home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 357 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  De gyldne svaner |17|
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: De gyldne svaner |17|  (Læst 20929 gange)
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
De gyldne svaner |17|
« : 05 Sep 2011, 02:30 »

Welcome
Hej og velkommen til min nye blog, hvor i kommer til at følge det der vel nok kan betegnes som Superligaens mindste hold, nemlig HB Køge. Det ville blive en blog uden historie, eller anden form for fiktion. Jeg ville komme med updates efter en håndfuld kampe, samt efter de to transfervinduer, eller hvis der skulle ske noget bemærkelsesværdigt. Jeg har det seneste tid haft lyst til at starte en blog op, som ikke ville kræve det store arbejde, derfor skal i heller ej forvente noget specielt på den grafiske side. Jeg ville dog gøre min opsætning så let tilgængelig som muligt, så det bliver nemmere for jer læsere. Jeg ville ikke love noget med hensyn til hvornår der ville komme updates, jeg ville dog forsøge at undgå store mellemrum mellem mine updates, men da jeg på forhånd har spillet en god del af første sæson, så regner jeg med at smide en del updates ud her i starten. Jeg spiller med patch 11.3.0, samt Hr. Geisler's update, hvor de seneste transfers og liga ændringer er blevet rettet, hvilket betyder at HB Køge spiller i Superligaen. Mit mål med bloggen er at gøre HB Køge til fast inventar i ligaen, jeg regner derfor ikke med at skifte klub i løbet at de første sæsoner, men jeg kan ikke udelukke at jeg skifter på længere sigt.

Til sidst er der kun tilbage at ønske jer alle en god læselyst!






      Info om spillet:
  • Patch: 10.0.3
  • Datebase: Middel
  • Update(s): Hr. Geisler's sommerupdate
  • Computerens ydeevne: 3/5
  • Anslået Spilhastighed: 1/5
      Ligaer:
  • Danmark: Superliga, 1 Division & 2 Division
  • Sverige: Allsvenskan & Superretten
  • Norge: Tippeligaen & 1 Division
  • Tyskland: Bundesliga & 2 Bundesliga
  • England: Premier League & The Championship
  • Samt den bedste række fra resten af Europa
« Seneste Redigering: 08 Okt 2011, 00:22 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #1: 05 Sep 2011, 02:33 »

« Seneste Redigering: 08 Okt 2011, 00:22 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

Dida
Gæst
 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #2: 05 Sep 2011, 11:16 »

Spændende, jeg følger med (:
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #3: 05 Sep 2011, 12:24 »

En enkelt blog uden for mange kringlede historier er lige noget efter min smag. Jeg ser frem til at læse mere. Smiley
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #4: 05 Sep 2011, 14:57 »

Spændende, jeg følger med (:

En enkelt blog uden for mange kringlede historier er lige noget efter min smag. Jeg ser frem til at læse mere. Smiley

Dejligt at hører fra to gode bloggere. Smiley
Logged

FCK

hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #5: 05 Sep 2011, 15:37 »

Følger da helt sikkert med, elsker blogs uden fiktion Wink bare ren og skær FM Opstemt
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

Thomashald
Gæst
 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #6: 05 Sep 2011, 16:36 »

Ser da frem til en blog om HB KØGE !
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #7: 08 Sep 2011, 01:44 »

Sæsonoptakt


VENSKABSKAMPE
Før selve sæsonen skulle skydes igang skulle HB Køge ud og spille nogle træningskampe, for at teste truppen frem mod Superligaen. Den første kamp blev spillet mod HB Køge II, en kamp der også ville give mig muligheden for at se om der var nogle på andenholdet, der kunne overvejes at blive brugt på førsteholdet. Kampen blev vundet 3-0. Næste kamp var mod 1.Division's klubben FC Hjørring, den kamp blev vundet 4-1, kampens spiller blev Simon Makienok der lavede et hattrick. Efter Hjørring-kampen, skulle vi en tur til Sverige hvor vi skulle måde både, Örebro og Malmö FF. Vi fik en 2-0 sejr over Örebro, mens vi tabte 4-2 til Malmö FF. Den sidste venskabskamp skulle spilles mod FC Roskilde her vandt vi 1-0 på mål af den unge Lee Rochester Sørensen.

FEM NYE SPILLERE TIL HBK
Den første spiller jeg købte var den tyske stopper Uwe Ehlers. Ehlers er en rutineret spille på 35år, som skal gå ind og forstærke HB Køges meget svækkede forsvar. Ehlers har tidligere spillet for 1860 Munchen, dengang de spillede i Bundesligaen, i den tid var han fast mand på Tysklands u21-landshold hvor han ialt fik 19 kampe. Ehlers er kommet på en fri transfer. Næste mand jeg hentede var den 27årige islandske midtbanemand, Atli Johannsson som er blevet købt for 900k, han kommer fra Stjanran, og kan gå direkste ind i startopstillingen. Tredje mand der er blevet købt er endnu en tysker. Navnet er Patrick Borger, og han kommer ligesom sin landsmand Ehlers, også på en fri transfer. Borger er målmand og kommer meget vel til at blive førstevalg fremfor Morten Jensen. Til at forstærke angrebet har jeg hentet Nick Christensen i AB. Nick Christensen kommer ind på back-up for Simon Makienok. Den sidste spiller er en bosnisk venstrefløj, der hedder Esad Razic, han kommer til at skulle kæmpe med Djeziri om pladsen på venstrekanten.

TRE SIGER FARVEL
Tre spillere er blevet solgt. Den første spiller jeg valgte at sælge var Arman Mehakovic, der var mange grundlag for det salg,både at han var for dårlig til at spille Superliga, samt hans høje løn, og at jeg lige havde hentet Razic. Mehakovic blev solgt til England, hvor han skal tørne ud for Roterham. Efter jeg fik købt Ehlers til det centrale forsvar stod jeg med fem spillere til de to pladser i det centraleforsvar, og med HB Køges stramme lønbudget måtte jeg skille mig af med én. Det blev Thomas Sørensen som der så ud til at være fjerde valg, han røg afsted til Silkeborg, og jeg modtog 550k. Den sidste spiller der forlod HB Køge var unge Martin Due som der var kontraktløs. En spiller jeg gerne ville havde beholdt da jeg ellers så et stort potentiale i ham, men det lykkedes istedet Randers at skrive kontrakt med ham. Udover de tre mister jeg yderligere to førsteholds spillere, nemlig Lasse Kronborg og Morten Nielsen. De skal begge til Sverige i henholdsvis, Gefle og GIF Sundsvall. Da det svenske transfermarked lukkede før det danske går skiftene først igennem til November. Begge spillere blev solgt for 300k.
« Seneste Redigering: 08 Sep 2011, 01:53 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner
« Svar #8: 08 Sep 2011, 03:19 »

Trupgennemgang 2010/2011


MÅLMAND
Det er den nye Patrick Borger der skal vogte buret hos HB Køge. Borger er ikke en af superligaens bedste målmænd, men han er helt bestemt heller ej en af de dårligste. Han har i mange år været andenvalg i St. Pauli, hvor han igennem fem år, har spillet cirka 50 førsteholds-kampe. Hvis Borger skulle blive skade eller skuffe fælt har HB Køge målmands talentet, Morten Jensen. Morten Jensen var fastmand sidste sæson da HB Køge sikrede sig oprykning, dog er han ikke rutineret nok til at stå i Superligaen.

FORSVAR
HB Køges forsvar lugter langt væk af divisionsbold, der mangler rutine og derfor er Uwe Ehlers købt ind. Han kommer til at være fastmand i det centraleforsvar, og ved siden af ham skal Thomas G. Christensen spille. De udgår sammen HB Køges centralforsvar hvor der stadig er plads til forbedringer. Udover de to har HBK også Stefan Hansen der kommer til at fungere som reserve for de to. Ellers kan man også bruge Brad Rushin som centraleforsvar, men han skal dog i første omgang bruges på midtbanen. På højreback positionen finder vi den tidligere FCN spiller, Simon Richter, han skal kæmpe med Martin Arlofelt om en plads i start-elleveren. Ovre modsat på venstreback positionen, er der også kamp om pladsen. Her er det to spillere uden nogle som helst superliga erfaring, nemlig Ronnie Bendtsen, der har spillet 1.Division for både Næstved og Køge. Den anden spiller er Andreas Sørensen der senest har spillet for AB, men han har været rundt i mange 1.divisionsklubber.     

MIDTBANE
Da jeg spiller med en 4-3-2-1 opstilling er det vigtigt at HB Køge har en bredmidtbane, og det må man sige de har. Bo Storm, Nicolaj Madsen, Brad Rushin, Atli Johannsson, Søren Nielsen, Marcel Rømer og Lase Kronborg, skal alle kæmpe om de tre centrale midtbanepladser. Jeg regner med at bruge Rushin, Johannsson, og Bo Storm, hvor Storm skal fungere som den offensive indstillet. På de to fløje er udvalgte dog ikke så stort, men man finder dog alligevel nogle spændende navne. Ovre på højrekanten har vi unge Runsewe, som har en fantastisk speed samt en god teknik. Runsewe er en spiller der kan blive vigtig for os hvis han rammer formen, derfor er det ham der bliver min førsteprioritet til højrekanten. Som back-up finder vi den gamle Fabinho, som har spillet Superliga for Randers før. På venstrekanten, er det den nye Razic der skal være fastmand. Razic har i mange år spllet rundt omkring i den hollandske Eerste Division, dog har han senest spiller for Oberhausen i 2.Bundesligaen. Ude på venstrekanten finder vi også Adda Djeziri, som der også kommer til at få massere spilletid. 

ANGREB
I angrebet finder vi en spiller der virkelig kan blive vigtig for HB Køge, nemlig Simon Makienok Christoffersen. Makienok har de seneste år været HB Køges største talent, men det er vigtigt at han viser han er mere end bare et talent hvis HB Køge skal have en chance for at blive oppe. Makienok kommer til at ligge alene på toppen, hvor han med sine 198cm, skal fodres med indlæg fra Runsewe og Razic. Som reserve for Makienok, finder vi Emmanuel Ukpei der aldrig slog igennem i Esbjerg, og den nye Nick Christensen, som jeg forventer mig en del af. Christensen har de sidste sæsoner bombet mål ind i 1.division, nu skal han gøre kunsten efter i Superligaen.
« Seneste Redigering: 08 Sep 2011, 03:23 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner |2|
« Svar #9: 08 Sep 2011, 15:07 »

Det ser helt fint ind til videre. Jeg er ikke så imponeret af indkøbene, især synes jeg at Ehlers virker for langsom til SAS Ligaen. Men ellers ser det fint ud, og jeg ser frem til mere. Smiley
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner |2|
« Svar #10: 11 Sep 2011, 04:55 »

Sæsonen skudt igang


1.RUNDE: HB KØGE - SILKEBORG IF, 1-2
Sæsonens første kamp skulle spilles hjemme mod Silkeborg. En kamp hvor muligheden for point var god, derfor blev jeg skuffet da vi allerede efter fire minutter kommer bagud. Det er Rajko Lekic der bliver spillet i dybden og fra en skarp vinkel sætter han den ind til 1-0. Dog skulle vi komme tilbage i kampen, da nye Uwe Ehlers sætter hovedet på Djeziri's frispark, og header bolden forbi Lasse Heinze. Efter udligningen går kampen i stå, og det ligner at vi ville få det ene point, men i kampens overtid sætter Christian Holst, Rajko Lekic afsted, og Thomas Christensen bliver nød til at stoppe Lekic, det koster et rødt kort til Thomas Christensen, samt et frispark til Silkeborg. Frisparket bliver sparket af Holst, og han sparker den direkte ind. Kampen ender 2-1 til Silkeborg.

2.RUNDE: AAB - HB KØGE, 3-1
I runde to ventede der os en svær kamp, da vi skulle en tur til Ålborg. Det blev en hård fight hvor der blev gået til den, og selvom AaB fik vist Lasse Nielsen ud efter en halvtimes spil, var AaB os overlegen. Det blev også til et nederlag på 3-1, alle AaB's mål blev sat ind af unge Nicklas Helenius, mens Emmanuel Ukpai stod for vores mål. I kampen blev Simon Makienok også skadet, det betyder at Makienok ikke ville være med før vores kamp mod FCK i den ottende spillerunde.

3.RUNDE: FC NORDSJÆLLAND - HB KØGE, 1-1
Den tredje ligakamp skulle spilles mod et skadesramt Nordsjælland mandskab der måtte spille uden bla. Tobias Mikkelsen, Henrik Kildentoft og Andreas Bjelland. Derfor vidste jeg godt på forhånd at der kunne være mulighed for at hente en sejr i denne kamp, og det blev også en kamp som vi dominerede hele vejen igennem. Efter fem minutter kommer vi fri til vores første chance da Djeziri dribler forbi Parkhurst på venstrekanten, og ligger bolden lige for fødderne af Ukpai, men Upkai brænder på det skammeligste. Dog lykkedes det os at komme foran, der skulle godt nok gå toogfirs minutter, men målet kom. Adda Djeziri, var manden med den kasse der var ved at sikre os den første sejr, men uheldet ramte os, og med to minutter tilbage af kampen laver Stefan Hansen en bummert da hans tilbagelægning fejler, indskiftet Christian Gytkjær opsnapper bolden og lægger den ind bag Patrick Borger.

4.RUNDE: HB KØGE - AC HORSENS , 2-0
Kampen mod Horsens i runde fire bød endelig på en HB Køge sejr. Selvom vi langt fra spillede flot fodbold lykkedes det os at hive en 2-0 sejr i land. Horsens virkede meget passive, og derfor valgte jeg at spille mere offensivt efter halvegen og det gav chancer. Runsewe havde efter en times spil en dribletur hvor han nået at runde fire Hosensspillere før han måtte se sit skud blive reddet af Jochumsen i Horsens mål. Efter fireoghalvfjerds minutter kom målet til 1-0 så, et hjørnespark lige ind i hovedet på Thomas Christensen, og så skulle vi bare holde den de sidste tyve minutters tid. Derfor valgte jeg at tage Runsewe ud og sætte Brad Rushin ind, for at få bedre styr på defensiven, det var Brad Rushin dog ikke helt enig i, han valgte nemlig at tage en tur op gennem banen, spille et-to med Bo Storm og tilsidst sparke bolden i kassen. Kampen ender 2-0, og vi får vores første sejr. 

5.RUNDE: SØNDERJYSKE - HB KØGE, 0-0
Efter sejren over Horsens skulle vi en tur til "Nordtyskland" hvor Sønderjyske ventede, igen en kamp hvor der var mulighed for at tage point med hjem til sjælland. Efter en kedelig første halveg uden de store chancer, kommer vi for alvor igang med vores spil. I gennem hele anden halveg er vi det eneste hold på banen, og vi skaber den ene chance efter den anden, men bolden ville bare ikke ind i Nathan Coes mål. Efter otteogfirs minutter kommer bolden langt om længe ind, men ifølge linjedommeren var Ukpai offside, om han havde ret kan jeg ikke sige, men den var ihvertfald meget svær at se. Kampen ender 0-0, og vi havde helt klart fortjent de tre point.

6.RUNDE: HB KØGE - AGF, 0-2
Den sidste kamp i denne omgang var mod det andet oprykkerhold, nemlig AGF. Selvom AGF er oprykkere, har de spillet strålende og før dagens kamp lå de på en flot andenplads. Derfor måtte vi være realistiske og gå efter ét point selvom vi er på hjemmebane. Det starter rigtig godt da vi i løbet af den første halvetime kommer til en stor del chancer, og samtidige holder AGF væk fra vores felt, men selvom vi spiller en flot første halveg opstår der endnu engang problemer med at scorer, det kan AGF takke deres målmand Steffen Rasmussen for, han var igang med at spille sig på landsholdet i løbet af den halveg. I anden halveg går det helt galt da AGF kommer foran efter bare tredive sekunders spil. Det er Peter Graulund der for alt får meget plads, og det udnytter han. Vi når dårligt nok at give bolden op før Borger skal tage den ud af netmaskerene igen. Tre minutter efter AGFs første mål kommer målet til 2-0. Manden med målet er Stephan Petersen. Vi taber 2-0, og må se frem til de næste par kampe hvor vi bla. skal møde FCK.



Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner |2|
« Svar #11: 11 Sep 2011, 05:01 »

Det ser helt fint ind til videre. Jeg er ikke så imponeret af indkøbene, især synes jeg at Ehlers virker for langsom til SAS Ligaen. Men ellers ser det fint ud, og jeg ser frem til mere. Smiley

Mange tak T1de.
Med hensyn til mine handler, så er det virkeligt svært at få spillere til HB Køge. Jeg har prøvet at få skrevet kontrakt med en hel masse spillere, men næsten ingen har gidet forhandle med mig. Jeg har sågar oplevet En hollænder der valgte Blokhus fremfor HB Køge Huh - Men jeg er faktisk godt tilfreds med de handler jeg har gjort mig. Ehlers er bestemt ikke hurtig, men han har nogle andre egenskaber der virkelig har været vigtige for holdet. Smiley
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner |3|
« Svar #12: 11 Sep 2011, 21:38 »

Så langt, så godt


7.RUNDE: HB KØGE - FC MIDTJYLLAND, 0-2
I syvende runde kom FC Midtjylland en tur på besøg. Hele kampen igennem var vi presset i bund, og Midtjylland havde et hav af chancer i kampens åbning. Vi blev aldrig selv farlige, og derfor vandt Midtjylland også fortjent 2-0, på mål af Mads Albæk og Tim Janssen. I løbet af matchen blev Bo Storm ramt af en skade, og derfor må han sidde ude når vi i næste runde skal møde FCK. 

POKAL (2.RUNDE): ODDER - HB KØGE, 0-2
Inden vi skulle møde mestrene fra FCK, skulle vi en tur til østjylland hvor der var pokalkamp mod serieholdet Odder. En kamp hvor vi var storfavoritter, og derfor blev der også brugt en del reservespillere. Kampen blev vundet 3-0, på to mål af Nick Christensen, og en enkelt kasse fra Fabinho. I næste runde skal vi møde Skive, som der slog OB ud med hele 4-1.

8.RUNDE: FC KØBENHAVN - HB KØGE, 2-2
I ottende runde ventede der os sæsonens sværeste kamp, nemlig FCK ude. Jeg valgte at satse ved at bruge unge Marcel Rømer fra start, han havde spillet en god kamp mod FC Midtjylland. Den satsning skulle vise sig at blive fantastisk, men før Rømer og resten af holdet noget at komme igang var vi bagud da N'Doye efter bare ét minut hamrede bolden ind til 1-0. Resten af halvegen var vi presset i bund, men heldet var med os, og FCK kom ikke yderlige foran inden pausen. I anden halveg startede vi helt fantastisk ud da Marcel Rømer fik scoret sit første mål i Superligaen. Efter firs minutter kommer sensationen da Marcel Rømer endnu engang sætter bolden ind bag Willand. Det lykkedes os ikke at holde førringen for bare tre minutter efter Rømers anden kasse, scorer Bolanos til slutresultatet, 2-2.   

9.RUNDE: LYNGBY - HB KØGE, 0-1
Efter vores fantastiske resultat i Parken, kom vi til Lyngby med en masse selvtillid. Derfor troede vi også på at vi kunne tage alle tre point med hjem. Første halveg blev spillet i et højt tempo og kampe bølgede frem og tilbage. Det lykkedes begge hold at få et mål underkendt i første halveg, begge gange pga. offside. I anden halveg røg Makienok på banen, han var stadig ikke klar til at spille en hel kamp efter den skade han pådrog sig i anden runde. Kampen blev vundet 1-0, da Makienok med ti minutter igen headede bolden lige ind i ryggen på Kim Aabech, der blev noteret for et selvmål

10.RUNDE: HB KØGE - OB, 0-4
Efter uafgjort mod FCK samt en sejr over Lyngby var der tro på at vi kunne få på point i kampen mod OB, men troen forsvandt næste med det samme for allerede efter syv minutter var OB foran 2-0. Hele kampen igennem var vi presset helt i bund og OB kørte os rundt. Det blev til et pinligt 0-4 nederlag, i kamp hvor vi intet kunne præstere. En skudstatistik på 2-23 til OB's fordel fortalte det meste om hvilken kamp vi havde været vidne til. Da hverken AC Horsens eller FC Nordsjælland formået at vinde i denne runde holder vi stadig et lille hul ned til dem.  

POKAL (3.RUNDE): SKIVE - HB KØGE, 1-3
Den sidste kamp i denne omgang var endnu en pokalkamp, denne gang mod Skive. En kamp der skulle vindes hvis vores mål om at nå fjerde runde i pokaltuneringen skulle realiseres. I vores start-ellever var der fundet plads til et par reserver, men det var hovedsageligt førsteholdspillere der startede inde. Kampen blev vundet 3-1, efter vi kom bagud efter små tyve minutter. Vores mål blev scoret af, Djeziri, Stefan Hansen og Fabinho.  





Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner |4|
« Svar #13: 12 Sep 2011, 12:27 »

Jeg tager på introtur til Østrig idag og er først hjemme på lørdag, derfor bliver bloggen sat på stand-by.
Jeg garantere dog at jeg fortsætter den så snart jeg er hjemme igen. Thumbs Up
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De gyldne svaner |4|
« Svar #14: 19 Sep 2011, 02:12 »

Skidt!


11.RUNDE: BRØNDBY - HB KØGE, 1-0
I runde elleve skulle vi en tur til den københavnske vestegen hvor vi skulle spille mod et Brøndbyhold der havde vundet deres tre sidste hjemmebanekampe, så derfor ville det blive en svær opgave for os. Alligevel fik vi overraskede nok, den bedste start. I kampens første tyve minutter var det os der dominerede, men vi kunne dog ikke få skabt de store chancer. I anden halveg havde Brøndby overtaget, og vi var i store dele af kampens sidste femogfyrre minutter, presset helt i bund. Efter en times spil kom Dennis Rommedahl fri og Uwe Ehlers så sig nødsaget til at begå et straffe. Det straffe blev sikkert eksekveret af Ajiore Femi som scorede kampens eneste mål. 

POKAL (4.RUNDE): AC HORSENS - HB KØGE, 2-1
Efter sejren over Skive skulle vi i fjerde runde af pokaltuneringen møde ligakonkurenterne fra AC Horsens. Der var lagt op til en lige kamp, og det blev som lovet en rigtig lige kamp, hvor begge hold gik hundrede procent efter videre avancement. Efter et kvarters spil kom Horsens foran da den altid farlige Gilberto fik alt for meget plads midt i vores felt. I starten af anden halveg fik vi dog udlignet da Fabinho lavede et flot mål fra kanten af feltet. I kampens slutning får vi et tvivlsomt straffe. Det giver Bo Storm muligheden for at bringe os i front, men Bo Storm sparker langt over mål, og vi skal ud i ekstraspilletid. Efter 114 minutters fodbold kommer afgørelsen da Horsens Kenan Hajderavic scorer til slutresultatet 2-1. 

12.RUNDE: SILKEBORG IF - HB KØGE, 0-0
Efter kampe mod både OB og Brøndby, skulle vi endelig møde et hold hvor vi havde en okay chance for at hente point. Vi skulle nemlig møde Silkeborg i en kamp der skulle vise sig at blive røvsyg. Hele kampen igennem kom ingen af holdene frem til store chancer, og der virkede som om begge mandskaber var tilfredse med det ene point. Dog havde jeg håbet på at vi kunne hente tre point da det ville give os et ekstra forspring ned til strengen. Men kampen endte altså som den startede, 0-0.

13.RUNDE: HB KØGE - AAB, 0-3
Efter vores målløse kamp mod Silkeborg, skulle vi atter spille mod en topklub. Denne her gang var det AaB der kom på besøg, og det var ikke bare et hvilket som helst AaB-hold, men et AaB-hold der ikke havde tabt de sidste syv kampe, og lå på en andenplads før dagens kamp. Vi var derfor ikke spået den store chance før dagens kamp, og vi løb også ind i en øretæve på 0-3. Vi spillede ellers en udemærket første halveg, hvor vi kunne gå til pause med 0-0. Dog ændrede tingene sig hurtigt i anden halveg, og efter en times spil var vi bagud 0-3. At vi ikke tabte yderligere var ren held, AaB havde nemlig hele seksten afslutninger i anden halveg.

14.RUNDE: HB KØGE - FC NORDSJÆLLAND, 1-1
Efter et syv kampe uden mål fra Simon Makienok valgte jeg at droppe ham til kampen mod FC Nordsjælland, for istedet at give plads til Emmanuel Ukpai. Den ændring skulle vise sig at få betydning, for efter små ti minutter stikker Bo Storm, Ukpai fri og han sætter køligt bolden i kassen bag Jesper Hansen. Vi holder dampen oppe i resten af halvegen og går til pause med en sjælden førring. I anden halveg fortsætter vi de gode takter, men desværre begår Brad Rushin et klodset straffe der koster ham et direkte rødt kort. Det giver FCN-kaptajnen Nicolai Stokholm muligheden for at scorer, og det gør han køligt. Tiltrods for at vi er en mand i undertal de sidste tredive minutter af kampen holder vi på det ene point.




Logged

FCK

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010