home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:31 Bubbles Blogkonkur... #8 - Danish Viking War...
I går kl. 19:37:26 Broen13 Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I går kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
21 Maj 2024, 20:57 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  0 Brugere, 295 Gæster Online.

Indlæg: 1132774 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Blog-Light - FM12
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Blog-Light - FM12  (Læst 8141 gange)
PyRm8
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Blog-Light - FM12
« Svar #15: 04 Maj 2012, 11:36 »

HB Køge - Vejen til overlevelse


Jeg havde brug for en stor udfordring i FM og tænkte at HB Køge ville være et frisk valg. Forventningerne var ikke store til holdet, men jeg er på alle måder overrasket over hvordan det er gået. Jeg betragter det jeg har lavet med HB Køge som en stor bedrift i min FM-karriere  Smiley

Jeg beklager på forhånd at det grafiske er ikke-eksisterende  Smiley

Sæsonen 2011/2012
Efter at have kigget holdet igennem, var der ikke de store forventninger. Økonomi var der ikke noget af til handler, men jeg fik alligevel anskaffet nogle spillere som jeg mente kunne hjælpe holdet til overlevelse
http://img109.imageshack.us/img109/9095/transfers20112012.jpg

Der er ikke rigtig nogen jeg vil fremhæve, da der ikke har været nogle profiler som sådan af de nyindkøbte. Mit mål var at styrke truppen, så bredden blev bedre og vi kunne klare os, hvis der skulle komme mange skader.

Taktikken
I min optik, har et hold med HB Køges kvalitet, eller mangel på samme, brug for en god defensiv. Holdet har ikke spillerne til at spille flot poleret fodbold. Min tanke var derfor at prøve at spille med en sweeper, da forsvaret tit og ofte ville blive løbet over ende inde midt på. Derfor endte jeg med at bruge denne taktik:
http://img254.imageshack.us/img254/6739/taktikken.jpg

Tilgangen var udover at lukke af i midterforsvaret, at vi skulle leve på kontra men samtidig hele tiden have mange hjemme hvis vi skulle miste bolden i omstillingsspillet. Derfor blev spillerne bedt om at holde deres plads og de kreative udfoldelser skulle holdes på et minimum. Igen, HB Køge er ikke et hold hvor flot fodbold skal prioriteres hvis de skal overleve.

Så med det defensive udgangspunkt, og det offensive som næsten værende ikke eksisterende, gik jeg til sæsonen med en optimisme som ikke er set længe på de kanter. HB Køge kunne ikke andet end at overraske, der var ingen forventninger hverken fra fans eller fra omverdenen.

Sæsonens forløb
Efteråret
Den første kamp var hjemme mod FCK og jeg havde mine bange anelser for at vi skulle løbe ind i nogle ordentlige øretæver. Men! Det skulle vise sig at blive noget nær et mirakel i stedet for. (Jeg lader billedet tale for sig selv  Wink)
http://img100.imageshack.us/img100/4465/fckkampen.jpg

Miraklernes tid stopper dog ikke her. HB Køge formår at vinde de 2 næste kampe og ligger på en meget overraskende 1.plads.

Kunne det blive en sæson med HB Køge i toppen af dansk fodbold?
Svaret er ganske enkelt nej. For efter de tre vundne kampe, får HB Køge ikke en eneste sejr i de næste 13 kampe i Superligaen.
http://img543.imageshack.us/img543/4657/drligstime.jpg

Man kunne derfor fristes til at tro at nu var toget kørt for HB Køge og de ville være en sikker nedrykker, men med en sejr på 2-0 over Brøndby er der endnu engang tændt et håb både ved fans og ved manageren.

Vinterpausen har gjort underværker
Som manager gør man sine overvejelser om hvordan tingene kan vendes, så man atter kan vinde kampe. Jeg valgte at spille mange træningskampe i vinterpausen, for at teste et nyt system. Den defensive taktik var egentlig ok. Vi skabte, som forventet, ikke nok fremadrettet og det skulle der laves om på. Derfor valgte jeg at lave en ny taktik der kunne tilgodese vores fløje, det endte med at jeg kom frem til følgende taktik:
http://img705.imageshack.us/img705/66/nytaktik.jpg

Den nye taktik viste sig at være et godt valg og forårets kampe endte således
http://img225.imageshack.us/img225/773/forret2012.jpg

Slutstilling 2011/2012
http://img155.imageshack.us/img155/2674/slutstilling20112012.jpg
Sæsonen sluttede med en overlevelse og en stolt manager kunne se tilbage på en sæson med mange opture, men med sejre over FCK, Brøndby, OB, var HB Køge gået fra at være en walk-over til at være et hold man skulle have respekt for.

Udover at redde sig endnu en sæson i Superligaen fik jeg en besked om at vi var kvalificeret til Europa League 1. kval runde, eftersom vi havde været det mest fair spillende hold. Så det har på mange måder været en fantastisk sæson der gerne skulle følges op med flere gode resultater de kommende sæsoner  Smiley
« Seneste Redigering: 04 Maj 2012, 11:39 af PyRm8 » Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Blog-Light - FM12
« Svar #16: 08 Aug 2012, 23:00 »

Atalanta Bergamasca Calcio





Jeg er nu kommet til sæson 2021/2022 med Atalanta, hvilket også var klubben, som jeg startede savet med.

Tiden i klubben har været en himmelflugt, hvor jeg efterhånden har skabt en ny storklub i europæisk fodbold. Syv italienske mesterskaber er hentet (har ikke spillet denne sæson færdig, men er sikret mesterskabet), to Champions League trofæer, fire pokaltitler, samt diverse Super cups vundet.

Denne sæson startede med en række marginalspillere forlod klubben, hvor Lucas Andersen, Guido Marilungo og Davide Astori er de mest markante navne. Ind blev kun hentet to spillere og der er tale om to argentinere i form af Diego Sgró og Ángel Cura, som er kommet til for henholdsvis 9,25 og 140 mio. kroner. Vinterpausen bød på mere aktivitet, da den Ismael Turan blev sendt til Real Madrid for 340 mio. Mens man hentede to unge talenter for samlet 200 mio i form af Manuel Kohler og Sergio Ribalta fra FC Köln og FC Barcelona.

Sæsonen i Serie A har indtil videre blevet domineret af holdet, hvor det blot er blevet til pointtab i fire kampe i form af et nederlag og tre uafgjorte kampe og et forspring, som på nuværende tidspunkt, er 21 point ned til AC Milan på andenpladsen. Her har især Jorge Calautti været en stor faktor, da han med 28 mål i 29 kampe er klar topscorer i Serie A, mens også Ralf Mönius og Ivan Gomez har været en stor faktor i den solide defensiv.

I Champions League har det straks været lidt mere besværligt, da man først i sidste spillerunde fik sikret sig førstepladsen i gruppen foran Valencia og Anji. I første knock-out runde blev Celtic modstanderen og efter 0-0 på hjemmebane, tog man en sejr på 2-0 i Skotland. I kvartfinalen blev der igen spillet uafgjort på hjemmebane, da Bayern München fik 3-3 med hjem. Det fik dog ikke betydning, da Atalanta tog til München og vandt 3-0 og kunne dermed se frem til Marseille i semifinalen og dermed skal duellere om at møde enten Real Madrid eller FC Barcelona i finalen.


Truppen består af en kerne af unge spillere, som spiller på højt niveau, kombineret med en række talenter, som er villige til at tage til takke med den mere begrænsede spilletid. Dermed er det egentlig begrænset hvor meget rotation, som der er i truppen, hvor det stortset kun er angrebet og midterforsvaret, hvor jeg bytter rundt på spillerne. Derudover har jeg en række talenter udlejet for at få spilletid, hvor et par stykker vil presse sig på til en plads i truppen til den kommende sæson, hvor især Giuntini og Adam kunne være muligheder. I salget af Ismael Turan mistede jeg desværre mit førstevalg til højrebacken, samt reserven til venstrebacken, hvilket betyder at en højreback må vikariere, hvis Maricá bliver skadet eller får karantæne. Heldigvis er der indkøbt en reserve i form af en 17 årig franskmand, som kommer til fra Lorient, som kan tage over for holdets anfører, som ellers er stensikker i startopstillingen.


Truppen:

Målmænd:
Marc_André ter Stegen
Diego Sgrò

Forsvar:
Sam Russell
Ralf Mönius
Ángel Cura
Maricá
Mohamed Cissé
Emiliano Abayián
Cazuza

Midtbane:
Oliviero Lucchesi
Ivan Gómez
Haruna Davies
Andrea Poli
Magrão
Sergio Ribalta
Gustavo Paz
Pape Ngom

Angreb:
Juan Pablo Silva
Jorge Calautti
Alan Rojas
Luuk de Jong
Walter Luccchesi
Antonio Paloschi
Manuel Kohler


Udlejede talenter:
Yunus Adam
Nicolas Giuntini
Luca Regonesi
Gaspare Pellegrino


Hvis I ønsker at få screenshots af noget, så sig endelig til Smiley
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010