home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1318 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #(SLUT) Die Königsblauen (Tidligere FC Hollywood)
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: #(SLUT) Die Königsblauen (Tidligere FC Hollywood)  (Læst 81194 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Sv: #20 FC Hollywood aan de Rijn
« Svar #60: 31 Jul 2012, 13:36 »

Dejligt at denne stadig kører Smiley

Metsu1
Manager

« Svar #61: 01 Aug 2012, 19:53 »

Rigtig lækker blog Smiley Jeg følger ihvertfald. Håber på du fortsætter savet et sæsonen!

Jeg tager i hvert fald en sæson mere, men jeg ved endnu ikke, om det bliver Vitesse  Peace

Der er kommet et interessant tilbud fra Bundesligaen, så det er muligt, at det er nu, Laudrup skal søge nye græsgange  Wink

Dejligt at denne stadig kører Smiley

Takker, men må også indrømme, at der har været nogle lange pauser, men jeg håber, det bliver lidt bedre fremadrettet.

reneskovgaard
Ynglingespiller

« Svar #62: 02 Aug 2012, 10:32 »

Jeg tager i hvert fald en sæson mere, men jeg ved endnu ikke, om det bliver Vitesse  Peace

Der er kommet et interessant tilbud fra Bundesligaen, så det er muligt, at det er nu, Laudrup skal søge nye græsgange  Wink

Hvis du er ved at gå død i Vitesse, bør du overveje budet fra Bundesligaen! Ser helst denne blog fortsætter Peace

Metsu1
Manager

« Svar #63: 03 Aug 2012, 16:51 »

Hvis du er ved at gå død i Vitesse, bør du overveje budet fra Bundesligaen! Ser helst denne blog fortsætter Peace

Tjaa, det er nok det, der er ved at ske, men tænk stadig lidt over, hvad jeg skal gøre Wink

Og tak for interessen  Thumbs Up

Metsu1
Manager

Sv: #21 FC Hollywood aan de Rijn
« Svar #64: 03 Aug 2012, 18:04 »

Decisiontime for Michael Laudrup
- Vitesse Vs. Schalke

Klub: Schalke 04

Grundlagt: 1904

Kælenavn: Die Königsblauen

Ærkerival: BVB Bor. Dortmund

Stadion: VELTINS-Arena

Sæsonkortholdere: 43.965

Begejstringen over det andet mesterskab på stribe har endnu ikke lagt sig, før der bliver spekuleret i Michael Laudrups fremtidsplaner og umiddelbart ser det ud som om, at den danske succes manager er tabt for det hollandske mesterhold.

FC Schalke 04 i den tyske Bundesliga er nemlig kommet på banen med et lukrativt tilbud til den danske manager og efter to mesterskaber på stribe og et forholdsvist godt resultat i Champions League med Vitesse, har Laudrup ikke ligefrem været afvisende over for luftforandring og den tyske Bundesliga virker som et oplagt sted for danskeren at udvide sin trænererfaring.

Die Königsblauen har ikke opnået særlig gode resultater i de seneste sæsoner og med stjerner som Benedikt Höwedes, Lewis Holtby, Jefferson Farfan og Klaas-Jan Huntelaar på holdkortet, er minimumskravet en plads i Champions League turneringen.
Økonomien halter lidt i den falmende storklub, så Michael Laudrup kan blive tvunget til at sælge, før han kan sætte sit præg på truppen med sine indkøb, men med et stadion og et fundament som Schalke har oparbejdet i de sidste mange år, så bør det være muligt at få klubben på økonomisk fode igen forholdsvis hurtigt.

Hvad vælger Laudrup - Skal han gå efter tre på stribe med Vitesse eller forsøge at rejse Schalke 04?

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

« Svar #65: 03 Aug 2012, 18:05 »

Wahey! Bliv i Vitesse Smiley Ville jeg ihvertfald gøre med det hold du har skabt.

Hala Madrid!

Metsu1
Manager

« Svar #66: 03 Aug 2012, 20:02 »

Wahey! Bliv i Vitesse Smiley Ville jeg ihvertfald gøre med det hold du har skabt.

Jeg ved det ikke rigtig, jeg bliver naturligvis i Holland, hvis alle læserne vil have det, men jeg må sige, at jeg er fristet af Die Köngsblauen  Ubeslutsom

Vitesse mandskabet er stærkt, men der er stadig lang vej (længere end jeg agter at spille), før det for alvor kan være med helt fremme i CL, mens Schalke mandskabet faktisk er ret godt besat allerede nu og ikke mangler meget i at kunne være med fremme i både Bundesligaen og CL  Peace

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

« Svar #67: 03 Aug 2012, 20:10 »

Jeg ved det ikke rigtig, jeg bliver naturligvis i Holland, hvis alle læserne vil have det, men jeg må sige, at jeg er fristet af Die Köngsblauen  Ubeslutsom

Vitesse mandskabet er stærkt, men der er stadig lang vej (længere end jeg agter at spille), før det for alvor kan være med helt fremme i CL, mens Schalke mandskabet faktisk er ret godt besat allerede nu og ikke mangler meget i at kunne være med fremme i både Bundesligaen og CL  Peace
Synes du skal gøre hvad der skal til for at du har lyst til at spille videre på savet Smiley Du er godt klar over at jeg er vild med Vitesse mandskabet Smiley

Hala Madrid!

Gungner
Gæst

« Svar #68: 03 Aug 2012, 20:39 »

Schalke selvfølgelig  Wink

Metsu1
Manager

« Svar #69: 03 Aug 2012, 20:40 »

Synes du skal gøre hvad der skal til for at du har lyst til at spille videre på savet Smiley Du er godt klar over at jeg er vild med Vitesse mandskabet Smiley

Hehe, det har jeg efterhånden fundet ud af og det kan da også sagtens være, at jeg bliver en sæson mere Wink

Schalke selvfølgelig Wink

Jeg er ekstrem splittet, det har været fedt i Vitesse, men Schalke er sgu også et sjovt mandskab Wink

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #70: 03 Aug 2012, 20:41 »

Gør hvad du selv føler hænger bedst sammen med dine planer for dette savegame - hvis du helst vil gøre Vitesse til en storklub så bliv der, hvis du ikke har noget imod at skifte klub for at komme op ad rangstigen, så skift til Schalke.

Jeg tror jeg ville rykke til Tyskland hvis jeg var dig.

Metsu1
Manager

« Svar #71: 03 Aug 2012, 20:49 »

Gør hvad du selv føler hænger bedst sammen med dine planer for dette savegame - hvis du helst vil gøre Vitesse til en storklub så bliv der, hvis du ikke har noget imod at skifte klub for at komme op ad rangstigen, så skift til Schalke.

Jeg tror jeg ville rykke til Tyskland hvis jeg var dig.

Umiddelbart, er det også der, der er størst mulighed for at rykke frem, som du siger og det har egentlig hele tiden været mit mål med denne blog - at få Laudrup frem til en af de helt store klubber i Europa  Wink

Metsu1
Manager

Sv: #22 Die Königsblauen (Tidligere FC Hollywood)
« Svar #72: 04 Aug 2012, 10:59 »

Michael Laudrup takker af i Arnhem!
- Bundesligaen er next stop for danskeren

De havde håbet til det sidste, fansene og bestyrelsen i Vitesse, men tidspunktet var åbenbart det rigtige for Michael Laudrup til at søge nye udfordringer og tilbuddet fra Schalke 04 var da også et lukrativt et af slagsen, hvis man skal tro på de rygter, der har været fremme omkring detaljerne i danskerens kontrakt.

Pressemødet på VELTINS-Arena bød ikke kun på en ny manager, men også en ny assistenttræner til Laudrup. Der havde været flere med i opløbet, men danskeren valgte til sidst den tidligere Schalke 04 helt, Marc Wilmots som sin nye makker på trænerbænken.

Stemningen var afslappet hos det nye makkerpar og der blev diskuteret flere forskellige ting på pressemødet og bl.a. var Michael Laudrup meget meddelsom omkring hans plan for Schalke 04. Målet var i første omgang at sikre sig en plads i Champions League så hurtigt som muligt og gerne allerede i den kommende sæson.
Derudover faldt snakken også på selve truppen og hvor vidt den skal forstærkes og her var meldingen også overraskende klar fra danskeren. Fansene skal ikke forvente, at der bliver hentet kæmpe stjerner til klubben, som der ellers er blevet gjort tidligere, da økonomien er meget usikker i den gældsplagede klub.

Spørgsmålet er, om danskeren vil forsøge at efterligne Schalke 04’s ærkerivaler fra Borussia Dortmund, der er nået utrolig langt ved at satse på unge spillere eller om han alligevel har en joker i ærmet, i form af en verdensstjerne, der står på spring til at trække i den kongeblå dragt.

Metsu1
Manager

Sv: #23 Die Königsblauen (Tidligere FC Hollywood)
« Svar #73: 10 Aug 2012, 01:08 »

FC Schalke 04 – Die Königsblauen!
- En ny sæson står for døren!

Michael Laudrup har ikke været manager for Schalke 04 i særlig lang tid, men de første nye ansigter er allerede blevet føjet til truppen, mens der også er blevet sagt farvel til et par af de velkendte spillere, som alle hovedsageligt er blevet siet fra pga. høje lønomkostninger.

De mest prominente af de spillere, der er blevet tilovers efter Laudrup har svunget sparekniven er Juan Manuel Jurado, Ciprian Marica og Sergio Escudero og det er ikke usandsynligt, at der er flere på vej væk fra VELTINS-Arena.

Der er stadig en måned til afslutningen på transfervinduet, så der kan komme ændringer til truppen endnu, men skal vi se lidt nærmere på, hvem Laudrup har til rådighed i skrivende stund, så ser truppen således ud.

Målmænd

Jaroslav Drobný, Ralf Fährmann, Lars Unnerstall
Keeperen Drobný

På målmandsposten så det ikke alt for godt ud hos Schalke 04, da Laudrup tiltrådte, men det lykkedes for den danske manager at hente den bundsolide og rutinerede Jaroslav Drobny på en fri transfer i den første handel som manager for Schalke.

Foruden Drobny har man også Ralf Fährmann og Lars Unnerstall, men der er ingen af disse to, der kan betegnes som fremragende målmænd, hvilket gør, at målmandsposten er det svageste led hos tyskerne.

Der er mange, der spekulerer i, at Marc André ter-Stegen fra Vitesse på et eller andet tidspunkt vil ende i Schalke, da han har et rigtig godt forhold til den danske manager, men med den nuværende økonomi taget i betragtning, så kommer der i hvert fald til at gå minimum et halvt år, før Bundesligaklubben har fået sparet sammen til en transfer af denne størrelse.

Forsvar

Sebastián Moreno, Atsuto Uchida, Tim Hoogland, Benedikt Höwedes, Eric Matholo, Kyriakos Papadopoulos, Christian Fuchs
Krumtappen Höwedes

I forsvaret er man rigtig godt besat hos Schalke, hvis man da lige ser bort fra venstre back positionen, som i den grad mangler bredde. Man har faktisk kun Christian Fuchs som naturlig venstre back, men i nødstilfælde kan japanske Uchida tage over, selvom hans foretrukne position uden tvivl er i højre side af forsvaret. Skulle det blive nødvendigt at bruge Uchida som venstre back på et tidspunkt, skal det blive spændende at se, om Laudrup tør satse på det unge talent Sebastian Moreno, som han selv har hentet til klubben fra Fluminense for 15.000.000 kr.

I det centrale forsvar råder Laudrup over et af de yngste makkerpars i Bundesligaen i form af Höwedes og Papadapoulos, men de er samtidig også to af de mest talentfulde på positionen og hvis det kan lykkedes for danskeren at holde sammen på denne duo, så kan det meget vel ende med at blive et af de mest dominerede centerforsvar i Bundesligaens historie.

Som back-up til de forskellige pladser i forsvaret, er der spillere som sydafrikaneren Eric Matholo og tyske Tim Hoogland, men der er også flere af de helt unge spillere, der kan hjælpe, hvis der skulle opstå problemer i det bagerste geled.

Defensiv midtbane

Joël Matip, Peer Kluge, Jermaine Jones, Marco Höger, McDonald Mariga, Mathieu Flamini, Anthony Annan, Christoph Moritz
Oprydderen Jones

Taktikken, som Michael Laudrup har valgt at bruge i sit forsøg på at skabe succes hos Schalke 04, er en 4-2-3-1 taktik, med to centrale defensive midtbanespillere og tre centrale offensive midtbanespillere, altså uden fløje som han ellers havde succes med hos Vitesse.

Konkurrencen, til de to defensive pladser, er rigtig hård og den er bestemt ikke blevet mindre hård efter Laudrups anden signing, siden sin tiltrædelse hos Schalke, i form af franske Mathieu Flamini. Franskmanden er hentet på en fri transfer og forventes at gå direkte ind i startopstillingen, mens den anden plads efter alt at dømme bliver et slagsmål mellem Jones, Matip, Mariga og Annan.

Førstnævnte kan dog være på vej væk fra klubben, da hans løn eftersigende skulle overstige det, som Laudrup er villig til at betale for ham og da den aggressive amerikaners kontrakt samtidig udløber til sommer, ligner det mere og mere et farvel til den 31-årige midtbanespiller.

Offensiv midtbane

Alexander Baumjohann, Lewis Holtby, Jan Moravek, Levan Kenia, Jefferson Farfan, Julian Draxler
Playmakeren Holtby

Bredden hos de offensive midtbanespillere er også god, men her er det mere forudsigeligt, når det kommer til valget af de tre spillere, der skal bruges i startopstillingen.

Der er de to unge tyskere, Julian Draxler og Lewis Holtby, mens den sidste mand til den offensive trio må blive Jefferson Farfan, der efterhånden har udviklet sig til en nøglespiller hos den tyske klub. Det store spørgsmål bliver, om Draxler med sine blot 19 år, er klar til en plads i startopstillingen. Hvis han ikke kan stå distancen, kan spillere som Jan Moravek og Levan Kenia godt gå ind og afløse ham, men niveauet hos disse to spillere, er ikke så godt som hos Draxler, når han først er i hopla.

Angreb

Klaas-Jan Huntelaar, Marcos Anselmi, Peniel Mlapa
Bomberen Huntelaar

Det er ikke ligefrem et væld af angribere, der er til rådighed for Michael Laudrup i Schalke, men han har til gengæld en af de allerbedste af slagsen i Bundesligaen, hollænderen Klaas-Jan Huntelaar.

Den hollandske bomber er uden tvivl Laudrups foretrukne enmandshær, men en spiller som tyske Peniel Mlapa er en utrolig interessant type og et kæmpetalent, der sagtens kan gå ind og aflaste Huntelaar undervejs i sæsonen, når hollænderen får brug for et pusterum.

Den unge argentiner, Marcos Anselmi er netop hentet til klubben for 14.000.000 fra Huracan og må betegnes som et decideret stjernefrø, der med den rette træning og vejledning sagtens kan blive en langsigtede erstatning for Klaas-Jan Huntelaar og der er ingen tvivl om, at argentineren vil få nogle chancer i løbet af sæsonen.

Talenterne

Sascha Pospischil, Hannes Schulz, Recep Palaz, Hans Pauli, Leonidas Mirkopoulos, Raffaele Schlüter, Georg Thorwart, Daniel Hansen

Talentmassen er en vigtig del hos alle klubber, men i Schalke er den yderst vigtig, da økonomien som sagt er meget stram. Det helt store talent er den blot 15-årige offensiv spiller Sascha Pospischil og det forventes, at den tyske offensive spiller vil få sin debut på førsteholdet i løbet af et par år, måske endda før, alt efter hvordan tingene udvikler sig i løbet af sæsonen.

En anden spiller, der også er store forventninger til, er venstrebacken Hannes Schulz, der måske kan ende med at få nogle minutter på banen allerede i denne sæson og det på trods af sine kun 15 år, men da bredden som nævnt ikke er den bedste på netop denne position, kan det altså allerede ende med debut i denne sæson for den unge back.

Generelt er der mange spændende spillere i ungdomsrækkerne hos Schalke og manager Laudrup har faktisk formået at forstærke denne del af truppen med indkøbet af den danske midtbanespiller Daniel Hansen fra Brøndby IF. Unge Hansen er spået en stor karriere som playmaker på den defensive midtbane.

Alt i alt er der altså tale om rigtig mange gode spillere og spændende talenter i Schalke 04 truppen og det skal blive utrolig spændende at se, om Michael Laudrup kan få den falmende storklub med i kapløbet om mesterskabet i hans første sæson eller om det kommer til at tage længere tid for den danske manager.

Metsu1
Manager

Sv: #24 Die Königsblauen (Tidligere FC Hollywood)
« Svar #74: 14 Aug 2012, 20:02 »

FC Schalke 04 - Die Königsblauen!
- Ustabil indsats af Schalke 04!

DFB-Pokal

• Bamberg (U) 3-1

Bundesligaen

• Freiburg (U) 0-0

• 1 FC Köln (H) 3-1

• Frankfurt (H) 2-0

• VfB Stuttgart (U) 0-2        

Stillingen

De første måneder som manager hos Schalke 04 er overståede for Michael Laudrup og det må siges at have været en blandet fornøjelse.

Træningskampene blev gennemført med forholdsvis gode resultater til følge og den første officielle kamp for Bundesligaklubben var i DFB-pokalturneringens første runde, hvor det blev til en stensikker 3-1 sejr over regionalligamandska bet fra Bamberg, så den officielle debut var godkendt.

Den første kamp i Bundesligaen var på udebane mod Freiburg og det er ikke en kamp, der kommer til at gå over i historien som en af de mest underholdende af slagsen. Begge mandskaber spillede en meget forsigtig omgang fodbold og mens gæsterne fra Schalke var farlige på enkelte forsøg fra distancen var hjemmeholdet slet ikke i nærheden af en chance på noget tidspunkt i kampen. Resultatet blev derfor ganske fortjent 0-0, hvor det mest positive for udeholdet var, at de trods alt fik et point med hjem.

De næste par kampe skulle spilles hjemme på VELTINS-Arena i Gelsenkirchen og her blev det til sejre i begge opgør mod henholdsvis Köln, der blev besejret med 3-1 og Frankfurt, der blev sendt hjem med et 2-0 nederlag i bagagen.
Spillet, som hjemmeholdet leverede i de to kampe, var som nat og dag, da man i kampen mod Köln var direkte heldige med at vinde efter en dårlig indsats rent defensivt, hvor der blev givet alt for meget plads til gæsterne. Dette var der i mellemtiden blevet rettet op på i kampen mod Frankfurt, hvor såvel defensiven og offensiven fungerede upåklageligt hos Schalke.

Den lille stime på to sejre blev desværre afbrudt på værst tænkelige måde, da Laudrups tropper løb ind i sæsonens første nederlag på udebane mod Stuttgart. Kampprogrammet havde allerede sat sine spor hos den hårdt prøvede bagkæde hos Schalke og derfor valgte Michael Laudrup at starte med den unge Sebastian Moreno på højre back, men det skulle hurtigt vise sig at være et uheldigt valg. Den unge colombianer blev nemlig udvist efter blot en halv times tid og selvom Schalke formåede at spille lige op med Stuttgart i store dele af den resterende time, endte det alligevel med et 0-2 nederlag til de blå fra Gelsenkirchen.

Europa League

Europa League
Kvalifikation

• Dynamo Moskva (U) 5-3

• Dynamo Moskva (H) 2-2

Efter sidste sæsons 5. plads i Bundesligaen skulle Schalke ud og spille kvalifikation for at nå til gruppespillet i Europa League. Modstanderen i 4. kvalifikationsrunde var russiske Dynamo Moskva og på papiret var det bestemt ikke den nemmeste modstander, som manager Michael Laudrup og hans mandskab kunne have ønsket sig.

De to kampe blev særdeles underholdende for tilskuerne, der var mødt op til kampene, men det har næppe været rart at sidde på trænerbænken. I det første opgør i Rusland blev det til en sejr på 5-3 til tyskerne, men det blev kun til en sejr takket være to scoringer af det unge tyske angrebstalent, Peniel Mlapa. Schalke var faktisk været bagud med både 2-0 og 3-2 i løbet af kampen, men viste altså fantastisk moral og hev den vigtige udebanesejr hjem.

Status efter returopgøret blev, at Schalke gik sikkert videre med en samlet score på 7-5 og selvom det er positivt, at man formår at score syv gange i løbet af de to opgør, må det samtidig være foruroligende for Michael Laudrup, at hans mandskab lukker fem mål ind mod det russiske mandskab.

Puljerne til gruppespillet er blevet udtrukket og her skal Schalke 04 op mod tyrkiske Galatasaray, engelske Norwich og hollandske AZ Alkmaar, som Michael Laudrup jo kender rigtig godt fra sin tid hos Vitesse Arnhem. Det er en svær pulje og de tre mandskaber kan sagtens gør livet svært for Schalke.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010