home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  0 Brugere, 489 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Charlton Athletic F.C. - Vejen mod Europas top! [#16]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Charlton Athletic F.C. - Vejen mod Europas top! [#16]  (Læst 11852 gange)
CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Charlton Athletic F.C. - Vejen mod Europas top! [#16]
« : 01 Nov 2011, 11:30 »



En ny start

Det var med en vis spænding Tom Crosswell tirsdag d. 12. juli, 2011 underskrev en 2 årig kontrakt med League 1 klubben Charlton. Klubben, der igennem de senere år er gået fra Premier League til League 1, havde én, men en meget udfordrende opgave klar til Crosswell: Få klubben tilbage i Premier League!
”Udfordringen er både spændende og stiller store krav til mig som manager, men jeg mener bestemt målsætningen er realistisk og jeg vil elske at hjælpe klubben tilbage på sporet” var manager Crosswells første kommentar til den nye stilling.

Crosswell, der i sine unge dage blev anset som værende et lovende fodboldtalent nåede at få nogle få kampe på allerhøjeste niveau som spiller, da han som 17 årig blev solgt fra netop Charlton til Manchester United. Her måtte Crosswell dog i en alder af 22 år i år 2008 sætte støvlerne på hylden, da en alvorlig skade forsaget af Roy Keane på træningsbanen tilbage i 2005 ikke ville slippe ham. Crosswell blev dermed erklæret fodboldinvalid og formåede altså aldrig at komme sig over den alvorlige skade. Dette fik ham til at gå nye veje indenfor fodboldverden og som bare 25 årig, står han derfor nu overfor en stor opgave i form af managerjobbet i Charlton. Ledelsen i Charlton har dog stor tiltro til at netop Tom er den rette mand til opgaven efter han i flere år har trænet flere småklubber med stor succes!

Klubben

Charlton Athletic F.C. er en engelsk professionel fodboldklub, beliggende i Charlton distriktet i det sydlige London. Klubben blev oprettet 9. juni, 1905 og spiller deres hjemmekampe på stadionet ”The Valley”, der med en kapacitet på 27,111 sæder er et af de største i ligaen. ”The Covered End” er ”The Valleys” nordlige tribune, hvilken er kendt som samlingsstedet for de mest inkarnerede Charlton fans, der med den verbale opbakning trofast bærer holdet frem weekend efter weekend. Ærkerivalerne er Millwall, men også West Ham og Crystal Palace anses som værende rivaler.”The Addicks” som klubben i daglig tale kaldes formåede i 1937 at få en 2. plads i Premier League, hvilket er klubbens højeste placering nogensinde. 10 år efter, i 1947 vandt klubben FA cuppen og har derfor i en lang periode måtte kigge langt efter en pokal. Klubben var i årene 2000-2007 en fast bestanddel i Premier League, men har i gennem flere år nu skuffet deres fans enormt. Klubben rykkede i 2007 ud af Premier League og har aldrig formået at komme tilbage. I 07/08 sluttede klubben som nr. 11 med 64 point, hele 17 point fra oprykningen! Året efter, i sæsonen 08/09 skuffede klubben i endnu højere grad. Klubben endte sidst og en nedrykning var dermed en realitet. Klubben havnede i League 1, hvor klubben i 09/10 sæsonen endte som nr. 4, to point fra oprykningen og man håbede derfor sæsonen efter ville give en oprykning. Men igen skuffede klubben og en 13. plads var en realitet. Derfor blev Crosswell hentet ind til klubben som manager med det ene og utrolig vigtige formål: at 2011/2012 sæsonen skal sikre en oprykning til Championship, så klubben igen kan sigte mod tidligere højder!

The Valley - 27,111 sæder


Taktikken

Tom Crosswell har altid været kendt for at gå ind for flydende, attraktivt og underholdende offensivt fodbold. Det er derfor ingen overraskelse at det er dette spil TC vil forsøge at overføre til Charltons hold.

Dette vil han forsøge med en 4-4-2 opstilling, hvor de to backs har fået offensive opgaver, samt to kanter, der begge er sat et lille stykke længere frem på banen, således de bedre kan fodre de to targetmen på toppen med geniale afleveringer.

Charltons filosofi vil fremover være flydende, således spillerne bidrager til flere faser i spillet og dette skulle gerne hjælpe holdet til at stå sammen og vinde kampene på baggrund af kollektivet, da holdet ikke har de helt store stjerner, der kan afgøre kampene på egen hånd. Derudover vil holdet forsøge at kontrollere kampene, da Crosswell er rimelig sikker på at holdet burde være store nok favoritter i de fleste kampe til at det kan lade sig gøre.

Sidst men ikke mindst vil Crosswell forsøge sig med dirkete afleveringer og hårde indlæg, samtidig med at en zoneopdækning skal medvirke til at nullet holdes oftest muligt.

Crosswell regner selvfølgelig med der vil gå nogle kampe før taktikken er indøvet, hvilket kræver en del træningskampe i opstartsfasen.


Nu hvor de grundlæggende informationer for denne blog er på plads kan vi lade eventyret begynde!

Opdateringer

#1: Preseason 2011
#2: August, 2011 - En god start
#3: September + Oktober: Sort sort September & Hvem snakkede om krise?
#4: Cupsucces, En hjælpende hånd og Økonomi
#5: FA Cup Matchday: Newcastle-Charlton
#6: Npower League One Champions!
#7: Tom Crosswell runder skarpt hjørne
#8: Premier League oprykning 2013!
#9: Transfers før PL start
#10: Tiden går - et fantastisk år!
#11: Tilbage til hverdagen
#12: Stor signing
#13: Andersens aften
#14: Mørke over The Valley
#15: End of season - Charlton goes European
#16: En glædelig jul



« Seneste Redigering: 29 Nov 2011, 22:14 af CHK92 » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #1: 01 Nov 2011, 11:45 »

Som jeg skrev før.. Lovende start og jeg ser frem til mere Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #2: 01 Nov 2011, 13:25 »

Nu har jeg læst bloggen igennem, og jeg er positivt overrasket. En god og lovende start hvor der er kælet for det skriftlige. Men, og der er jo altid et men, jeg er ikke tilfreds med at grafik forbedres senere. Jeg kan ikke forstå hvorfor du oploader en blog her på siten, når du ikke er tilfreds med det grafiske og selv påpeger at det er på et lavt plan.

Men held og lykke herfra, glæder mig til at følge dit projekt.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #3: 01 Nov 2011, 16:35 »

Nu har jeg læst bloggen igennem, og jeg er positivt overrasket. En god og lovende start hvor der er kælet for det skriftlige. Men, og der er jo altid et men, jeg er ikke tilfreds med at grafik forbedres senere. Jeg kan ikke forstå hvorfor du oploader en blog her på siten, når du ikke er tilfreds med det grafiske og selv påpeger at det er på et lavt plan.

Men held og lykke herfra, glæder mig til at følge dit projekt.

Nu er det jo ikke alle blogs, der skal handle om det grafiske. Personligt føler jeg, at det skriftlige er det, der betyder noget. Selvfølgelig er det fint med et par flotte billeder, men kan blogskaberen ikke skrive, er der jo ikke meget ved det. Skriver vedkommende omvendt super godt, mens der ingen billeder uploades, er den skriftlige oplevelse jo stadig den samme. Min pointe er, at grafikken i sidste ende blot er ekstra lir. Jeg antager at det er del af årsagen til, at han vælger at komme i gang med det samme. ;-)

Det kan dog godt være, at jeg tager fejl her, da jeg endnu ikke har læst introduktionen - det må jeg se at få gjort her senere, da klubben er enormt interessant.
Logged

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #4: 01 Nov 2011, 20:54 »



Preseason 2011

Det stod hurtigt klart for Crosswell at der ikke var midler til de store indkøb første sæson. Dette afspejlede sig derfor i det første transfervindue, hvor der dog blev hentet 2 offensive kræfter ind. Det var altså ikke den store tegnebog Crosswell havde fremme og han slap i alt med 300.000 kr. for boksspilleren Steve Howard, mens en anden rutineret herre i form af James Beattie blev hentet på fri transfer for snuden af flere Championship klubber. Den tidligere Rangers angriber var derfor lidt af et scoop! Lykken varede dog kort, hvilket der kommes ind på i afsnittet nedenunder!

Udover disse to offensive mænd, forsøgte Crosswell at få sig en ny keeper. Crosswell havde set sig lun på den danske keeper Mikkel Andersen, men handlen blev i sidste fase aflyst, da Charlton ikke kunne skrabe nok penge sammen til en fornuftig løn.



Charlton var efter disse handler klar til opstartsfasen, hvor der forhåbentligt kunne skabes nogle gode resultater. Vigtigst af alt var dog, at spille holdet sammen og få tilvænnet sig den nye taktik.

Træningskampene

Charlton havde i opstarten fået arrangeret 6 træningskampe:



Holdets første kamp var en intern kamp, der gav en smal 1-0 sejr, hvilket må siges at være et skuffende resultat. Kampen blev hurtigt glemt, men det skulle blive endnu værre. Burnley fra den 2. bedste række i England var 2. modstander. Og de blev en for stor mundfuld for Crosswells drenge. Hele 4-0 skulle holdet komme bagud, før de i slutningen af 2. halveg fik sig et trøstemål. Kampen kunne bruges til absolut ingenting og som prikken over i'et blev den nyindhentet angriber Steve Howard skadet og meldt ude i 4-6 uger.

Efter Burnley kampen var de første kritikere allerede ude og lufte deres meninger om manager Crosswell. Crosswell tog dog ikke kritikken til sig, men mente det var nødvendigt at kalde spillerne sammen til et internt møde. Her fik han fortalt spillerne at der skulle trænes meget hårdere og at en mere seriøs tilgang til tingene skulle findes frem. 3. modstander hed Bristol City og kampen markerede et lille vendepunkt. Resultatet 1-1 må siges at være en godkendt præstation. Holdet fra Championship kom foran, men reserven for Howard, Yann Kermorgant gjorde god figur og udlignede til slutresultatet. De efterfølgende kampe gav 2 sejrer og igen viste Kermorgant sit værd, hvor det blev til 3 scoringer. Sidste træningskamp var på en vis skuffende, da Charlton kom bagud hele 3-0 til det upåagtede hold, Welling. Men med en stærk præstation i 2. halveg fik drengene vendt det til 3-4 og det så ud til en sejr var en realitet. Dette blev dog lavet om på i overtiden, hvor et mål, der lignede en offside gjorde at Welling kunne udligne.


Med træningskampene overstået er Charlton nu klar til den nye sæson og taktikken er Crosswell sikker på for hver kamp giver bedre og bedre resultater! Derudover ser det ud til at Howard ikke er sikker på sin plads, når han kommer tilbage fra sin skade, da Kermorgant har præsteret flot og virkelig har grebet chancen. Og man må sige Kermorgant virkelig har levet op til ordsproget:
"One man's pain is another man's gain"  




Yann Kermorgant jubler ud mod The Addicks fansene
efter sin udligning mod Bristol City!

« Seneste Redigering: 21 Nov 2011, 15:18 af CHK92 » Logged

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #5: 02 Nov 2011, 11:47 »

Nu har jeg læst bloggen igennem, og jeg er positivt overrasket. En god og lovende start hvor der er kælet for det skriftlige. Men, og der er jo altid et men, jeg er ikke tilfreds med at grafik forbedres senere. Jeg kan ikke forstå hvorfor du oploader en blog her på siten, når du ikke er tilfreds med det grafiske og selv påpeger at det er på et lavt plan.

Men held og lykke herfra, glæder mig til at følge dit projekt.
Så fik jeg tid til at ordne grafikken  Wink

Tilfreds?  Tunge
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #6: 02 Nov 2011, 12:09 »

Så fik jeg tid til at ordne grafikken  Wink

Tilfreds?  Tunge

Det er perfekt Wink
Logged

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #7: 02 Nov 2011, 16:14 »



En god start

Så gik turneringen i gang og August måned bød på hele 5 npower league 1 kampe, 2 ligacup kampe, samt 1 enkelt kamp i cupturneringen Johnstone’s Paint Trophy turneringen, cupturneringen hvor alle hold fra League 1 og League 2 har adgang.



Crosswell fik med sit Charlton hold en udmærket start. Huddersfield blev på udebane besejret 1-0 og i midtugen formåede drengene at slå Championship holdet Cardiff ud af ligacuppen. Videre fra 1. runde i ligacuppen skulle der trækkes lod til 2. runde og her røg endnu en hård modstander op ad bowlen, Burnley. Før der skulle spilles ligacup igen, skulle Charlton drengene møde Notts County, MK Dons og Wycombe i turneringen. Dette resulterede i 2 sejrer og klubbens første nederlag.

2. runde i ligacuppen bød som skrevet på et udebaneopgør mod Burnley, holdet som Charlton også mødte i opstartsfasen. Her blev det til et 4-1 nederlag hjemme på ”The Valley”. Endnu en gang blev det til et 4-1 nederlag, men kampen var tættere end hvad man skulle tro ud fra resultatet. Med 20 minutter igen formåede Charlton at reducerer til 1-2, hvilket fik Crosswell til at satse MEGET offensivt de sidste 10-15 minutter. Dette resulterede i et skud på overliggeren, men en hurtig opstilling den anden vej snød Charlton og Burnley løb fra drengene de sidste 5 minutter.

Den sidste ligakamp i August blev til et skuffende 1-1 resultat mod Exeter. Drengene spillede ikke godt og Exeters mål efter 85 minutter fik nogle få Charlton fans til at skabe uro på tribunen på St. James Park, hvilket Charlton senere måtte ud og beklage i en pressemeddelelse.
Ugen efter rejste holdet sig igen i Johnstone’s Paint Trophy turneringen med en flot sejr over Stevenage, der til dagligt spiller i league 1 og faktisk er ret godt med. Resultatet blev 2-1 og Crosswell kunne konkludere at den første måneds indsats var godkendt, trods skønhedsfejl:

”Vi kan ikke undgå at have nogle få svipsere her i starten af sæsonen. Vi skal tilvænnet os den nye taktik og dette tager lidt tid. Udover de få nederlag synes jeg drengene har gjort det godt og jeg vil ikke fremhæve nogle enkelte over andre, da det har været hele holdet der har skabt resultaterne” var manager Tom Crosswells kommentar til den første måneds præstationer.

Fakta fra August måned

Player of the month:

Matt Taylor (FC):
Taylor var stærkt medvirkende til at Charlton ikke lukkede mål ind de første 3 kampe. Med sin enorme fysik og gode hovedspil clearede Taylor den ene bold efter den anden og sikrede klubben vigtige point! Tillykke til Taylor

Skader:
Yann Kermorgant, brækket kæbe (ude i 4-5 uger)

Scoringer:
-Danny Green (OMH), 3 mål
-Yann Kermorgant (BoCV), 2 mål
-James Beattie (BoCH), 2 mål
-Dale Stephens (MC), 2 mål
-Matt Taylor (FC), 1 mål
-Jason Euell (OMV), 1 mål
-Michael Morrison (FC), 1 mål

Stillingen



« Seneste Redigering: 21 Nov 2011, 15:24 af CHK92 » Logged

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #8: 03 Nov 2011, 19:38 »



Sort sort September

Den gode periode Charlton oplevede i turneringen i August stoppede brat, da vi gik ind i September måned. Crosswell stod til sidst i måneden magtesløst og så til fra sidelinjen, hver gang modstanderen scorede. En sort sky hang efterhånden over ”The Valley”, samtidig med at bestyrelsen begyndte at spekulere i en fyring af unge Crosswell.

September startede med 2 nederlag til Hartlepool og Carlisle og da klubben allerede havde tabt en af de sidste kampe i August, stod Crosswell nu med 3 nederlag i de seneste 4 kampe! Dette skulle dog blive en anelse bedre, da de næste 3 kampe bød på 3 uafgjorte resultater mod henholdsvis, Colchester, Bournemouth og Stevenage.

Efter den godkendte start i ligaen, var Charlton pludselig placeret i midten af tabellen, helt nede på en skuffende 15. plads. Fansene blev frustreret og pressen var begyndt at skrive om, at hvis ikke Crosswell vandt næste kamp mod topholdet Rochdale, ville han være fortid på kontoret på ”The Valley”. Kampen skulle stå 1. Oktober

Hvem snakkede om krise? - Oktober, 2011

Crosswell skuffede ikke, da kalenderen sagde 1. Oktober. Holdet var som forvandlet og sikrede sig en uventet 5-1 sejr, hvor det bl.a. blev til 2 mål af Beattie og 1 mål af Kermorgant, der endelig var ved at være tilbage i målform efter hans brækkede kæbe der holdt ham ude i 5 uger! Oktober måned startede altså perfekt!

Efter 5-1 kampen blev det til 6 sejrer i træk, bl.a. over topholdet Preston og i Johnstone’s Paint Trophy turneringen blev det igen til sejr og videre avancement i turneringen. Dette betyder at Charlton igen er tilbage i oprykningskampen, kun 3 point fra førstepladsen


Både fans og manager Crosswell ser derfor frem i mod en spændende November måned.


Økonomi

Sportsligt går det pt. suverænt, men rent økonomisk er det som i resten af verden, forfærdeligt! Økonomien er virkelig begyndt at bekymre manager Crosswell og ikke mindst bestyrelsen i Charlton. I Oktober måned kunne bestyrelsen se på et underskud på hele 2,6 mio. for måneden, hvilket resulterede i en samlet underskud på næsten 5,2 mio. kr. Dette fik bestyrelsen til at skaffe en kapitalindsprøjtnin g på 1,6 mio. kr., hvilket i nogen tid kan afhjælpe situationen.

Situationen pt. er egentlig meget simpel, klubben bruger flere penge end den tjener, hvilket er et udbredt problem i hele fodboldverden. Lønningerne er for høje og de kan ikke tjenes ind på billetsalget og sponsorer. Klubben tjente i Oktober 3,3 mio. kr. på entreindtægter, men brugte samtidigt hele 3,6 mio. i lønninger til spillerne. Derudover kommer udgifterne til staben, bonusser, vedligeholdelse af stadionet, betaling til låneafdrag og renter, samt udgifterne i forbindelse med kampdage. Udgifter er der nok af, hvorimod indtægterne mangler. Klubben solgte for 565.000 kr. merchandise i sidste måned og var heldige med at en klausul i Carl Jenkinsons salgsaftale til Arsenal gav klubben 2,5 mio. kr., hvilket var hårdt tiltrængt for økonomien.

Alt i alt stiger de røde tal måned efter måned og det bliver spændende at se hvor det bære hen. Formentlig skal bestyrelsen til at skære i lønningerne, hvilket absolut ikke vil blive modtaget pænt i spillertruppen.

Fakta fra September & Oktober

Player of the Month:


September:
Bradley Wright-Phillips (Boksspiller):
Broderen til den tidligere City-spiller, Shaun Wright-Phillips var et af få lyspunkter i September måned. I de kampe, hvor Charlton fik scoret mål, var afsenderen flere gange Bradley, hvilket giver ham titlen som September måneds spiller. Tillykke! 

Oktober:
James Beattie (Boksspiller):
Med 5 mål i Oktober skal Beattie have stor ros, da han var en af de afgørende faktorer for at Charlton kom tilbage i mesterskabskampen. Nyindkøbet fra August er stort set altid farlig i boksen og viser det weekend efter weekend. Tillykke herfra!

Skader:
Steve Howard, forstrakt lår (ude i 3 uger):
Et af de to indkøb i starten af sæsonen har skuffet fælt. Det meste af tiden har han anvendt hos klubbens fysioterapeut, hvilket allerede har fået manager Crosswell til at spekulere i om klubbens økonomi ikke har bedst af, at sige farvel til angriberen igen, da han hver uge hæver 70.000 kr. fra Charltons allerede overbelastet konto.

Scroringer i September & Oktober:
Beattie= 6 mål
Kermorgant= 6 mål
Wright-Phillips= 3 mål
Danny green = 2 mål
Alonso = 2 mål
Steve howard = 1 mål
Johnnie jackson= 1 mål
Morrison= 1 mål
Chris Solly = 1 mål

Topstillingen:



« Seneste Redigering: 21 Nov 2011, 15:20 af CHK92 » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #9: 03 Nov 2011, 19:45 »

En udmærket og meget klassisk blog du har gang i. Smiley Jeg vil anbefale dig fremover at gemme alle dine billeder i PNG-format i stedet for JPG. Det vil gøre billederne skarpere - lige nu er de temmelig grynede.

Ellers super Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #10: 03 Nov 2011, 20:00 »

En udmærket og meget klassisk blog du har gang i. Smiley Jeg vil anbefale dig fremover at gemme alle dine billeder i PNG-format i stedet for JPG. Det vil gøre billederne skarpere - lige nu er de temmelig grynede.

Ellers super Smiley

Okay. Tak for rådet Smiley Bannerne i starten af hvert indlæg er allerede i PNG-format og du har ret i man tydeligt kan se forskellen. Jeg vil fremover kun genne i PNG Smiley
Logged

Erhardt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #11: 04 Nov 2011, 17:57 »

Ser lovende ud - specielt med Beattie tilknyttet!
Logged

En gang FM - altid FM Smiley

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #12: 06 Nov 2011, 22:55 »



Cup succes!

Tiden flyver af sted og det er allerede blevet Marts i Crosswells første sæson. Som det ser ud pt. ligger The Addicks til at tage titlen i League One og dermed sikre sig direkte oprykning til The Championship. Efter 35 kampe har Crosswell hentet 22 sejre og 8 uafgjorte resultater. Derudover er det blevet til 5 nederlag, bl.a. mod ligaens nummer 2, Rochdale for nyligt.

I cuppen har The Addicks virkelig gjort sig bemærket. I den lille cup for League One og League Two holdene, Johnstone’s Paint Trophy cuppen gik holdet hele vejen til Sydfinalen og vandt komfortabelt 6-1 over to kampe mod Wycombe. Nu står holdet overfor en finale mod vinderen i den nordlige kreds, Chesterfield. Finalen spilles 25. Marts på Wembley i London.

I FA cuppen har holdet også oplevet stor succes. Både Leeds og Southampton er blevet sendt ud af The Addicks, hvilket betyder holdet er i kvartfinalen, hvor Newcastle venter. Her skal et kæmpe mirakel ske, hvis holdet på nogen måde skal gå videre.

Lausy economy

Økonomien i Charlton hænger stadig i laser, hvilket fik Crosswell, i samarbejde med bestyrelsen, til at fyre 4 spillere og hermed spare 400.000 kr. om måneden i lønninger. Spillerne, der alle brugte tid på bænken og reserve holdet, var selv villige til at ophæve deres kontrakter for nogle spinkle beløb. Bestyrelsen har desuden igennem de seneste 4 måneder fået investorer til at skyde 11 millioner kroner ind i klubben, hvilket har hjulpet gevaldigt på klubbens økonomi, der dog stadig ikke er sund, da underskuddet lyder på 9,5 millioner. Klubben havde dog i Februar et overskud på 500.000, hvilket var første gang i lang tid der var sorte tal på bundlinjen.

En hjælpende hånd

De 4 nye ansigter kender allerede hinanden godt




På baggrund af et ønske fra Crosswell fik bestyrelsen i Charlton arrangeret et samarbejde med Premier League klubben Manchester United, hvilket vil indbringe klubben 800.000 kr. årligt, samt en venskabskamp. Derudover indeholdt aftalen en klausul, der giver Charlton tilladelse til at leje spillere fra United gratis. Dette udnyttede Crosswell i vinterens transfervindue og fik lokket målmand Ben Amos, samt midtbanespillerne Larnell Cole og Robbie Brady til Charlton. Ben Amos har med det samme sat sig på pladsen som førstemålmand og fansene er begejstret!
Derudover blev en anden central midtbanespiller, Danny Drinkwater købt på fri transfer fra Manchester United. Den unge brite har et enormt potentiale og anses som værende et virkeligt ambitiøst køb af Crosswell.
















« Seneste Redigering: 22 Nov 2011, 22:54 af CHK92 » Logged

CHK92
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #13: 07 Nov 2011, 12:48 »


FA Cup-feberen raser for alvor i Charlton og med et flot 0-0 resultat i første kamp i FA cuppens 1/4-finale, drog holdet til St. James Park i det nordlige England fuld af selvtillid. Kampen betegnes som den største i adskillige år og flere tusinde Charlton fans tog derfor med på den lange tur fra London i Syd til Newcastle i nord.

<a href="http://www.youtube.com/v/FGD8Xr8Zqfg?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;embed src=&quot;<a href=&quot;http://www.youtube.com/v/FGD8Xr8Zqfg?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0&quot; target=&quot;_blank&quot;>http://www.youtube.com/v/FGD8Xr8Zqfg?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0</a>&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; width=&quot;853&quot; height=&quot;480&quot; allowscriptaccess=&quot;always&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/FGD8Xr8Zqfg?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowFullScreen&quot; value=&quot;true&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;param name=&quot;allowscriptaccess&quot; value=&quot;always&quot;&gt;&lt;/param&gt;&lt;embed src=&quot;<a href="http://www.youtube.com/v/FGD8Xr8Zqfg?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/FGD8Xr8Zqfg?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0</a>&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; width=&quot;853&quot; height=&quot;480&quot; allowscriptaccess=&quot;always&quot; allowfullscreen=&quot;true&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;</a>

Pga. kampens vigtighed og betydning bliver der derfor lagt en kamprapport ud her på bloggen:

Kampfakta

Turnering:
FA Cup - Runde 6

Spillested:
St. James Park

Tidspunkt:
Kl. 19.45

Holdopstillinger



B. Amos

A. Hughes
M. Morrison
K. Ipsa
C. Solly

D. Drinkwater
J. Jackson
M. Alonso
D. Green

J. Beattie
Y. Kemrorgant



T. Krul

T. Kadar
F. Coloccini
M. Williamson
R. Taylor

H. Ben Arfa
C. Tiote
D. Guthrie
G. Obertan

L. Best
H. Vuckic

Højdepunkter

22 min - ADVARSEL Chris Solly
23 min - MÅL Mike Williamson (1-0)
50 min - MÅL Haris Vuckic (2-0)
87 min - ADVARSEL Kristian Ipsa
91 min - MÅL Johnnie Jackson (2-1)


Tilskuerantal:
49.621

Statistik:
Skud:
NUFC 21-7 CAFC

Skud på mål:
NUFC 10-3 CAFC

Besiddelse
NUFC 57-43 CAFC

Gule kort
NUFC 0-2 CAFC

Kampen forløb som mange forventede. Charlton have ikke de store chancer, men de mange medrejsende fans fik dog lov til at juble en enkelt gang, nemlig til aller sidst, hvor Jackson fik prikket bolden ind.
Med nederlaget er Charlton slået ud af FA Cuppen med 2-1 sammenlagt og eventyret er dermed ovre for denne gang.

Både fans, spillere og Manager Crosswell har nydt hvert et sekund og ser allerede frem til cuppens start næste år!

« Seneste Redigering: 07 Nov 2011, 17:08 af CHK92 » Logged

jona633c
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Charlton Athletic F.C. - Tilbage til Premier League!
« Svar #14: 07 Nov 2011, 13:08 »

Fed blog fed blog :_D
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010