home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Feb 2025, 21:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23531
  0 Brugere, 800 Gæster Online.

Nyeste Bruger: LRJ driblekongen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Europa rundt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En karakter til denne blog på 13 skalaen?
13
- 19 (46,3%)
11
- 10 (24,4%)
10
- 6 (14,6%)
9
- 0 (0%)
8
- 1 (2,4%)
7
- 0 (0%)
6
- 0 (0%)
5
- 0 (0%)
03
- 5 (12,2%)
Antal Stemmer: 41

Sider: [1] 2 3 ... 26 Udprint
Forfatter Emne: Europa rundt  (Læst 62555 gange)
cube
Manager

Europa rundt
« : 15 Sep 2006, 19:46 »

Presset hviler på
SHAKHTAR

Ukrainsk fodbold har længe været med i europæisk sammenhæng, men man har altid lige manglet det sidste, der gør at man for alvor kan blande sig i toppen, mænge sig med de store.
Især Dinamo Kiev og Shakhtar Donetsk har ambitioner om noget større, så på den baggrund er det nok noget af en overraskelse, at jeg i går blev annonceret som Shakhtar-træner.
Hvad end medierne siger føler jeg mig ikke helt ueffen - jeg har længe stået i spidsen for FC Roskilde. Okay, det lyder måske ikke af meget, men vi har faktisk haft stor succes med 2 oprykninger. Jeg har tydeligvis haft de rette kontakter og nu er jeg pludselig bosiddende i Ukraine, har fået mig en pæn bil og et stort fladskærms-tv.

Første dag på jobbet blev et virvar af nye indtryk. Den konstant interesserede og skeptiske presse, de mange fans, der var mødt op ved træningsbanen og sidst, men absolut ikke mindst hele truppen, der rummede en
imponerende sum af spillere. Den trængte tydeligvis til en ordentlig renovering, men enkelte spillere skilte sig dog ud. Spillere som Ciprian Andrei Marica, Dario Srna og Elano viste mig at dette hold besidder et enormt talent.

Der gik få dage så vidste jeg, hvem jeg skulle regne med i den kommende sæson, men jeg vidste også, hvem der måtte sorteres fra. Det betød at en hær af spillere i de følgende uger forlod klubben. Spillere, der ikke havde de fornødne evner til at slå igennem på førsteholdet. Spillere, der hvis jeg skulle til at remse dem op, med stor sandsynlighed ikke ville sige læseren noget.
Istedet vil jeg fortælle om noget mere interessant, nemlig, hvem der kom til klubben. Vores balance lød på skræmmende 870 millioner kroner og med et transferbudget på 330 havde jeg frie tøjler. Det var dog ikke alle, der ville til klubben, da vi stadig manglede prestige i det store Europa, men enkelte spillere havde jeg da et godt øje til:

Tomas Sivok
21 årig tjekke med et enormt uudnyttet potentiale. Han lå og flød lidt rundt i tjekkisk fodbold og jeg var ikke sen til at slå en handel af med hans klub Sparta Prag. Sivok vil fungere som skraldemand på midtbanen.
"Shakhtar Donetsk er en klub med europæiske ambitioner - en klub som med sin gode økonomi og professionelle bestyrelse kan nå meget langt. Jeg ser ikke Shakhtar som et springbrædt, men en klub jeg kan blive i længe," sagde vores ny midtbanemand, der også lagde vægt på Champions League som en faktor i sit klubvalg.

Osmar Ferreyra
22 årig argentiner, der med en eminent teknik og et godt blik for spillet vil gå direkte ind i startopstillingen som vores nye venstrefløj. Ferreyra nåede 18 kampe og 2 mål for CSKA Moskva.
"CSKA var muligvis en større klub, men ambitionerne her er mindst lige så store og jeg mener ikke der er den store forskel på den ukrainske og den russiske liga."

Startopstillingen i Shakhtar Donetsk ser således ud:
« Seneste Redigering: 05 Okt 2006, 21:16 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sputnik
Lilleputspiller
*

Sv: Presset hviler på Shakhtar
« Svar #1: 15 Sep 2006, 19:51 »

Ser rigtig spændende ud Opstemt
Har også lige selv startet et spil med Shaktar, heh.
Vil da klart følge med Wink

Chelidze90
Gæst

« Svar #2: 15 Sep 2006, 19:54 »

Ja, sådan Cube, endelig et fantastisk hold Opstemt Skal helt klart følge med her, især når du har guden Srna og den unge minearbejder Marica. Så kan det kun gå godt.

torkR
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 15 Sep 2006, 19:58 »

Selvom han har forholdsvis dårlige stats, så er Belik efter min mening klart den bedste angriber som Shaktar har fra starten, prøv ham Smiley

cube
Manager

« Svar #4: 15 Sep 2006, 20:34 »

Selvom han har forholdsvis dårlige stats, så er Belik efter min mening klart den bedste angriber som Shaktar har fra starten, prøv ham Smiley

Jeg har solgt ham. Synes simpelthen han stats er for ringe.

MisterFCK
Gæst

« Svar #5: 15 Sep 2006, 21:09 »

Endelig er cube tilbage med mere blog-skriveri. Opstemt Flot og spændende skrevet start og et meget spændende klubvalg. Jeg vil klart følge med Thumbs Up

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #6: 15 Sep 2006, 21:11 »

Super  fedt sat op som altid, jeg er overbevist om at det blir en god blog Smiley

Mijitrix
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 15 Sep 2006, 21:28 »

glæder mig til næste update

Come On You Spurs
COYS

lurking

cube
Manager

« Svar #8: 15 Sep 2006, 21:30 »

Shakhtar - Dinamo Kiev
Vi lagde ud med den ukrainske Super Cup, hvor vi mødte de evige rivaler fra Dinamo Kiev.
Efter stor hype fra medierne var jeg meget nervøs inden opgøret, men jeg skulle snart blive beroliget.
Midt inde i 2. halvleg var vi foran med imponerende 4-0, inden Kiev satte en utroligt spurt ind. Det hele endte med en, trods cifrene, ret sikker 4-3 sejr til os i en kamp, hvor Marica scorede et flot hat trick.
4-3

Tavria - Shakhtar
Jeg anså os som storfavoritter og det levede vi også op til. Elano og Marico bombede på skift, inden Srna til sidst kunne score vores femte mål på straffespark.
Tavria fik reduceret, men vores sejr kom aldrig i fare.
1-5

Shakhtar - Metalist
Endnu en kamp vi skulle vinde og det så grangiveligt godt ud efter blot 4 minutter, da den evigt farlige Ciprian Andrei Marica igen dukkede op og bankede bolden i kassen. Et flot mål, der skulle vises sig også at blive kampens eneste.
1-0

De følgende to kampe endte med to flotte sejre, begge på 3-0. Først gik det ud over Metalurg Zp og dernæst Kryvbas. Mine spillere har virkelig trådt i karakter her fra starten af sæsonen. Især vil jeg fremhæve vores to angribere, Marica og Elano, der har scoret mål på stribe, mens vi i den anden ende kun har lukket et enkelt mål ind.

Målscorere:
     1. Elano, 6
     2. Ciprian Andrei Marica, 5
     3. Jádson, 2
     - Darijo Srna, 2
     5. Tomas Sivok, 1

Nu gjaldt det Champions League kvalifikationen, hvor vi i 3. kval runde havde trukket franske

Elano Blumer har været en vigtig
    mand for Shakhtar i sæsonstarten.
Monaco. Vi rejste til Frankrig med vished om at vi kunne levere et godt resultat.

Monaco - Shakhtar
Kampen var blot 10 minutter gammel og så scorede Elano på et indlæg fra Srna. Et noget tilfældigt mål, men en vigtig føring. Han blev dog skadet kort efter og erstattet af landsmanden Fernandinho. Vi spillede faktisk den bedste første halvleg, men alligevel formåede Di Vaio at udligne for franskmændende. Vi leverede endnu en flot indsats i 2. halvleg, men der blev ikke scoret mere i kampen og vi kan være tilfredse med et udmærket resultat.
1-1

"Vi er helt klart positive for at komme med i gruppespillet. 1-1 på udebane er et godt resultat og jeg sikker på, at vi, med det hold vi har nu, kan levere et godt resultat i returkampen," udtalte Darijo Srna efter kampen. Srna havde ikke selv været alt for imponerende.

cube
Manager

« Svar #9: 15 Sep 2006, 21:32 »

Tak for kommentarerne alle sammen =D

Don Abramovich
Manager

« Svar #10: 15 Sep 2006, 21:55 »

Go' Blog.. det må jeg sige.. og så fik du et stort flad-skærms tv =)

cube
Manager

« Svar #11: 15 Sep 2006, 21:58 »

Go' Blog.. det må jeg sige.. og så fik du et stort flad-skærms tv =)

Ja, det var super nice! Sådan et havde jeg altid ønsket mig  Wink

Don Abramovich
Manager

« Svar #12: 15 Sep 2006, 21:59 »

Ja, det var super nice! Sådan et havde jeg altid ønsket mig  Wink
Hehe Grin me2

cube
Manager

« Svar #13: 15 Sep 2006, 22:12 »

Sig goddag til et megatalent.

Her taler jeg om Sergio Agüero som jeg har skrevet kontrakt med. Det 17 årige stortalent kommer lige fra Internacional og han har skrevet under på en 2 årig kontrakt. Jeg forventer mig meget af Sergio og regner med han allerede nu kan få en del førsteholdskampe.

Trods sin unge alder har Agüero allerede spillet 10 landskampe på Argentinas U21 hold, hvilket er enormt imponerende. Jeg ser frem til at stifte yderligere bekendtskab med den karismatiske argentiner.

Vi var også tæt på at skrive kontrakt med superstjernen Carlos Tevez, men grundet basale kommunikative misforståelser blev handlen aldrig til noget - Tevez var simpelthen ikke interesseret i et skifte til det ukrainske.
Nu er jeg gået på jagt i egne rækker, hvor jeg har udset mig landsholdsspilleren Andriy Rusol, der har optrådt 16 gange i den nationale trøje.

En uge efter Agüero-købet: Sergio har netop haft sin første kamp i Shakhtar trøjen og hvilken debut. Han fungerer som central midtbanespiller, men formåede alligevel at score et fantastisk hat trick i sin debut kamp - UTROLIGT!

BasIth
Gæst

« Svar #14: 15 Sep 2006, 22:14 »

Den sidste måde er god at skrive på!

Sider: [1] 2 3 ... 26 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010