home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 867 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Vejen mod DM guldet #LUKKET
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Vejen mod DM guldet #LUKKET  (Læst 19535 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Vejen mod DM guldet #LUKKET
« : 21 Okt 2011, 22:53 »

1: Here we go again…

Here we go again… Endnu en udgave af Football Manager og endnu en blog fra Wester, alt er som det plejer. Er det ikke bare dejligt trygt og rart?

Der er dog ændringer på vej hos familien Westermann, den gamle liderbuk har stadig det der skal til, den unge yndige Fru Westermann er gravid igen. Så nu skal Danmarks største FM-nørd være far for 2. gang. Betyder det så et farvel til FM scenen? Nej selvfølgelig ikke! Der skal stadig nørdes FM og skrives lidt blogs men de store FM-projekter er det nok slut med. De utallige nattetimer foran computeren med FM, crewarbejde, blogs osv. skal skiftes ud med bleskift og sutteflaske.

Det er dog først til maj at storken kommer forbi, inden da skal der leveres et sidste FM produkt til folket, nemlig DM i FM. Et projekt jeg har kæmpet for i flere FM-sæsoner uden det er lykkes igennem de officielle kanaler. Nu har jeg taget skeen i egen hånd og samme med JeppeA fra FMF, så har vi kreeret et Brugernes DM i FM. – Mit sidste store FM produkt de næste mange år. Nu er jeg jo konkurrence menneske, så jeg så gerne titlen som danskmester i FM på mit CV, inden den største Wonderkid i FM2027 bliver født til maj.

Derfor omhandler denne blog min vej mod DM guldet.
« Seneste Redigering: 25 Nov 2011, 22:46 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Vejen mod DM guldet #2
« Svar #1: 21 Okt 2011, 23:31 »

2: Dogme

Til eventuelle nye læsere af mine blogs, så vil jeg fortælle lidt om bloggens opbygning. For forventer du story telling og en masse flot grafik, så behøver du ikke læse videre. Jeg har lånt indledningen fra en af mine seneste blogs som lød således:

FM-blogs på den danske scene og især i blog konkurrencer her på FMD har udviklet sig til fiktive historier fyldt med klicheer fra filmens og skønlitteraturens verden, og har ofte meget lidt med bloggerens forhold til Football Manager og det omhandlende savegame.

Jeg vil i denne blog forsøge at lave en blog der er 100 % FM baseret og har derfor opsat nogle simple dogme regler for denne blog. Dogme bloggen er mit eget modsvar/modstykke til mit 1. bidrag i FMD’s blogkonkurrence, nemlig Historien om Vilhelm – Sleeping Beauty. ---- Som netop er klicheernes holdeplads men som også er min kærligheds erklæring til FM-blogs. Så denne blog er ikke en kritik af story telling blogs men et forsøg på at finde tilbage til rødderne og levere det, disse blogs reelt handler om, nemlig Football Manager.

Dogme reglerne

1: Ingen fiktive historier, personer eller andet må optræde i bloggen.

2: Ingen grafisk eller video hjælp/pynt – Alle billeder og videoer vil være fra selve savegamet.

3: Jeg må gerne skrive personlige ting om mig selv og min hverdag, så længe det er relevant i forhold til Football Manager, bloggen og savegamet.

4: Jeg må skrive om FM scenen, så længe det er relevant i forhold til bloggens formål.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Vejen mod DM guldet #3
« Svar #2: 22 Okt 2011, 00:23 »

3: TV-kokken

Mit første seriøse skridt mod DM guldet er challenge 2 (EM) og 9 (Eriksen vs Laudrup), som jeg har tænkt med at kombinere. Samtidig med der måske kan hentes nogle Achivements hjem på den konto. Så nu har jeg oprette mig som manager i Barcelona og som dansk landstræner.

Jeg har dog som en god tv kok snydt lidt og tyvstartet i demoen. Jeg har nemlig allerede hentet mine første 12 point. Det var nemme 12 point, for jeg havde valgt Man Utd og genbrugt jeg min succesfulde taktik fra FM11, nemlig Wester’s Diablo. Det gav følgende resultater:

Betydningsfulde prygl! + Hattrick hero!

SS

Skydetelt + Speedy Gonzales!

SS

SS 2

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Vejen mod DM guldet #4
« Svar #3: 24 Okt 2011, 22:08 »

4: Westers Diablo

I FM11 fandt jeg frem til en ret stabil standard taktik, som gav gode resultater næsten ligegyldigt hvem jeg spillede med. Den taktik har jeg valgt at genbruge i FM12, dog med lidt små ændringer.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Vejen mod DM guldet #4
« Svar #4: 25 Okt 2011, 00:09 »

5: Godkendt debut

Efter en samlede 4-1 sejr over Real Madrid i den spanske super cup samt 2-1 sejr over Porto i den europæiske super cup, så blev det tid til den første kamp i La Liga. Her var modstanderen Villarreal og Eriksen fik La Liga debut, for et af challenges kravene lyder: Spansk mester hvor Eriksen spiller minimum 20 ligakampe.

Han fik en godkendt debut og åbnede ballet med dette mål

<a href="http://www.youtube.com/v/DvN-9WVAXeI?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/DvN-9WVAXeI?version=3&amp;amp;hl=da_DK&amp;amp;rel=0</a>

Jeg vandt kampen med 4-0 og næste opgave er med landsholdet hvor Norge kommer på besøg i Parken.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Vejen mod DM guldet #5
« Svar #5: 25 Okt 2011, 00:41 »

6: Art imitates Life

2-0 over Norge et resultatet der tegner godt hvis vi tager udgangspunkt i hvordan det gik i virkeligheden. Nu skal Cypern bare slås og så er der finale imod Portugal i Parken. Den kamp glæder jeg mig til.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

Sv: Vejen mod DM guldet #6
« Svar #6: 25 Okt 2011, 01:28 »

Stilen, hvor der ikke er særlig tekst, men i stedet nogle screenshots er, for mig, meget tiltrækkende, da det gør det let at følge med, uden at bruge særlig meget tid på det. Blandt andet derfor, følger jeg lige så stille med. ;-)

Nå jo, og så er det selvfølgelig også rart, at få lidt indsigt i, hvordan DM'et kører. Om jeg selv vælger at deltage, skal jeg ikke kunne svare på endnu, men det er ihvertfald sjovt at se, hvordan det fungerer.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #7: 25 Okt 2011, 08:19 »

Stilen, hvor der ikke er særlig tekst, men i stedet nogle screenshots er, for mig, meget tiltrækkende, da det gør det let at følge med, uden at bruge særlig meget tid på det. Blandt andet derfor, følger jeg lige så stille med. ;-)

Nå jo, og så er det selvfølgelig også rart, at få lidt indsigt i, hvordan DM'et kører. Om jeg selv vælger at deltage, skal jeg ikke kunne svare på endnu, men det er ihvertfald sjovt at se, hvordan det fungerer.

Wuuhuuu en læser  Smiley Fedt..!

Ja den simple korte stil er som regel det jeg laver, for jeg har fundet ud af jeg ikke har evnerne eller tålmodigheden til de lange historier. Det ender tit med jeg gentager mig selv eller kopiere noget andre har skrevet, derfor "opfandt" jeg Dogme stilen.

Du skal da prøve det DM, det er ret simpelt..! Du kan jo bare gennemfører nogle Achivements hvis klassiske challenges ikke er dig...

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

blomvikings
Manager

« Svar #8: 25 Okt 2011, 08:40 »

Wuuhuuu en læser  Smiley Fedt..!

Ja den simple korte stil er som regel det jeg laver, for jeg har fundet ud af jeg ikke har evnerne eller tålmodigheden til de lange historier. Det ender tit med jeg gentager mig selv eller kopiere noget andre har skrevet, derfor "opfandt" jeg Dogme stilen.

Du skal da prøve det DM, det er ret simpelt..! Du kan jo bare gennemfører nogle Achivements hvis klassiske challenges ikke er dig...

Jeg læser også med her Smiley

Btw, kan du lige linke til din tråd om DM, pointsystem osv? Smiley

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #9: 25 Okt 2011, 09:00 »

Ser rigtig godt ud Wester! Følger selvfølgelig med Wink

Blomvikings: DM i FM (info+challenges) - http://fmfreaks.dk/index.php?topic=31503.0

Her poster du dine SS til stillingen - http://fmfreaks.dk/index.php?topic=31501.0

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

blomvikings
Manager

« Svar #10: 25 Okt 2011, 09:14 »

Ser rigtig godt ud Wester! Følger selvfølgelig med Wink

Blomvikings: DM i FM (info+challenges) - http://fmfreaks.dk/index.php?topic=31503.0

Her poster du dine SS til stillingen - http://fmfreaks.dk/index.php?topic=31501.0

Stærkt !
Tak for det, så behøver jeg ikke lede mere efter det, jeg prøver at se om jeg kan få sneget nogle point sammen Opstemt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #11: 25 Okt 2011, 09:21 »

Stærkt !
Tak for det, så behøver jeg ikke lede mere efter det, jeg prøver at se om jeg kan få sneget nogle point sammen Opstemt

Det ville være mega sejt, så kunne vi få projektet kickstartet her på FMF... I ønsker vel ikke tabe til en fra FMD  crazy

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #12: 25 Okt 2011, 09:42 »

7: Finalen i Parken

Efter en walk over på Cypern hvor jeg vandt med 5-0, så var det tid til finalen i Parken imod Portugal. Jeg havde selvfølgelig store forhåbninger til kampen men det håb slukkede C. Ronaldo lyn hurtigt, jeg blev godt og grundigt udspillet igennem hele kampen og tabte 1-4. C. Ronaldo scorede hattrick. Så nu skal jeg ud og spille play-off imod ærkerivalerne fra Sverige.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Vejen mod DM guldet #7
« Svar #13: 26 Okt 2011, 09:02 »

8: Svenskekrigene

På en råkold november aften var der lagt op til krig i Parken, svensken kom forbi til kampen om norden og billetten til EM. Det blev en hæslig forestilling hvor det danske forsvar sejlede rundt i 1. halvleg og det straffede Zlatan da også efter 13 min og svensken kom foran 0-1. En alvorlig skideballe i pausen hjalp dog på tingens tilstand og der blev leveret en fornuftigt 2. halvleg. Kampen endte 2-2, et svært udgangspunkt til returopgøret i Sverige.

Der er ingen grund til at pakke lortet ind, returopgøret blev afgjort med tyskerheld. Fy for helvede en lorte kamp men F*** it og F*** svensken.

Danmark er EM klar….

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

blomvikings
Manager

« Svar #14: 26 Okt 2011, 09:21 »

Det ville være mega sejt, så kunne vi få projektet kickstartet her på FMF... I ønsker vel ikke tabe til en fra FMD  crazy

Jeg har kigget en ekstra gang på det hele, og jeg må indrømme at jeg er rimelig hooked på de såkaldte "Achievments Challenges" Smiley

Så jeg er igang Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010