home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 272 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  [FM12] Danmarksserien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: [FM12] Danmarksserien  (Læst 9444 gange)
AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
[FM12] Danmarksserien
« : 29 Okt 2011, 21:47 »

Som nogle måske husker, var det sidste år umuligt at lave en optimal løsning på filerne til FM12. I år ser det dog langt mere positivt ud af følgende grunde:

  • Der er blevet lavet er internationalt forum for editors med særlig fokus på udgivelse af databaseændringer som landeudvidelser og oprettelse af nye ligasystemer.
  • SIGA har i år tilsyneladende taget højde for sidste års problem med nation rules, der blev overskrevet.
  • SIGA har "vedhæftet" kildefilerne til det danske ligasystem, hvilket betyder, at vi både kan se og redigere i Superligaen, 1. division og 2. division, lige præcis, som vi har lyst, vha. Advanced Rules i editoren

Systemets omfang har jeg ikke besluttet mig for endnu. I første omgang vil jeg forsøge at lave en virkende og simpel version af det danske ligasystem med Danmarksserien, bare med de normale nation rules.
Når det er færdigt, vil jeg forsøge mig at lave en avanceret version med Advanced Rules
Når det er gjort, er stammen for de store udvidelser lavet, og jeg vil, hvis tiden tillader det, kigge på lokalserierne.

Downloads:
Simpel version af Danmark med Danmarksserien:
Denne version er lavet med normale "nation rules". Denne måde er meget let og hurtig, men den har også nogle begrænsinger. F.eks. er strukturændringen i de danske divisioner stoppet, således, at vi undgår sidste års problemer med overfyldte ligaer, som følge af det store antal hold, der kører ned gennem rækkerne, da divisionerne indskrænkes. Derudover er det ikke muligt at sætte geografiske grænser i Danmarksserien, så efter nogle sæsoner vil de 3 puljer være blandet med hold fra hele landet.
Dette er dog to små begrænsninger. Jeg har derfor valgt at lave en version ved denne metode, så jeg og andre utålmodige kan spille med Danmarksserien allerede nu.
Status:
Testing igang. Uploades snart.

Avanceret version af Danmark med Danmarksserien:
For spilleren vil der ikke være meget forskel på ovenstående simple version og på denne version, men i koden bag er der kæmpe forskel. Advanced rules er langt mere avanceret, men giver også masser af muligheder, som f.eks. geografiske ligaer, halvsæsoner, playoffs, ligesom strukturændringerne i det danske ligasystem vil fungere med denne version.
Status:
Research igang.

Avanceret version af Danmark med lokalserier:
Det er her, det begynder at være rigtig avanceret - og fedt! Jyllandsserie, serie 1, 2, 3 osv. hører til her!
Status:
Langt ude i fremtiden.
« Seneste Redigering: 08 Dec 2011, 12:26 af AaB-ern » Logged


Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Projekt: Danmarksserien
« Svar #1: 29 Okt 2011, 22:34 »

Super fedt projekt. Håber det bliver færdigt hurtigst muligt Wink
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Projekt: Danmarksserien
« Svar #2: 30 Okt 2011, 00:21 »

Efter nogle meget positive tests, ser det ud til, at den simple version med Danmarksserien allerede kan blive uploadet i den kommende uge!
« Seneste Redigering: 30 Okt 2011, 00:27 af AaB-ern » Logged


nic-h
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #3: 30 Okt 2011, 23:24 »

Lyder mega fedt!  Thumbs Up

Glæder mig til det kan downloades.
Logged

Pats
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #4: 30 Okt 2011, 23:31 »

hvor lang ned vil du gå hvis det hele flasker sig? :-)
Logged

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #5: 30 Okt 2011, 23:38 »

Ser rigtig fedt ud! Smiley
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #6: 30 Okt 2011, 23:49 »

hvor lang ned vil du gå hvis det hele flasker sig? :-)
Så langt som muligt, men det skal ikke være på bekostning af stabilitet eller realisme. Kan jeg gå ned til serie 3 i alle lokalregioner vil jeg være rigtig glad, men vil også være tilfreds med serie 1 eller 2. Der rejser sig nogle problemer med stabilitet, reservehold, halvsæsoner og andet, når man når derned. Smiley

I øvrigt, så lidt nyt fra den simple version: Det går stadig godt. Jeg skal lige have lavet nogle tricks med reservehold mm., men tror stadig på release i den kommende uge.
Logged


Pats
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #7: 30 Okt 2011, 23:54 »

Så langt som muligt, men det skal ikke være på bekostning af stabilitet eller realisme. Kan jeg gå ned til serie 3 i alle lokalregioner vil jeg være rigtig glad, men vil også være tilfreds med serie 1 eller 2. Der rejser sig nogle problemer med stabilitet, reservehold, halvsæsoner og andet, når man når derned. Smiley

I øvrigt, så lidt nyt fra den simple version: Det går stadig godt. Jeg skal lige have lavet nogle tricks med reservehold mm., men tror stadig på release i den kommende uge.

hmm okay, der ligger ellers allerede en ned til serie 3 inde på fmdanmark :-)
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #8: 31 Okt 2011, 11:13 »

hmm okay, der ligger ellers allerede en ned til serie 3 inde på fmdanmark :-)
Det er jeg klar over, men det er kun KBU, og den er ikke lavet med advanced rules.
Desuden er reserveligaen fucked up deri for de hold, der har reservehold i Danmarksserien. Smiley
« Seneste Redigering: 31 Okt 2011, 12:11 af AaB-ern » Logged


AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #9: 02 Nov 2011, 13:12 »

Der er opstået et problem med den simple version med Danmarksserien. Fik pludseligt et crash, som jeg ikke umiddelbart kunne finde grunden til. Jeg har derfor været nødt til at hoppe et par versioner tilbage, for at spore fejlen.
Det er derfor ikke sikkert, at filen når at komme i denne uge, da jeg også har lidt travlt med et Universitets-projekt. Skuffet

Men jeg kæmper videre!
Logged


hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #10: 07 Nov 2011, 16:30 »

Hey, kan vi måske få en lille update på hvordan det går?


har ikke fået mit FM endnu men regner med jeg får det om små 10 dage, og kunne være genialt hvis det var klar til at spille med det samme Smiley
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #11: 09 Nov 2011, 11:57 »

Jeg er kommet videre fra fejlen, der vist havde noget at gøre med klubbernes økonomi, der blev fucked. På grund af fejlen er jeg nødt til at oprette reservehold på en langsommere måde. Jeg har pt. kun fået oprettet Randers Freja og AaB af 1885 i Danmarksserien, men tests af dem har været positive, så jeg fortsætter med de øvrige reservehold i Danmarksserien nu. Smiley
Logged


Heitmann
Gæst
 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #12: 09 Nov 2011, 12:47 »

Det er jeg klar over, men det er kun KBU, og den er ikke lavet med advanced rules.


Det er en SBU-version der er på FMd.
Men jeg tænkte på, kunne du ikke lave en KBU version ned til Serie 2?
Logged

AaB-ern
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #13: 11 Nov 2011, 09:57 »


Det er en SBU-version der er på FMd.
Men jeg tænkte på, kunne du ikke lave en KBU version ned til Serie 2?
Måske, men det ligger langt fremme i tiden.
Logged


nic-h
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: [FM12] Danmarksserien
« Svar #14: 16 Nov 2011, 15:58 »

Må man hører hvor langt du er kommet AaB-ern?  Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010