home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
12 Mar 2025, 23:26 g00n Træningsbanen Fm Tweak
12 Mar 2025, 23:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23540
  0 Brugere, 621 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Kerniol
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Den rigtige pris
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den rigtige pris  (Læst 3025 gange)
Killigan
Ynglingespiller

Den rigtige pris
« : 27 Aug 2011, 20:16 »

Hejsa.

Er der nogen tommelfingerregel for, hvilken pris man kan forlange for en spiller, som en klub henvender sig omkring?
Jeg oplever tit, at man skal give 3-5 gange den anslåede værdi, for at få lov til at købe en spiller af en anden klub, men hvis man forlanger "bare" det dobbelte eller lidt mere for en spiller, som en anden klub er interesseret i, trækker de sig altid tilbage...

Nogle gode forslag? Det er svært at tjene "kassen" på sine gode spillere...

Highbury
Landsholdsspiller

Sv: Den rigtige pris
« Svar #1: 28 Aug 2011, 15:41 »

Hejsa.

Er der nogen tommelfingerregel for, hvilken pris man kan forlange for en spiller, som en klub henvender sig omkring?
Jeg oplever tit, at man skal give 3-5 gange den anslåede værdi, for at få lov til at købe en spiller af en anden klub, men hvis man forlanger "bare" det dobbelte eller lidt mere for en spiller, som en anden klub er interesseret i, trækker de sig altid tilbage...

Nogle gode forslag? Det er svært at tjene "kassen" på sine gode spillere...

Hvis spilleren ikke er på transferlisten, og de er meget interesseret i ham, så plejer man at kunne presse prisen op, men aldrig i ekstremer som i tidligere versioner (synes jeg).

krølle
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 28 Aug 2011, 16:26 »

jeg synes faktisk tit at spillet er realistisk i forhold til transfers - hvis klubbernne kan finde en billigere spille på markedet, købe de ham frem for din spiller... i de tidligere versioner kunne man hive 500 hjem for Rio ferdinand, så jeg glæder mig bare over det...

... U ain't got a minute.

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #3: 28 Aug 2011, 18:44 »

jeg synes faktisk tit at spillet er realistisk i forhold til transfers - hvis klubbernne kan finde en billigere spille på markedet, købe de ham frem for din spiller... i de tidligere versioner kunne man hive 500 hjem for Rio ferdinand, så jeg glæder mig bare over det...

Self vil man lede efter en billigere spiller med samme kvaliteter, hvis det er muligt. Kun City, PSG og lignende klubber der kun vil vælge på øverste hylde.

Killigan
Ynglingespiller

« Svar #4: 28 Aug 2011, 21:59 »

Jeg har faktisk flere gange fået forespørgsler fra de rigtig store klubber (United, Barca, Real osv.), hvor de har været meget interesserede i mine spillere. Hvis jeg så svarer, at jeg vil ha' det dobbelte (eller lidt mere) end spilleren står til at være værd, så trækker de sig ALTID tilbage. Jeg synes muligheden for at forhandle om prisen mangler - de andre klubber kommer aldrig med et modbud, som man jo selv gør, når man forsøger at forhandle en pris på en spiller. Dét synes jeg er for dårligt! Det er "enten-eller".

Ready123
Landsholdsspiller

« Svar #5: 28 Aug 2011, 22:13 »

Det med at de andres spillere tit er meget dyre har også noget med deres kontraktlængde at gøre hvis der er 3-4 år tilbage af dem så behøves klubben jo ikke sælge for en "slik"

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #6: 28 Aug 2011, 23:07 »

Det med at de andres spillere tit er meget dyre har også noget med deres kontraktlængde at gøre hvis der er 3-4 år tilbage af dem så behøves klubben jo ikke sælge for en "slik"

Self. jo også derfor man selv bør sørge for at ens stjernespillere har langtidskontrakter. Søger personligt at sikre de har minimum 3 år hvis de er under 31 år. Sjældent at spillerne går med til en kontrakt på 4-5 år, medmindre det er et ungdoms talent.

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #7: 29 Aug 2011, 00:10 »

Self. jo også derfor man selv bør sørge for at ens stjernespillere har langtidskontrakter. Søger personligt at sikre de har minimum 3 år hvis de er under 31 år. Sjældent at spillerne går med til en kontrakt på 4-5 år, medmindre det er et ungdoms talent.

Der er det så min overbevisning at hvis en spiller i en god alder (for mig er dette under 28), ikke vil gå med til en 5 årig kontrakt, selv med "bestikkelse" i form af ekstra stor sign on fee og agent honorar, så prøver jeg med lidt højere løn, og hvis dette heller ikke virker, sælger jeg hellere spilleren her og nu, end risikere at miste på fri transfer 1-2 sæsoner fremme (med mindre jeg ikke har en afløser i kikkerten, hvilket er sjældent eftersom jeg bruger timer på at sidde og sende scouts rundt i verden for at se på talenter), jeg sælger personligt ofte spillere til deres værdi, eller 10-25% under denne, for derimod at få en klausul på at købe tilbage for samme beløb eller 50% af fremtidige salg (ikke fortjenesten, som de ofte selv tilbyder lidt af!).

På denne måde kan jeg sikre mig, enten en billig tilbagekøbs situation efter et par sæsoners "seasoning" eller en god klat penge når han sælges videre).

Det hænder naturligvis at der ikke bides på krogen, når det gælder mine krav.

Som nævnt er jeg ret glad for scouting, hvilket er grunden til at jeg ikke interessere mig meget for at trække store beløb på at sælge mine etablerede spillere. Størstedelen af mine transfer indtægter kommer derfor naturligt nok gennem salg af talenter, som simpelthen ikke er gode nok til mit eget hold, men som jeg føler kan nå en god position i top fodbold, udenfor mit hold, hvorved et salg til en forholdsvis billig pris, med 50% af fremtidige salg, hurtigt kan skrabe store penge sammen.

Et fiktivt eksempel ville være: Jeg er huddersfield, året er 2025, jeg har vundet CHL 3 år i træk, jeg sælger en spiller, lad os antage han er dansker med et PA på 185, men et CA på kun 155 i en alder af 22, hvilket ikke er nok til han ville kunne spille sig ind på mit hold fast.  Lad os kalde drengen Ib Ibsen, den unge hr. Ibsen er vurderet til 45 millioner, tidligere Vejle spiller hentet for 10 millioner, og ryger derfor til salg for 35 millioner og 50% af fremtidige salg. 5 år senere er Ibsen blevet 27, spiller fast på landsholdet og er nået et CA på 179, Barcelona mangler en Defensiv Midt og beslutter sig for at byde 300 millioner. Jeg overvejer selvfølgelig selv at byde, men med 4 spillere under 22 i truppen der alle spiller samme position og er vurderet til samme niveau, vælger jeg at lade vær. Jeg får 150 millioner ud af denne handel.

Denne slags handler kommer jeg gennem 10-15 af på en sæson, dog ofte mindre beløb, men næsten altid med en fortjeneste der fordobler hvad jeg tjente på mit eget salg, dette gør at jeg til tider tillader mig at se mig sur på mine bedste spillere, hvis de vil væk, underpræsterer i længere tid, koster mig en stor kamp, osv. DERFOR bekymre store beløb mig ikke, når jeg skal handle.

Så kort og kontant, mit budskab er: lad vær med at bekymre dig om de store salg, sørg for at få et godt scouting netværk, købe massere af talenter, fyr dem rundt til dine samarbejdsklubber, og sælg dem i spandevis. Det giver et par magre sæsoner hvor du sælger for mindre end du køber, men 2-5 år fremme begynder videresalgene at strømme ind.

DISCLAIMER: Lad være med at forsøge at købe spillere ind over flere år, køb dem kontant, ellers kan det slå hårdt igen hvis der går længere tid før man får et overskud. crazy

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #8: 29 Aug 2011, 10:08 »

...

28 synes jeg er lidt en lav alder at stoppe ved, i hvert fald for nogle typer af spillere. Målmænd topper jo først mellem 30 og 35, og jeg har også af flere omgange oplevet at stjerneangribere hamre mål ind til helt oppe omkring 33-35 års alderen (Aguero og Tevez har jeg prøvet det med).

Men er helt enig med dig i, at man bør sørge for at sikre sig et godt netværk der kan støve talenterne op, før alle andre. Da man ofte kan hente superstjerner for småpenge.

Men spørgsmålet om salget, om hvilken pris man forsøger at få afhænger jo af to ting, nemlig den nuværende økonomiske situation, for det kan jo være at man har et voldsomt kapital underskud som man forsøger at få dækket.
Den anden ting der afgør det er hvilken strategi man benytter sig af når man handler. Om man satser på kort sigt (flest penge her og nu) eller på lang sigt (som du, med penge der kommer igen efter en årrække). Det skal man jo bar gerne ha gjort op med sig selv, så man ikke ender med at sætte sig mellem to stole.

JimmyGP
Manager

« Svar #9: 29 Aug 2011, 10:26 »

Hvis jeg har en spiller med enværdi på 10.000.000 kroner vil jeg først udbyde ham til 30.000.000, så 20.000.000 og til sidst hans værdi.. Kan jeg ikke få hans værdi opvejer jeg om det er et nødvendigt salg ofl hvad der økonomisk er bedst for klubben.. Sådan tænker jeg med spillere jeg vil af med og jeg forsøger ligeledes ar ramme en "fair" pris hvis der bliver budt på en af mine spillere..

Når der er tale om en nøglespiller sætter prisen urimelig højt hvis jeg tror på at jeg kan blive venner med spilleren bagefter eller at jeg kan undvære spilleren..

Men jeg behandler alle salg lidt forskelligt afhængig af spiller, klub og økonomi.. Thumbs Up

Edit: og så skal jeg være bedre til at indføre diverse klausuler i mine salg.. Cool

- Veni, vidi, vici -

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #10: 29 Aug 2011, 11:27 »

28 synes jeg er lidt en lav alder at stoppe ved, i hvert fald for nogle typer af spillere. Målmænd topper jo først mellem 30 og 35, og jeg har også af flere omgange oplevet at stjerneangribere hamre mål ind til helt oppe omkring 33-35 års alderen (Aguero og Tevez har jeg prøvet det med).

Der er naturligt nok nogle spillere som laver undtagelser, eksempelvis har flere gode fløjspillere i tidernes løb endt deres dage på min defensive midt, om playmaker fordi farten er gået af dem, men jeg har set større perpektiver i at holde dem for at få dem som scout/træner osv. senere hen. Det afhænger meget af hvordan de spiller i kampene, Og selvfølgelig målmænd, som er den eneste position jeg kun sælger fra hvis nødvendigt. Der er noget charme ved at have en keeper som har stået fast for ens hold i 20-25 år (Ja, jeg sætter ofte 16 årige på mål, hvis talentet er stort nok)

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #11: 29 Aug 2011, 12:11 »

Der er naturligt nok nogle spillere som laver undtagelser, eksempelvis har flere gode fløjspillere i tidernes løb endt deres dage på min defensive midt, om playmaker fordi farten er gået af dem, men jeg har set større perpektiver i at holde dem for at få dem som scout/træner osv. senere hen. Det afhænger meget af hvordan de spiller i kampene, Og selvfølgelig målmænd, som er den eneste position jeg kun sælger fra hvis nødvendigt. Der er noget charme ved at have en keeper som har stået fast for ens hold i 20-25 år (Ja, jeg sætter ofte 16 årige på mål, hvis talentet er stort nok)

Ja der er nemlig undtagelser Smiley
Okay, noget a la Giggs mht. fløj -> MC. Men ja det er self en god ide at holde nogle ældre spillere i klubben (af dem der har været der længe). De har jo ofte en større kærlighed til klubben, og gør en bedre indsats.

Hvis talentet er stort nok er det vel også helt fair. Ja der er noget specielt ved de spillere der spiller for klubben hele karrieren. Har dog endnu ikke nået at spille længe nok i et save til at se om spilleren blev i klubben hele karrieren.

Hvis jeg har en spiller med enværdi på 10.000.000 kroner vil jeg først udbyde ham til 30.000.000, så 20.000.000 og til sidst hans værdi.. Kan jeg ikke få hans værdi opvejer jeg om det er et nødvendigt salg ofl hvad der økonomisk er bedst for klubben.. Sådan tænker jeg med spillere jeg vil af med og jeg forsøger ligeledes ar ramme en "fair" pris hvis der bliver budt på en af mine spillere..

Når der er tale om en nøglespiller sætter prisen urimelig højt hvis jeg tror på at jeg kan blive venner med spilleren bagefter eller at jeg kan undvære spilleren..

Men jeg behandler alle salg lidt forskelligt afhængig af spiller, klub og økonomi.. Thumbs Up

Edit: og så skal jeg være bedre til at indføre diverse klausuler i mine salg.. Cool

Er ganske enig, for det er stort set det samme jeg gør i mine handler. Har dog pt. forsøgt at sælge Gago, men ikke engang for 1/10 af hans værdi er der nogen der gider byde på ham. Ville gerne af med ham, for han er løntung når jeg ikke bruger ham.

patrick J
Manager

« Svar #12: 29 Aug 2011, 13:45 »

Har faktisk lige fået solgt en Mikkel Beckmann til Fulham for 30 millioner i 2. sæson. Hans værdi lå på 12 millioner, og det er klart den spiller jeg har solgt for mest, taget hans værdi i betragtning. Smiley

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010