home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23457
  0 Brugere, 1126 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kwf96636@inohm...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Forbedringer til FmFreaks.dk
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 167 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FmFreaks.dk  (Læst 229346 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #1755: 27 Mar 2012, 20:41 »

Samtidig sidder vi en masse "gamle" tosser i crewet uden den store tid til at drive projektet.

Er tiden løbet fra os ? måske måske ikke, basalt set er det op til jer brugere, er der ingen der melder sig til at påtage sig diverse funktioner, vil vi blot synke endnu dybere ned i hullet.

Netop på den baggrund skal man satse langt mere på bruger produceret produkter og væk fra tanken om at crewet er til for at levere. Crewet skal langt mere organisere og give platformen..

Jeg er jo stor fortaler for at man skulle kører med helt begrænset crew og lade det være op til brugerne at levere varen til hinanden..

Giver vi alle bare en smule, så vil man få et site der bugner med fede ting..

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #1756: 27 Mar 2012, 20:45 »

Well nu har jeg så liget siddet og studeret vores google analytics konto, helt konkret knækkede kurven 5 november, indtil den dato lå besøgs mæssigt, over 2010. Men fra da af var der markant færre besøgende end året før, hvilket giver mig ret god bekræftelse af, at det faktum at folk ikke længere, er nødt til at kigge nogen steder, efter en patch har haft virkelig stor indflydelse på besøgstallet.

Hvis hovedparten af de forsvundne, er væk fordi de ikke skal kigge efter patch mere, er det nok meget svært at fange dem igen, for i så fald kigger de jo nok yderst sjældent forbi, men det er bestemt en kamp vi skal forsøge at tage op, på den ene eller anden måde, for udviklingen vil kun gå en vej med nutidens unge,
« Seneste Redigering: 27 Mar 2012, 20:48 af Sunbao » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #1757: 27 Mar 2012, 20:50 »

Så med andre ord... Det er kun nørderne der er tilbage  Grin

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #1758: 27 Mar 2012, 20:52 »

Hehe, i alt fald dem der vil lidt mere end blot nogle få downloads umiddelbart.

Søgaard
Gæst

« Svar #1759: 27 Mar 2012, 20:59 »

Netop på den baggrund skal man satse langt mere på bruger produceret produkter og væk fra tanken om at crewet er til for at levere. Crewet skal langt mere organisere og give platformen..

Jeg er jo stor fortaler for at man skulle kører med helt begrænset crew og lade det være op til brugerne at levere varen til hinanden..

Giver vi alle bare en smule, så vil man få et site der bugner med fede ting..
Problematikken i dette er jo, som Sunbao nævner i hans indlæg før dette. Folk er i højere grad villige til at nyde frem at yde. Det har altid været et fåtal, som har været villige til at lægge den indsats for at gøre siden til et godt sted at være, mens mange rigtig gerne vil gøre bruge af den indsats de få laver.

Så ud af nørderne, så er det kun ultra-nørderne, som laver arbejdet Tunge

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #1760: 27 Mar 2012, 21:02 »

Problematikken i dette er jo, som Sunbao nævner i hans indlæg før dette. Folk er i højere grad villige til at nyde frem at yde. Det har altid været et fåtal, som har været villige til at lægge den indsats for at gøre siden til et godt sted at være, mens mange rigtig gerne vil gøre bruge af den indsats de få laver.

Ja og så er det jo sådan det er... Man kan i hvert fald ikke brokke sig med mindre man også selv bidrager...

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ariana Grande
Manager

« Svar #1761: 27 Mar 2012, 21:02 »

Jeg synes siden er et godt sted at være som den er nu.
Hvis jeg havde tid havde jeg dog med glæde hjulpet.
Men har også været inde som crew prospect 2 gange, hvor det jo desværre blev slået fast at min tid sgu ikke er til det.

Men jeg tror altså det er et problem hvad angår tid hos mange. Jeg nyder at skrive, og jeg nyder at hjælpe andre (Hvem gør ikke det?) Men jeg har desværre ikke tid til at skrive artikler, eller ekspertisen til at hjælpe med særlig mange problemstillinger, hvilket jeg altså tror er et problem for mange brugere herinde.

Søgaard
Gæst

« Svar #1762: 27 Mar 2012, 21:13 »

Men jeg tror altså det er et problem hvad angår tid hos mange. Jeg nyder at skrive, og jeg nyder at hjælpe andre (Hvem gør ikke det?) Men jeg har desværre ikke tid til at skrive artikler, eller ekspertisen til at hjælpe med særlig mange problemstillinger, hvilket jeg altså tror er et problem for mange brugere herinde.
Helt helt enig. Jeg havde også hellere end gerne stadigvæk været i crewet, hvis det ikke var fordi jeg har et studie og arbejde, som skal passes og som efterhånden kræver en del timer om ugen. Samtidig har jeg også et social liv udenfor skærmen (Tro det eller ej Tunge). Men ja, tidsmangel er jo generelt et problem for dem 18-19 år + og det må jo efterhånden siges at være størstedelen af brugerne. Hvis man kigger henover de meget aktive brugere, så er størstedelen jo af ældre dato og har haft brugere gennem flere år. Der kommer længere mellem snapsene med de nye brugere, som forbliver aktive og en del af det fællesskab, som er herinde blandt de meget aktive brugere. Så et eller andet sted har man tabt en generation, som enten ikke er blevet introduceret til scenen, grundet Steam, hvor alt kan ordnes eller også er de bare blevet FIFA-nørder hele bundtet..

Ja og så er det jo sådan det er... Man kan i hvert fald ikke brokke sig med mindre man også selv bidrager...
So true. Desværre er det ikke common sense endnu hos alle, da man måske er blevet vant til tilstandene, hvor artikler og gode projekter kom af sig selv.

Grün
Landsholdsspiller

« Svar #1763: 27 Mar 2012, 21:16 »

Jeg skyder skylden på FIFA, ej dog ikke, men jeg tror bare at sociale medier som Fb og Twitter har overtaget ens PC-tid.
Jeg ved ikke om Steam har noget med det at gøre, men jeg hørte til typen der aldrig patchede mit spil føre jeg fik Steam, dog havde jeg kun 07 inden jeg fik Steam.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1764: 27 Mar 2012, 21:27 »

Google Panda-opdateringerne kom flere gange ud i januar/februar. Har I været ramt af dem, Sunbao?

Nu har jeg lige siddet og læst en masse fede indlæg, med super god feedback, men ingen har valgt at svare på den her. Måske har folk tænkt "Undskyld, hvad?!?!" Smiley

Panda updaten gjorde kort sagt livet rigtig surt for mange sites på Google, og for andre gjorde livet rigtig fedt Smiley kort sagt forsøgte Google at gøre op med de såkaldte "Article farms" som indsamlede nyheder/artikler fra nør og fjerne, f.eks. Huffington Posts. Man forsøgte at forbedre søgeresultaterne for "rigtige sider" hvis man kan kalde dem det.

Man startede med at rulle Panda updaten ud i starten af 2011 i USA, og i løbet af foråret gik den efter sigende ud over hele verden. Nu sker det ikke "over night" og ændringer (enten på selve sitet, eller i Google søgealgoritme), tager tid før det har effekt, så hviis vi kigger på Sunes fakta, at det var den 5. november der skete noget significant, så kunne det sagtens passe at det har betydning.

Men det der er endnu mere væsentligt, og som meget vel kunne bekræfte mistanken om Panda Updaten er følgende:

Da vi sidst kørte fmground.dk, tjekkede jeg dagligt vores placering på Google. Her lå fmfreaks ALTID i top 5 på søgningen på "Football Manager". Det er ikke længere tilfældet, end ikke for personlige søgninger, som tager hensyn til de sider du besøger. Kigger man så oven i købet på søgning "fmfreaks.dk" ser man fmfreaks.dk aller øverst (altså forsiden), men alle undersiderne er væk. Og forsøger man at skrive "site: fmfreaks.dk" i søgefeltet, før man vist alle de sider fra domænet fmfreaks.dk, som er indekseret på Google. Og her kommer fmfreaks.dk (forsiden igen) som det eneste resultat på 7-8 pladsen, og ingen andre sider fra FmF er indekseret ihf. på de første 3-4 sider.

Så jeg tror i den grad at JG7 har en pointe Smiley

Yessir
Manager

« Svar #1765: 27 Mar 2012, 21:33 »

og/eller den nødvendige registrering, som besværliggør piratkopiering.

For lige at citere mig selv

Mulighederne for piratkopiering er ikke blevet mindsket grundet steam...

Og for at uddybe yderligere - Jeg ser lige så mange crackede ISOs på diverse sites som før steams indtog. Så man skal passe på med at gå ned af den rute, for det ser ud som det "altid" har gjort, og er næppe skyld i særlig meget.

Som Sunbao skriver, ligger nedgangen i hits tæt op af patch udgivelse. Der bliver tidligere sammenlignet med marts i år kontra sidste år, og jeg kan se at der også blev udgivet en patch sidste år omkring samme tid. Så kan man selv connecte the dots...  Smiley

Risom
Manager

« Svar #1766: 27 Mar 2012, 21:34 »

Angående med den generation, der er ´blevet tabt på gulvet´.

Jeg tro bestemt ikke, at det er fordi man kan løse alle problemer på Steam.
Nu går jeg selv i 8. klasse, og i hele årgangen er der 1 udover mig, som spiller FM. Det samme gælder for mit fodboldhold.
Så IMO er det sgu Playstation og andre spil på computer, der fanger dem på min alder i hvert fald. De fodboldinteressered e som jeg kender, spiller hellere Call of Duty, LOL og hvad de nu hedder de andre spil. De mener jeg er ´fodboldnørd´ (selvfølgelig ment i god tone Wink ), fordi jeg spiller FM.

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Ariana Grande
Manager

« Svar #1767: 27 Mar 2012, 21:35 »

Fuldstændig korrekt Yessir.

Det tog længere tid at cracke FM12 end det har gjort tidligere, men efter metoden er blevet knækket, så flyder det rundt med ulovlige versioner.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1768: 27 Mar 2012, 21:37 »

FmF trænger til en formatering - sådan må det være når sitet har ligget på toppen sålænge - der skal sættes nye mål - kigges på hvilken mision sitet vil have og så skal sitet til at lave en ny vision og arbejde målrettet med at udvikle en strategi for at nå de nye mål.

Der skal være overvejelse omkring indragelse af brugerne... ved de hvad det er de vil have ? eller skal FmF gå vejen omkring Apple og Steve Jobs tanker om innovation og droppe brugerne ideer og i stedet skabe det som de selv tror virker.... begge metoder virker men hvad sælger bedst ?

Den forandrings proces der venter kommer til at kræve folk med særlige kompetencer bå indenfor IT og marketing..
Men de folk har FmF jo adgang til .... det er sgu ikke nødvendigvis en flok "gamle" nørder der er bedst til det - når jeg ser på "nutidens" unge så har de om nogen de kompetencer der skal til... så kom nu i gang - meld jer som frivillige på sitet og vær med til at starte noget nyt...ikke for pengenes skyld men fordi det er sjovt og udvikler jeres kompetencer i at samarbejde og udvikle  Thumbs Up

Helt og holdent enig, og det gælder egentligt ikke kun FmF men også FMd for den sags skyld. Der skal væltes nogle gamle IKEA skabe, og hentes nye moderne møbler ind, hvis man vil gøre noget ved det slumpne niveau.

Man snakker om at de sociale medier tager en masse af trafikken? Jamen hvorfor så ikke forsøge at udnytte de medier meget mere? Altså søge hen hvor man mener brugerne er? Redefinér hvad det vil sige at være en "FM side", så det ikke kun handler om at tænke i gamle baner som "Der mangler grafik, artikler mm". Et godt eksempel er dette projekt http://www.supportsinteractive.com/countdown.php, som self er KÆMPE projekt, men som kan tjene til inspiration. Der er arbejdet på det site i et års tid efterhånden vil jeg tro.

Om crew'et skal skæres ned til et minimum ved jeg ikke. Det er vel udelukkende et spørgsmål om man kalder æbler for pærer eller omvendt? Jeg mener bare, hvad hjælper det at 3/4 af crew'et stopper med at være crew? Så smutter forpligtelsen man trods alt føler som crew, for at lave noget, og så falder mængden af nyt indhold endnu mere, eller hvad?

Som DeBuur mere end antyder, så skal FmFreaks, også som brand, støves af. Det lyder måske lige lovligt smart og fancy, men hvad er det lige brugerne (eller kunderne om man vil) reagerer på i dag? Jeg mener det er omkring 60% (hvis ikke flere), der handler ud fra hvad deres venner og familie anbefaler på sociale medier. Og det tror jeg ikke kun gælder e-shops, men alle sites. Hvis nogen anbefaler et produkt eller et site/blog, så har man langt større chance for, at nogle gider købe produktet/besøge sitet.

EDIT: Nogle snakker om, at brugerne er forsvundet til engelske sites. Kigger man på sites som specielt FMScouts måde at bruge f.eks. Facebook på, så er der verdener til forskel på hvordan de bruger de sociale medier ift. FmF Smiley
« Seneste Redigering: 27 Mar 2012, 21:41 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1769: 27 Mar 2012, 21:46 »

Og til sidst: Nu ved jeg godt at jeg er en af de programmører der har stukket halen mellem benene, så det kan virke lidt hult at jeg siger det her. Men hvorfor ikke prøve at stykke et eller andet, stort som småt, økonomisk incitament sammen til en programmør? Man kunne bruge tid på at gennemtænke præcist hvordan man vil have siden bygget op (funktionaliteter/sektioner specielt), og lavet en prioriteret løsning.

Derefter kunne man se hvad man kunne få stykket sammen fra FmFreaks' Venner, og man kunne se om crew'et ville være villige til at smide i puljen med lidt ekstra. Man kunne kigge efter sponsorer der i langt højere grad ville smide kontanter i puljen pr. salg, eller bare for en fast bannerplads.

Måske er mange af disse ting blevet forsøgt, måske ikke. Det var bare lige lidt jeg tænkte på Smiley

Sider: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 167 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010