home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 453 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Dream Team-tråden FM12
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Dream Team-tråden FM12  (Læst 6053 gange)
haaaps
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #15: 04 Jan 2012, 02:04 »

Jeg vil da os gerne give mit bud på et Absolute drømme hold  Smiley

Vil vælge at bruge den samme opstilling som jeg bruger med mit Manchester United save, der er en meget offensive form for 4-1-4-1 , uden nogen på den centrale midtbane, og med to Wing Backs.
Samtidig vil jeg os (prøve) fokusere på at det skal være spillere der skal kunne ha god holdharmoni, istedet bar de allerstørste stjerner blandet sammen hulder til bulder, plus at jeg nok os kommer til at vælge et par personlige farvoritter  Rullende Øjne

Min taktik ser således ud :    ----------X---------
                                         -X---X-------X----X-
                                         ----------X----------
                                        -----------------------
                                        -X---X---------X---X-
                                       -----------X-----------

Målmanden er nok den vigtigste position at ha en klassespiller på, når man spiller offensivt fodbold, i hvertfald i fm efter min mening, da det ikk kan undgås at der kommer lidt åbne målchancer i løbet af kampen, og i tætte kampe er det oftest den plads der afgøre udfaldet. Her har jeg vaklede lidt mellem to keepere, men endte til sidst med at droppe Neuer (Selvom han er absolute verdensklasse og IRL nok er den keeper der har stået bedst sidste sæson) og i stedet endte jeg så med :

GK: Casillas - Han er også en fantastisk målmand, og det der endte med at være tungen på vægtskålen er hans, nærmest umenneskelige, reflekser som nok skal redde mange mål i løbet af en hel sæson. Samtidig er han fantastisk til at styre sit forsvar, plus at han er god til at sætte spilet hurtigt i gang. Hans vel eneste minus er at han ikk er nogen ørn i luftrummet. Men der skal mine to midterforsvar nok styre det Smiley



De to Backs skal som sagt være WB, men dog vil jeg stadig ha de skal være bedre defensivt end offensive, da de er 2 ud af de 5 mand der kun er der til at forsvare når bolden er et godt stykke nede på egen bane halvdel. Men samtidig skal de stadig være i stand til at tage nogle ryk frem af banen og slå et par gode indlæg, da de to fløjspillere er Adv Playmakere og trækker meget ind i banen.
Ud fra det er mine to drømme backs :

VW: Domenico Criscito - Har altid haft gode erfarringer med ham i Fm, bruger ham os på samme position, i samme taktik i mit save, og han er kanon defensiv med store plusser i placeringsevne og hans forudseenhed, samt er han altid galant for en god sjat assist i løbet af en sæson

HW: Philipp Lahm - Han er en back som jeg altid har nydt af se på når han spiller, både for Bayern og det tyske landshold. Han er en uhyre god tackler og lader sjældent en modstander komme forbi ham. Han har en enorm god indflydelse og træffer gode beslutninger, både med hvornår han løber op af banen og hvor han skal skille sig af med bolden.

På de to centrale forsvarspositioner vil jeg ha to spillere der virkelig kan sætte sig i respekt, de skal være aggressive, bomstærke og ikk mindst modige! Jeg vil vælge styrke frem for hurtighed any time of the week, da de typisk vil komme til at slås mod modstanderens, som regel, enlige angriber og der er det vigtigt at de kan sætte sig i respekt. Så må keeperen sgu være hurtigere ude af målet til at stoppe lange bolde i dybden Wink
Så skal det selvfølgelig os være ledertyper der bestrider de to pladser. Ud fra det har jeg så valgt disse to

Cb1 : Nemanja Vidic - Han er selvsagt til den ene plads, da han efter min mening er verdens bedste (Ja er United Fan!!  Cool ) Han er abnorm stærk og dominere samtlige modspillere, han er god til at placere sig, hvilket er ret så væsentligt i den taktik jeg har valgt at bruge her, da den gør mine forsvare står højt på banen og spiller på offside fælden. Der ud over er han jo nærmest en spåkælling så forudseende han er Smiley

Cb2 : Giorgio Chiellini - Han minder meget om Vidic, og har samme styrker. Dog er han end tand mere tilbageholdende plus noget hurtigere, så vil mene de vil kompensere hinanden meget godt. Så er han os et ekstra våben med sine lange indkast, hvilket os altid kaster en del mål af sig i løbet af en sæson. ( Har ham også i mit save hvor han er en bund solid krumtap på holdet Smiley


Den defensive midtbane spiller er os en utrolig vigtig spiller på holdet og skal kunne dække mange forskellige aspekter. han skal både være ham der ligger og beskytter mine to midterforsvar, og gerne skal kunne erobre bolden inden det når at blive alt for farligt. Samtidig skal han være ham der fordeler boldene fra forsvaret af og hele tiden ligge og være spilbar, plus han os skal kunne slå de lange farlige afleveringer der forvandler foravar til kontra angreb når vi fanger dem højt oppe på banen, og så skal han også kunne sparke på mål udefra når modstanderens forsvar pakker sig. Derfor er mit valg faldet på:

Dmc: Daniel De Rossi - Han har altid været end af mine yndlingsspillere, og har altid gerne ville se ham i United Trøjen Smiley Han har alle de facetter end mand på hans plads skal besidde. Han er dygtig til at ligge og fordele boldene og slår ofte lange bolde der skaber rum og plads, og så yder den mand jo altid et sandt arbejdsraseri hvilket er noget jeg personligt virkelig sætter pris på (Se om i allerede nu kan gætte hvem min DremTeam angriber så er Wink ) og er en fantastisk teamplayer. Samt end sand leder

Min 4 mands offensive midtbane, eller 5 er det faktisk nærmere, som består af en form for kombineret insideForward/Adv Playmaker på hver sin kant, end decideret playmaker, samt en OMC der skal ligge og rykke i dybden og skabe forvirring og plads til sig selv og andre, plus denne her falske 9'er der skal ligge på toppen men bevæge sig ned i banen for at tage del i opspillet og vride modstanderens forsvar skæft, og skabe det rum de to kanter, og OMC'eren skal rykke ind i. De skal alle sammen være gode tekniske, besidde end helvedes masse kreativitet og flair, og de skal alle sammen være i stand til at score mål på skift, da jeg synes at mål ikke bare skal komme for den samme fod hver gang Smiley

VW - Messi - Ham kommer jeg ikk udenom på et mit dreamteam. Han er jo verdens bedste til det han laver, og han passer perfekt ind i denne taktik. Han både skaber mål til andre og sig selv, og er perfekt til at finde andre i det rum den falske 9'er skaber, samt selv at søge den. Han har også det store plus at være god med begge ben, så han kan både gå ind i banen og sende et skud af sted, eller en stikning, eller han kan gå den anden vej rundt og slå indlægget, til en af de mange spillere der altid vil være i feltet med min taktik. Han var selvskrevet Smiley

HW - C. Ronaldo - Han skal selvfølgelig os være på mit drømmehold. Var stor fan af ham da han spillet i den røde trøje, og er det til dels stadig da man vel ikk kan komme udenom han er en Ener på en fodboldbane Smiley
Den speed han har og de ryk han tager ind, og ud af mod banen er dødsens farlige, og han kan ligesom messi ( Og vores egen C. Ericksen ) noget med begge ben, og han er altid galant for et mål eller to. Plus han er god at angribe fjerneste stolpe, da han jo faktisk os er temmelig god med hoved. Han høre til på et hvert drømmehold Smiley


OMC(P): Iniesta - Han er jo helt fantastisk at følge! Han er den fødte playmaker og sætter spillet flot op, og har ofte den anden sidste fod på bolden. Han laver altid noget magisk, og kan splitte ethvert forsvar fra hinanden blot med en enkelt aflevering.  Og så score han jo faktisk en del mål, i fm i hvertfald Smiley En af mine absolute yndlingsspillere. (BTW syntes os han burde være løbet med kåringen som årets playmaker i år i stedet for Xavi ? )


OMC: Neymar - Han er måske ikk det mest oplagte valg da han jo er spydspids af natur. Men han har nogle af de ppm som jeg leder efter til denne position. Han rykker i hullerne og kommer ind i feltet, han har massere af fart i fødderne, og så er han jo en fantastisk dribler som, mere ofte end ej ,kommer forbi sin direkte modstander, og så score han generelt os bar mange mål og lægger op til ligeså mange. Han skal os være den der får bolden og endten rykker direkte mod målet for at få bolden puttet ind, eller skal tage bolden til baglinien og slå indlæg Smiley

Bo: Wayne Rooney - (ku i gætte det Wink ) Han er jo født til lige netop det han skal her, nemlig gå ned i banen og skabe det hul, og så er han fysisk stærk hvilket er en klar fordel når han ligger som eneste angriber. Han score mange mål både inde og ude for feltet, og han har et godt blik for sine medspillere. Og så skal han selvfølgelig bar på, fordi han er min drømmespiller Smiley




Logged

What's the difference between a Scouser and a broken clock?
Even a clock is right twice a day!

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #16: 04 Jan 2012, 13:21 »

Super fedt at du har gidet bruge din tid, på at kaste dig ud i et så detaljeret . Dejligt at se! Thumbs Up

Du burde næsten skabe dig et sådant hold i edtitoren? Eller er det for kedeligt og nemt? Smiley
Logged

bert0089
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #17: 04 Jan 2012, 13:34 »

Jeg vil da også hurtigt smide mit drømmehold inden for FM12

Jeg selv ville nok benytte 4-1-3-2

------------JC------------
Maicon-Lúcio--Pepe--Bale
---------De Rossi--------
Messi----Sneijder---C. Ronaldo
-----Neymar----Cavani-----

Logged

Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri...  C'e Solo L'Inter

haaaps
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #18: 04 Jan 2012, 19:10 »

Super fedt at du har gidet bruge din tid, på at kaste dig ud i et så detaljeret . Dejligt at se! Thumbs Up

Du burde næsten skabe dig et sådant hold i edtitoren? Eller er det for kedeligt og nemt? Smiley



Tak for de pæne ord Smiley Det er selv de lidt længere detaljeret indlæg jeg sætter mest pris på selv at læse, og er da glad for nogen i hvertfald har det på samme måde. Og så var det jo os bar sjovt at sidde og tumle med tanker og idéer om sit personlige dreamteam Smiley

Det med editoren har jeg aldrig prøvet før. Men det ku da måske være meget sjovt at lave sådan et hold som en form for last save inden det nye Fm udkommer Smiley




God tråd  Thumbs Up
Logged

What's the difference between a Scouser and a broken clock?
Even a clock is right twice a day!

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #19: 04 Jan 2012, 19:57 »


Tak for de pæne ord Smiley Det er selv de lidt længere detaljeret indlæg jeg sætter mest pris på selv at læse, og er da glad for nogen i hvertfald har det på samme måde. Og så var det jo os bar sjovt at sidde og tumle med tanker og idéer om sit personlige dreamteam Smiley

Det med editoren har jeg aldrig prøvet før. Men det ku da måske være meget sjovt at lave sådan et hold som en form for last save inden det nye Fm udkommer Smiley




God tråd  Thumbs Up


Tænkte jeg nemlig også man kunne Smiley

Og tak, tak Smiley
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #20: 04 Jan 2012, 20:49 »

Kan da også lige byde ind med mit:

                      NEUER
RAMOS VARANE JONES LAHM
RONALDO VIDAL SCHWEINSTEIGER GÖTZE
               ROONEY CAVANI


Målmand: Manuel Neuer
Spillet har en del dygtige målmænd, både kendte og mindre kendte, men kampen om at være den umiddelbart bedste og mest pålidelige keeper bør unægteligt stå imellem Iker Casillas og Manuel Neuer. De har begge to fantastiske tal, og specielt tyskeren, der har en del år i banken har imponerende stats. En enkelt gang har jeg haft ham på kassen hos mit Manchester United-hold, hvor han var en pålidelig og vigtig sidste skanse i en meget offensivt inspireret taktik.
Bobler: Iker Casillas, David de Gea, Marc-André ter Stegen.

Højreback: Sergio Ramos
Når jeg har søgt efter spillere i FM12, og generelt i FM-spillene, så har det sværeste altid været at finde backs med en tilstrækkelig kvalitet. Der findes en del stærke spillere, men naturligvis er deres respektive topklubber ikke helt så meget for at sælge dem. Topkandidaterne hedder vel Alves, Maicon og Ramos, og her foretrækker jeg sidstnænvte. Ikke blot er han et par år yngre end de to andre, men han er også en back af aller højeste klasse, offensivt såvel som defensivt.
Bobler: Daniel Alves, Maicon.

Venstreback: Philipp Lahm
Historien her er efter min mening den samme som i den anden side, der er tre verdensklasse venstrebacks i Philipp Lahm, Ashley Cole og Patrice Evra. Disse tre skiller sig ud fra mængden, og selvom jeg personligt har haft stor succes med både Lahm og Evra, så foretrækker jeg den vævre tysker. Udover at han har speed i fødderne er han en fantastisk tackler, og mentalt iskold. Offensivt er han heller ikke helt tabt bag en vogn.
Bobler: Ashley Cole og Patrice Evra.

Midterforsvarere: Raphaël Varane & Phil Jones
Der er så mange gode midterforsvarere, så det er svært at skulle vælge sine to favoritter. Lidt atypisk foretrækker jeg to af de yngre, nemlig Varane og Jones. Førstnævnte er fra start allerede en dygtig spiller, men med tiden udvikler han sig til spillets måske bedste midterforsvarer. Han er et fysisk pragteksempler og har ingen mangler. Udover måske en afgørende snilde i hovedspillet kan man sige det samme om Phil Jones, der ligeledes bliver fantastisk. Jeg har kun haft gode erfaringer med den talentfulde englænder, og disse to har sammen været aksen i min succesfulde Manchester United-defensiv i lang tid efterhånden.
Bobler: Mats Hummels, Nemanja Vidic, Thiago Silva, Gerard Piqué.

Centrale midtbanespillere: Arturo Vidal & Bastian Schweinsteiger
Igen er det nogle meget personlige favoritter der popper frem på mit drømmehold, men jeg kan ikke benægte at jeg har en stor kærlighed til begge disse spillere i FM-regi. Vidal er efter min mening den bedste defensivt orienterede midtbanespiller i FM12, men udover det har han også nogle fantastiske offensive kvaliteter. Hans pasninger er gode, hans langskud er fantastiske og tilmed kan han sparke dødbolde, navnligt straffespark. Schweinsteiger har nogle af de samme lederkvaliteter som Vidal, men derudover har han også en lidt mere offensiv tilgang og evner derefter, der gør ham til en trussel fremme, men samtidig også en dygtig defensiv arbejdshest. Det er to meget komplette midtbanespillere.
Bobler: Marek Hamsik, Darren Fletcher, Moussa Sissoko.

Højrekant: Cristiano Ronaldo
Det vil nok altid være som offensiv højrekant, men min absolutte favoritkant og favoritspiller i FM12 er uden tvivl Cristiano Ronaldo. Han er ganske enkelt ustoppelig, og synes at bombe kasser ind efter behag. Der er mange dygtige højrekanter, deriblandt verdensetteren Lionel Messi, men jeg har endnu ikke haft mere succes med ham eller nogen andre end Ronaldo. Han er ganske enkelt unik.
Bobler: Lionel Messi, Hulk, Alexis Sanchez.

Venstrekant: Mario Götze
Den tyske liga har efter min mening de klart bedste kantspillere, og når man snakker om den bedste venstrekant er de tre stærkeste navne vel Arjen Robben, Franck Ribery og Mario Götze. Alle tre er klassespillere, men jeg har en forkærlighed for sidstnævnte, der i hvert save har en fantastisk karriere foran sig med de stats han render rundt med. Bayern-duoen Ribery og Robben er også imponerende, men deres skadesfrekvens er betydeligt højere, og samtidig har Götze tilmed alderen med sig. Eden Hazard er en anden spiller der også kunne blande sig.
Bobler: Arjen Robben, Franck Ribery, Eden Hazard.

Angribere: Wayne Rooney & Edinson Cavani
Der er mange dygtige angribere i spillet, men ikke desto mindre var det her nok det nemmeste valg for mig. Efter min klare overbevisning er Rooney og Cavani de klart bedste angribere i spillet, og dette på hver sin måde. Rooney er en spiller der har alle kvaliteter, og kan bruges på stort set alle måder, mens Cavani må siges at være den ultimative "poacher". Han er en fantastisk målscorer, og har man ham i angrebet er man garanteret 30-35+ pr. sæson. Dette må klart siges at være en drømmeduo, og jeg har svært ved at se nogen bedre. Meget svært endda.
Bobler: Sergio Agüero, Javier Hernandez, Karim Benzema.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #21: 04 Jan 2012, 21:20 »

Her kommer mit bud Smiley
(fra højre)
Neuer
Lahm T.Silva Pique Coentrao
              Busquets
              Gerrard
Götze      Neymar      Hazard
               Messi
Alle er spillere som jeg har været manager for i løbet af FM 11 og FM 12.

Neuer, fordi hans stats bare er de bedste af målmændene.
Coentrao, fordi han har spillet meget bedre end forventet - også grundet prisen (FM 11).
Busquets, fordi jeg ikke har brugt særligt mange defensive midtbanespillere er han den bedste af dem jeg har brugt.
Gerrard er bare en spiller, der virkelig driver sit hold, og i og med der ikke er så mange ledere på dette hold, skulle han selvfølgelig med.
Götze og Hazard har været dyre, men hold **** de er gode. Både med assist og mål.
Messi er efter min mening ikke kant, men han er den falske 9´er, der falder ned i banen + han scorer mål og lægger op som det passer ham. Havde et spil, hvor snittet på at score eller lægge op lå på omkring 2 pr. kamp! Neymar kan løbe i hullerne foran Messi, når han falder ned i banen.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Oli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dream Team-tråden FM12
« Svar #22: 04 Jan 2012, 23:22 »

NH: Igen må jeg overgive mig for min kærlighed til lange detaljerede indlæg. Og super spændende at i har så mange forskellige måder at stille det op på Smiley

Og til resten der skriver, er det selvfølgelig også dejligt med bidrag fra dem som ikke gider skrive det store Wink
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010