home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Feb 2025, 21:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23531
  0 Brugere, 699 Gæster Online.

Nyeste Bruger: LRJ driblekongen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Europa rundt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En karakter til denne blog på 13 skalaen?
13
- 19 (46,3%)
11
- 10 (24,4%)
10
- 6 (14,6%)
9
- 0 (0%)
8
- 1 (2,4%)
7
- 0 (0%)
6
- 0 (0%)
5
- 0 (0%)
03
- 5 (12,2%)
Antal Stemmer: 41

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 26 Udprint
Forfatter Emne: Europa rundt  (Læst 62293 gange)
SirToby
Manager

Sv: Fra Shakhtar til Porto
« Svar #255: 29 Sep 2006, 16:17 »

Ubesejret igennem ligaen  Thumbs Up Tillykke med skabet.

cube
Manager

« Svar #256: 30 Sep 2006, 18:03 »

En ny sæson nærmer sig og ambitionerne er naturligvis store. Mange var tilfredse med kvartfinalen i Champions League, men jeg vil endnu mere. Det kræver et stabilt højt niveau og, hvad jeg anser som vigtigst: en mere stabil defensiv. Eftersom Sandro har 2-3 måneder tilbage af sin skadespause, så jeg forventer at hente en erstatning på venstre back positionen. Det bliver nok ikke det eneste supplement, men det kan læses nedenfor.
Ydermere kan jeg nævne at klubber som Roma og Barcelona har meddelt deres interesse for min person, men jeg har pænt valgt at afskrive mig begge jobs.

Dennis Aogo (tv.) i aktion for sin
    tidligere klub, Freiburg.

Der blev ikke handlet stort, men et par dygtige spillere blev det da til.
Jeg valgte at skrive kontrakt med Fábio Santos fra Chelsea. En 25 årig brasilianer, der anses som værende et ganske god spiller. Han bliver dog reserve foreløbig på venstre back positionen.

Kun to spillere blev det til og den anden, der er tale om, er Dennis Aogo - 24 årigt tysk forsvarstalent, der har spillet nogle gode sæsoner i det tyske startende i Freiburg. At jeg fik skrevet kontrakt med ham var ret stort for mig. Han kommer til at gå direkte ind i startopstillingen istedet for Sídnei.
"Jeg glæder mig meget til at spille for Porto. Det er jo et af de bedste hold i verden - jeg mener de ligger nr. 10 på Europa ranglisten," sagde Aogo og fortsatte med et smil på læben: "Champions League bliver stort."

Der blev gået til stålet i årets første
    kamp mod Benfica, som endte
    i en sikker sejr.

Ny sæson, flere kampe og drømmen om europæisk succes!
Vores første kamp var mod Benfica i Supertaca de Portugal, og hvilken kamp det blev. Allerede efter 1. halvleg var vi oppe med 3-0. 2. halvleg blev lidt mere broget, men vi kunne trække os ud af opgøret med en flot sejr på 4-1. Hvad, der dog skuffede mig meget, var Dennis Aogo. Han spillede en virkelig ringe kamp.

Minsandten om vi ikke skulle op imod Benfica igen i den første ligakamp. Denne gang var første halvlegen dog alt andet end opløftende og stillingen var 1-1, da vi gik til pause. Edinho havde været fuldstændig væk, hvorfor Ricardo Costa kom på banen. Vi styrede 2. halvleg fuldt ud, men fik ikke bolden i kassen og kampen endte 1-1.

Sommeren og fodboldfeberen er over
    Porto og Portugal. En ny sæson er
    skudt igang.

Så blev Sandro endelig skadesfri. Den elegante venstre back havde været ude i 3½ måned, men var nu igen klar til kamp. "Det er fantastisk at være tilbage og det har været meget hårdt at vente så længe. Det var forfærdeligt at sidde CL kvartfinalen over, men det er bare at håbe, at vi kan klare den ligeså godt i denne sæson."

Vores næste modstander hed Rio Ave - et hold vi let burde kunne slå, og det gjorde vi da også. En sikker 1-3 sejr blev hentet og vi kunne tage et stort spring i tabellen.

Jeg har været udemærket tilfreds med starten på sæsonen. Sejr og uafgjort mod Benfica er i mine øjne ganske acceptabelt og vi bare at blive bedre som sæsonen skrider frem.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Mijitrix
Førsteholdsspiller

« Svar #257: 30 Sep 2006, 18:58 »

Nice og god start

Come On You Spurs
COYS

lurking

Tor1991
Gæst

« Svar #258: 01 Okt 2006, 21:09 »

hvordan har du din træning............ .... er den opdelt f.eks. forsvar, midtbane, angreb Smiley

13/13 det sgu en god blog

cube
Manager

« Svar #259: 01 Okt 2006, 21:13 »

hvordan har du din træning............ .... er den opdelt f.eks. forsvar, midtbane, angreb Smiley

13/13 det sgu en god blog

Jeg har den individuelt på alle spillere under 27 år. Resten er bare på medium generelt.

Tor1991
Gæst

« Svar #260: 01 Okt 2006, 21:21 »

okay, altså en og en

cube
Manager

« Svar #261: 01 Okt 2006, 21:42 »

okay, altså en og en

Lige præcis. Konfigureret til den enkelte spiller.

Tor1991
Gæst

« Svar #262: 01 Okt 2006, 21:46 »

smart smart...hehe Thumbs Up

cube
Manager

« Svar #263: 01 Okt 2006, 22:56 »

Argh nu havde jeg lige skrevet en lang og fyldig update, og så vælger alt strømmen i huset at gå (satans tordenvejr).

FCK88
Manager

« Svar #264: 01 Okt 2006, 23:25 »

påen igen cube.. Opstemt

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

cube
Manager

« Svar #265: 01 Okt 2006, 23:43 »

påen igen cube.. Opstemt

Kommer måske i morgen, men i en afkortet udgave, desværre.

cube
Manager

« Svar #266: 04 Okt 2006, 11:37 »

Sæsonen er ovre. Ja, det kommer måske noget pludseligt, men grundet netproblemer m.m. har jeg valgt bare at skrive et helt resumé af sæsonen som den forløb.

Vi fik en lettere vaklende start i bwin.com ligaen, men kom godt efter det og da halvdelen af sæsonen var færdigspillet lå vi klart nr. 1 og havde kun tabt sølle én kamp.
Det fortsatte et godt stykke tid og vores mesterskab kom aldrig i knibe. Vi afsluttede en flot sæson som sikker etter med et rekordstort forspring til nr. 2, hele 15 point. 2 nederlag, 3 uafgjorte og 25 sejre. Ikke nær så godt som sidste års fantastiske ubesejrede præstation, men mere end acceptabelt.

Vores vigtigste resultater i årets turnering så således ud:

Porto - Braga 5-0 (Postiga 2, Benzema, Amaral & Gonzaléz)
Sporting CP - Porto 0-4 (Gonzaléz, Benzema, Sandro & Aogo )
Porto - Sporting CP 3-1 (Gonzaléz, Benzema & Postiga)

Og slutstillingen:

I Taca de Portugal kom vi planmæssigt fra start med sejre over E. Amadora (3-0), Leiria (3-0) og Ac. Viseu (6-0), inden vi i kvartfinalen mødte rivalerne fra Benfica. Et hold vi kun havde slået 1 ud af 3 gange i denne sæson.
Vi startede godt og Ricardo Costa og Diego bragte os foran med 2-0, men så strammede Benfica grebet og styrede 2. halvleg totalt. Deres bomber, Anderson, scorede 2 mål og sendte kampen ud i forlænget spilletid. Her blev der ikke scoret og det hele måtte afgøres i straffe og der viste Henrique Nunes sine fantastiske evner som keeper. Han reddede deres 3 første spark og, da vi scorede på alle 3 var vi vindere og videre i turneringen.

I semifinalen slog vi let Belenenses med cifrene 2-0 inden vi i finalen stod overfor et hold vi før havde haft problemer med: Braga.
Der var dog ingen slinger i valsen i denne kamp som vi vandt imponerende sikkert med 3-0 og det 3. trofæ på én sæson var i hus (national super cup, liga og pokal).

Og så til det allervigtigste - Champions League. Kongernes turnering!
Vi lagde nervøst ud, men kom alligevel videre fra gruppespillet uden et eneste nederlag efter vi for alvor havde nosset os sammen mod Marseille som vi slog både hjemme og ude. Det betød at franskmændene blev henvist til gruppens 2. plads.

I ottendedelsfinalen mødte vi en meget kompetent modstander, nemlig Valencia. Jeg mente dog vi kunne slå dem og spillerne viste at jeg havde ret. Spanierne blev, dybt sikkert, ekspederet ud af turneringen, da vi både hjemme og ude vandt med 2-0.

Kvartfinalisterne fra Hertha Berlin så ikke skræmmende ud og vi skulle op imod dem. Vi slog da også til hjemme i Portugal, hvor vi kunne sikre os en meget sikker 3-0 sejr. Det betød at jeg inden udekampen valgte at spare nogle af de gode spillere. Måske et sats i CL sammenhæng, men jeg tog chancen. Jeg fik da også bange anelser, da tyskerne bragte sig foran, men vi blev ved med at kæmpe og bl.a. ved hjælp af en forbilledlig god Paulo Esteves (19 år gammel) vandt vi kampen med 2-3 og var videre med samlet 6-2.

Så blev det tid til semifinalen og vores hidtil, på papiret, sværeste modstander, Arsenal. Det skulle dog forblive på papiret.
På engelsk grund kom Arsenal godt fra start ved en scoring af Henry, men det var også det. Hélder Postiga leverede en forrygende god indsats og scorede hele 4 mål i en kamp vi vandt med forrykte 2-5.
Finalen var altså så godt som sikret, men det lod ikke til at påvirke mine spillere, der i hjemmekampen leverede det sindssygeste resultat i min tid som manager - se bare:

Samlet 12-3 og vi var videre på den mest forrygende måde. Nu troede alle på finalesejr.

I finalen hed modstanderen Inter Milan. Et hold jeg havde respekt for, men ikke frygtede.
Efter 32 minutter bragte Benzema os i front til stor jubel for det meste af Santiago Bernabeu. Det var også pausestillingen. Vi havde spillet en god første halvleg, men ikke spillet os fuldt ud kunne jeg mærke så jeg havde svært ved at finde den rette tale frem til spillerne.
I 2. halvleg udlignede Kerlon og nu frygtede jeg det værste, men så viste Hélder Postiga, hvorfor han er en så stor publikumsfavorit: 5 minutter efter udligningen kanonerede han bolden i nettet og i overtiden stod han det helt rigtige sted. Vi vandt Champions League!

Hvilken helt igennem forrygende sæson. En sæson hvor følgende ting hændte:

- Vi vandt den portugisiske super cup med 4-1 over Benfica.
     - Vi vandt mesterskabet med 78 points og 15 ned til Sporting CP på 2. pladsen.
     - Vi vandt pokalturneringen efter at have slået Benfica ud og vundet 3-0 over Braga i finalen.
     - Vi vandt Champions League med 11 sejre, 2 uafgjorte og ingen nederlag.
     - Vi slog Arsenal med 7-1.
     - Karim Benzema trådte for alvor i karakter og scorede næsten i hver kamp.
     - Anderson trådte ligeledes i karakter og viste noget af den klasse vi savnede lidt i sidste sæson.
     - Paulo Esteves, Vitor Monteiro og Nuno Ribeiro viste at de godt kan være med som reserver for holdet.

Pyndts kåringer

Ganske som forventet satte vi os på de fleste priser ved de årlige udnævnelser, men her er mit eget syn på, hvem der gjorde udslaget, hvem der slog igennem, hvem der skuffede, hvem der var den mest stabile osv.

Årets bedste spiller
Karim Benzema

Karim var her og der og alle vegne i år. Hans fantastiske accelleration og mange driblinger skabte et hav af mål og en del oplæg. Derfor bliver den hurtige franskmand Årets bedste spiller.

Årets største skuffelse
Hélder Postiga

Han var fantastisk i sidste sæson og ligeså fantastisk i forrige, men nu begynder alderen at presse hos Portugals største angriber. Hélder formåede at levere en indsats lige under, hvad jeg forventede og det giver ham altså prisen som årets skuffelse, eftersom alle andre næsten spillede over evne.

Årets bedste indskifter
Vinícius

Vinícius har ligget meget i skyggen af Sandro på venstre back positionen og er derfor et forholdsvis ubeskrevet blad, men hans evner er ikke til at sætte spørgsmålstegn ved og jeg har tit haft brug for ham når Anderson var skadet og jeg dermed måtte rykke Sandro op på venstrefløjen.

Årets mest stabile spiller
Amaral

Hvilken stabilitet! Amaral har stort set ikke været skadet en eneste gang i den forgangne sæson og har altid leveret forrygende gode indsatser, hvilket udmøntede sig i flere kåringer som månedens spiller. En stor cadeaut til ham.

Årets komet
Paulo Esteves

For første gang viste Paulo Esteves, også bare kaldt Paulo, at han kan på dette niveau. Ny byder flere klubber ind på det 20-årige talent, der blev produceret af vores egen fodboldskole sammen med Vitor Monteiro og Nuno Ribeiro, der også var kandidater til denne titel.
« Seneste Redigering: 04 Okt 2006, 12:22 af cube » Logged

Brodtgaard
Manager

« Svar #267: 04 Okt 2006, 11:43 »

Flot flot cube...  Samlet 12-3 over Arsenal - det er sgu flot.
Tillykke med CHL-sejren - det er stort !

En rigtig god blog...

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

cube
Manager

« Svar #268: 04 Okt 2006, 12:24 »

Flot flot cube...  Samlet 12-3 over Arsenal - det er sgu flot.
Tillykke med CHL-sejren - det er stort !

En rigtig god blog...

Tak.. den er jeg også stolt over Opstemt!

EDIT: Godt nok imponerende så mange, der mener bloggen er blevet bedre efter Portoskiftet.  Thumbs Up

Metsu1
Manager

« Svar #269: 04 Okt 2006, 12:43 »

Tak.. den er jeg også stolt over Opstemt!

EDIT: Godt nok imponerende så mange, der mener bloggen er blevet bedre efter Portoskiftet. Thumbs Up

Tillykke med de flotte resultater  Thumbs Up

Jeg ved ikke, om du har vist dette her tidligere, men kan man ikke få et kig på din formation og måske et hint til dine indstillinger, for med de resultater i denne blog og den forrige, så er det vist en guld-formation.

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 26 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010