home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Feb 2025, 21:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23531
  0 Brugere, 720 Gæster Online.

Nyeste Bruger: LRJ driblekongen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Europa rundt
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En karakter til denne blog på 13 skalaen?
13
- 19 (46,3%)
11
- 10 (24,4%)
10
- 6 (14,6%)
9
- 0 (0%)
8
- 1 (2,4%)
7
- 0 (0%)
6
- 0 (0%)
5
- 0 (0%)
03
- 5 (12,2%)
Antal Stemmer: 41

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 26 Udprint
Forfatter Emne: Europa rundt  (Læst 62437 gange)
cube
Manager

Sv: Presset hviler på Shakhtar
« Svar #120: 20 Sep 2006, 16:52 »

Michael Chopra hævnede Newcastles
    nederlag i sidste sæson.
Farvel til europæisk fodbold for denne sæson trods to flotte resultater i de to sidste gruppekampe: Først slog vi FC Porto med 1-0 og derefter spillede vi 0-0 med Real Madrid i en kamp vi styrede. Med en sejr havde vi været videre i turneringen.

Det betød UEFA Cup fodbold til os og her skulle vi op imod engelske Newcastle United, hvilket skulle blive sværere end jeg havde regnet med.
I det første opgør styrede englænderne kampen totalt og vi var heldige med at få 1-1 på deres hjemmebane. 0-0 ville dermed være nok hjemme i Ukraine, og det var da også stillingen ved pausen. Jeg øjnede muligheden for videre avancement, men så slog Michael Chopra til for englænderne. Med 2 mål i 2. halvleg mod vores ene slog Newcastle os ud med samlet 3-2. Skuffelse.

Interview med Shakhtar-coach

Årets manager i Ukraine, Kasper Pyndt, har leveret gedine overraskelser og stået for stor fremgang i ukrainsk fodbold. Sport på 3'eren bragte i går et interview med udenlandsdanskeren. Her er et uddrag:

Du har gjort dig bemærket i ukrainsk fodbold med nogle flotte præstationer. Hvordan er det pludselig at få så stor opmærksomhed?
Det er virkelig mærkeligt og noget, jeg aldrig ville have drømt om skulle ske. Det kan være en god ting, men det kan skam også være hårdt.

Dine præstationer har som sagt været imponerende. Er Shakhtar et springbræt til noget større?
Alle mennesker har drømme og mål, og ja - det har jeg også, men lige nu koncentrerer jeg mig 100% om Shakhtar Donetsk. Det ville næppe gøre mig populær, hvis jeg sagde jeg ville væk i morgen.

I er ude af UEFA Cuppen med et nederlag til Newcastle. Hvad gik galt?
Det er svært at sige, for spillerne virkede virkelig opsatte på at vi skulle videre i turneringen. Vi lavede nogle dumme fejl i løbet af kampen i Ukraine og de blev prompte straffet, men sådan er fodbold jo og selvom det engang imellem kan være svært at acceptere må man se i øjnene at man ikke kan være lige heldig hver gang.

Kan du beskrive det største højdepunkt i din periode hos Shakhtar?
Det må være, da vi slog Bayern München i min aller første sæson. Det var virkelig en fantastisk kamp - stemningen, intensiteten - en kamp jeg aldrig vil glemme.

Hvilke mål har du sat dig for fremtiden?
Først og fremmest håber jeg på at vinde ligaen og pokalturneringen i denne sæson. Næste år ser jeg os nå rigtig langt i en europæisk turnering, forhåbentlig den største af alle - Champions League.

Nu var der således kun de hjemlige turneringer tilbage; Vyscha Liha og pokalturneringen og der gik det lige præcis som det skulle.

Vyscha Liha:
Vi havde ikke været så sikre som i sidste sæson, men efter Berbatov og Sóbis' ankomst begyndte det straks et gå en smule bedre og efter at vi havde været nede og sejle på 2. pladsen kom vi tilbage på toppen med sejre over FC Kharkiv, Spartak Sumy og Tavria. Vi led efterfølgende sæsonens første liganederlag, da Chornomorets overraskede os, men så skal jeg ellers love for, vi strammede grebet. De efterfølgende ligakampe endte med disse resultater:

Vorskla - Shakhtar 0-4
0-1, 0-2 Rafael Sóbis
0-3 Dimitar Berbatov
0-4 Darijo Srna

Shakhtar - Metalurg Zp 8-0
1-0 Tomas Sivok
2-0 Flavius Vladimir Stoican
3-0, 8-0 Rãzvan Dinca Rat
4-0 Anton Shynder
5-0 Dimitar Berbatov
6-0, 7-0 Ruslan Fomin

Zorya Lugansk - Shakhtar 0-5
0-1, 0-4, 0-5 Rãzvan Dinca Rat
0-2 Dimitar Berbatov
0-3 Gabriel Tamas

Shakhtar - Arsenal Kiev 4-0
1-0, 2-0 Dimitar Berbatov
3-0 Darijo Srna
4-0 Ruslan Fomin

Metalist - Shakhtar 0-3
0-1 Tomas Sivok
0-2 Rafael Sóbis
0-3 Ruslan Fomin

Shakhtar - Metalurg D 3-0
1-0 Anatoliy Tymoschuk
2-0 Adrian Pukanych
3-0 Dimitar Berbatov

Så er den vist feset ind. Vi rev alt, hvad vi kom i nærheden af rundt, og det kunne fansene li'. Nu skulle vi op imod Dnipro - et hold vi før havde haft problemer med. I 1. halvleg fik de en mand udvist, men kom alligevel foran. Et nederlag i denne kamp kunne betyde at vi ville ligge a point med Dinamo Kiev i tabellen.
Vi styrede kampen i 2. halvleg, men skulle vente helt til det 82. minut før vi fik udlignet. Et vigtigt point, men jeg var alt andet end tilfreds.

Den næste kamp kunne blive afgørende for, hvem, der skulle vinde mesterskabet. Vi mødte Dinamo Kiev!
Efter 37 minutters spil slår Sóbis til på et flot hovedstød og få minutter senere er det Srna, der udbygger føringen. 2. halvleg er knap fløjtet igang, før Rusol bliver udvist på en dum tackling som sidste mand og kort efter bliver Agüero skadet (igen, igen).
Alligevel står der snart 3-1. Sóbis slår til igen!
Snart er vi 10 mod 10, da Kiev får en mand udvist. Der bliver scoret yderligere to mål i kampen, der slutter 4-1 i vores favør.

Tre kampe igen og vi førte ligaen med 4 points. Det så ikke ud til at kunne gå galt og med en sejr i næste kamp mod Illichivets, der lå nr. 7, kunne vi komme meget tæt på titlen. Med mål af Stoican og Jádson sikrede vi os en sikker 0-3 sejr og mesterskabet var tættere på end nogensinde.

Det hele kunne blive afgjort mod Tavria. Vi kom bagud med 0-1, inden vi spændte buen og fyrede 4 pile afsted og sikrede os mesterskabet for 3. sæson på stribe.

Den sidste kamp mod Bershad var ren kosmetik. Rafael Sóbis og Jádson scorede målene i en sikker 0-2 sejr.
Slutstillingen i Vyscha Liha ser sådan ud:

Ukrainske pokalturnering:
Efter en del storsejre nåede vi legende let semifinalen i den ukrainske pokalturnering. Her mødte vi Karpaty.
Ude vandt vi 1-3 trods en udvisning i kampens start og hjemme vandt vi med 4-1 - igen trods en udvisning i 1. halvleg. Samlet 7-2.

Jeg frygtede en svær finalekamp, da vi skulle op imod Dnipro og det så da heller ikke for godt ud, da de efter ½ time førte med 1-2, men så begyndte Rafael Sóbis at sprudle. Brasilianeren nettede i det 33., 56. og 67. minut, og sikrede os dermed en flot 4-2 sejr og senere hen The Double.

Statistisk overblik
Et overblik over topscorer og spillere med bedst gennemsnitsbedømmel se for sæsonen:

Topscorer:
1. Rafael Sóbis, 33 mål i 35 kampe
2. Dimitar Berbatov, 26 mål i 31 kampe
3. Ruslan Fomin, 17 mål i 24 kampe
4. Jádson, 12 mål i 30 kampe
5. Tomas Sivok, 7 mål i 37 kampe
Gennemsnitsbedømmel se:
1. Flavius Vladimir Stoican, 8.00
1. Ruslan Fomin, 8.00
1. Ruslan Rotan, 8.00
4. Rãzvan Dinca Rat, 7.97
5. Darijo Srna, 7.92
6. Rafael Sóbis, 7.89
7. Adrian Pukanych, 7.85
8. Tomas Sivok, 7.62
9. Thomas Hübschman, 7.52
10. Jádson, 7.50
« Seneste Redigering: 20 Sep 2006, 16:56 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #121: 20 Sep 2006, 17:30 »

Synd du blev slået ud i Uefa cuppen... Skuffet
Men du kommer sikkert længere næste sæson!

FCK88
Manager

« Svar #122: 20 Sep 2006, 17:41 »

hey kapper.. det går sgu bedre og bedre for dig som årene går..Opstemt.... i mit eget Shakhtar-spil har jeg nået kvartfinalen i CL mod Inter og 1.kamp sluttede 2-2 på min hjemmebane.. så der venter os en svær opgave dernede i Italien.. men jeg håber og tror på vi kan klare os.. Smiley

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

cube
Manager

« Svar #123: 20 Sep 2006, 17:42 »

Årets hold!

Chelidze90
Gæst

« Svar #124: 20 Sep 2006, 17:45 »

Årets hold!

Der må jeg sige, at jeg er skuffet! Skidt du ikke har alle! Wink

Men kunne godt tænke mig et ss af Srna Smiley

MisterFCK
Gæst

« Svar #125: 20 Sep 2006, 18:05 »

Hvorfor kalder de det årets hold? Kan de ikke bare kalde det Shakhtar's hold? Huh

cube
Manager

« Svar #126: 20 Sep 2006, 18:34 »

Der må jeg sige, at jeg er skuffet! Skidt du ikke har alle! Wink

Men kunne godt tænke mig et ss af Srna Smiley

Jamen værsågod =) han er sgu' rimelig hjernedød.

FCK88
Manager

« Svar #127: 20 Sep 2006, 18:41 »

det har du sgu gjort godt cube.. han er vildt god.. også for mig.. men når man spiller med Shakhtar har jeg dog et godt forslag til en god målmand : Vladimir Disljenkovic.. Smiley

cube
Manager

« Svar #128: 20 Sep 2006, 18:49 »

det har du sgu gjort godt cube.. han er vildt god.. også for mig.. men når man spiller med Shakhtar har jeg dog et godt forslag til en god målmand : Vladimir Disljenkovic.. Smiley

Og jeg siger tak for forslaget, men afslår Wink

FCK88
Manager

« Svar #129: 20 Sep 2006, 19:10 »

ja ja.. det var jo også bare et forslag til andre folk herinde der vil overveje et spil med Shakhtar.. Opstemt

Dusty78DK
Manager

« Svar #130: 20 Sep 2006, 19:10 »

Du klarede dig fint i den afsluttede sæson. Det er specielt imponerende at du fik næsten alle pladser på årets hold.  Thumbs Up

Srna ser meget vild god ud  Shockeret. Skal helt sikkert købe ham!

cube
Manager

« Svar #131: 20 Sep 2006, 19:12 »

SHAKHTAR DONETSK
LINEUP

Så er vi igang med den nye sæson. Mit eneste indkøb er en brasiliansk højreback ved navn Eduardo Ratinho, der foreløbig skal fungere som reserve for Flavius Vladimir Stoican.
Lad os først tage et kig på startopstillingen som den ser ud på nuværende tidspunkt.

Angrebet ser meget stærkt ud. Rafael Sóbis og Dimitar Berbatov blev sidste år hentet som erstatninger for profilerne Elano Blumer og Ciprian Andrei Marica. De beviste, at de kunne løfte opgaven og scorede et hav af mål. Angrebet er vores klart vigtigste våben når det gælder de store kampe og jeg forventer mig meget af de to profiler, der supplerer hinanden på bedste vis.

Rafael Sóbis     Dimitar Berbatov

Midtbanen er i mine øjne også tæt på fuldendt. På venstre fløjen huserer Ruslan Rotan, der desværre har været en del skadet, mens Srna har spiller perfekt som højre fløj. Som oprydder på midtbanen finder vi Tomas Sivok, som er en af de spillere, der har spillet flest kampe i de sidste 3 sæsoner. Ved siden af ham har vi Jádson, der står for det kreative. Han bliver dog åndet i nakken af talentet Sergio Agüero.

Ruslan Rotan     Jádson     Tomas Sivok     Darijo Srna

Forsvaret gjorde det fantastisk i sidste sæson og lukkede i snit 0,5 mål ind per kamp. En meget flot statistik. Dog er Flavius Vladimir Stoican på højre back positionen ved at være oppe i årene, mens Gabriel Tamas i midterforsvaret får lidt for mange gule og røde kort (han satte rekord i sidste sæson). Ellers fungerer forsvaret, med Rãzvan Dinca Rat og Thomas Hübschman som nøglefigurer, upåklageligt.

Rãzvan Dinca Rat     Gabriel Tamas     Thomas Hübschman     Flavius Stoican

målmandsposten har én mand regeret under min ledelse - Jan Lastuvka. Han har gjort det 100% acceptabelt og jeg ser ingen grund til at han ikke kan forblive 1. målmand lang tid endnu.

Jan Lastuvka

« Seneste Redigering: 20 Sep 2006, 22:41 af cube » Logged

Soccerpop
Gæst

« Svar #132: 20 Sep 2006, 19:18 »

God sæson i Ukraina,
men desværre gik det jo ikke så godt i Europa, men det går sikkert bedre i næste sæson.

Guldbrand
Gæst

« Svar #133: 21 Sep 2006, 08:09 »

ser ud til at du har en meget stærk trup, Så i år forventer jeg at du klare dig godt i de europæiske turneringer !  Hævet Øjenbryn

ellers en meget god blog du har gang i  Thumbs Up

Niels
Reserveholdsspiller

« Svar #134: 21 Sep 2006, 14:04 »

Det er ganske enkelt en fornøjelse at læse en så velsmurt (!) skribent. Sproget er flot og levende, nul stavefejl, div. tegn er korrekt placerede etc. så man som læser slipper for "øjenstøj" og bare kan nyde beretningen.
Og gå dog ud og vind CL.  Wink

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 26 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010