home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 549 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  |18| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: |18| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)  (Læst 13341 gange)
LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |11| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #30: 26 Sep 2011, 18:39 »

Spændende. Dog en anelse urealisktisk at du ender i Athletic, fordi at de kun ansætter bastiske trænere irl, eller har jeg forstået det forkert?
Logged

Kolo Abib Touré

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |11| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #31: 26 Sep 2011, 20:05 »

Du for også lige en kommentar, og et par rosende ord herfra.

For det første synes jeg det er fedt du holder gejsten oppe, efter din fyring i det italienske. Og hvilket herlig klub du endte i, jeg glæder mig til at hører mere fra din side. Og jeg følger helt klar med.
Mange tak for ordene, og dejligt at du følger Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |11| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #32: 26 Sep 2011, 20:06 »

Spændende. Dog en anelse urealisktisk at du ender i Athletic, fordi at de kun ansætter bastiske trænere irl, eller har jeg forstået det forkert?
Ja, det er nok en smule urealistisk, men det er der jo også andre ting i FM der er Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |11| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #33: 26 Sep 2011, 20:31 »



Athletic Bilbao


Skader og karantæner ødelægger spillet
Præcis en uge efter sejren over Osasuna skulle vi møde Zaragoza ude. Vi fik Gurpegi udvist i det 28. minut, så derfor måtte vi indkassere et 0:1 nederlag. En uge efter rejste vi os heldigvis mod Racing Santander. Ustaritz sikrede os en 1:0 sejr med sit mål. Desværre blev Llorente skadet i kampen, og vi må nu undvære ham i 5-6 uger. Efter landsholdspausen skulle vi møde Villarreal på El Madrigal. Selvom vi spillede meget lige op med dem, kvajede vores forsvar sig, og gav Villarrel en hjælpende hånd. Vi fik et rødt fort og begik et straffespark. Derfor måtte vi indkassere et 0:4 nederlag. Efter det skuffende nederlag skulle vi spille en svær hjemmekamp mod Sevilla. Vi kom foran på en tidlig scoring fra Muniain, men ved pausen var stillingen 1:1. Da kampen var slut, stod det så 1:2 i Sevillas favør. I 32. spillerunde skulle vi ude møde Espanyol, der havde spillet en god sæon, og lå placeret på ligaens 6. plads. Vi fik De Marcos udvist i det 19. minut, og ved kampens slutning havde vi tabt 0:1.

"Vidste du at - Iker Muniains mål 19 sekunder inde i kampen mod Sevilla er det hurtigste mål, Athletic nogensinde har scoret i La Liga."
***

Athletic vs Zaragoza 0:1
Athletic vs Racing 1:0
Athletic vs Villarreal 0:4
Athletic vs Sevilla 1:2
Athletic vs Espanyol 0:1
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |12| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #34: 27 Sep 2011, 15:37 »



Athletic Bilbao


God afslutning
I 33. spillerunde skulle vi hjemme på San Mamea møde ærkerivalerne fra Real Sociedad. Vi spillede en flot kamp, og sejrede til sidst med 2:0. Det skulle vi forsøge, at følge op på mod At. Madrid som vi slog med 5:1 i sidste indbyrdes opgør. I dag gik det desværre ikke ligeså godt, for vi tabte kampen med 1:2. Vi fik dog rettet op på det i den efterfølgende kamp mod Valencia. Vi sejrede 3:0 i en flot kamp fra vores side. Efter den flotte sejr skulle vi møde Granada, hvor vi skulle have revanche fra vores nederlag til dem i klubbernes sidste indbyrdes opgør. Vi fik heldigvis også revanche, da vi sejrede med 2:0. I 2. sidste spillerunde skulle vi møde formstærke Mallorca, der kom til kampen med en 4:2 sejr over Barcelona. Mallorca fortsatte desværre deres gode form, og besejrede os med 1:2. I La Liga's sidste spillerunde skulle vi møde Sporting Gijon, der blev en udemærket afslutning på sæsonen. Efter at have været bagude med 1:3, hev vi en 3:3'er hjem. Defor ender vi 2010/11 sæsonen på 9. pladsen.

"Vidste du at - Med 34 kampe i denne sæson nåede Javi Martinez op på samlet 200 kampe i Athletic trøjen."

La Liga

***

Athletic vs Real Sociedad 2:0
Athletic vs At. Madrid 1:2
Athletic vs Valencia 3:0
Athletic vs Granada 2:0
Athletic vs Mallorca 1:2
Athletic vs Sporting 3:3
« Seneste Redigering: 27 Sep 2011, 15:40 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |13| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #35: 27 Sep 2011, 17:40 »

Nu har jeg lige lavet en karriere statistik i 4. indlæg.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |13| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #36: 27 Sep 2011, 20:03 »



Athletic Bilbao


Opsummering af sæsonen
Da jeg ikke var i Roma i langt tid, vil jeg fjerne fokus fra mit ophold dér, og kun fokusere på min tid i Athletic. Da Ranieri overtog Athletic lå klubben placeret på La Liga's 14. plads, mens holdet sluttede sæsonen af på La liga's 9. plads. En forbedring der må siges, at være godkendt for Ranieri. I Copa del Rey gjorde Ranieri det også udemærket, selvom det kun blev til fire kampe, hvor en blev vundet, en blev spillet uafgjort, og hvor to blev tabt.

De gjorde det godt
Fernando Llorente, Iker Muniain, Javi Martinez og Mikel Susaeta var holdets fire profiler i denne sæson. Llorente og Muniain fordi de var holdets topscorere med henholdsvis 21 og 15 mål i La Liga. Javi Martinez fordi han virkelig var en arbejdshest på midtbanen, og var stabil hele sæsonen. Mikel Susaeta fordi han var holdets assistsmager med 15 assists.

De skuffede
Der var ikke mage der gjorde det dårligt, men hvis nogen skal nævnes må det blive vores højreback Andoni Iraola. Iraola var dårligt disciplineret, og fik 11 gule og 2 røde kort. Han var desuden den faste starter med den laveste gennemsnitskarakter .

Forventninger
Efter en sæson skal man have nogle nye forventninger til den næste. Vores mål er meget enkelt. Vi skal kvalificere os til europæisk fodbold. Om det så bliver Europa League eller Champions League må tiden vise. Medieprognosen placerer os på 10. pladsen, men vi håber på, at kunne ende et par placeringer over.
« Seneste Redigering: 01 Okt 2011, 13:13 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |14| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #37: 01 Okt 2011, 13:13 »

Hej drenge
Jeg beklager, at der har været lidt stille i bloggen de sidste par dage, men jeg spiller i Mesterrække 1, hvilket vil sige, at jeg træner 4 gange om ugen og spiller kamp en gang. Når der så også er lektier og stile der skal laves, er der ikke meget tid til bloggen her. Jeg håber dog på en update her i weekenden Smiley
Logged

fantastisknavn
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: |14| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #38: 01 Okt 2011, 15:34 »

fin blog om en meget interresant klub jeg følger Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |14| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #39: 01 Okt 2011, 16:04 »

fin blog om en meget interresant klub jeg følger Smiley
Mange tak fantastisknavn Smiley

EDIT: Velkommen til siden Wink
« Seneste Redigering: 01 Okt 2011, 16:06 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |14| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #40: 03 Okt 2011, 15:24 »



Athletic Bilbao


Venskabskampe
Der var som optakt til 2011/2012-sæsonen planlagt fem venskabskampe, som assistent Juan Lozano tog sig af. Den første var mod lavere rangeret Stuttgarter Kickers fra Tyskland. Det blev besejret stensikkert med cifrene 6:0. 2 dage efter skulle vi møde RBC fra Holland. De overraskede, og spillede 1:1 med os. Så gik der 8 dage, også skulle vi møde Triestina fra Italien. De blev besejret med 2:0. I den efterfølgende kamp skulle vi møde den sværeste af de fem modstandere; Lazio. De besejrede os desværre med 0:1. I den sidste venskabskamp skulle vi møde Bologna. De overraskede også, og besejrede os med 2:3.

Transfers
Med Athletics's transferpolitik om kun, at købe baskiske spillere var det begrænset, hvad Ranieri kunne foretage sig på transfermarkedet. Der blev dog lavet nogle handler, og den først var af Ander fra Zaragoza. Ander blev hentet for 67,5 mio. Andet indkøb var af det unge talent Pablo Vilarino. Vilarino blev hentet for 39 mio. i Atletico Madrid. Tredje og sidste indkøb var af den tidligere Atletico Madrid-spiller Raul Garcia. Raul Garcia blev hentet for 19 mio. i Olympiakos. Pga. indkøbene måtte nogle spillere også sælges. Urko Vera røg til Siena for 6,75 mio., Ion Velez røg til Nancy for 9,75 mio., Aitor Fernandez røg til Salamanca for 1,8 mio., Igor Gabilondo røg til Q.P.R. for 5,75 mio, og Ibai Gomez blev lejet til Hércules for 350.000 med en købsoption på 9,75 mio.
***

Athletic vs Stuttgarter K. 6:0
Athletic vs RBC 1:1
Athletic vs Triestina 2:0
Athletic vs Lazio 0:1
Athletic vs Bologna 2:3
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |15| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #41: 03 Okt 2011, 15:24 »

Så kom den længe ventede update Grin Opstemt
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |15| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #42: 04 Okt 2011, 15:18 »



Sæsonen skudt igang
www.athletic-club.net 26. 09. 11

Ja, så er den 82. udgave af La Liga skudt igang, og Athletic har lagt ud med, at møde de to giganter fra Real Madrid og FC Barcelona. Det er dog blevet en fin sæsonstart for baskerne, og målet om europæisk fodbold ser bestemt muligt ud.

I La Liga's første kamp mødte Athletic oprykkerne fra Hércules. Her sikrede Amorebieta os sæsonens første point, med sin scoring til 1:1. I 2. runde gennembankede vi så Mallorca med hele 5:0 på mål af Javi Martinez, Iker Muniain og David López. I 3. runde var vi igen suveræne, da vi slog Sporting Gijon med 3:0 på mål af Fernando Llorente og Iker Muniain.

I de to efterfølgende kampe skulle vi så møde de to giganter. Vi lagde ud med en hjemmekamp mod Real Madrid. Her formåede vi på overraskende vis, at spille 2:2 med kongeklubben. Mod Barcelona kom vi så lidt ned på jorden igen, da et hattrick af Messi sikrede dem en 0:4 sejr. Runden efter vi vi rejst os delvist, da vi i en lige kamp spillede 2:2 med Betis.

La Liga efter 6 kampe

***

Athletic vs Hércules 1:1
Athletic vs Mallorca 5:0
Athletic vs Sporting 3:0
Athletic vs Real Madrid 2:2
Athletic vs Barcelona 0:4
Athletic vs Betis 2:2
« Seneste Redigering: 04 Okt 2011, 15:20 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |16| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #43: 08 Okt 2011, 12:14 »



Athletic Bilbao


Athletic viser flotte takter
www.athletic-club.net 23.10.11
Athletic har nu overstået de 9 første runder af La Liga. Alt i alt har Athletic spillet rigtig flot fodbold, og har sejret i de tre sidste kampe. Desuden er modstanderen i 4. runde af Copa del Rey blevet fundet, også er holdet også løbet ind i et par skader.

I 7. spillerunde skulle Athletic møde Valladolid. Det blev en god kamp for vores vedkommende, da Amorebieta, et selvmål af deres målmand Dani og Xabier Castillo sikrede os en 3:1 sejr. Hele 17 dage efter den sejr skulle vi så møde Valencia på deres hjemmebane Mestalla. Det blev til endnu en succesoplevelse, da to mål af Muniain og et af San José sikrede os endnu en 3:1 sejr. I. 9 spillerunde leverede vi endnu en fantastisk præstation, da vi hjemme på San Mamés bankede oprykkerne fra Recreativo med 5:0.

Copa del Rey
Da lodtrækningen til 4. runde fandt sted var det Celta Vigo, der til dagligt optræder i Spaniens 2. bedste række Liga Adelante, der kom op af bowlen. Klubben er fra regionen Galicien. Klubben har aldrig vundet hverken La Liga eller Copa del Rey, men har været i finalen 3 gange.

Skader
Vi er løbet ind i skader til to af vores spillere. Heldigvis er skaderne kortvarige, og de to spillere vil snart være tilbage. Der er tale om Fernando Amorebieta, der vil være ude imellem 12 dage og 2 uger, og rerserven David López der vil være ude imellem 1 uge og 12 dage.

La Liga

***

Athletic vs Valladolid 3:1
Athletic vs Valencia 3:1
Athletic vs Recreativo 5:0
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |17| - Velkommen til Baskerlandet (Tidl. Numero uno in Italia)
« Svar #44: 08 Okt 2011, 12:25 »



Sidste update


Tak for denne gang
Ja, så er denne blog desværre slut. Det er en tand ærgeligt, at slutte bloggen midt i det der tegner sig til, at blive en god sæson for Athletic. Nu er Football Manager 12-demoen kommet, også skal der bruges noget tide på, at udforske spillet så jeg kan blive klar til når det "rigtige" spil kommer.

Jeg takker alle der har fulgt min blog og kommenteret den, og håber at i har fået noget god læsning, som jeg forhåbentlig kan vende tilbage med når 12'eren udkommer.

Det var alt jeg havde at sige, så vi ses når jeg vender tilbage med en anden blog i 12'eren!


Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010