Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23454
0 Brugere, 1224 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
concordemayfai...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Superligaen Anno 2011/2012
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Hvem vinder Pokalturneringen? (Afstemning slut: 30 Aug 2011, 19:20)
FCK
4 (9,3%)
BIF
5 (11,6%)
OB
4 (9,3%)
FCM
6 (14%)
En helt femte.
24 (55,8%)
Antal Stemmer: 43
Sider:
[
1
]
2
3
Forfatter
Emne: Superligaen Anno 2011/2012 (Læst 5839 gange)
TheisHansen v.2
Gæst
Superligaen Anno 2011/2012
«
:
19 Jul 2011, 15:07 »
Ja så er Superligaen skudt i gang igen! Vi har alle ventet på det! Gætterierne er startet og vi har alle sikkert skyhøje forventninger til vores hold, hvem vinder i sidste ende ligaen? Hvem bliver sæsonens store overraskelse, og hvem trækker sorteper?
Men lad os smide klubfølelser laaang væk!
Her er mit bud:
Guld:
FC København, dem kommer man ikke udenom. Selvom mange spillere saaamt træneren ikke længere er i klubben, så trorr jeg alligevel at F.C København snupper guldet igen. Jeg tvivler på, at de vinder med et lig så stort forspring, som sidste sæson, men vinder det tror jeg de gør, ingen tvivl om det! Men tror alligevel godt at OB, Brøndby og FC Midtjylland kommer tættere på dem i år.
Sølv:
Tror ikke der en nogen tvivl om at OB tager sølvet med hjem til Odense igen i år. De har hentet et par fine spillere ind og de har en stærk, bred trup. Grunden til jeg ikke tror Brøndby for sølv i år er at de stadig er i gang med at bygge noget op, først skal man jo finde fundamentet og byge videre indtil murstenene og taget er bygget færdigt. Tror dog derimod at OB har hvad der skal til for at byde FCK op til dans.
Bronze:
Tror klart at Brøndby tager bronzen i år, selvom de jo som jeg skrev før er ved at bygge noget stort op, så tror jeg alligevel de har hvad der skal til for at få Bronze hjem til Vestegnen. Midtjylland var godt med sidste år, men tror dog de ender med en fjerdeplads. Men tror stadig Brøndby har kvaliteterne til at erobre tredjepladsen i år.
De to hold der trækker sorteper og dermed rykker ned:
Tror i hvertfald klart at jeg kan mene at HB Køge er favoritter til at rykke direkte ned igen, Auri har sagt at de har fået en stærkere trup, nok ingen tvivl om det, men tror ganske enkelt stadigvæk ikke at de har hvad der skal til for at overleve i Danmarks alle bedste række. Kan ikke rigtig sætte en finger på hvem jeg tror den anden nedrykker er, men ville nok sige enten Lyngby eller FC Nordsjælland. Nordsjælland er efter min mening lidt svækket efter at, Nordstand, oviedo og Emil Lyng alle er taget hjem efter deres lejekontrakter er udløbet. De har kun hentet én forstærkning indtil videre, i form af Mikkel Beckmann, som jeg dog tror vil gøre det godt for Tigerne. Brøndby har jo også kun hentet én spiller ind, men de har bare en stærkere trup. Lyngby har handlet fint ind i dette transfer vindue og står efter min mening på papiret stærkere end sidste sæson. Men kan ikke sige hvem HB Køge rykker ned sammen med.
Kom med jeres bud! (Tråden kan jo evt. også bruges til at debattere ting(ene) der sker i ligaen?)
«
Seneste Redigering: 19 Jul 2011, 19:46 af Fernando
»
Arsrea
Landsholdsspiller
Sv: Superligaen Anno 2011/2012
«
Svar #1:
19 Jul 2011, 15:51 »
Dejlig tråd som nok skal blive brugt!
Guld: Uden tvivl FCK, de er stadig et hak over de andre klubber i DK, ikke bedre end sidste år, men stadig bedre end de andre hold.
Sølv: Går til min dejlige klub, Odense<3 Og hvis nogen skal byde FCK op til dans må det vel sige at være OB, de er blevet bedre end sidste år & på længere sigt tænkter de på unge spillere nu hvilket man kan se på Rasmus Falk, Daniel høegh & der kommer nok 2-3stykker i løbet af sæsonen.
Bronze: svært at sige, Brøndby eller FCM tager det i hvert fald, begge klub er blevet en smule stærkere men jeg kan ikke sige hvem af dem der tager Bronze.
Under stegen: HB Køge er vel den sikre på nedryking selvom man aldrig skal sige noget på forhånden. Ellers bliver der nok kamp under stegen i år, Sønderjyske, FCN & Slikeborg kan være det andet hold der tager pladsen under stegen.
Følg mig på twitter, hvor jeg skriver en del om Football Manager.
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #2:
19 Jul 2011, 15:59 »
Jeg tror at vi for fjerde år i træk vil opleve FCK, OB og Brøndby snuppe de tre øverste pladser. Jeg tror det bliver tæt i toppen i år, hvor FCK og OB vil gå hånd-i-hånd, mens Brøndby vil opleve samme ustabilitet som tidligere, hvilket tidligt vil sende dem ud af mesterskabskampen. Dog tror jeg at de vil være stærke nok til at tage tredjepladsen foran FCM.
AGF kunne være et frækt bud på et tophold, og jeg tror at de sammen med FCM vil være udfordrere til Brøndby om tredjepladsen.
Af nedrykkere er HB Køge en stensikker kandidat. Havde jeg 100.000kr. på hånden, så var de smidt på dem som nedrykkere..! uden tøven vel og mærke.
Hvem den anden nedrykker vil blive er mere spændende og uforudsigelig. Dog er klubber som Lyngby og SønderjyskE mine to bedste bud, mens jeg også forudser en klub som FCN få store problemer.
Mit bud på årets stilling:
1.FCK
2.OB
3.Brøndby
4.FCM
5.AGF
6.Silkeborg
7.AaB
8.Horsens
9.FC Nordsjælland
10.Lyngby
11.SønderjyskE
12.HB Køge
kuszman
Førsteholdsspiller
«
Svar #3:
19 Jul 2011, 16:17 »
Mit bud på den kommende sæson er meget lig med jeres. Jeg tror at denne sæson vil blive meget spændende og tæt i bunden dog med undtagelse af HB Køge som jeg ser som klokkeklar nedrykker.
Guld: Her ser jeg FCK som favorit og jeg føler mig rimelig sikker på at de snupper guldet igen i år. Jeg tror ikke de vil være lige så suveræne som sidste sæson da de jo har gennemgået en stor udskiftning i truppen. De vil nok have et par udfald i løbet af sæsonen men de har stadig den stærkeste trup i Superligaen og brude tage guldet.
Sølv: Kampen om sølvet bliver mellem OB og Brøndby med OB som min favorit. OB virker stærkere end Brøndby som har en meget smal trup. Med et par skader skal Brøndby stille med ungdomsspillere så der skal hentes et par profiler til Vestegnen hvis de skal snuppe sølvet fra OB.
Nedrykker: HB Køge er helt klart en nedrykker set med mine øjne. Den anden nedrykker plads er meget åben. Her ser jeg Sønderjyske og Lyngby som de største favoritter og med FCN som outsider.
Jeg tror at vi vil se AGF i den øverste halvdel, men ikke meget mere end en midterplacering.
Glæder mig virkelig til denne sæson og håber vi får set en masse god fodbold
TheisHansen v.2
Gæst
«
Svar #4:
19 Jul 2011, 19:20 »
Har bare lagt en lille afstemning op, bare for sjov.
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #5:
19 Jul 2011, 19:28 »
Egentlig et godt spørgsmål mht. pokalturneringen som du har lavet en afstemning omkring. umiddelbart tror jeg at det bliver et helt femte hold, da jeg tror at fokuset for OB og FCK ligger helt andre steder. Brøndby har for store udsving, og så tror jeg ikke at det bliver tredje gang lykkens gang for FCM - Selvom de er det bedste bud af de fire hold.
Hvem det bliver ved jeg dog ikke. AaB og Silkeborg popper dog op i mit hoved af en eller anden grund, så mit bud må være at det bliver et af de to hold.
Esbjerg og Randers ville være to frække bud. Fordelen for netop de to hold er at de er relativ stærke, samtidigt med at de i langt højere grad kan satse på turneringen end de andre hold kan. Dog kræver det både kynisme og en god potion held for at de skal kunne vinde turneringen.
Oli
Landsholdsspiller
«
Svar #6:
19 Jul 2011, 19:39 »
Når jeg tænker pokaltuneringen, tænker jeg umiddelbart Horsens som en god kandidat. Kan ikke begrunde hvorfor jeg ser dem som en mulig vinder, men har det lidt på fornemmelsen. Ellers er Silkeborg også et godt bud
TheisHansen v.2
Gæst
«
Svar #7:
19 Jul 2011, 19:42 »
Jeg ser AGF som en af de helt store bejlere til vinderen af pokalturneringen med deres gode forstærkninger og fine spil, tror jeg de er en seriøs kandidat.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #8:
19 Jul 2011, 20:58 »
Jeg ser to hold der er rimeligt sikre på hvor de slutter i Superligaen. Det ene er FCK, som efter al sandsynlighed vinder mesterskabet sikkert endnu engang. Det andet er HB Køge, som ganske givet, igen, igen bliver rækkens prygelknabe, og et fremragende argument for hvorfor Superligaen ikke bør udvides...
Sølvet føler jeg mig også rimeligt sikker på at OB snupper. Af de hold der kandiderer til andenpladsen, er det vel den klub, der har mindst uro internt - Dermed på ingen måde sagt at der er ro på de indre rækker, bare knap så meget uro som i FCM og især Brøndby.
Dermed er det vel også mere eller mindre sagt, at jeg regner med at FCM og Brøndby kommer til at slås om bronzen. Hvem af de to, der får den sidste medalje tør jeg ikke rigtig spå om. Begge klubber lader til at have en ledelse, der blander sig lidt for meget i det sportslige, hvilket ikke just hjælper på de i forvejen ustabile præstationer.
HB Køge ligner som sagt en sikker nedrykker, og kampen om at undgå at følge dem ned i første division tror jeg kommer til at stå mellem et ret bredt felt, faktisk kan jeg ikke få øje på, hvem af de 7 klubber jeg endnu ikke har nævnt, der skulle kunne føle sig sikre på en midterplacering. SønderjyskE er altid nedrykningsfavoritt
er, men har en fabelagtig evne til altid at skrabe de point sammen, der skal til for at redde endnu en sæson i Superligaen, så det tror jeg egentlig også de præsterer i år. Men de vil sandsynligvis være med i nedrykningskampen lige til det sidste.
AGF får helt givet kamp til stregen af deres største modstander gennem tiden, nemlig dem selv. Er det ikke en overdreven tro på dem selv, der får dem til at tro at de kan gå på vandet, så kan de altid bringe sig selv i økonomisk uføre.
AaB har stadig ikke indset (godt nok tvunget at de økonomiske omstædigheder), at man ikke skaber stabile præstationer med mælketænder. Sidste sæson blev deres skæbne afgjort efter sidste slutfløjt i deres sidste kamp, og de er egentlig bare blevet dårligere til denne sæson. Dog med undtagelse af trænerbænken, hvor de trods alt er sluppet af med den talentløse Svensker, og nu også hans grå assistent, som er erstattet med Kuhn, hvilket kan ende med at redde dem.
Nordsjælland er også altid blandt nedrykningskandidat
erne. Sæsonen i år vil vise hvor meget Wieghorst betød for tidligere sæsoners overlevelse. Umiddelbart tror jeg ikke han har været så vigtig, som mange har gjort ham. Klubben flyttede sig ikke i den periode han var træner, så umiddelbart tror jeg ikke han bliver så svær at erstatte, det kunne måske ligefrem ende med at vise sig som en fordel at få ham skiftet ud, det må tiden vise.
Lyngby klarede også kun lige nøjagtig frisag sidste sæson, men har trods alt forstærket sig rimeligt. Forstærkningerne ligner dog lidt en samling glasben, så det ligger alligevel lidt i kortene, at de om et halvt års tid skal stå og beklage sig over, at de har været uheldige med skader, og at det er grunden til at de ligger hvor de ligger til den tid...
Silkeborg under Troels Bech har en tendens til at overpræstere i stimer, bare for derefter at underpræstere i lige så lange stimer. De skal nok få sig fedtet ind i bundstriden i løbet af sæsonen, men kan så også med en god periode, få sig fedtet ud igen.
Horsens var det mindst scorende hold sidste sæson, og var derfor også fedtet ind i nedrykningskampen. Men i år har de faktisk forstærket sig lidt i angrebet. Og når man samtidig tænker på, at de faktisk også var et af de hold, der lukkede færrest mål ind, så kunne de faktisk godt ligne bedste bud på en 5'er, selvom det lyder helt forkert. Men selv nummer 5 kan være fedtet ind i nedrykningskampen, når midter- og bundfeltet er så middelmådigt, som tilfældet er i Superligaen.
Jeg har virkelig svært ved at se, hvem der rykker med HB Køge ned. Men skal jeg komme med et bud, så må jeg sige AaB, de er kommet svækket gennem transfervinduet, og overlevede kun lige med nød og næppe sidste sæson. Men med Svenskeren væk, får de jo på den anden side, nok ikke nær så miserabel en start på sæsonen, så mine ord kan hurtigt blive gjort til skamme. Men som sagt, der er lidt for mange mælketænder på det hold, til at jeg rigtig tror på dem, selv med en mere kompetent træner. Og så blev det jo ikke til den angriber, der kunne have gjort Curth bare en smule god.
JKJ
Gæst
«
Svar #9:
19 Jul 2011, 21:12 »
Hehe DNE, den dag AaB rykker ned vil du med garanti stå og juble
Nu har de jo betop et miks af unge og erfarne spillere som med tiden kan gøre dem til et godt hold.
Og mælketænder? Wurtz, Augo, Wæhler, MEP, Due, Curth, Rolfe, Bøgelund, Patrick Kristensen, Chanko og sikkert et par stykker mere er altså spillere der har prøvet lidt af hvert før.
Desuden er mange af de unge mælketænder også blevet ældre og har fået masser af erfaring, især når det går knap så godt.
Selvfølgeligt er der også uprøvet spillere, men det er der jo på alle hold, bortset fra vel FCK.
Brøndby snakker selv om at de vel har den smalleste trup i rigtig mange år og deres reserver er mange uprøvet talenter, hvorfor ikke nævne dem i nedrykningskampen? Fordi de hedder Brøndby eller??
For at vende tilbage til Suppen i år tror jeg kun tre ting er givet: FCK vinder, OB får sølv og HBK rykker ned.
De resterende ni pladser er imo øjne fuldstændigt åbne og en lille stime den ene eller anden vej kan få stor betydning for holdets slutplacering.
Fogt
Landsholdsspiller
«
Svar #10:
19 Jul 2011, 21:24 »
1. FCK
2. OB
3. FCM
4. Brøndby
5. Silkeborg
6. Aab
7. AGF
8. FCN
9. Sønderjyske
10. Horsens
11. Lyngby
12. HB Køge
Gry Marie 11.03.12
Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21
TheisHansen v.2
Gæst
«
Svar #11:
19 Jul 2011, 22:12 »
Citat af: FernandoTorres9-1 19 Jul 2011, 21:24
1. FCK
2. OB
3. FCM
4. Brøndby
5. Silkeborg
6. Aab
7. AGF
8. FCN
9. Sønderjyske
10. Horsens
11. Lyngby
12. HB Køge
Aggrrh hva? Tag dig da et par minutter til at komme med en fin begrundelse, det der kan man jo ikke bruge til noget?
Søgaard
Gæst
«
Svar #12:
19 Jul 2011, 22:57 »
Hvis man kigger på den første runde, så kan man lynhurtigt finde to klare kandidater til nedrykningspladsern
e, nemlig HB Køge og Lyngby. Førstenævntes kamp så jeg ikke, men 0-3 mod AC Horsens taler for sig selv. Horsens har i mange år været blandt rækkens ringeste hold offensivt, men har overlevet på deres defensiv. At Horsens kan score tre mål i samme kamp skete kun 3-4 gange i sidste sæson. Samtidig er HB Køges trup jo nok den mest profilforladte nogensinde i Superligaen. Bo Storm og Fabinho kan vel fremhæves som nogle af de spillere, som skal spille over niveau, hvis de skal have en chance for at overleve i ligaen.
Lyngbys kamp mod AGF var ganske enkelt elendig. Ingen spillere spillede op til et niveau, som gør dem kvalificeret til Superligaen. De spillede sjældent sammenhængende og deres profiler, som skal trække holdet op, var ganske enkelt ikke klar. Kim Aabech ligner sig selv i mere ekstrem form. Total ude af form og med en attitude, som ikke er en topspiller værdig. Fetai prøvede, men selvom han er god individuel, så vil samtlige forsvar i Superligaen holde ham nede, hvis han er den eneste offensive trussel. At de stillede op med Boysen på toppen er, efter min mening, en falliterklæring. Ingen fysik og dermed havde de ikke en spiller til at rage bolde til sig, når de er under pres, hvilket de jo vil blive i mange kampe i sæsonen.
Heldigvis for disse to hold, så bliver en sæson ikke afgjort ud fra den første kamp, men over 33 kampe. Det ændrer dog ikke meget på mine spådomme for disse to hold. Deres trupper skal forstærkes på flere punkter, hvis de vil have en chance for at overleve. Hvis det ikke sker, så skal der i den grad være spillere, som træder i karakter, samtidig med de andre hold skuffer.
Dernæst kommer egentlig et bredt midterfelt igen i år. Sønderjyske, AaB, Horsens, FC Nordsjælland, Silkeborg og AGF kommer til at kæmpe om pladserne fra 10-5. Alle holdene har deres klare svagheder og spørgsmålstegn, som vil blive besvaret i løbet af sæsonen og hvordan holdene klarer disse, gør forskellen på nummer 10 og nummer 5.
SønderjyskE står med ny træner, et par profiler er smuttet, mens andre spillere er kommet ind. Træneren Lars Søndergaard har jeg ikke megen fidus til, da det er længe siden han rent faktisk har fået resultater. Skulason og Sidorenkov er efter min mening store tab og den viljestyrke, som de lagde for dagen, har man ikke fået erstattet. Derimod har man mere eller mindre været på rov hos andre superligaklubber og taget spillere, som ikke har fået forlænget kontrakterne, hvilket enten kan vise sig at være en udmærket idé, men også en farlig, da de ikke præstererede nok til at få forlænget deres kontrakter i deres gamle klubber og derfor er det også tvivlsomt om de kan gøre den ekstra indsats i den nye klub.
AaB har sagt farvel til deres lejesvende og en ustabil Karim Zaza, men derudover har man faktisk formået at holde fast i de spillere, som sørgede for overlevelse. De unge spillere kan blive en trumfkort, men også blive deres svaghed. Nicklas Helenius, Mathias Wichmann og Nicolai Larsen og delvist også Lucas Andersen skal vise at de har fået hår på brystet af nedrykningskampen og være klar til at tage ansvar og gå side om side med de erfarne kræfter. Især de to førstenævnte var mere eller mindre faste i hele sidste sæson og bør derfor ikke længere gå imponeret ind på Brøndby Stadion eller Parken og blive skræmt af omgivelserne. De forstærkninger, som man har hentet er til bredden og ikke startopstillingen med undtagelse af den netop hentede Lucho, som må anses at presse både Patrick Kristensen og Jakob Ahlmann ud på bænken og dermed tage sig af venstrebacken. Den vigtigste forstærkning skal dog ses på bænken, hvor Allan Kuhn er tilbage i assistent-rollen. Den mand er en fantastisk indpisker og er manden, som kan sørge for at spillerne giver sig 110% procent i stedet for 100%. Altså har man et rigtig stærk trænerteam med Poul Erik Andreasen i en tilbagetrukket rådgiverrollen, som han bedst kan lide.
Horsens har i mange år levet på deres solide defensiv samt Gilbertos hurtighed i kontraangreb. I år har han fået en Henrik Toft til at sørge for bedre arbejdsbetingelser, men om denne tilgang og Jeppe Mehl vil være nok til at give dem en stærk offensiv vil være tvivlsomt. Hvis de kan holde nullet ligeså godt, som de plejer, så tror jeg sagtens vi kan se dem i den øverste del af tabellen, da de i år har en hel offensiv og ikke blot en Gilberto. Hvis deres defensiv ikke holder tæt, så vil de derimod nemt kunne se sig selv være i nedrykningskampen.
FC Nordsjælland er stortset status quo i forhold til sidste år, dog med en forstærkning i form af Mikkel Bechmann og en meget vigtig afgang i form af træner Morten Wieghorst. Dermed anser jeg dem ikke for at være de største kandidater til nedrykning, da Kasper Hjulmand har været under vingerne i FCN gennem længere tid og også kender et nogenlunde lignende system fra sin tid i Lyngby. Den største tvivl angående Hjulmand er dog om spillertruppen kan omstille sig på at Hjulmand går fra assistent-rollen til at være cheftræneren. Mikkel Bechmann anser jeg som en forstærkning, men spørgsmålet er hvor stor denne er. Hvis han kan finde tilbage til sin tidligere niveau, hvor han var inde omkring landsholdet, så vil han være et scoop, men hvis han forsætter den form, som han viste i Randers i den forgangne sæson, så vil han blive presset af flere af de unge offensive spillere. Oviedo og Nordstrand er taget tilbage til FCK og mens førstenævnte var en positiv overraskelse, så synes jeg ikke Nordstrand gjorde det store væsen af sig og derfor vil folk som Lawan og Granskov formentlig sagtens kunne overtage pladsen i front.
Silkeborg har hentet en del ukendte spillere ind, som de færreste nok har det store kendskab til. Sune Kiilerich er et stort spørgsmålstegn efter et par år i Italien og en udlejning til Viborg og derfor har han formentlig noget at skulle bevise efter han egentlig blev udpeget til et stort talent ret hurtigt i sin karriere. Ingen markante spillere har forladt klubben og derfor kan man arbejde videre på det fundament, som de er i gang med at opbygge. En rimelig offensiv og hårdtarbejdende defensiv gør at de meget nemt kan være ustabile, men aldrig går gennem længere perioder, uden at høste point. De mangler dog efter min mening alternativer i forsvaret, hvor en Tornbjørn Holst er uvurderlig efter Jim Larsens afgang.
AGF har en trup med mange stærke spillere og har handlet rigtig godt ind. De har en masse erfaring og kvalitet i spillere som Martin Jørgensen, Atle Håland og Søren Berg, men også yngre og mere løbestærke spillere i Kasper Povlsen og især Stephan Petersen, som jeg nemt kan se som en profil i Superligaen i den kommende sæson. Deres største fjende er dem selv, da forventningerne ofte stiger eksplosivt, hvis AGF vinder mere end en kamp i træk. Man må håbe at klubben og omgivelserne lærte af turen i 1.division, da de faktisk havde et hold, som var til mere end den absolutte bund af Superligaen, men de blev ofre for eget forventningspres og man gik ud til hver kamp med en idé om at alt andet end 3 point ville være en skuffelse. Selvom dette i teorien er det korrekte, så er virkeligheden en anden og AGF må vælge deres kampe, hvor man skal forvente en sejr, fremfor at forvente 3 point i Parken.
I toppen af rækken finder man sidste års top fire og de må anses for at være stærkere end resten af ligaen igen i år. FCM og Brøndby som kandidater til bronze, mens FCK og OB kommer til at kæmpe om de mere ædle metaller.
FCM har hentet den targetmand, som de har manglet siden de skaffede sig af med Frank Kristensen. Det giver forhåbentlig deres spil den ekstra mulighed, så de rent faktisk har en trussel i feltet, hvilket Hassan og Igboun ikke har formået at være, da de ikke har størrelsen til at tage kampen mod forsvarsspilleren. Modsat har de sagt farvel til en af de få spillere, som kunne gøre en forskel alene, nemlig Thygesen og hvad værre er, så er det til holdet, som umiddelbart ligner den nærmeste konkurrent. Et stort tab, men i forhold til deres kollektiv og sammenspil, så tror jeg ikke det er en dårlig handel, selvom de ikke fik penge for ham. Han kunne noget på egen hånd med sin vilje, men han kunne også lave meget uro i spillet, hvis han ikke valgte sine ture med omhu. Jeg tror deres succes afhænger af om deres kollektiv kan løfte holdet og overgå de individuelle kræfter, som tidligere har præget holdet.
Brøndby har som tidligere nævnt hentet Thygesen som eneste mand, mens man har sagt farvel til en af holdet større profiler i form af Daniel Wass. Hvis vi starter med tabet, så har Anders Randrup noget at bevise og jeg tror næppe han kan leve op til de forventninger, som der bliver sat til ham. Han er stabil i defensiven, men offensivt har han simpelthen meget lidt at byde på og er på det punkt ikke et tophold værdig. Thygesen kan blive guld værd, hvis han kan få en fri rolle, men med en Krohn-Dehli i sådan en rolle allerede, så begynder man at have for mange typer af denne slags. Mathias Gehrt må også betegnes bedst i denne rolle, hvor han kan bevæge sig frit i de offensive rum. Dermed har man mange spillere omkring startopstillingen, som er klart bedst i en rolle, hvor der ikke er plads til mere end en eller allerhøjest to på holdet. Dette kan meget nemt give ubalance, hvilket man også i den grad så mod AaB, hvor det dog måske mere var træthed, som var grunden. Her var tilbageløbet ofte manglende fra de offensive kræfter og med en Mike Jensen og Mikael Nilsson, som efter min mening ikke arbejder ret godt sammen, så var det egentlig AaBs fejl/manglende godhed til at udnytte det, at det ikke blev dyrere for Brøndby. De er dog ikke færdige på transfermarkedet og efter min mening, så har de 4-5 pladser, som bør styrkes, hvis de vil nærme sig OB og FCK, fremfor at kæmpe om bronze. Backpladserne, den defensive midtbane, angrebet og eventuelt også en midterforsvarer mere. Angrebet på nuværende tidspunkt består af en ung Nicolaj Agger, som endnu mangler at vise at han virkelig er manden, som der bør satses på, samt en kronisk skadet Martin Bernburg og nogle unge gutter, som heller ikke har bevist deres værd på førsteholdet. Backpladsere med Randrup og Rasmussen/Frederiksen er ikke spillere, som oser af kvalitet, men derimod mere af gennemsnitlighed og derfor bør der, hvis ikke i år, så inden længe investeres i disse pladser.
OB har handlet hurtigt og klogt indtil videre, da man har hentet en Morten Skoubo, som er topscorermateriale, hvis han kan holde sig skadesfri og en Reginiussen der længe har været rygtet til diverse danske klubber og i sin første kamp viste sig at være en rigtig god signing. De har dog en række humørspillere i form af deres afrikanere, som kan være som nat og dag i perioder. Dette er der ikke råd til, hvis man endelig vil fravriste FCK mesterskabet. Derudover har man måske nogle CL-kampe, som kan kræve energi, hvilket kan hæmme dem i form af enten træthed eller skuffelse over at ryge ud hurtigt og dermed manglende fokus. Eneste svaghed er måske midterforsvaret, hvor man er sårbare efter afgange fra både Håland og Troest og dermed står med AMC og Reginiussen plus et par unge knægte som reserver.
Hos FCK er det største spørgsmålstegn sammenspillet, da man stiller med noget, som ligner en halvt nyt hold. De har formået at hente klassespillere ind for langt de fleste spillere, som de har mistet, men det tager tid at indspille disse på holdet og derfor vil man formentlig se et mere svingende FCK-hold end vi har set de seneste mange sæsoner. Deres spillermateriale og de spillere, som de kan tiltrække, er dog en klasse over hvad OB og de andre nærmeste forfølgere kan hente ind. Derfor har de en fordel og når deres økonomi i den grad giver lov til at hente disse spillere, så vil alt andet end et mesterskab være en skuffelse. Med mindre man har planer om at beholde Peter Larsson, så bør der hentes en midterforsvarer ind, samt en højreback. På backpladsen kan man se både et talent samt en starter. Man har Johnny Thomsen som jo er dansk landsholdsspiller, men efter min mening ikke har niveauet til de europæiske kampe, som FCK kommer ud i, men generelt er backpladserne et svært sted at finde spillere, da det er en af de få pladser, hvor der er mangel på gode spillere til rimelige priser. Derfor er det ikke utænkeligt at man vil se en ung spiller blive hentet ind og så skal han kunne slå Thomsen af i løbet af 1-2 sæsoner.
Altså vil min umiddelbare spådom være denne stilling:
1. FCK
2. OB
3. FCM
4. Brøndby
5. Silkeborg
6. FCN
7. AGF
8. AaB
9. Horsens
10. SønderjyskE
11. Lyngby
12. HB Køge
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #13:
19 Jul 2011, 23:12 »
Søgaard, til en anden gang, kan du så ikke prøve at uddybe dig lidt mere i stedet for så overfladisk et svar...
Men jeg er helt enig med dig omkring Lars Søndergaard, der i mine øjne kan komme til at koste SønderjyskE deres plads i superligaen. Han er faktisk hovedårsagen til at jeg har placeret dem under stregen, da han absolut intet har bevist, og det kan virkelig undre mig at SønderjyskE har hentet en person der var ved at rykke ud med et fultids professionelt Viborg hold i 1. Divisionen.
Søgaard
Gæst
«
Svar #14:
19 Jul 2011, 23:25 »
Citat af: Guldbrand 19 Jul 2011, 23:12
Søgaard, til en anden gang, kan du så ikke prøve at uddybe dig lidt mere i stedet for så overfladisk et svar...
Men jeg er helt enig med dig omkring Lars Søndergaard, der i mine øjne kan komme til at koste SønderjyskE deres plads i superligaen. Han er faktisk hovedårsagen til at jeg har placeret dem under stregen, da han absolut intet har bevist, og det kan virkelig undre mig at SønderjyskE har hentet en person der var ved at rykke ud med et fultids professionelt Viborg hold i 1. Divisionen.
Det var derfor jeg endte indlægget med den stilling, som jeg tror på. Så kan de dovne nøjes med at læse denne stilling og ikke behøves at kede sig med at læse de mange fyldord, som jeg har skrevet
Lars Søndergaard havde en svær situation i Viborg, da de ganske enkelt havde en elendig trup og det er jo gået fra slemt til slemmere op til denne sæson, men han har tidligere gjort det godt i Østrig, men de senere år har det jo været sekundære roller, som han har haft dernede og derfor mangler han formentlig den feeling, som cheftrænere normalt har, fordi de har kendskab til ligaen og til hvordan spillet spilles i landet. Der mangler Lars Søndergaard noget efter min mening, da han ikke har haft en lignende position de senere år udover en næsten umulig opgave i Viborg.
Sider:
[
1
]
2
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »