home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Feb 2025, 21:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23531
  2 Brugere, 700 Gæster Online.

Nyeste Bruger: LRJ driblekongen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Europa rundt
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En karakter til denne blog på 13 skalaen?
13
- 19 (46,3%)
11
- 10 (24,4%)
10
- 6 (14,6%)
9
- 0 (0%)
8
- 1 (2,4%)
7
- 0 (0%)
6
- 0 (0%)
5
- 0 (0%)
03
- 5 (12,2%)
Antal Stemmer: 41

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 26 Udprint
Forfatter Emne: Europa rundt  (Læst 62372 gange)
cube
Manager

Sv: Fra Shakhtar til Porto
« Svar #180: 23 Sep 2006, 19:08 »

Der er noget at arbejde med. Det er helt sikkert. Vi har været langt fra imponerende i sæsonens første ti kampe - dog har det offensive spil fungeret nogenlunde. I defensiven kniber det til gengæld en smule, da Ricardo Costa og Sídnei ikke rigtig har fundet sammen endnu - forhåbentlig er det noget, der kommer ved rutine.
Efter 2-2 mod Sporting CP endte de sidste 9 kampe med følgende resultater:

Diego, her i kamp mod Maritimo,
    har levet op til forventningerne efter
    en lettere svingende start.
    Brasilianeren var alt andet end
    imponerende i sæsonens første kamp,
    hvor Porto spillede 2-2 med
    Sporting CP. Heller ikke mod
    Leixões og Barreirense formåede han
    at efterlade et synderligt indtryk.
    Nu ser det til gengæld ud til den 24
    år gamle karismatiske brasilianer er
    på vej tilbage. I de seneste kampe har
    han været blandt holdets bedste:
    "Min form er pt. ganske udemærket,
    og jeg synes konstant jeg forbedrer
    mit spil. Jeg har haft lidt vanskelig-
    heder ved at vænne mig til den nye
    stil vores manager har lagt," siger
    hovedpersonen selv og tilføjer: "Jeg
    føler at jeg er godt med nu."

2-1 Leixões: Vi gør slet ikke nok for at vinde kampen og er heldige med at Karim Benzema scorer i kampens absolut sidste minut og sikrer os sejren.

2-0 Barreirense: Endnu et hold vi burde slå og det gør vi også. Denne gang mere sikkert - 2-0. McCarthy scorer sit første mål i denne sæson.

3-0 Maritímo: Det bliver bedre og bedre. Denne gang vinder vi 3-0 over Diego viste rigtig gode takter i kampen. Brasilianeren stod for 2 af målene.

2-4 Belenenses: Det er simpelthen for dårligt. Vi styrer kampen, men forsvaret vakler konstant og lader dem komme til store chancer. Første nederlag med mig som manager.

4-1 Braga: Vi får oprejsning med en flot sejr i dagens kamp. Braga har ellers 1-1 ved pausen, men vores angribere storspiller i 2. halvleg og bringer en vigtig sejr hjem.

1-1 Vit. Guimarães: Skuffende. Vi styrer kampen, men formår ikke at score i de afgørende situationer. Det skal blive meget bedre.

1-3 Benfica: Så er der topkamp. Desværre er vi overhovedet ikke klar til topholdet, der scorer to hurtige mål og derfra kører kampen sikkert hjem.

3-0 Leiria: En super vigtig sejr for spillernes moral. Sejren sender os op på en 3. plads i betandwin.com ligaen. Forhåbentlig kan vi løbe ind i en stime nu.

3-0 Naval: En sejr mod et bundhold. Det er tydeligt at se i en kamp, der bærer præg af at Naval ikke har et eneste skud på mål. To 3-0
sejre på stribe.

Man kan bedst beskrive mine første ti ligakampe som tæt på acceptable. Mere ville være en klar overdrivelse. Ledelsen er dog udmærket tilfreds med mig, ligeledes supporterne.
Vi ligger i øjeblikket nr. 3 i betandwin.com ligaen, men jeg er fortrøstningsfuld - resultaterne skal nok komme - jeg ved holdet har talentet til det.
Stillingen ser således ud:

Næste gang i hører fra mig vil jeg komme ind på UEFA Cuppen.

« Seneste Redigering: 23 Sep 2006, 19:10 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

« Svar #181: 23 Sep 2006, 20:53 »

I UEFA Cuppen skulle vi kvalificere os til gruppespillet ved at besejre Litex og det gjorde vi usvigeligt sikkert med først 6-2 og dernæst 6-1.
I gruppespillet hed vores modstandere Schalke 04, Krylja Sovetov, Vadar og CSKA Sofia. En gruppe, jeg med et ord vil beskrive som "overkommelig".

Den første kamp var mod Krylja Sovetov - en modstander vi skulle slå. Pausestillingen var dog faretruende 1-1. I 2. halvleg satte vi en god spurt ind og da Hélder Postiga scorede 1 gang og Lucho Gonzaléz 2 gange. Det betød at vi vandt vores første UEFA Cup kamp med 4-1.

Vores næste modstander var CSKA Sofia, endnu engang forventede jeg en sikker sejr. Vi kom da heller aldrig i problemer, men det var først i 2. halvleg, vi brød isen og scorede det første mål. Kampen sluttede 2-0 til os og Diego stod for begge scoringerne.

Gruppens stærkeste modstander, Schalke 04, ventede. Det kunne let blive en spændende kamp, men det viste sig at vi skulle dominere kampen fra start til slut og Karim Benzema kunne fortjent lade sig kåre som matchvinder. 3 sejre i 3 kampe.

Det betyder at stillingen i gruppen med en kamp igen ser således ud:

Brodtgaard
Manager

« Svar #182: 23 Sep 2006, 21:00 »

Dejligt med updates - og spændende at se om du klarer den i ligaen.
Det ser godt ud i Uefa cuppen.  KUTGW

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

ZhotLog
Gæst

« Svar #183: 23 Sep 2006, 22:27 »

Tror vi kan forvente en update inden længe Wink

cube
Manager

« Svar #184: 23 Sep 2006, 22:51 »

I ligaen skulle vi nu op imod upåagtede Gil Vicente.
Efter 29 minutter kunne Postiga på fornem vis sende os i front og det var også stillingen ved pausen. Vi styrede fortsat kampen og da Anderson sendte et perfekt indlæg ind til Biseswar så det ud til at vi skulle vinde den kamp. Det gjorde vi og fik vores 3. sejr på stribe og den 5. i træk, hvor der ikke blev scoret på os.

I den følgende kamp slog vi Vardar med sikre 3-0, hvilket sikrede os en klokkeklar 1. plads i UEFA Cup gruppen med en målscore på 10-1. Det så rigtig godt ud for os, og vi havde ikke lukket et eneste mål ind i nu 6 kampe på stribe. 9 timers spilletid.
Da vi mødte Moreirense i cuppen i næste kamp måtte vi dog se et mål gå ind. Til gengæld vandt vi kampen med hele 6-1.
De følgende 2 kampe endte med 2 sejre. Først slog vi Vit. Setúbal med imponerende 5-0, hvorefter vi kom op imod et af ligaens tophold, Boavista. De kom foran, men vi fik udlignet kort efter og så var der pres på resten af kampen. I slutminutterne kunne Anderson sikre en 2-1 sejr. Vores 9. på stribe og det er nu rekord for klubben. Sejren betyder at vi ligger nr. 1 i betandwin.com ligaen!

En flyvende start

TV2 Sporten kunne i går bringe et interview med den nyslåede Porto træner, Kasper Pyndt, der allerede har vist sig som en mand man kan stole på.

Du fortsætter, hvor du slap, da du forlod Ukraine. Hvordan kan du blive ved?
Nårh, lad os nu ikke tage munden for fuld. Intet er sikkert endnu og det kræver hårdt arbejde over en længere periode for at vinde mesterskabet, men vi håber selvfølgelig at hente mesterskabet hjem.

Hvordan er tilværelsen i Portugal? Er du faldet til?
Ja, det kan du tro, jeg er. Portugal er et fantastisk land og jeg føler mig allerede hjemme her. Det kniber selvfølgelig lidt med sproget, men det lærer man jo. Jeg træner trods alt en del portugisere hver dag.

Hvad fik dig til at træffe beslutningen og bytte ukrainsk ud med portugisisk?
Det var blandt andet tilværelsen som vi lige har snakket om. Livet synes bare på en måde lettere her nede. Det kunne godt blive lidt trist i Ukraine. Ikke at jeg ikke nød min tid i Shakhtar, for det gjorde jeg skam. Men hovedgrunden til mit skifte er uden tvivl potentialet i det mandskab jeg står med.

Hvor langt kan I nå?
Med en god portion held kan vi nå langt - rigtig langt.

Nu gjaldt det cupturneringen, hvor vi var nået 5. runde og Vitoria Guimarães. Jeg havde givet Bruno Gama chancen fra start og den greb han med en scoring. Også Ibson havde fået lov at spille fra start og han gjorde det samme som Gama og scorede et mål i en kamp, der endte med en 3-1 sejr. Vores 10. sejr på stribe.

Det var igen blevet tid til en overskuelig match. Vi mødte Penafiel.
Anderson, Benzema, Sidnei og McCarthy scorede målene i en overbevisende 0-4 sejr - det begynder for alvor at se godt ud.

Og stillingen:

Sehested47
Førsteholdsspiller

« Svar #185: 23 Sep 2006, 23:04 »

Så er 1. pladsen tilbage til den rette ejermand. Thumbs Up

Super gode resultater!

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

SirToby
Manager

« Svar #186: 24 Sep 2006, 10:34 »

Sikke da en stime, du er inde i.

Fortsæt det gode arbejde.

Møller
Gæst

« Svar #187: 24 Sep 2006, 12:17 »

Sådan cude Opstemt

Du er "KONGEN" Peace

KUTGW og ja flyvende start Peace

cube
Manager

« Svar #188: 24 Sep 2006, 19:08 »

Jeg har ikke haft overvældende meget tid til at skrive her i dag, da jeg har en meget tung dansk stil for til i morgen, men jeg regner med et resume af hele sæsonen enten i aften eller i morgen.

Sehested47
Førsteholdsspiller

« Svar #189: 24 Sep 2006, 19:09 »

Lyder godt. Smiley

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

cube
Manager

« Svar #190: 25 Sep 2006, 16:29 »

Vi fortsatte det overlegne spil sæsonen ud og kunne på vejen notere os nogle flotte sejre. Bl.a. 4-0 over Sporting CP. Det betød at, da sæsonen rundede sin 25. kamp så det meget svært ud for Benfica at hente os. Det skulle heller ikke lykkes. Trods vaklen i et par kampe til slut, kunne vi med en storsejr over Penafiel sikre os det portugisiske mesterskab!
En ny kæmpesucces for mig som manager:

I Taca de Portugal, den portugisiske pokalturnering, havde vi kæmpet os til finalen og havde imponeret de fleste ved en meget struktureret taktik, der sjældent gav de helt store chancer væk. Vores vej til finalen så således ud:

Moreirense - Porto 1-6
Porto - Vit. Guimarães 3-1
Leca - Porto 0-5
Porto - Sporting CP 3-0 (en kamp, hvor Sporting fik hele 3 udvisninger)
Porto - Nacional da Madeira 2-0

I finalen mødte vi sæsonens værste rivaler, Benfica.
Det så dog rigtig godt ud for os efter 85 minutter, hvor vi førte med sikre 3-1, men så skete der dét, der bare ikke måtte ske. Benfica scorede 2 kasser på 2 minutter og udlignede vores så sikre føring. Det betød silver goal og det skulle blive vores endeligt. Benfica scorede efter præcis 120 minutters spil og så var det slut.

UEFA Cuppen forløb godt for os. Efter gruppespillet skulle vi møde de upåagtede rumænere, FC National, og der blev ingen slinger i valsen i den første kamp, da vi sikkert slog dem med 3-0. I returkampen valgte jeg at satse på reserverne og det var lige ved at gå galt, da FC National vandt kampen med 3-1, men vi var videre og det var det vigtigste.

I 2. KO runde hed modstanderen så Valencia - en modstander som jeg forventede kunne volde os store problemer. Det var dog ikke tilfældet. Vi vandt med først 0-2 i Spanien og derefter 3-2 hjemme, hvilket sikrede os en billet til de eftertragtede kvartfinaler.

Her skulle vi op imod engelske Manchester City. Den første kamp blev en meget lige kamp, men vi trak det længste strå og Karim Benzemas scoring blev kampens eneste.
I returkampen i England kom Manchester City uheldigvis foran, men vi lukkede den i 2. halvleg, hvor Postiga og
Benzema stod for målene i en 1-3 sejr. Vi var videre med samlet 4-1.

Semifinalemodstande ren var ingen ringere end AS Roma, der havde tonsvis af stjerner i truppen. Det blev da også to meget lige opgør. Det første endte 0-0 på portugisisk grund, mens vi ude formåede at hente 1-1 efter at Roma havde været foran det meste af kampen. Vi var i finalen på reglen om udebanemål.

Marseille ventede i et opgør, der skulle vise sig at blive en sand gyser. Efter blot 24 minutter kunne franskmændene bringe sig i front ved Pedretti, men så begyndte vi også en inædt fight. Det mundede ud i en udligning af Hélder Postiga i det 65. minut og nu syntes sejren indenfor rækkevidde.
Vi måtte ud i silver goal og efterfølgende straffespark for at finde en vinder. Til alt held endte det med at blive os, da alle mine 5 skytter scorede sikkert. En kæmpe triumf!

Sæsonstatistik
Traditionen tro, her følger et overblik over spillernes individuelle formåen i den forgangne sæson. Dennge gang bliver det en top 5:

Topscorer:
1. Hélder Postiga, 37 mål i 49 kampe
2. Karim Benzema, 34 mål i 43 kampe
3. Diego, 17 mål i 47 kampe
4. Diego Biseswar, 12 mål i 47 kampe
5. Anderson, 9 mål i 45 kampe
Gennemsnitsbedømmel se:
1. Hélder Postiga, 7.88
2. Karim Benzema, 7.67
3. Sandro, 7.60
4. Diego Biseswar, 7.58
5. Diego, 7.57

« Seneste Redigering: 25 Sep 2006, 17:32 af cube » Logged

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #191: 25 Sep 2006, 17:08 »

[size=10pt]Vi fortsatte det overlegne spil sæsonen ud og kunne på vejen notere os nogle flotte sejre. Bl.a. 4-0 over Porto.

Hvordan kan det lade sig gøre at vinde 4-0 over sit ejet hold? Cool

BasIth
Gæst

« Svar #192: 25 Sep 2006, 17:27 »

Hvordan kan det lade sig gøre at vinde 4-0 over sit ejet hold? Cool

Hehe den studsede jeg også lige over  Opstemt

Møller
Gæst

« Svar #193: 25 Sep 2006, 17:28 »

Ville spørge om det samme GHERTESTEAS Peace

ellers tillykke med mesterskabet og UEFA cuppen

KUTGW

cube
Manager

« Svar #194: 25 Sep 2006, 17:32 »

Det er hermed rettet Smiley

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 26 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010