home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 728 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  RadioShack-Nissan-Trek
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: RadioShack-Nissan-Trek  (Læst 24125 gange)
DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
RadioShack-Nissan-Trek
« : 05 Sep 2011, 21:54 »

 Cool Så er Leopard Trek blevet fusioneret med Radioshack... Kim Andersens og Brian Nygaards IMO kup mod Riis har nu taget en ny drejning - nemlig et kontra kup hvor de samme personer får lov at smage mosten selv.

Danskerne på holdet som var åh så positive overfor det nye projekt kan nu stille sig ud på markedet hvor de fleste hold er ved at have ansat deres ryttere til næste sæson.

Fuglsang skulle angiveligt være en af de ryttere som ikke har en fremtid på det kommende RadioShack-Nissan-Trek hold...

Men er det nye hold det kommende vinder hold ? Har Frank og Andy Schleck det sidste der kendetegner en Tour Vinder ?
Hvilke hold kan reelt stille noget op mod dette super hold og bliver kim Andersen sorteper eller viser det sig til sidst at han har været lige så "lumsk" som da han snød Bjarne Riis eller er han ganske enkelt blevet brugt til at få Schleck brødrene ud af fra Saxo Bank ?

Det bliver en spændende tid når der afsløres mere... måske kommer der endag en sheik og smider olie penge ned til Bjarne som så kan bygge et stjerne hold...er det egentligt ikke med til at ødelægge cykelsporten ?

Er Andy blevet en bedre rytter og hvad med Cancellara har han udviklet sig under tiden hos Leopard Trek ?
Logged

YNWA

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #1: 05 Sep 2011, 22:04 »

Cancellara bliver da høvlet i den her sammenhæng. Det lovede klassikerhold ser i hvert fald ikke ud til at komme. Og hvad sker der med Hermans og Rast, der begge tog turen væk fra RadioShack og Bruyneel?

Men jeg ved ikke rigtigt. Alt afhænger af hvilke folk, der kommer omkring holdet. Fortsætter Kim A? Eller bliver det Bruyneel, der tager over? Det undlod de meget sødt i pressemeddelelsen. Er det Bruyneel, så kan det blive interessant - jeg husker da fx at Lance og Bruyneel forsøgte at hente Andy uden Fränk...
Logged

thomasmoll
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #2: 05 Sep 2011, 22:09 »

En perfekt mulighed for Bjarne Riis, til at få hentet et par gode hjælpere til holdet

Det bliver en spændende tid når der afsløres mere... måske kommer der endag en sheik og smider olie penge ned til Bjarne som så kan bygge et stjerne hold...er det egentligt ikke med til at ødelægge cykelsporten ?

Cykelsporten er i forvejen afhængig af sponsorater. Den måde et cykelhold tjener deres penge, er ved at eksponere deres sponsor. Derfor mener jeg ikke, at det er mere ødelæggende, at en rigmand poster penge i et hold, end at et firma gør det.

Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #3: 05 Sep 2011, 22:15 »

Det ødelæggende er jo fx, at vha. rigmænd kan man skabe monsterhold som BMC, der har verdensmesteren, Tour de France-vinderen og Ardenner-kongen på ét og samme hold, og som samtidigt har vanvittige hjælperryttere som Greg van Avermaet, Marco Pinotti, Tejay van Garderen, Manuel Quinziato.... George Hincapie....osv.

Jeg siger ikke, at de vinder det hele, for man ser ofte i cykelsport at et stærkt hold ofte er skadeligt (i nyere tid i hvert fald.). Men som det er lige nu, så har de det absolut bedste klassikerhold, og de har tre af de ryttere, der uden tvivl tjener en hel del mere end så mange andre. Det er jeg ikke alt for vild med.

Men Riis skal nok klare sig. Lad ham nuppe Tiago Machado, Sergio Paulinho, Jakob Fuglsang, Martin Mortensen og Anders Lund.. Det er i hvert fald en start.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #4: 05 Sep 2011, 22:19 »

En perfekt mulighed for Bjarne Riis, til at få hentet et par gode hjælpere til holdet

Det bliver en spændende tid når der afsløres mere... måske kommer der endag en sheik og smider olie penge ned til Bjarne som så kan bygge et stjerne hold...er det egentligt ikke med til at ødelægge cykelsporten ?

Cykelsporten er i forvejen afhængig af sponsorater. Den måde et cykelhold tjener deres penge, er ved at eksponere deres sponsor. Derfor mener jeg ikke, at det er mere ødelæggende, at en rigmand poster penge i et hold, end at et firma gør det.



Tja problemet med disse rigmænd er at indimellem så mister de pusten .... dette scenario havde ingen forudset da Leopard Trek meldte ud at de havde økonomi til 4 år.....

Problemet er at når disse superhold opstår så stiger lønniveauet betragteligt og da samtlige hold er trængte så gør det ikke noget godt for holdet - Man City og Chelsea er hold som udelukkende overlever fordi en person dækker udgifterne..deres omsætning er ikke i nærheden af at kunne dække udgifterne.

  
Logged

YNWA

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #5: 05 Sep 2011, 22:51 »

"...Tejay van Garderen..."

Men Riis skal nok klare sig. Lad ham nuppe Tiago Machado, Sergio Paulinho, Jakob Fuglsang, Martin Mortensen og Anders Lund.. Det er i hvert fald en start.

Er Teejay blevet officiel nu? Så vidt jeg mindes så er det fortsat kun på rygtebørsen. Du kan desuden melde Gilbert under fanerne for BMC.

Machado og Paulinho ser jeg gerne hos Saxo Bank. Cardoso rygtes også til SBS. Lund ser jeg gerne tilbage. Fuglsang og Mortensen ser jeg gerne finde andre steder end SBS.
Fuglsang ragede desuden uklar med Contador sidste års Tour, så tror ikke på at Contador ønsker en middelmådig hjælperytter på sit hold. Mortensen kan jeg ikke se bringe noget som der ikke er i forvejen.

Men jeg frygter ikke holdet. Det er nogle aldrende 'stjerner' på Radioshack som er på vej til pension og er vel reelt kun Janez som vil kunne være en stærk hjælper i Touren for The Schlecks. Men altså - Leopard virkede også i og åh så stærke i år, men det var en komplet fuser. Nuvel, de hentede 2. og 3. plads, men for mig at se var de ikke nærheden af den samlede sejr grundet at Andy ikke tør at køre væk fra storebror. Resten af deres sæson hidtil behøver jeg vel ej heller kommentere på.

Det der kan gå deres vej er, at de kommer ind til Bruyneel, som har en kæmpe erfaring og jeg tror at han KAN være den faktor der gør, at holdet med det grimme navn kan vinde Touren næste år.

Det er i hvert fald mit syn på det hele Smiley
« Seneste Redigering: 05 Sep 2011, 22:52 af Nove » Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #6: 05 Sep 2011, 23:14 »

Er Teejay blevet officiel nu? Så vidt jeg mindes så er det fortsat kun på rygtebørsen. Du kan desuden melde Gilbert under fanerne for BMC.

Gilbert er Ardenner-kongen, og ja, Teejay er officiel Smiley

Mortensen kan jeg ikke se bringe noget som der ikke er i forvejen.

Det er klart.. han er ikke en kæmpe forstærkning, men han har vist sig ganske stærk i brostensløbene, og generelt er han en solid hjælper. Ham er jeg fan af.

Resten er jeg nogenlunde enig i. Klöden, Horner og Brajkovic er på papiret gode folk, men når Andy og Contador rykker, så er de alligevel sat af. Brajkovic ligner ikke en mand, der har holdbarheden til tre uger. Horner er den, jeg er mest imponeret over, men han bliver ikke yngre.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #7: 05 Sep 2011, 23:48 »

Gilbert er Ardenner-kongen, og ja, Teejay er officiel Smiley

Det er klart.. han er ikke en kæmpe forstærkning, men han har vist sig ganske stærk i brostensløbene, og generelt er han en solid hjælper. Ham er jeg fan af.

Resten er jeg nogenlunde enig i. Klöden, Horner og Brajkovic er på papiret gode folk, men når Andy og Contador rykker, så er de alligevel sat af. Brajkovic ligner ikke en mand, der har holdbarheden til tre uger. Horner er den, jeg er mest imponeret over, men han bliver ikke yngre.

Ah, okay - øv bøv at BR ikke fik ham. Men for satan et stærkt hold.

Jeg vil bare mene at Mortensen kan sammenlignes stærkt med Klostergaard Wink Men ja, han er da en solid hjælper, men jeg ser hellere at Riis bruger de penge ekstra og skaffer en der kan begå sig resultatmæssigt. Men klart, hvis der er plads og man kan få Mortensen får en slik, så er det da helt klart værd at overveje.

Lige præcis det jeg mener Smiley Brajkovic bliver nok ikke den store stjerne og frygter mest af alt han bliver en ny Popovych. Men altså - knægten er stadig meget ung og meget kan ændre sig, men der går i hvert fald et par år. Jeg tror dog at han er mere værdifuld som hjælper end Fuglsang er.
Som du selv også skriver, så ryger de nævnte ryttere af ligeså snart der bliver sat et hårdt nok tempo.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #8: 06 Sep 2011, 11:25 »

Mortensen er noget stærkere end Klostergaard, synes jeg. Han var i den grad med til at animere Post Danmark Rundt, han slog en hurtig mand som Michael Reihs i kampen om andenpladsen i de danske mesterskaber. For et år siden blev han 4'er i Post Danmark Rundt. I Paris-Roubaix var han den eneste, der gennemførte udover Cancellara, men punkteringer og styrt sendte ham langt efter - lige efter Arenberg skoven var han altså kun lige i en gruppe eller to efter Cancellara. Jeg vil gerne se Klostergaard køre på det niveau Smiley

Jovist, der er mange, der er meget bedre. Men de gode folk er væk, og Riis har kun omkring 13-15 mand. Kroon og Paulinho virker sikre, der kommer en israelsk gut, men derefter er det noget sløvt. Han kan blive en helt habil hjælper i brostensløbene - husk på at han i 2010 blev nummer 11 i Kuurne-Bruxelles-Kuurne, der var meget, meget hårdt. Ganske vist 6 minutter efter, men det var altså foran folk som Chavanel, Hoste, Offredo, Roelandts, og kun lige efter Langeveld. Kun 26 mand gennemførte det løb pga. regnvejret. 
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #9: 06 Sep 2011, 12:31 »

Nu glemte jeg at se PDR på nær første etape, så der kan jeg ikke udtale mig. Men nu er han jo også hvad jeg vil kalde en temporytter, og nu får jeg den idé - når man ikke kan få Bak så kan Mortensen måske udgøre samme position? De minder i nogen grad om hinanden.
Den var ny for mig at han slog Reihs i spurten i DM.
Ligeså det fra P-R har jeg glemt alt om. Det lyder som imponerende kørsel. Klostergaard har dog så vidt jeg mindes været en ganske god hjælperytter i disse løb, men du har overbevist mig - Mortensen lyder endnu bedre. Smiley

Vi er fuldstændig enige om at Riis' hold ikke er hvad det har været. Hvad blev der desuden af at S-B ville skyde penge i den rigtige mand såfremt han kom? Eller har Liberal Alliance nu stjålet dem? Nej, men spøg til side - Riis tiltrækningskraft er der måske ikke? Eller er ryttere bange for at alt handler om AC?
Kunne godt have brugt en Tony Martin til næste tur. Et fantastisk temporytter som kan sidde med indtil der bliver kørt til i bjergene.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #10: 06 Sep 2011, 13:16 »

Hvad blev der desuden af at S-B ville skyde penge i den rigtige mand såfremt han kom? Eller har Liberal Alliance nu stjålet dem? Nej, men spøg til side - Riis tiltrækningskraft er der måske ikke? Eller er ryttere bange for at alt handler om AC?
Kunne godt have brugt en Tony Martin til næste tur. Et fantastisk temporytter som kan sidde med indtil der bliver kørt til i bjergene.


Jeg tror bare ikke, at de rette folk har været der. Thor Hushovd vil køre klassikerne, og gerne vinde Paris-Roubaix. Der får han langt mere støtte hos BMC, der har utroligt gode hjælpere. Se hvordan de sad med 7-8 mand i Flandern Rundt til sidst. Det er perfekt for Thor Hushovd, for nu skal holdet bare lukke de fleste angrebsforsøg indtil finalen, og så skal han sprinte sig till en evt. sejr. Det kan han ikke få hos Saxo Bank.

Tony Martin ville være helt perfekt, men han vil gerne vinde enkeltstarten under OL i London, og det kræver nok at man topper under OL og ikke under Tour de France. Måske endda skippe Tour de France (eller droppe ud halvvejs) og det lyder til at Quick Step støtter denne plan... det tror jeg måske ikke helt Riis var klar til.

Mark Cavendish passer ikke ind i Riis' plan, så ham vil man heller ikke smide penge efter. Og så er der ikke så mange store profiler, som jeg kunne forestille mig Saxo Bank ville smide penge efter. En som Tejay van Garderen er jo nok næppe et stort nok navn, selvom han nok skal få en del i lønningsposen.

Transfermarkedet er lidt sølle i år, synes jeg. Jeg havde gerne set en Levi Leipheimer, men han er nok næppe glad for Alberto Contador. Der er selvfølgelig et helt hold i form af HTC, der lukker. Her er der ganske vist mange interessante, men holdet bestod jo af en hel del hurtige folk (Degenkolb, Goss, Cavendish, Howard m.fl.) som ikke helt passer ind hos Riis, selvom jeg gerne så Goss tilbage til Saxo Bank. Men han er vel doomed til at ende hos GreenEDGE. Så er der Bak, men han vil måske gerne fortsætte sit udenlandseventyr lidt endnu.

Men skulle jeg vælge fra det hold, så så jeg bestemt gerne Goss, Martin, Eisel, Albasini, Bak m.fl. De har mange gode folk, men jeg tror en del af deres styrke, er at kollektivet fungerede så godt som det gjorde. Det er der trods alt ingen garanti for at det gør hos Riis.

Jeg ved ikke helt. Jeg håber stadig på Machado, Paulinho, Eisel, Kroon, Lund, Mortensen, nu hvor Fuglsang er væk. Men nøj, man kunne godt bruge folk som Tiralongo, der kan klatre og som er loyal. Men hey, der er snak om at GEOX lukker, så skal Menchov, Duarte, Cobo, Kump, de la Fuente og Vals være velkommen. :-D
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #11: 06 Sep 2011, 13:44 »

Menchov, Duarte, de la Fuente og Valls Feri vil jeg ikke sig nej tak til. Så står holdet godt i bjergene.
Menchov er måske på vej til at være over the hill, men han kan nok godt skabe et enkelt godt resultat i en Grand Tour og herefter også nogle af de "mindre" etapeløb.

Kump kender jeg ikke.

Cobo venter jeg bare på bliver knaldet. Han var den eneste som kunne følge CERA-drengene (Piepoli og Ricco) for nogle år tilbage i Giroen. Han har kørt godt i Vueltaen indtil nu, men jeg frygter det værste.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #12: 06 Sep 2011, 14:09 »

Cobo har til gengæld altid haft et tårnhøjt niveau, på U-niveau dominerede han sammen med... Alberto Contador. Og han var skræmmende i Tour de France for nogle år siden (der hvor Ricco og Piepoli blev knaldet), men jeg hæfter mig ved at han ikke blev nuppet af CERA, for det var jo et produkt som de kunne teste relativt let.

Til gengæld er hans svaghed, at når han er ude af form, så er han ude af form. Virkelig.

EDIT: Kump er ikke bjergmand, men kan blive en stor spiller i klassikerne fremover. Han gør det okay på brosten, okay på bakkerne og okay i en spurt.

GEN-EDIT: Juanjo Cobo har forlænget sin kontrakt med GEOX, så de bliver nok i cykling. 
« Seneste Redigering: 06 Sep 2011, 15:35 af JG7 » Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #13: 06 Sep 2011, 17:17 »

Riis har et kæmpe problem - Contador - bliver han dømt eller hvad sker der ?

Indtil da tror jeg ikke Riis kan gå ud og hente nogen af de store stjerner ! Jeg så gerne Riis hentede Bak og Mortensen - Fuglsangs exit fra Riis var sgu IMO ikke elegant fint at han ikke skal køre for SBS igen.

Med Bruynel som chef så har Det nye hold en super mand på chef posten og der er igen tvivl om at de går eter en TdF sejr næste år.

Contador og Evans vil kunne give modstand...men SBS holdet er ganske enkelt ikke godt nok til at give Contador fuld opbaknng og Evans bliver ikke yngre men har tilgengæld fået et superhold til at støtte ham.

Personligt tror jeg ikke på Andy Schleck som vinder af TdF... men Bruynels ryttere har det med at blive 20% bedre i løbet af få måneder på holdet og enten er han genial eller så er der en øh usund kultur på de hold han har haft med at gøre  Wink
Logged

YNWA

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RadioShack-Nissan-Trek
« Svar #14: 07 Sep 2011, 11:10 »

http://www.feltet.dk/nyheder/riis_mister_ogsaa_richie_porte/

Ved godt vi ryger lidt ud fra emne, men jeg havde ikke ligefrem set den komme at det var Sky der løb med ham. Havde regnet med BMC eller evt. GreenEDGE.
Han har længe snakket stort om at det ville være fantastisk at køre for sit store idol Evans.

Men det er trist at han er færdig hos Riis Cycling. Han er et lovende potentiale så bliver spændende i fremtiden. Han har ikke ydet det han skulle under årets TdF, men kan være tankerne allerede har været på et nyt hold der.

Puha Riis - hvad kommer der ind?
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010