home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 07:37:10 GentleBreeze Blogs Fallout 76: The 9 Most...
I går kl. 21:45:25 Broen13 Blogs Indsæt Titel 2
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23586
  0 Brugere, 603 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brigadeinsigniayl
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Forbedringer til FmFreaks.dk
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 167 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FmFreaks.dk  (Læst 268750 gange)
JimmyGP
Manager

Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #1530: 10 Maj 2011, 08:26 »

Selvom der nu har været en debat af de lidt mere useriøse af slagsen omkring introduktionen af nye brugere, så fik det mig alligevel til at tænke lidt...

Kunne man ikke lave en "velkomst pakke" med alle de mest relevante informationer omkring FMF, og hvordan man begår sig her på forummet?  Her tænker jeg på direkte links til bestemte relevante tråde/artikler/guides som f.eks. hvordan man indsætter billeder på forummet, hvordan man søger på siden og ikke mindst hvordan man får det tyske landshold med i FM  Tunge (man slipper jo for mange ny oprettede tråde ved dette - Forhåbentligt)

Jeg mindes selv for mange år siden hvor svært det var som ny bruger at lære siden at kende, så ved at få sådan en introduktions pakke med alle relevante og nytte informationer, så vil man kunne give dem en god start for at komme ind på siden.

En sådan pakke kunne evt. blive sendt over en PB ved oprettelse af sin bruger, og her kunne man f.eks. også henvise til selve introduktions forumet, hvor de kan begynde at skabe deres netværk til de andre brugere. 

Ja det ville da være en skidefed idé.. Så kan det være at man slipper for at få kaffen galt i halsen, når man bliver bombarderet med fejlplaceringer af tråde.. Opstemt Men i det hele taget en fed idé, som på sigt kunne være med til at højne niveauet på FMF og generelt gøre det nememre for nye brugere (og for os gamle)  Thumbs Up Jeg støtter op om forslaget Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

SørenA
Gæst

« Svar #1531: 10 Maj 2011, 10:46 »

Vi har en moderatorgruppe og vi andre crewmedlemmer hjælper også til med at opretholde en orden og tone på forummet, som vi finder acceptabel og generelt har vi højt til loftet, da vi er klar over, at der i især klubtrådene er følelser indblandet og derfor kan temperamentet til tider være fremme. Hvis jeres formål er at komme med lignende indlæg, som mange af dem, som I har her i tråden, så ville jeg ofte kategorisere dem som spam, da de simpelthen er for lallede og i de ophedede diskussioner blive opfattet som fuldstændig ligegyldige indlæg uden mening.

Så fordi det er i en klubtråd, hvor alle kan blande sig, så må man pludselig kalde folk det man vil, er det det du prøver at sige? Det hører da ingen steder hjemme at man i nogle tråde har friere tøjler end i andre. Der må være et regelsæt der er gældende overalt på siden, ellers er det vel netop ingen grund til at man har regler? Der må crewet lige stramme op efter min mening!

Derudover vil jeg mene at når man er i crewet, er det fordi man har en nogenlunde god omgangstone med resten af brugerne på siden. Det synes jeg ikke helt du klarer så godt her - Du trækker lidt de ellers friske drenge ned, ligesom så mange andre har gjort her på siden . Man kan godt være uenig i at de skal have et crew, men man behøver ikke give det øgenavne som "flower-power-crew". Man kan gøre meget med en smiley, og det synes jeg måske du burde tænke over i fremtiden.

For at siden fungerer, kræver det brugere, og dem får man kun hvis man er venlig og imødekommende overfor dem, og det synes jeg som Crew-medlem er din opgave, og den opgave synes jeg ikke du løser ret godt i den her situation!

Mere omtanke fremover, tak!

søgaard
Gæst

« Svar #1532: 10 Maj 2011, 11:37 »

Så fordi det er i en klubtråd, hvor alle kan blande sig, så må man pludselig kalde folk det man vil, er det det du prøver at sige? Det hører da ingen steder hjemme at man i nogle tråde har friere tøjler end i andre. Der må være et regelsæt der er gældende overalt på siden, ellers er det vel netop ingen grund til at man har regler? Der må crewet lige stramme op efter min mening!

Derudover vil jeg mene at når man er i crewet, er det fordi man har en nogenlunde god omgangstone med resten af brugerne på siden. Det synes jeg ikke helt du klarer så godt her - Du trækker lidt de ellers friske drenge ned, ligesom så mange andre har gjort her på siden . Man kan godt være uenig i at de skal have et crew, men man behøver ikke give det øgenavne som "flower-power-crew". Man kan gøre meget med en smiley, og det synes jeg måske du burde tænke over i fremtiden.

For at siden fungerer, kræver det brugere, og dem får man kun hvis man er venlig og imødekommende overfor dem, og det synes jeg som Crew-medlem er din opgave, og den opgave synes jeg ikke du løser ret godt i den her situation!

Mere omtanke fremover, tak!
Hvis du læste hvad jeg egentlig skrev fremfor hvad du synes jeg skrev, så ville denne misforståelse været undgået.

Jeg skriver at der i klubtrådene kommer følelserne især til udtryk og derfor er chancen for at bølgerne går høj større end i diverse FM-tråde. Ikke at der er andre retningslinjer derinde, men derimod at det kræver en anden tilgang derinde for at få stoppet brugerne, hvis de går over stregen. Så kan jeg tale af erfaring at man ikke kan skrive "SMIL TIL SOLEN - SMIL TIL MÅNEN !", som HansenLFC har gjort her i tråden og forvente at det vil stoppe en ophedet diskussion. Dertil kræver det altså en mere autoritær tilgang.

Jeg kalder det ikke for flower-power-crewet, men derimod for flower-power attitude, hvilket alt denne, i min optik, overdrevne positivitet er. Jeg startede min indblanding i debatten med et væsentligt mildere indlæg, men da jeg, ud fra svaret jeg fik, konkluderede at beskeden ikke helt var kommet frem til modtageren, så blev jeg nødt til at udpensle det lidt mere, så det ikke kunne misforståes. Jeg beklager, hvis du har følt dig trådt over tæerne af at jeg kaldte det "Flower-power attitude" og har troet det var et øgenavn, men det har sådan set bare været et slang for den overdrevne positivitet i deres indlæg.

Jeg føler selv, at jeg er imødekommende og afventede egentlig debatten længe for at se hvor den kørte hen, men da jeg kunne se at debatten var mere og mere ved at køre af sporet herinde, så gik jeg ind og gav crewets mening til tingene. Det er jo også begrænset hvor meget mere imødekommende jeg kan blive i denne situation uden at give falske håb til dem bag forslaget.

Nu fik jeg at vide efter mit første indlæg at det var et seriøst forslag og dertil kræver det selvfølgelig et seriøst svar og det fik det og der vil jeg egentlig ikke kunne sætte et smiley uden at de forgående sætning ville miste noget af sin seriøsitet. Hvis jeg derimod bare havde givet et useriøst svar, så ville jeg jo netop ikke vist den respekt, som deres forslag alligevel kræver, hvis det er et seriøst forslag, som de skriver.

Selvfølgelig skal man som crewmedlem være hjælpsom og imødekommende som crewmedlem, men vi skal også sørge for seriøsitet og da vi i crewet var af den mening at dette forslag ikke ligefrem var aktuelt, så kan vi ligeså godt stoppe debatten, især når de som også selv påpeger bliver skudt ned fra mange sider.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1533: 10 Maj 2011, 12:01 »

Som altid, fremragende indlæg (i flertal) fra din side Søgaard, til et ellers ligegyldigt forslag. Smiley

Jeg mener, som JG, at der engang har været en slags 'velkomstpakke' (er der ikke stadig det?) hvor man i velkomstbeskeden i forbindelse med oprettelse af en bruger, modtager en lille "hejsa, og disse tråde skal du kigge på" - Jeg kan så tilgengæld forestille mig at ca. 0.0000(indsæt x antal nuller)1% af brugerne egentlig læser dette, for come on - hvor mange læser egentlig de velkomstbeskeder og regler og diverse man får på forskellige fora når man opretter brugere?

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SørenA
Gæst

« Svar #1534: 10 Maj 2011, 12:13 »

Hvis du læste hvad jeg egentlig skrev fremfor hvad du synes jeg skrev, så ville denne misforståelse været undgået.

Jeg skriver at der i klubtrådene kommer følelserne især til udtryk og derfor er chancen for at bølgerne går høj større end i diverse FM-tråde. Ikke at der er andre retningslinjer derinde, men derimod at det kræver en anden tilgang derinde for at få stoppet brugerne, hvis de går over stregen. Så kan jeg tale af erfaring at man ikke kan skrive "SMIL TIL SOLEN - SMIL TIL MÅNEN !", som HansenLFC har gjort her i tråden og forvente at det vil stoppe en ophedet diskussion. Dertil kræver det altså en mere autoritær tilgang.

Jeg kalder det ikke for flower-power-crewet, men derimod for flower-power attitude, hvilket alt denne, i min optik, overdrevne positivitet er. Jeg startede min indblanding i debatten med et væsentligt mildere indlæg, men da jeg, ud fra svaret jeg fik, konkluderede at beskeden ikke helt var kommet frem til modtageren, så blev jeg nødt til at udpensle det lidt mere, så det ikke kunne misforståes. Jeg beklager, hvis du har følt dig trådt over tæerne af at jeg kaldte det "Flower-power attitude" og har troet det var et øgenavn, men det har sådan set bare været et slang for den overdrevne positivitet i deres indlæg.

Jeg føler selv, at jeg er imødekommende og afventede egentlig debatten længe for at se hvor den kørte hen, men da jeg kunne se at debatten var mere og mere ved at køre af sporet herinde, så gik jeg ind og gav crewets mening til tingene. Det er jo også begrænset hvor meget mere imødekommende jeg kan blive i denne situation uden at give falske håb til dem bag forslaget.

Nu fik jeg at vide efter mit første indlæg at det var et seriøst forslag og dertil kræver det selvfølgelig et seriøst svar og det fik det og der vil jeg egentlig ikke kunne sætte et smiley uden at de forgående sætning ville miste noget af sin seriøsitet. Hvis jeg derimod bare havde givet et useriøst svar, så ville jeg jo netop ikke vist den respekt, som deres forslag alligevel kræver, hvis det er et seriøst forslag, som de skriver.

Selvfølgelig skal man som crewmedlem være hjælpsom og imødekommende som crewmedlem, men vi skal også sørge for seriøsitet og da vi i crewet var af den mening at dette forslag ikke ligefrem var aktuelt, så kan vi ligeså godt stoppe debatten, især når de som også selv påpeger bliver skudt ned fra mange sider.

Jeg er på ingen måde ude på at diskutere med dig, det har du alt for meget autoritet til i forhold til mig - Det vil blive en situation som den Hansen og Flink er inde i, hvor stort set alle de "rutinerede" er imod dem.
Det indlæg jeg citerede før var skrevet lige efter HansenLFC havde forklaret tankerne bag det, med det negative rygte, osv. Jeg mener bare du hurtigt slog over i en meget hård tone, i stedet for en mere pædagogisk og forklarende rolle, som jeg mener et crew-medlem skal have. Smiley

Jeg vil bare takke dig for svaret, og for at have læst mit indlæg, så har jeg da fået lidt ud af at skrive det Smiley Og håber da du vil tænke over det, næste gang du skal stoppe en diskussion ..

Jeg har lidt kendskab til fyrene bag "humor-crewet" gennem FMF Eliten, og derfor har jeg nok nemmere ved at se hvad det er de prøver på at lave - men jeg synes stadig at skyde dem ned, som det er blevet gjort her i tråden, er en smule voldsom, de har skrevet et forslag om at komme med i crewet, det er måske også lige voldsomt nok - men synes stadig crewet - og specielt de andre brugere der har efterladt en kommentar kunne have gjort det på en anden måde.

Jeg synes det er fint at de selv kan stå for "humor-crewet" så kan de også selv lukke det ned, når de ikke synes det er sjovt længere - og så er der nogle til at byde folk velkommen det næste stykke tid - det sker der vel ikke noget ved?

Frem med noget positiv stemning, og ud med at den surmulen der omgiver alt for mange mennesker og tråde herinde!
Vi er trods alt ude på det samme : At forbedre Fmfreaks.dk! Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1535: 10 Maj 2011, 12:20 »

Jeg synes det er fint at de selv kan stå for "humor-crewet" så kan de også selv lukke det ned, når de ikke synes det er sjovt længere - og så er der nogle til at byde folk velkommen det næste stykke tid - det sker der vel ikke noget ved?

Jeg mener trods alt også at hovedparten herinde har givet udtryk for at de helt selv må bestemme om de kalder sig humor-crewet og byder folk velkommen og så videre, præcis som du selv siger. Det folk 'skyder ned', er at de mener at de burde komme i crewet på den bekostning, eller at der bør oprettes en speciel brugergruppe til dem, på grund af det forslag, og det er vel logisk nok at crewet ikke vil begynde at organisere brugergrupper eller tage dem i crewet på den baggrund.

Jeg kan ikke lige se hvad du er utilfreds med, ud over den tone som Søgaard har, som jo nok er den autoritære eftersom han jo trods alt repræsenterer crewet. Vi andre repræsenterer ingen andre end os selv, så derfor er tonen mere fri (og derfor mere hård) da vi ikke behøver at tage helt så mange hensyn til at være diplomatisk som Søgaard skal. Smiley

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SørenA
Gæst

« Svar #1536: 10 Maj 2011, 12:32 »

Jeg er egentlig ikke utilfreds med noget som sådan, jeg mener bare at der er mange der blander sig i noget de egentlig ikke burde, og blander sig med negativ omtale, dumme kommentarer osv. Synes på ingen måde det klæder siden. HansenLFC skrev på et tidspunkt : vi skal ikke være crewet, vi skal være humor crewet" Det er vel ingen grund til at oprette en brugergruppe for dem, de kan lave deres eget lille logo og sætte ind som billede på deres profil, så er den vel ikke længere? Smiley

Synes bare folk skal smide den sure mine de tit render rundt med, og måske burde de begynde at konversere med nogle mennesker de normalt ikke gør - Nu har Hansen og Flink fået mange "fjender" for ingenting - Og nu er deres chance for at blive månedens bruger i hvert fald spildt, fordi der er så mange der sidder derhjemme og ikke kan forstå hvad det er de laver.

Og så er min mening til dette vist også slået fast med 7-tommer-søm, og så er der ingen grund til at bruge mere unødig spalteplads på det Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1537: 10 Maj 2011, 12:35 »

Som altid, fremragende indlæg (i flertal) fra din side Søgaard, til et ellers ligegyldigt forslag. Smiley

Jeg mener, som JG, at der engang har været en slags 'velkomstpakke' (er der ikke stadig det?) hvor man i velkomstbeskeden i forbindelse med oprettelse af en bruger, modtager en lille "hejsa, og disse tråde skal du kigge på" - Jeg kan så tilgengæld forestille mig at ca. 0.0000(indsæt x antal nuller)1% af brugerne egentlig læser dette, for come on - hvor mange læser egentlig de velkomstbeskeder og regler og diverse man får på forskellige fora når man opretter brugere?

Regler osv. læser de nok næppe, men hvis der er nogle informationer som kan være til brug for dem, så tror jeg at de har lyst til at læse dem. Eller i det mindste kigge beskeden før de poster endnu en tråd.

PhilipFlink
Manager

« Svar #1538: 10 Maj 2011, 21:58 »

Undskyld .. Bestemmer du hvad der er ligegyldigt eller hvad.. Det var da en utrolig dårlig holdning at have til tingene.. Hvorfor ikke tage vores forslag alvorligt når vi bare vil have en bedre side, med bedre humør .. Da vi ikke synes om sådan nogen indlæg, der bare prøver at nedgøre folk ... Mig og Hansen prøvede at komme med et seriøst forslag men blev haglet ned af brugere... Så kunne man vel se der skulle gøres et eller andet.. Hvad med at komme med noget positivt, og være glad?

Over and out - HumørCrewet

PhilipFlink
Manager

« Svar #1539: 10 Maj 2011, 22:01 »

Synes bare folk skal smide den sure mine de tit render rundt med, og måske burde de begynde at konversere med nogle mennesker de normalt ikke gør - Nu har Hansen og Flink fået mange "fjender" for ingenting - Og nu er deres chance for at blive månedens bruger i hvert fald spildt, fordi der er så mange der sidder derhjemme og ikke kan forstå hvad det er de laver.

Og så er min mening til dette vist også slået fast med 7-tommer-søm, og så er der ingen grund til at bruge mere unødig spalteplads på det Smiley

Tak Søren.. Du er en rar brugere! Flere af dem, som gerne vil have godt humør på siden.. Tak skal du have!

JKJ
Gæst

« Svar #1540: 10 Maj 2011, 22:09 »

Undskyld .. Bestemmer du hvad der er ligegyldigt eller hvad.. Det var da en utrolig dårlig holdning at have til tingene.. Hvorfor ikke tage vores forslag alvorligt når vi bare vil have en bedre side, med bedre humør .. Da vi ikke synes om sådan nogen indlæg, der bare prøver at nedgøre folk ... Mig og Hansen prøvede at komme med et seriøst forslag men blev haglet ned af brugere... Så kunne man vel se der skulle gøres et eller andet.. Hvad med at komme med noget positivt, og være glad?

Jeg er ganske enig med Gazlgor, og jeg bestemmer ikke hvad der er ligegyldigt. Men det her synes jeg virkelig er ligegyldigt.

Man kan jo vende det om at i vil pådutte os brugere noget vi måske ikke gider.
Hvordan ved vi at vi får en bedre site fordi i kommer en tur forbi?? personligt vil jeg ihf blive godt irriteret hvis i skulle komme og fortælle hvilket humør jeg skal være i. Og det er jo lige præcis det i ikke ønsker.

I er kommet med et foreslag, der er sagt nej - og tak for det. Og så må det da være det.

plutonium
Manager

« Svar #1541: 10 Maj 2011, 23:05 »

SørenA:
Hvis der er én i crewet der ikke kan sættes en finger på, så er det Søgaard. Du finder ikke en mere professionel og velovervejet person, så hvis du har opfattet ham som værende for negativ og dyster, så er det fordi du ikke kender ham. Eller har læst de sidste sider igennem grundigt. Søgaard har den vidunderlige egenskab, at han faktisk lytter og forholder sig til tingene, og jeg kan kun støtte hans måde at gøre tingene på.

Ikke én gang i mine 4 år (shit!!! xD) på siden har jeg oplevet en situation, hvor jeg har fundet Søgaard inkompetent til titlen 'crewmedlem'. Tvært imod ville jeg ønske at flere ville følge hans eksempel. Til tider bliver humoren og attituden her på siden lige lovlig popsmart (eller måske snarere dumsmart?), og det er faktisk med til at gøre det til en usexet side i min bog.

Hvis man kigger på humør-crewets indlæg i denne tråd, så vil jeg give andre fuldstændig ret i at det er en MEGET påtaget optimisme de render rundt med. Jeg byder det velkommen i den forstand, at nogle gange skal der overdrivelse til før andre følger trop. Men omvendt har Søgaard også 100 % ret i at deres attitude på ingen mulig måde kan stoppe et overophedet skænderi i en tråd. Tværtimod kan det være benzin til bålet, fordi to arrige personer vil tage det som ren provokation. Måske er det livserfaring de mangler, for det er noget man lærer hurtigt hvis man har håndteret nogle konflikter. Nogle gange skal der en kort og kontant besked til at stoppe et slagsmål, og det er faktisk dér crewet kommer ind i billedet. Det er noget lort at være bussemand, men nogle gange er man nødt til det.

Så altså: Selvom jeg principielt er enig i at en mere venlig og imødekommende tone på forum ville være kærkommen, så er jeg faktisk enig i at man skal passe på med at overdrive det for meget. Det får bare en backslash effekt, og især når den kommer fra nogen der ikke altid lader til at de kan styre hvornår man skal holde. Det kræver erfaring, som de kun kan få ved at prøve.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1542: 11 Maj 2011, 08:00 »

Hvad er det for et negativt indlæg, jeg troede det var dit job at gøre mig glad, og ikke lave yderligere dårlig stemning med diskussion? Mit indlæg havde desuden (og endda den linje du fremhæver) en smiley, så det er surt at du kommer og hiver mit ellers gode humør ned Skuffet

I øvrigt ja, jeg synes forslaget er ligegyldigt, for hvis du/i udelukkende vil prøve at sprede godt humør, har det vel intet med crew eller brugergrupper at gøre? Det er fint nok at I vil gøre folk glade, men det behøver man vel ikke at gøre så meget opmærksom på med en diskussion.

PS: Her er min glade smiley, for further notice: Smiley Og den gælder fra nu af og fremover, så jeg ikke behøver at blive haglet ned med "vær positiv og glad" etc.
« Seneste Redigering: 11 Maj 2011, 08:02 af Gazlgor » Logged

Erzael
Manager

« Svar #1543: 11 Maj 2011, 09:57 »

Hvad er det for et negativt indlæg, jeg troede det var dit job at gøre mig glad, og ikke lave yderligere dårlig stemning med diskussion? Mit indlæg havde desuden (og endda den linje du fremhæver) en smiley, så det er surt at du kommer og hiver mit ellers gode humør ned Skuffet

I øvrigt ja, jeg synes forslaget er ligegyldigt, for hvis du/i udelukkende vil prøve at sprede godt humør, har det vel intet med crew eller brugergrupper at gøre? Det er fint nok at I vil gøre folk glade, men det behøver man vel ikke at gøre så meget opmærksom på med en diskussion.

PS: Her er min glade smiley, for further notice: Smiley Og den gælder fra nu af og fremover, så jeg ikke behøver at blive haglet ned med "vær positiv og glad" etc.

+1  Thumbs Up

PhilipFlink
Manager

« Svar #1544: 11 Maj 2011, 10:23 »

Op med humøret, det smitter af på andre! Smiley

Sider: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 167 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010