Den første sæson i Bundesligaen er nu overstået og vi er stadig at finde i den bedste række
Det endte med en 13. plads, hvilket var to placeringer over den forventede placering som nummer 15, så alt i alt en godkendt første sæson i Bundesligaen.
Siden hen er der sket rigtig meget i HSV og jeg har for alvor skiftet ud i truppen og undervejs er det faktisk blevet til et par fornuftige handler.
Følgende nævneværdige spillere er blevet hentet ind i løbet af de seneste to transfervinduer, hvoraf det seneste, endnu ikke er lukket:
Jonathan Spector - LOSC Lille - 16 mio. kr.
Rouven Steiner - Arsenal - 16 mio. kr.
Demy de Zeeuw - Arsenal - 7 mio. kr.
Levan Kenia - Köln - 8.75 mio. kr.
Andreas Hinkel - Sevilla - 500.000 kr.
Felipe - Fiorentina - 4.5 mio. kr.
Moritz Leitner - Arsenal - 12 mio. kr.
Kevin Watson - Fri transfer
Guus Joppen - Nürnberg - fri transfer
Ilkay Gündogan - Nürnberg - fri transfer
Bruno Fornaroli - Newell's - fri transfer
David Mendes da Silva - fri transfer
Andreas Ernst - FC Bayern - 4.75 mio. kr.
Robert Yildirim - Internazionale - Leje (2 mio. kr. - fremtidig 17 mio. kr.)
Ryan Babel - fri transfer
Sékou Diakite - Ingolstadt - 5 mio. kr.
I alt er der altså blevet brugt 76.5 mio. kr. på at forstærke holdet i løbet af de seneste transfervinduer og alt i alt, er jeg næsten tilfredse med alle handler. De handler, jeg ikke er tilfredse med, kan I se i oversigten over solgte spillere, hvor der allerede er sagt farvel igen til nogle af de nye spillere.
Manuel Salz – LOSC Lille – 5.25 mio. kr.
Moritz Stoppelkamp – Fürth – 10 mio. kr.
Owen Hargreaves – Birmingham – 6 mio. kr.
Marcelo Estigarribia – Las Palmas – 12 mio. kr.
Shkodran Mustafi – Getafe – 20 mio. kr.
Gojko Kacar – Genoa – 30 mio. kr.
Sebastian Mila – Düsseldorf – fri transfer
Dakson – Düsseldorf – 10 mio. kr.
Mehdi Bourabia – Lazio – Valladolid - 32 mio. kr.
Alexander N’Doumbou – 13 mio. kr.
Mathias Autret – Espanyol – 35 mio. kr.
Gonzalo Pineda – Groningen – 4 mio. kr.
Maxim Choupo-Moting – 20 mio. kr.
Jonathan Spector – Parma – 14 mio. kr.
Sulley Muntari – Roma – 26 mio. kr.
Ovenstående salg + diverse lejeaftaler har givet lige omkring 200 mio. kr. i indtægter, så rent økonomisk har transfervinduerne indtil videre været en stor succes for os. Jeg ville gerne have beholdt spillere som Muntari og Kacar, men de var ikke sikre på, at HSV kunne udvikle sig til en klub, der matchede deres ambitioner og da Muntari var i hans sidste kontraktår med HSV, valgte jeg at indkassere det, jeg kunne få for ham, hvilket er et ok beløb, når man tænker på, at han blev hentet på en fri transfer året før.
De mange indkøb og salg har også betydet, at taktikken er blevet ændret. I den forgangne sæson spillede vi hovedsageligt en 4-2-3-1 opstilling med to defensive midtbanespillere og tre offensive midtbanespillere, hvoraf de to var kantspillere. Kantspillerne er blevet sløjfet i denne sæson, så taktikken er i øjeblikket en 4-1-2-1-2 opstilling og den stærkeste opstilling kan ses herunder:
Min plan om at lave en ”Dortmund” er ikke helt lagt på hylden, men tålmodigheden til dette har simpelthen ikke været til stede. Planen er nu, at jeg ikke skal købe flere spillere til klubben og stille og roligt få sluset nogle af talenterne ind på holdet og ind i startopstillingen. Pengekassen er dog ikke helt lukket, da der jo kan dukke et tilbud op, der er for godt til at afvise
Skriv endelig, hvis I vil se SS af de enkelte spillere, jeg orkede bare ikke til at lave et af dem alle til denne "update"