home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23471
  1 Bruger, 1162 Gæster Online.

Nyeste Bruger: aria123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Bedømmelse af spillere
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Bedømmelse af spillere  (Læst 1062 gange)
grabovac
Lilleputspiller
*

Bedømmelse af spillere
« : 06 Nov 2011, 13:50 »

Jeg er næsten helt ny i FM sammenhænge. Når man skal bedømme spilleren, for at se hvor gode de er. Er den eneste måde så at kigge på deres færdigheder. Eller er der ligesom i FIFA et talsystem eller stjerner der viser hvor gode de er???
Håber der er nogen der kan hjælpe

LosBlancos26
Gæst

Sv: Bedømmelse af spillere
« Svar #1: 06 Nov 2011, 14:17 »

Hvis du får en af dine scouts til at lave en rapport på spilleren, står der i rapporten, hvor mange stjerne spilleren har og kan få  Smiley

krølle
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 06 Nov 2011, 14:25 »

men du kan ikke rely on en scouts bedømmelse, jeg har tit fået forkerte meldinger...
det bedste er hvis du selv ser nogle kampe med en spiller.

... U ain't got a minute.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 06 Nov 2011, 14:35 »

Som der allerede er blevet skrevet, kan du få dine talentspejdere til at udarbejde rapporter om spillerne, og disse indeholder ganske rigtigt stjerner. De er dog, som krølle også skriver, ikke altid til at stole på. Dels fordi dine scouts ikke altid ved alt (højere niveau i at vurdere evne/potentiale = mere præcise vurderinger), og dels fordi de ikke kan tage højde for spillestil osv.. Det kan jo f.eks. være, at der er en forsvarsspiller med 18 i afslutninger. Det vil umiddelbart være spild af CA (Current Ability, som er et skjult tal, spillernes evner fordeles efter), men hvis nu du ønsker at omskole ham til at agere angriber, kan det jo være ganske nyttigt! I en sådan situation er jeg ikke helt sikker på, hvordan en scout vil vurdere ham - om de udelukkende kigger på (det skjulte) CA, eller om de ser på hans evner i forhold til positionen.

Så vidt jeg husker plejede de at give stjerner, kun vurderet ud fra CA'et, men det kan være, at det har ændret sig i de nyere udgaver af spillet.

Hvis du allerede har spilleren, kan du læse assistenten/trænerens rapporter i stedet.

Du finder rapporterne ved at gå ind under "Rapport" (eller lignende) inde i spillerens profil.

Håber, det hjælper. :-)

grabovac
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 06 Nov 2011, 15:27 »

Tak for hjælpen, og ja det var lige det jeg ledte efter Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010