home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 371 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Underdog taktik.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Underdog taktik.  (Læst 1632 gange)
Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Underdog taktik.
« : 07 Nov 2011, 14:30 »

Hejsa derude Wink
Jeg er lige rykket op til PL med Middlesborugh, og jeg er i tvivl om hvilken formation jeg skal spille med, da jeg syntes at det enten bliver for defensivt eller også for offensivt, og hvis man spiller for offensivt som bundhold i PL, og bliver fanget i kontrafasen, ja så ved vi alle vist godt, hvad der sker. Wink

Her er mit hold:



Jeg mener selv at jeg har spillermateriale til den formation jeg har nu, men den giver ikke pote Skuffet

Jeg takker på forhånd. Opstemt
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik.
« Svar #1: 07 Nov 2011, 15:04 »

Jeg tror, jeg ville prøve at spille med to defensive midtbanespillere og en offensiv.

Den ene defensive som ankermand og den anden som playmaker, måske.

Samtidig ville jeg aldrig bruge Buonanotte som angriber, men som winger og så Samaras eller Sanogo som Skarpretter eller Targetman.

Samtidig vil jeg sige til dig, at du nok ikke skal forvente at gå i Europa med det spillermateriale, du har til rådighed  Peace
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik.
« Svar #2: 07 Nov 2011, 15:06 »

Jeg tror, jeg ville prøve at spille med to defensive midtbanespillere og en offensiv.

Den ene defensive som ankermand og den anden som playmaker, måske.

Samtidig ville jeg aldrig bruge Buonanotte som angriber, men som winger og så Samaras eller Sanogo som Skarpretter eller Targetman.

Samtidig vil jeg sige til dig, at du nok ikke skal forvente at gå i Europa med det spillermateriale, du har til rådighed  Peace
Jeg er også lige rykket op i PL, og målet er at undgå nedrykningen til Championship..
Kan jeg det med dette mandskab? - Og hvor syntes du der mangler forstærkning?
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik.
« Svar #3: 07 Nov 2011, 15:27 »

Jeg spiller selv med samme formation, hvor jeg har en anchor og to ball winning på den centrale midtbane. Mine kantspiller har jeg sat til move into channels samt at de er offensive, og dermed fungerer de i pricippet som støtteangribere. De har i øvrigt kun middel i crossing, da jeg ikke synes det fører til ret meget.

Holdindstillingerne er hurtigt spil og lange afleveringer, og hvis nogen ikke har gennemskuet det, så spiller jeg selvfølgelig rigtig meget på kontra. Jeg har et par varianter af taktikken hvor jeg lægger mit pres længere fremme eller tilbage på banen afhængig af modstanderen.

Som udgangspunkt kan jeg ikke anbefale at grave sig ned som underdog. Det har i hvert fald aldrig fungeret for mig. Omvendt skal man heller ikke bare smide alt fremad banen mod en overlegen modstander.

Håber det hjælper.

BTW: så er mine backs oftest offensive og har hug sideline, da jeg gerne vil bruge dem til at overlappe mine kantspillere, som opererer længere inde på banen. På den måde kan du - hvis spillerne har kondition til det - hele tiden skabe et overtal alle steder på banen.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik.
« Svar #4: 07 Nov 2011, 15:31 »

Jeg spiller selv med samme formation, hvor jeg har en anchor og to ball winning på den centrale midtbane. Mine kantspiller har jeg sat til move into channels samt at de er offensive, og dermed fungerer de i pricippet som støtteangribere. De har i øvrigt kun middel i crossing, da jeg ikke synes det fører til ret meget.

Holdindstillingerne er hurtigt spil og lange afleveringer, og hvis nogen ikke har gennemskuet det, så spiller jeg selvfølgelig rigtig meget på kontra. Jeg har et par varianter af taktikken hvor jeg lægger mit pres længere fremme eller tilbage på banen afhængig af modstanderen.

Som udgangspunkt kan jeg ikke anbefale at grave sig ned som underdog. Det har i hvert fald aldrig fungeret for mig. Omvendt skal man heller ikke bare smide alt fremad banen mod en overlegen modstander.

Håber det hjælper.

BTW: så er mine backs oftest offensive og har hug sideline, da jeg gerne vil bruge dem til at overlappe mine kantspillere, som opererer længere inde på banen. På den måde kan du - hvis spillerne har kondition til det - hele tiden skabe et overtal alle steder på banen.

Hvordan får jeg skabt overlab? Smiley
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik.
« Svar #5: 07 Nov 2011, 15:37 »

Hvordan får jeg skabt overlab? Smiley

Du skal sådan set bare sætte dine backs til at løbe med frem og evt. også at løbe med bolden, afhængig af hvor gode de er til at drible. Jeg tror mine normalt har høj i løb med frem og medium i løb med bold. Herudover har de høj i crossing og mixed eller from deep i cross from. På den måde løber de automatisk med frem og laver indlæg eller deltager i spillet langs kanten.

Herudover er det selvfølgelig vigtigt at de som minimum fungerer som support. Jeg tror at mine står som wingback og support. Herudover sætter jeg dem vist til at være en smule mere offensive end standardopsætningen .

Men som sagt, det hele skal passe sammen, når man går ind og ændre på detaljerne, så det dur f.eks. kke at sætte dine backs til at være meget offensive mens resten af holdet er mere defensive, for så splitter du bare organisationen ad.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik.
« Svar #6: 07 Nov 2011, 16:24 »

Jeg er også lige rykket op i PL, og målet er at undgå nedrykningen til Championship..
Kan jeg det med dette mandskab? - Og hvor syntes du der mangler forstærkning?

Nu kender jeg ikke helt Rhys Williams, men måske der mangler et par forstærkninger til den bagerste kæde.

Jeg synes umiddelbart, at din trup er stærk nok til overlevelse i PL og især centrale midtbane er du fornuftig besat, så jeg synes, du skal overveje to defensive, hvor du har en ankermand og en playmaker.
Logged

Anaig
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Underdog taktik.
« Svar #7: 08 Nov 2011, 13:20 »

Jeg tror jeg vil spille med samme formation som dig (evt. 4-1-4-1 i stedet) med en defensiv midtbanespiller (forsvar), en boldvindende midtbanespiller og en dybtliggende spilfordeler. Jeg vil først fokusere på ikke at lukke mål ind. Det vil nok blive en afventende formation med en "lidt dyb" defensiv linje afhængigt af om min modstander har hurtige angribere.
Fløjene ville jeg sætte til at skærme meget af, mens den centrale angriber ikke skal skærme ret meget af, så han kan fokusere på, og er i position til, at lave mål i kontrafasen. Den boldvindende midtbanespiller vil jeg nok give løb fra dyb: ofte, så der kommer lidt flere med omkring feltet.
Logged

"The goal was the deciding factor."
-Steve McClaren

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010