home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1212 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  DVD Center (MedieCenter)
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: DVD Center (MedieCenter)  (Læst 3118 gange)
MichaelPaw
Gæst

DVD Center (MedieCenter)
« : 20 Jun 2011, 19:51 »

Har nu selv fundet en ripper der kan rippe en dvd på 15 min DVDfab, jeg vil bare hører om der er andre der har prøvet at overføre jeres dvder til en harddisk?

Hvad for et program bruger i til at rippe med?

Hvad for et program bruger i til at se jeres film?

Bruger i NAS,eller hvad bruger i?

Spezialized
Landsholdsspiller

Sv: DVD Center (MedieCenter)
« Svar #1: 21 Jun 2011, 11:58 »

Jeg har i starten brugt et program til min Mac mini der hed RipIt, hvilket fungere okay fint.

Men er gået over til at bruge MakeMKV, da bl.a. også tager blurays, hvis man har et ekstern bluraydrev (i mac-computers tilfælde). Det tager dog gennemsnitlig en halv time pr. skive man ripper.

Jeg har rippet samtlige af vores +1000 dvd'er på den måde.

Når de så er rippet gennem enten RipIt eller MakeMKV så hiver jeg den gennem et program der hedder Handbrake, som gør at filen går fra ca. 4 gb til 1-1,5 gb.

Jeg bruger et program der hedder Plex til af afspille med, hvor man kan lave sections med fx i mit tilfælge "Danske Film", "Animerede Film", "Udenlandske Film" og "Docs"
Programmet finder (næsten) altid det rigtige cover og beskrivelser af filmene og med lidt forskellige skins er det simpelthen det flotteste der kan tilbydes imo.

Jeg har som sagt en mac mini, som mediecenter tilsluttet i alt 3 tb harddiske.

MichaelPaw
Gæst

« Svar #2: 21 Jun 2011, 17:10 »

Jeg har i starten brugt et program til min Mac mini der hed RipIt, hvilket fungere okay fint.

Men er gået over til at bruge MakeMKV, da bl.a. også tager blurays, hvis man har et ekstern bluraydrev (i mac-computers tilfælde). Det tager dog gennemsnitlig en halv time pr. skive man ripper.

Jeg har rippet samtlige af vores +1000 dvd'er på den måde.

Når de så er rippet gennem enten RipIt eller MakeMKV så hiver jeg den gennem et program der hedder Handbrake, som gør at filen går fra ca. 4 gb til 1-1,5 gb.

Jeg bruger et program der hedder Plex til af afspille med, hvor man kan lave sections med fx i mit tilfælge "Danske Film", "Animerede Film", "Udenlandske Film" og "Docs"
Programmet finder (næsten) altid det rigtige cover og beskrivelser af filmene og med lidt forskellige skins er det simpelthen det flotteste der kan tilbydes imo.

Jeg har som sagt en mac mini, som mediecenter tilsluttet i alt 3 tb harddiske.
Kunne være det var en rigtig god ide for mig, da jeg snart får en mac book pro.

Men synes du skulle prøve Boxee Box, det finder covers til alle film, samt det er meget nemt at finde rundt i.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #3: 21 Jun 2011, 17:40 »

Jeg er ganske tilfreds med Plex, så har slet ikke i sinde at skifte det ud til boxee. Plex gør jo netop det samme. Smiley

MichaelPaw
Gæst

« Svar #4: 21 Jun 2011, 17:42 »

Jeg er ganske tilfreds med Plex, så har slet ikke i sinde at skifte det ud til boxee. Plex gør jo netop det samme. Smiley
Boxee finder også undertekster til dine film, hvis nu du har købt en dvd unden danske undertekster  Thumbs Up

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #5: 21 Jun 2011, 19:54 »

Boxee finder også undertekster til dine film, hvis nu du har købt en dvd unden danske undertekster  Thumbs Up

"Købt" hæhæ  Wink

Men jeg er som sagt yderst tilfreds med Plex, og har intet problem med at finde undertekster de de 15-20 film jeg har fået købt via fx amazon eller lignende. Og det er jo heller ikke ulovligt at hente undertekster, så længe filmen er lovlig (kilde: DR's Harddisken).

Et eksempel på Plex:

Et eksempel på Boxee Box

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge af design, selvom jeg kører med et lidt anderledes Plex-skin end de jeg viste ovenfor.
Jeg ved ikke om der findes flottere Boxee-skins, men synes ikke ligefrem af google gav gode hits.

MichaelPaw
Gæst

« Svar #6: 21 Jun 2011, 20:12 »

"Købt" hæhæ  Wink

Men jeg er som sagt yderst tilfreds med Plex, og har intet problem med at finde undertekster de de 15-20 film jeg har fået købt via fx amazon eller lignende. Og det er jo heller ikke ulovligt at hente undertekster, så længe filmen er lovlig (kilde: DR's Harddisken).

Et eksempel på Plex:

Et eksempel på Boxee Box

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge af design, selvom jeg kører med et lidt anderledes Plex-skin end de jeg viste ovenfor.
Jeg ved ikke om der findes flottere Boxee-skins, men synes ikke ligefrem af google gav gode hits.
Det er ikke boxee..

http://www.youtube.com/v/kscMwFaJhxA

Drillo
Gæst

« Svar #7: 21 Jun 2011, 20:51 »

Jeg har gået og tænkt lidt på om det ikke var muligt at lave min PS3 om til et mediecenter, sådan ment at jeg på en måde kan forbinde min PS3 med min PC så jeg kan se de film der ligger på den?

Håber at der er nogen der kan hjælpen mig.

MichaelPaw
Gæst

« Svar #8: 21 Jun 2011, 22:14 »

Jeg har gået og tænkt lidt på om det ikke var muligt at lave min PS3 om til et mediecenter, sådan ment at jeg på en måde kan forbinde min PS3 med min PC så jeg kan se de film der ligger på den?

Håber at der er nogen der kan hjælpen mig.
Du kan bruge dette program

http://www.ps3mediaserver.org/

Drillo
Gæst

« Svar #9: 21 Jun 2011, 22:18 »

hvordan forbinder jeg så min PS3 og PC, for lige nu kan min PC ikke finde min PS3

Drillo
Gæst

« Svar #10: 21 Jun 2011, 22:29 »

Har selv fundet ud af det.

MichaelPaw
Gæst

« Svar #11: 21 Jun 2011, 22:30 »

hvordan forbinder jeg så min PS3 og PC, for lige nu kan min PC ikke finde min PS3
Via din ps3. der er noget der hedder medieserver i menuen under billeder musik og film

bettepjevs
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 21 Jun 2011, 22:58 »

Når vi nu snakker mediecenter til pc, er XBMC klart at anbefale. Et godt alternativ til dette er som nævnt tidligere boxee.

Man kan hente masser af plugins til begge, dog flest til XBMC da man også kan hente forskellige skins.

XBMC kan ses her - http://xbmc.org/

Boxee her - http://www.boxee.tv/

Boxee kan også købes som enkeltstående boks til ca. 1600 kr.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #13: 22 Jun 2011, 00:57 »

XBMC kan ses her - http://xbmc.org/

Nu vil jeg ikke rode mere rundt i min anbefaling af Plex udover at det faktisk er bygget op omkring XBMC - så uden at være sikker vil jeg faktisk tro, at de fungere på samme måde.

MichaelPaw
Gæst

« Svar #14: 22 Jun 2011, 08:20 »

Jeg har også hørt meget godt om XBMC. har selv prøvet det. men synes det kan være lidt svært at finde rundt i..  crazy

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010