Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 12:23:09
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23572
0 Brugere, 698 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
mikleonfaAtogs
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2012
Kategori: Lower League Management
Dafuges Challenge på FMF
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
Forfatter
Emne: Dafuges Challenge på FMF (Læst 54741 gange)
Footi
Førsteholdsspiller
Sv: Dafuges Challenge på FMF
«
Svar #165:
27 Nov 2011, 19:59 »
Jeg har omkring 10 spillere på fast kontrakt, de sidste 5 er på en måned-til-måned kontrakt, da jeg (sjovt nok
) ikke kan forlænge med dem. Så ved ikke hvor mange jeg ender med at have, når sæsonen går i gang.
Må vel finde nogle ungdomsspillere på fri transfer. Suk..
Og tak til jer begge to.
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
«
Svar #166:
27 Nov 2011, 20:01 »
Citat af: Footi 27 Nov 2011, 19:54
Ej, men det er til grin. Selvom jeg er under mit lønbudget kan jeg højest byde 150 kr./u til nye spillere og jeg har en trup på 10-15 mand. What to do?!
Se efter helt unge spillere. Til tider kan du få nogle 16-17 årige spillere ind på ungdomskontrakter (£5/uge), som godt nok ikke er gode nok til at være faste startere, men de kan sagtens bruges som rotationsspillere. Jeg har selv et par stykker, som gør det udmærket. Derudover kan du være heldig at hente enkelte brugbare spillere ind på meget små lønninger.
Jeg har bl.a. en målmand, som udvikler sig ret meget, og nu er tæt på Loris Karius' (som vel nok er den bedst mulige målmand i de første par sæsoner) niveau, og som først tjente omkring £30 om ugen, og nu har fået lønforhøjelse - til £65/uge, hvilket du trods alt godt kan bruge, så vidt jeg har forstået
. :-)
EDIT: Jeg læste det selvfølgelig som om, du måtte byde £150/uge til spillere, og ikke 150 kr. Min fejl. Glem den sidste del af mit indlæg.
«
Seneste Redigering: 27 Nov 2011, 20:04 af Indsæt_Navn
»
Szczesny
Manager
«
Svar #167:
27 Nov 2011, 20:02 »
Citat af: Footi 27 Nov 2011, 19:54
Ej, men det er til grin. Selvom jeg er under mit lønbudget kan jeg højest byde 150 kr./u til nye spillere og jeg har en trup på 10-15 mand. What to do?!
Ja, som du selv siger: Find billige spillere på fri transfer. Ellers må du leje spillere, så du får en vis bredde i truppen, og måske også et højere top-niveau
Du har da i hvert fald fået dig en udfordring!
Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika
Footi
Førsteholdsspiller
«
Svar #168:
27 Nov 2011, 20:08 »
Citat af: Indsæt_Navn 27 Nov 2011, 19:57
Tvivler desværre på, at hans indtægter vil vokse styrtende på grund af en oprykning (og nyt stadion). Det er nok FA Cuppen, han skal hente penge i nu.
@Footi: Hvordan i alverden havde du penge til at købe for sidste sæson? :O Jeg er i tredje sæson, hvor jeg er placeret i Blue Square Bet Premier, og på intet tidspunkt har jeg haft noget transferbudget, eller noget der tydede på, at jeg snart ville få æren af at have sådan et.
Held og lykke med at klare skærene i Blue Square Bet Premier. Jeg er sikker på, at du nok skal klare det sportslige - det økonomiske kan dog blive svært, så held og lykke med det. Og lad os håbe, at bestyrelsen tager lidt ansvar for deres egne fejl, ved at spytte lidt penge i klubkassen. :-)
Jeg tog penge fra lønbudget og overførte det til transferbudgettet. Ikke særlig smart, men 25k er peanuts ift. det underskud jeg kørte med hver måned i de første tre sæsoner. Desuden kan David Evans sælges for minimum det ti-dobbelte, hvis jeg formår at sælge ham.
Efter 1. sæson optog min bestyrelse et lån på 1,5 mio. hvilket svarede til det underskud jeg havde i 1. sæson, til trods for at min lønbudget lå på 15k/u, selvom jeg havde 21k/u til rådighed. Efter de to første sæsoner fik jeg ny bestyrelse der har postet 660k ind i klubben i løbet af denne sæson.
Efter oprykningen valgte bestyrelsen som sagt at bygge et nyt stadion på 5500 tilskuere, der skal stå færdigt i 2017 (er i 2015 nu). De fik dækket 6 mio. ved at sælge det gamle stadion, 10 mio. fra diverse lokale virksomheder/sponsorer og manglede så de 11 mio. som de har brugt, som klubben ikke har. Derfor er min balance lige pt. på -5 mio. DKK.
Jeg kan se at jeg har fået 3 mio. ind under "Andet" under indtægter. Om det er PFA (firmaet der styrer klubber under administration) eller bestyrelsen der har fundet de penge frem, ved jeg ikke, men håber så sandelig der er flere af dem!
Og for at det ikke skal være løgn forventer min bestyrelse at jeg skal undgå nedrykning.....
«
Seneste Redigering: 27 Nov 2011, 20:10 af Footi
»
Erzael
Manager
«
Svar #169:
27 Nov 2011, 20:14 »
Damn, jeg står stadig fuldstændig fast i BSN, og kan simpelthen ikke se nogen løsning. Spiller rigtig meget i stimer, og for det meste er det de mere dårlige af slagsen jeg havner i. Har haft et par ganske gode spillere i min trup, ergo må det formodentlig være galt med min taktik.
Dog fik jeg i sidste sæson en normal standard 4-4-2 taktik til at fungere nogenlunde, men det kunne jeg ikke rigtig bruge til noget når halvdelen af sæsonen allerede var gået. Men jeg må prøve med en 4-4-2'er igen, bare fra starten af sæsonen denne gang.
Er der eventuelt nogen af jer der har et par spillere man kunne anskaffe sig til BSN, eller et par taktiske fifs?
Milliardær - Blog
Footi
Førsteholdsspiller
«
Svar #170:
27 Nov 2011, 20:25 »
Citat af: Erzael 27 Nov 2011, 20:14
Damn, jeg står stadig fuldstændig fast i BSN, og kan simpelthen ikke se nogen løsning. Spiller rigtig meget i stimer, og for det meste er det de mere dårlige af slagsen jeg havner i. Har haft et par ganske gode spillere i min trup, ergo må det formodentlig være galt med min taktik.
Dog fik jeg i sidste sæson en normal standard 4-4-2 taktik til at fungere nogenlunde, men det kunne jeg ikke rigtig bruge til noget når halvdelen af sæsonen allerede var gået. Men jeg må prøve med en 4-4-2'er igen, bare fra starten af sæsonen denne gang.
Er der eventuelt nogen af jer der har et par spillere man kunne anskaffe sig til BSN, eller et par taktiske fifs?
Har erfaret at der er rigtig mange gode, unge og billige spillere i Wales. Prøv at send din scout derhen. Ellers er det, så vidt jeg, ikke tilladt at hjælpe hinanden med taktikker og spillere når det er LLM - eller tager jeg helt fejl her?
OPDATERING: Min bestyrelse har valgt at skyde 1,6 millioner ind i klubben og har nu betalt PFA de penge, som de skyldte. Det betyder at jeg nu kan købe spillere igen. Måske er der håb forude!
Erzael
Manager
«
Svar #171:
27 Nov 2011, 20:31 »
Så vidt jeg har forstået, så er der forskel på Dafuges Challenge og LLM - eller er jeg forkert på den?
Milliardær - Blog
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #172:
27 Nov 2011, 20:33 »
Man behøver ikke nødvendigvis at spille dafuge's Challenge efter LLM-regler.
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
«
Svar #173:
27 Nov 2011, 20:36 »
@Footi: Som du selv har erfaret, kan man ikke regne særlig meget med lønbudgettet. Dog er det selvfølgelig den helt rigtige beslutning at bruge en fin mængde penge på lønninger, da man altid kan ordne økonomien senere.. hvis man da ikke har en helt forskruet bestyrelse, hvilket du åbenbart har. :-( I det hele taget virker det unødvendigt at bygge et stadion med plads til 5,5k tilskuere, men ok.. de syntes vel bare, du skulle have en større udfordring!
Det er da altid noget, at der er kommet lidt penge ind, og så må vi da håbe, at det er tilstrækkeligt. Som du også selv skriver, er det da godt nok utroligt, at de kan finde på at stille sportslige krav, når de lige har ødelagt økonomien fuldstændig - jeg tror dog godt på, at du kan klare den, da niveauet i BSP ikke er vildt meget højere end BSN/S, så hvis du har holdt på nogle af dine bedre spillere, bør du lige akkurat kunne overleve, trods minuspointene. Det bliver dog nok noget trængt.
Forresten er det 100% legit at tale om taktik i dafuge's - reglerne til denne challenge er i det hele taget ret forskellige fra dem, der hører til "normalt" LLM. En af de specielle ting er, at player-naming og taktik-snak er tilladt, og derfor så..:
@Erzael: Jeg har haft success med en flad 4-4-2, hvor der spilles lidt stift, med direkte afleveringer, og kontra. Det har virket nogenlunde. Det lader i øvrigt til, at en hurtig angriber kan være super nyttig. Angående spiller-navne vil jeg råde dig til at kigge lidt i den officielle dafuge's tråd, da næsten alle skriver hvem deres profiler + topscorer(e) er i deres sæsonopdateringer. De overordnede råd jeg kan give vil dog være, at holde øje med de spillere, der bliver frigivet af Premier League-klubberne (især ungdomsspillerne, da de øvrige næsten aldrig vil have lyst til at spille BSN/S), samt at prøve at få nogle ungdomslandsholdssp
illere til prøvetræning, da de kan være voldsomt gode, og stadig interesserede i, at spille lower league - især hvis du venter til vinteren (typisk vil spillere være mere interesserede jo længere fremme i sæsonen, du er kommet, da de bliver desperate efter at spille). Min største profil fandt jeg således på det danske U21-landshold.
Erzael
Manager
«
Svar #174:
27 Nov 2011, 20:42 »
Mange tak Indsæt Navn
Angående U21 spillerne, så er mine største profiler i den netop overstået netop kommet fra det danske U21 landshold. De har været rigtig solide, og haft nogle rigtig fine stats, så det er helt klart anbefalet!
Men jeg vil da tage et kig på den officielle tråd
Milliardær - Blog
Duffe
Lilleputspiller
«
Svar #175:
29 Nov 2011, 15:14 »
Hey
Jeg overvejer også at prøve kræfter med denne udfordring. Jeg har nu "simuleret" til 23. juni 2012. Kan det passe at der kun er et hold der rykker op og så er muligt at vælge? Jeg får kun Lowestoft og Bedford. Og er det rigtigt at man skal simulere hen til omkring d. 1 juni før der kommer et hold man kan vælge?
Bovski
Reserveholdsspiller
«
Svar #176:
07 Dec 2011, 14:29 »
Citat af: Duffe 29 Nov 2011, 15:14
Hey
Jeg overvejer også at prøve kræfter med denne udfordring. Jeg har nu "simuleret" til 23. juni 2012. Kan det passe at der kun er et hold der rykker op og så er muligt at vælge? Jeg får kun Lowestoft og Bedford. Og er det rigtigt at man skal simulere hen til omkring d. 1 juni før der kommer et hold man kan vælge?
Der er 6 Hold der rykker op hvert år, 3 i hver division...
Du skal den 24 trykke på verden så gå ind på England og den der hedder opsummering af sæson, der scroller du ned til der hvor der står Regionale Liga oprykkere og der kan de se de 6 hold der er rykket op...
Bovski
Reserveholdsspiller
«
Svar #177:
07 Dec 2011, 14:49 »
Vil også lige tilføje mig herinde til listen af folk der er med på denne challenge... Har kørt den i et stykke tid nu hvor jeg har fulgt med inde på Sigames forum fra starten, dog uden selv at poste...
Jeg er på nuværende tidspunkt på vej til at gå igang med sæsonen 18/19 og vil derfor lige komme med en opsummering af hvordan min vej har været indtil nu...
FC United
2012/2013 - Min første sæson kig ganske fint og jeg fik stillet en udemærket 4-4-2 af en slags op og endte med 7. plads hvilket jeg var meget tilfreds med, så vidt jeg husker var jeg hele tiden lige omkring playoff uden nogensinde rigtigt at ligge i top 5.
2013/2014 - Dette var sæsonen hvor jeg ville skubbe på for direkte oprykning og havde også forbedret mit hold en del i denne sæson, Jeg endte på imponerende 93 point, men et nederlag i sidste kamp betød at jeg blev overhalet og skulle spille playoff istedet for at ende som nr. 1 Playoff semifinalen, endte med en kæmpe sejr, men jeg måtte desværre se mig slået ud i finalen på trods af jeg var foran 2 gange.
2014/2015 - Jeg skulle bare op og da holdet var blevet yderligere forstærket til denne sæson. Endte også med en sikker 1. plads med 91 point. Det er værd at notere at det faktisk var 2 mindre end året før og at jeg alligevel vandt ligaen meget sikkert.
2015/2016 - Min første sæson i BSP og målet var en placering midt i tabellen da jeg mente jeg havde et godt hold, som dog ikke var blevet ændret så meget fra sidste år.. Håbede lidt på en playoff plads men endte istedet med at jeg snuppede 1. pladsen med en god slutspurt og derfor rykkede direkte op i League 2.
2016/2017 - Den overraskende oprykning gjorde at jeg ikke havde høje forventninger til denne sæson og målet var bare overlevelse, igen var en stor del af holdet fra BSN stadig med og der havde kun været enkelte udskiftninger på holdet løbende i de sidste 2 sæsoner. Igen gik det dog over al forventning og mine spillere blev bare ved med at levere, en del af spillerne oppede sig endda gevaldigt så mange sidste års reserver i år slog sig fast som startere.. Endte på en 2. plads med 86 point og endnu en direkte oprykning..
2017/2018 - League 1 - Denne sæson mindede utroligt meget om de andre idet at jeg selvfølgelig løbende havde skiftet lidt ud men at det igen var folk der tidligere havde været reserver der gik ind på holdet og slog igennem fremfor helt nye talenter.
Endnu engang blev det til en Direkte oprykning og denne gang som 1er. Jeg må dog her især takke min lejede angriber fra Arsenal der på 3 måneder formåede at score 24 mål på 16 kampe samt ligge op til et par stykker, og han var formentlig alene grunden til at jeg sikrede mig en 1. Plads.
Nu står den så på Championship fodbold og jeg må indrømme at der for første gang i lang tid virkeligt er blevet hentet en del nye spillere ind, dette er sket som følge af at jeg nu kan scoute i hele europa, samt at mit ry med oprykningen endelig er blevet så godt at jeg kan tilbyde kontrakt til de fleste spillere på fri transfer...
Satser meget på at slutte i midten af tabellen og vigtigst af alt overleve i år, har svært ved at tro på endnu en oprykning kan lade sig gøre da den økonomiske forskel simpelthen er for stor og da jeg i tidligere års challenge netop er gået død i at hænge fast i Championship...
I er velkomne til at stille spørgsmål, hvis der er noget i ønsker hjælp til såsom spillere, taktik eller eventuelle screenshots.
turbobassen
Lilleputspiller
«
Svar #178:
19 Dec 2011, 11:16 »
Har nu spillet to sæsoner med Bury Town
2012/2013 lå jeg hele sæsonen omkring playoff pladserne men endte på en 6.plads
2013/2014 hentede næsten helt nyt hold og ville gå efter oprykning i år, men fik ikke lige frem den start på sæsonen som jeg havde håbet på det blev kun til 12 point i de første 16 kampe, og så besluttede jeg mig for at ændre taktikken til en mere simpel 4-4-2 og det virkede åbenbart, i de næste 16 kampe havde jeg 14 sejre, 1 uafgjord og et nederlag og røg fra nedrykning til en 2.plads, men da jeg endelig troede det gik min vej begyndte jeg at miste point igen og i næstsidste runde røg jeg så under playoffpladserne igen og endte på en 7 plads
Ramlak
Lilleputspiller
«
Svar #179:
06 Jan 2012, 21:33 »
Jeg er også i gang med udfordningen nu.
Jeg har valgt Northwich.
Har spillet 12 kampe, og er inde omkring playoff med en 3. plads indtil videre.
Jeg har valgt, at smide alle de gamle spillere på porten og har skaffet nogle unge spillere, med god fysik form.
Se Screenshot
http://www.erikkalmar.dk/fm/start_season1.jpg
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »