home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 601 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fodskade volder store problemer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Fodskade volder store problemer  (Læst 4718 gange)
BasIth
Gæst

Fodskade volder store problemer
« : 17 Sep 2006, 20:14 »

Ja som sagt har jeg store problemer i foden, retter sagt i hælen, det er noget med akildeseen at gøre tror jeg og min læge, men jeg smøre den daligt med Felden(et smøre midel), men her en uge før jeg skal til et meget vigtigt cup har jeg stadig problemer, så jeg skulle gerne bruge noget so hjælper meget hurtigt? Håber der er noget?

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: Fodskade volder store problemer
« Svar #1: 17 Sep 2006, 20:16 »

Morfin? Ellers er det jo op til din læge at få dig igennem kampen...

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sehested47
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 17 Sep 2006, 20:18 »

Kender ikke noget middel, men har selv døjet med akildeseen det eneste jeg gjorde var bare at holde den i ro.

God bedring. Smiley

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #3: 17 Sep 2006, 20:20 »

Personligt bruger jeg ganske almindelig tiberbalsam eller muskelstimulerende cremer, når jeg har nogle muskler som spænder. Smører det på om aftenen og lader det sidde natten over, og som regel er det væk næste morgen.

- Men jeg ville enten prøve at gå til en læge også bede ham skrive en erklæring på en sportslæge eller en terapuet og høre hvad de siger.

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #4: 17 Sep 2006, 20:21 »

Ja som sagt har jeg store problemer i foden, retter sagt i hælen, det er noget med akildeseen at gøre tror jeg og min læge, men jeg smøre den daligt med Felden(et smøre midel), men her en uge før jeg skal til et meget vigtigt cup har jeg stadig problemer, så jeg skulle gerne bruge noget so hjælper meget hurtigt? Håber der er noget?

Tjaeh, jeg har også store problemer med min akillesene, og der er ikke så meget at gøre. Først og fremmest skal du nok sørge for, at dine sko har stødabsobering i. Det hjælper en del. Derefter kan man i sportsforretninger købe en gummeihæl, støttehæl osv. som altså er lavet af gummi. Det gør at du ikke træder ned i en hård støvle.

Udover det kan du anskaffe dig noget muskelvarmer, muskelcreme, varmecreme - alt sammen samme middel men med forskellige navne. Det varmer den sene, der sidder dér, og er med til at hjælpe på det. Det stinker dog noget så forfærdeligt af tyggegummi. Wink

Men, jeg ved sgu ikke helt om det virker. Jeg har døjet med dårlig akilesene i et par år, og jeg bruger støttehæl og en støvle med god absobering. Dog ikke muskelvarmer. Og på trods af det, så har jeg stadig smerter, der gør, at jeg har svært ved at gå resten af dagen efter jeg har spillet en kamp. Så det kommer også lidt an på hvor mange smerter du kan tage. :-)

Ellers er der ikke andet at gøre end at holde en laaang pause. Der kan sagtens gå et par uger uden fodbold, når man er knap så gammel. Sådan en pause har jeg dog valgt at skippe, da jeg simpelthen ikke vil, selvom det klart ville hjælpe mig.

Har du været ved en læge? For de har også et par råd, som jeg ikke kan huske mere.

BasIth
Gæst

« Svar #5: 17 Sep 2006, 20:23 »

1000 tak fo de hidtige svar. Men med det med lægen hvordan vlle du fortælle det til din mor og far altså at du skal til lægen ogfå en "sprotslæge"?

BasIth
Gæst

« Svar #6: 17 Sep 2006, 20:24 »

Tjaeh, jeg har også store problemer med min akillesene, og der er ikke så meget at gøre. Først og fremmest skal du nok sørge for, at dine sko har stødabsobering i. Det hjælper en del. Derefter kan man i sportsforretninger købe en gummeihæl, støttehæl osv. som altså er lavet af gummi. Det gør at du ikke træder ned i en hård støvle.

Udover det kan du anskaffe dig noget muskelvarmer, muskelcreme, varmecreme - alt sammen samme middel men med forskellige navne. Det varmer den sene, der sidder dér, og er med til at hjælpe på det. Det stinker dog noget så forfærdeligt af tyggegummi. Wink

Men, jeg ved sgu ikke helt om det virker. Jeg har døjet med dårlig akilesene i et par år, og jeg bruger støttehæl og en støvle med god absobering. Dog ikke muskelvarmer. Og på trods af det, så har jeg stadig smerter, der gør, at jeg har svært ved at gå resten af dagen efter jeg har spillet en kamp. Så det kommer også lidt an på hvor mange smerter du kan tage. :-)

Ellers er der ikke andet at gøre end at holde en laaang pause. Der kan sagtens gå et par uger uden fodbold, når man er knap så gammel. Sådan en pause har jeg dog valgt at skippe, da jeg simpelthen ikke vil, selvom det klart ville hjælpe mig.

Har du været ved en læge? For de har også et par råd, som jeg ikke kan huske mere.

Jeg har den der gummi en.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #7: 17 Sep 2006, 20:29 »

Fint at du bruger det. Det hjælper en del. Men udover det jeg har nævnt er der også et par strækøvelser samt andre sportsøvelser du kan lave. At cykle er f.eks. ganske godt, og det samme er det at svømme.

Ang. strækøvelser, så skal du stille dine fødder på kryds. Placér din højre fod lige ned på jorden, og bøj den venstre over, så din venstre fod står der hvor din højre fod normalt ville være, og den højre fod står hvor den venstre fod vil være.

Så bøjer du dig lige så stille fremover, strækker hænderne ligeud, og så skal du ellers bare forsøge at nå dine tæer. Det er ikke meningen at du skal røre dine tæer, men blot forsøge at komme så langt ned som muligt.

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #8: 17 Sep 2006, 20:31 »

1000 tak fo de hidtige svar. Men med det med lægen hvordan vlle du fortælle det til din mor og far altså at du skal til lægen ogfå en "sprotslæge"?

Du går bare op til lægen og beder ham tjekke den igen. Når han så siger sin mening, så begynder du at snakke om sportslæge eller terapuet, alt efter dit valg, og bliver ved indtil han skriver den erklæring. Får du ikke den erklæring, må du nøjes med at bede om et nummer til én sportslæge, som din egen læge kan anbefalde, også må du selv søge derop, dette gør så dog at du selv skal betale, og det er ikke billigt! - Been there - Done That!

Kerm

Helvede i Nord

BasIth
Gæst

« Svar #9: 17 Sep 2006, 20:33 »

1000 tak.. Håber det hjæper! For det her er det absalutte højde punkt for mig! Men er der nogle der om der er et sted man kan gå hen også få e form få teripi så det hjælper med det samme?

BasIth
Gæst

« Svar #10: 17 Sep 2006, 20:34 »

Du går bare op til lægen og beder ham tjekke den igen. Når han så siger sin mening, så begynder du at snakke om sportslæge eller terapuet, alt efter dit valg, og bliver ved indtil han skriver den erklæring. Får du ikke den erklæring, må du nøjes med at bede om et nummer til én sportslæge, som din egen læge kan anbefalde, også må du selv søge derop, dette gør så dog at du selv skal betale, og det er ikke billigt! - Been there - Done That!

Kerm

Jeg ville give alt!

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #11: 17 Sep 2006, 20:35 »

1000 tak.. Håber det hjæper! For det her er det absalutte højde punkt for mig! Men er der nogle der om der er et sted man kan gå hen også få e form få teripi så det hjælper med det samme?

- Altså du kan spille på smertestillende, men det vil aldrig tage samtlige smerter og du vil formentlig kun gøre skaden værre ved det.

Jeg ville give alt!

Tjae, altså først ville jeg gå op til lægen og prøve at få ham til at skrive en erklæring og lykkedes det ikke, så selv opsøge en..

Kerm

Helvede i Nord

BasIth
Gæst

« Svar #12: 17 Sep 2006, 20:46 »

Det med smertestillende tror jeg kke. Men hvad er smertestillende endelig? Pille eller?

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #13: 17 Sep 2006, 20:50 »

Det med smertestillende tror jeg kke. Men hvad er smertestillende endelig? Pille eller?

Præcis.. Smiley

Kerm

Helvede i Nord

BasIth
Gæst

« Svar #14: 17 Sep 2006, 20:58 »

Præcis.. Smiley

Kerm

Okay og de hedder simpelthen "smertestillende"? Og hvor kan de købes?
« Seneste Redigering: 17 Sep 2006, 21:04 af BasIth » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010