home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Napolis Fremtid (By JimmyGP)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Napolis Fremtid (By JimmyGP)  (Læst 29815 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Napolis Fremtid (By JimmyGP)
« : 28 Jul 2011, 19:15 »


Et italiensk eventyr



26-05-2013


”Miraklernes tid!” – var hvad pressen skrev.

Sådan blev Cryuffs tid i Napoli FC beskrevet. Cruyff overtog styringen af Partenopei, i november 2011. På dette tidspunkt lå Napoli på en 17. plads, men med glimrende brug af de tilstedeværende ressourcer fik han ført dem tilbage i Champions League selskabet ved sæsonens afslutning. Dette var kun muligt takketvære en storspillende Cavani, som bombede den ene kasse ind efter den anden. Storspillet medførte også en pokal, i form af den Italienske Pokalturnering.

I den følgende sæson, den netop overståede sæson, blev der satset stort fra Napolis side. Kaka blev hentet på fri transfer, samtidig med at M’Vila, de Jong, Zanka, Eriksen, Kameni, Antonelli mfl. blev hentet til klubben.

Kampen om Serie A titlen blev i størstedelen af sæsonen udkæmpet mellem Cryuffs Napoli og Palermo.
Palermo var det eneste hold der formåede at yde stærk nok modstand til at snuppe sejren fra Napoli.

Kampene mod "The big Four" i Italien var oftest meget lige, og derfor endte disse ofte med pointdeling. Men de kom dog aldrig tæt på Partenopei. De hårde kampe i Serie A krævede dog sine ofre da Partenopei stemplede ud af pokalturneringen i kvartfinalen. Men da man satsede hårdt på at vinde ligaen, så var dette kun en mindre streg i regningen.

Den energi der nu var tilovers blev herefter brugt på ligaen, men også på at komme længst mulig i Champions League. For hvis holdet gjorde en god figur her var der mulighed for både penge og for at kunne lokke flere stjerner til klubben. I første knock out runde endte Napoli efter forlænget spilletid i en straffesparks konkurrence mod selveste Bayern München. Her trak Cryuffs tropper sig sejrigt ud, da Kameni snuppede de 3 første straffespark samtidig med at Kaka, Cavani og M’Vila scorede på hver deres forsøg. Dette førte til at Napoli nåede til kvart finalen, hvor Real Madrid blev bødlen med en samlet 2-1 sejr.

Sæsonen blev afsluttet med en 0-4 sejr over Udinese.

”Vores arbejde har båret frugt, og vi har sikret os Serie A titlen. Men vi går en svær tid i møde. Flere af vores stjerner har tiltrukket sig opmærksomhed fra store udenlandske klubber.
Men jeg vil gøre alt for at holde på vores dygtige spillere, så vi kan udføre vores næste store opgave, som er vores titelforsvar.” - Johan Cruyff
efter sidste ligakamp.




Napoli går en spændende sommer og kommende sæson i møde…




Oversigt:






« Seneste Redigering: 22 Okt 2011, 00:36 af Highbury » Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar
« Svar #1: 28 Jul 2011, 19:20 »

God start, og ny form at starte inde i 1. sæson Wink
- Skuffende sæson af Inter  funny

Held og lykke..
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar
« Svar #2: 28 Jul 2011, 19:20 »

Vildt at du kunne hente KAKA Opstemt men ser spændende ud indtil videre selvom det er svært at bedømme på den første update men jeg vil da kigge lidt med og se hvordan den udvikler sig Smiley
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar
« Svar #3: 28 Jul 2011, 19:26 »

God start, og ny form at starte inde i 1. sæson Wink
- Skuffende sæson af Inter  funny

Held og lykke..

Tja, følte at jeg gerne ville prøve savet af, inden jeg startede på en blog. Desuden var jeg heller ikk faldet over nogen der som du siger, starter bloggen efter et par sæsoner Smiley Tænkte det skulle prøves.  Ja, har undret mig meget over hvorfor det gik så dårligt for dem.

Vildt at du kunne hente KAKA Opstemt men ser spændende ud indtil videre selvom det er svært at bedømme på den første update men jeg vil da kigge lidt med og se hvordan den udvikler sig Smiley


Ja, var da også ovenud tilfreds da jeg fik ham Smiley
Har allerede nogle udkast på de næste updates, de skal bar li gennemarbejdes inden jeg smider dem op.
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar
« Svar #4: 28 Jul 2011, 19:57 »

Nice lavet med at starte inden midt i sæsonen netop fordi det er så anderledes, så læser jeg da med
Logged

Tidligere: Baloo38

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar
« Svar #5: 29 Jul 2011, 03:31 »


Ingen sommerferie til Cruyff






Efter en gloværdig senior karrierer, som eksponent for ”Total football”, har Cruyff været træner for først Ajax og herefter Barcelona for til sidst at ende som træner af det Catalanske landshold i 2009. Men da Cruyff i 2010 blev tilbudt stillingen, som manden der skulle føre Gli Azzurri tilbage til toppen af den internationale fodbold scene, efter et alt for tidligt exit i Sydafrika, slog han til. 

”Dette er en spændende udfordring. Da det også er min første udfordring med Italiensk fodbold. Men jeg vil gøre mit ypperste for at indfri denne stolte fodboldnations forventninger.” - Johan Cruyff.


Cruyff fik også indfriet nogle af forventningerne da han sejrede ved EM slutrunden 2012.
 
Senere påtog han sig også jobbet som manager i Napoli. Men nu var det jobbet som Italiensk landstræner, der trængte sig på, da der denne sommer både var VM-kval og Confederations Cup kampe.

På grund af de mange transferrygter (Se nedenfor), havde Cruyff sjældent et roligt minut denne sommer. Hvis hans tanker ikke gik på hvorledes den næste modstander skulle besejres, så brugte han tiden på at finde ud af hvorledes, det var muligt at beholde stjernerne i Napoli.



VM-Kval:   
  • Italien 5 - 0 Liechtenstein
  • Italien 4 – 1 Wales
   

Confederations Cup:

Gruppespillet:
  • Mexico 2 – 4 Italien
  • Italien 0 – 1 Brasilien
  • Italien 5 - 2 Tunesien
Semifinale:
  • Chile 1 - 2 Italien
Finalen:
  • Brasilien 1 – 1 s Italien







Transferrygter


Hamsik rygtes til At. Madrid og Bayern München, som begge leder efter en stærk styrmand.

Cavani rygtes til Chelsea, og medierne mener at skiftet vil komme til koste den beskedne pris af 4-600 mio. DKK. Lavezzi rygtes ligeledes til Chelsea da Cavani formentlig er for dyr.

M’Vila rygtes nu til Manchester Utd. Men Cruyff har ingen intentioner om at slippe sin nyligt indkøbte midtbane terrier. Derudover kan det nævnes at de Jong rygtes samme vej.

Sidst men ikke mindst så har City af flere omgange spurgt til Sebastian Bassong, som i forgangne sæson har styret centralforsvaret med glans.


Det rygtes også at Napoli er ude med snøren efter forstærkninger. Gerne en supplerende angriber.  Cruyff har dog udtalt sig, at de kommende indkøb bør være italienske, for derved at imødekomme reglerne for trupsammensætning.
Det ser desuden ud til at første forsøg Napoli gør på transfermarkedet, er at hente Villarreal stjernen G. Rossi, hvis prisen kan holdes nede. Derudover er Gago og Granero netop tiltrådt på fri transfer.






Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |2|
« Svar #6: 29 Jul 2011, 06:19 »

Det ser rigtig spændende ud.. Jeg følger klart med.. glæder mig til at se den kære hollænders transferaktiviteter .. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |2|
« Svar #7: 30 Jul 2011, 01:00 »

Det ser rigtig spændende ud.. Jeg følger klart med.. glæder mig til at se den kære hollænders transferaktiviteter .. KIU Thumbs Up

Takker.. Er godt at høre du kigger med Wink
Kan afslører at jeg allerede har været ude og lave en større handel, samt at venskabskampene er gået igang.

I disse dage hjælper jeg noget familie med at flytte, men arbejder på at få en update ud i morgen. Er igang med at skrive  Smiley
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |2|
« Svar #8: 30 Jul 2011, 22:27 »


Sæson optakt - Ikke helt som forventet...



”Hvor meget er en fodboldspiller værd?”


Det var det spørgsmål, der oftest farede igennem Cruyffs hoved. G. Rossi der havde været hans første prioritet på transfermarkedet valgte at skifte til At. Madrid for 335 mio. DKK og med en løn på 1.05 mio. DKK/uge. til fordel for Napoli. Med den pris ville Napoli heller ikke kunne have hentet andre spillere til klubben i denne sæson. Så Cruyff måtte lede efter nye måder at forstærke holdet.

Det lod til, at den succes det italienske landshold havde haft internationalt, havde presset priserne i vejret på de italienske spillere. Dette besværliggjorde ønskerne om at købe italienske spillere til klubben, uden at ende med at tømme pengekisten.

Budgettet i denne sæson, for Partenopei, lød på 400 mio. DKK til transfers, samt et lønbudget på 12 mio. DKK/uge. Af disse blev der pt. brugt ca. 10.5 mio..




Markedet gik Cruyff og Napoli imod. Alle spilleres priser var blevet presset i vejret af rigmandsklubberne, som fx City. De spiller der ville blive Napolis største stjerner forlangte enten alt for meget i løn (1+ mio DKK/uge) eller også afviste de tilnærmelserne fra Napoli totalt.



”Så hellere være reserve i en større klub, det er deres valg.”







Napoli har hele tiden været ude efter at forstærke angrebet og fløjene. Så da muligheden for at hente Suarez fra Liverpool til Napoli, tøvede Cruyff ikke.
Således gik det til at Suarez blev det første store indkøb Cruyff foretog denne sommer. Prisen lød på 245 mio. DKK, men for den pris fik Napoli også en klassespiller der kunne dække de huller der var i offensiven. Suarez har gennem de senere sæsoner gjort en fin figur både som fløj og som boksspiller for Liverpool.



Venskabskampe



  • Napoli 4 – 1 Albinoleffe
  • Napoli 0 – 0 s Lazio
  • Man. Utd. 2 – 1 Napoli
  • Chelsea 6 –5 Napoli
  • Napoli 5 - 0 Basel


Den mest interessante kamp:

Chelsea 6 –5 Napoli
Cruyff havde fra start af blæst til angreb. Det gav også resultat, for efter 9 minutter scorede Suarez. Men blot 2 minutter senere var der krise i de bagerste geledder da Torres slap igennem på en dyb stikning, der dog endte på stolpen. Men Pastore hamrede riposten i mål. Inden for de næste 10 minutter blev der scoret to gange igen. Først løb Kaka en halv bane med hele Chelseas forsvar i hælene inden han scorede. Men få minutter senere udmøntede flot kombinationsspil fra Chelsea sig i et udlignende mål. Der blev scoret atter 3 gange, og en vanvittig første halvleg blev fløjtet af med stillingen 4 – 3.
Anden halvleg var lige så livlig, dog viste Torres hvilken klasse han havde, med helt forblændende spil. Hvis ikke han scorede mål var han i oplæggerens rolle. Cruyff kunne ikke andet end at erkende at dette var Torres’ aften, da han scorede 4 mål. Napoli kæmpede dog til sidste fløjt, hvilket resulterede i en tilfreds slutstilling, kampens udvikling taget i betragtning.

Målscorer: Pastore (2 mål) Torres (4 mål) – Suarez (1 mål) Kaka (2 mål) Eriksen(1 Mål) Cavani (1 mål)




Transfer update


Cruyff havde forventet at kampene i England havde fået de to klubber til at smide nogle af de helt store bud på bordet. Men indtil videre havde de ikke rørt på sig. Derfor måtte Cruyff også holde igen med indkøbene indtil videre. Forhåbningerne i Napoli er nu at markedet falder til ro, og at det med tiden bliver muligt at forstærke truppen.


Indkøb:
  • T. Figueiredo (20 mio.)
  • M. Ruben (4.75 mio.)
  • F. Gago (Fri)
  • E. Granero (Fri)
  • L. Suarez (245 mio.)






Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |3|
« Svar #9: 31 Jul 2011, 13:57 »

Haha så startede du alligevel en blog op om din "mafia" klub! Wink Spændende og se om du kan forsvare din titel!
Logged

FC Barcelona

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |3|
« Svar #10: 31 Jul 2011, 15:52 »

Haha så startede du alligevel en blog op om din "mafia" klub! Wink Spændende og se om du kan forsvare din titel!

Ja Wink Men lader til at marfiaen ikke sørger for en "steady income" desværre.
Håber bestemt på at kunne forsvare den, på trods af en ikke alt for heldig opstartsfase.

Men med det spil mine spillere viste mod Chel$ki så kan jeg vel godt komme igennem sæsonen Wink
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |3|
« Svar #11: 01 Aug 2011, 02:46 »


Supercoppa Italiana

17-08-2013



Sæsonstarten var lige om hjørnet. Men før den første Serie A kamp kunne blive fløjtet i gang, skulle den Italienske Super Cup afvikles. Modstanderen i Super Cuppen var Palermo, det eneste hold der formåede at slå Cruyffs tropper i sidste sæson. Så der var lagt op til en spændende kamp mellem sidste års nummer 1 og 2.

Træningen op til kampen blev brugt på at træne sammenspillet, således at de nye spillere også kunne passe godt ind i Cruyffs foretrukne taktik. Desuden vred Johan også sin hjerne, for at finde frem til den mest solide defensiv, så Palermo kunne blive afholdt fra at få for nemme chancer.

Den store dag oprandt, og stemningen var høj i Napoli lejren. Spillerne havde lyst til at vise at træningen ikke havde været forgæves. Desuden ville de gerne besejre Palermo, efter at de tabte sidste gang de to hold mødtes.
Cruyff havde næsten alle spillere til rådighed, og derfor stillede Napoli også næsten i stærkeste opstilling. Cruyff valgte at startelveren skulle bestå af de spiller der var spillet mest sammen.




Det skal for ordens skyld nævnes at Kakas position er den samme som den, hvorfra han scorede 2 mål mod Chelsea i optakten.




Kampen om trofæet

Kampen startede dog ikke helt så godt for Napoli, da Cannavaro måtte udgå efter 7 minutter, på grund af et ribbensbrud. På grund af denne skade kom Napolis anden dansker på banen, nemlig den hovedstødsstærke ”Zanka”. Det var dog ikke Zanka der blev dagens store oplevelse, det var i stedet José Sosa, der endte med at score hattrick i løbet af kampen. Derudover scorede Bassong også et mål, ved at benytte sin stærke fysik. Uheldigvis fik Palermo et trøste mål, som følge af klumpspil foran Napolis mål, hvor Antonelli desværre fik sendt bolden ind bag Kameni. Selvmålet kunne dog ikke ændre ved resultatet af kampen, som blev at Napoli, for andet år i træk vandt den Italienske Super Cup. Denne gang endte det 4 – 1.





Med denne sejr var den første milepæl i sæsonen nået, den ene af to titler var blevet forsvaret.




« Seneste Redigering: 01 Aug 2011, 02:50 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |4|
« Svar #12: 01 Aug 2011, 22:53 »


En god start


Efter sejren over Palermo i Supercoppa Italiana havde Cruyff fået mere tro på at Serie A titlen kunne genvindes. Den hårde træning fortsatte dog som om der ventede en hel sæson af Cup finaler.

”Vi har vundet den Italienske Super Cup, men vi må ikke tro at vi bare kan vade igennem sæsonen af den grund. Der er lang vej endnu, og det gode spil må fortsætte hvis vi skal genvinde titlen.” – Johan Cruyff.


Kampprogrammets start virkede overkommeligt for Napoli, da den eneste store modstander var AC Milan, som var modstanderne i det første opgør. Herefter fulgte en lang række af, hvad Cruyff mente var, nemme modstandere, inden der så fulgte en klynge af svære kampe startende sidst i oktober.

Datoen for kampen mod AC Milan nærmede sig, og i et forsøg på at få overtaget i medierne udtalte Franck Rijkaard: ”For at vinde titlen skal man også slå de store hold!”. Dette lod Cruyff sig ikke påvirke af. Han var overbevist om at Rijkaard nok skulle fortryde sine ord.






Kampen var intens, chancerne var ofte meget store, men ikke alle blev udnyttet lige godt. Cruyff valgte for anden kamp i træk at lægge offensivt ud, men han måtte dog senere ændre taktik til en noget mere defensiv formation. Grunden til dette var at Antonelli modtog sit andet gule kort efter 51 minutter. Forseelsen skete i feltet, og derfor fik Tiago Silva lov at udligne til 1-1 fra 11-meter pletten. Napoli viste dog, at de som ti mand stadig kunne besejre modstanderen. For nogle minutter senere scorede Zanka sit første mål i denne sæson, og senere scorede Cavani sit ditto. Kampens spiller, og en der virkelig fortjener ros blev Kameni, der havde ageret sikker sidste skanse hele kampen igennem.

Resultater:
  • AC Milan 1 – 3 Napoli
  • Napoli 9 – 0 Torino
  • Udinese 1 – 3 Napoli





Champions League Gruppe B
  • Arsenal
  • Napoli
  • Dynamo Kiev
  • Slavia Prague



Lodtrækningen har ikke været helt så heldig for Napoli, da både The Gunners og Bilo-Syni indgår i gruppen. Det forventes at disse begge vil yde fin modstand. I den første kamp gæster Arsenal Napoli.


Kampen om pokalen med de store øre skulle snart begynde.







I næste kamp venter Arsenal...


Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |5|
« Svar #13: 01 Aug 2011, 23:01 »

Voldsomt at vinde 9-0 over Torino. Imponerende. Samtidig også flot, at du formår at slå Milan 3-1 med en mand i undertal. Foruden de fine resultater, er det også rart med en blog, hvor opdateringerne holdes korte nok til, at man kan følge med uden at bruge alt for meget tid. Det kunne jeg godt lære noget af! :-)
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Partenopeis Titelforsvar |5|
« Svar #14: 01 Aug 2011, 23:10 »

Voldsomt at vinde 9-0 over Torino. Imponerende. Samtidig også flot, at du formår at slå Milan 3-1 med en mand i undertal. Foruden de fine resultater, er det også rart med en blog, hvor opdateringerne holdes korte nok til, at man kan følge med uden at bruge alt for meget tid. Det kunne jeg godt lære noget af! :-)

Blev også noget forundret, men det offensive spil virkede bar perfekt. Cavani lavede 5 kasser Smiley

Jo tak, regnede med at Milan kampen ville blive et nederlag efter den udvisning... men holdet har heldigvis kampgejst nok til at angribe uanset modstanden Opstemt

Takker, jeg forsøger at korte mine ting ned... Skriver nemlig ofte dobbelt så meget, og sorterer så ud. Må du også bar gøre Wink selvom det kan være svært... Må li gi den et kig, og se om det er så slemt som du gør det til.. heh

Jeg vil gerne ha at folk gider at læse, samtidig med at jeg holder "spændings niveauet", men jeg har endnu ikke fået for mange tilbagemeldinger, så kan kun fortsætte det jeg har gang i...




Hvis i læser bloggen her, så giv gerne respons og konstruktiv kritik, så eventuelle fejl kan blive ordnet.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010