efter pausen forsatte vores mareridt, dog blev det kun til tre scoringer yderlige og et nederlag på 7:0 var nu en realitet. Matias Fernández, Valeri Bojinov og Ricky van Wolfswinkel stod for de tre scoringer efter pausen. Selvom det store nederlag, så havde vi mere spil og flere chancer end fra Porto kampen. Desværre for os, så var Sporting mere kyniske foran målet, og det skal vi rette op på, inden Martimo venter i næste runde.
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Hunt for glory |08|
« Svar #12: 17 Nov 2011, 07:47 »

God blog, jeg skal nok følge med herfra. Jeg har dog en enkelt ting at sige, du SKAL huske at læse tingene igennem, inden du lægger dem op, der er nemlig nogle grammatikfejl hist og her. Men stadig en god blog!
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hunt for glory |08|
« Svar #13: 17 Nov 2011, 10:25 »

Dette er en perfekt kaffe-blog det her! Opstemt En Chillern blog, hvor der er fokus på det relevante men med et dejligt strejf af kultur og lidt manager-historie inde over. Længden er dermed også perfekt. Som læser orker jeg ikke at følge blogs der er lange, selvom de er velskrevet, dertil er det simpelthen for lang tid at bruge på at læse. Denne blog opfylder kravene om en kort længde, velskrevet og godt opbygget.
Opsummeret: du har mig som læser Wink
Logged


Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Hunt for glory |08|
« Svar #14: 05 Dec 2011, 22:58 »

Hvad sker der lige galt!!! Første gang jeg har haft et crash dump.. Hmm.. Men så er denne blog desværre død.. Men pønser på en ny Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010