home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:34:21 Bubbles Blogkonkur... #4 - Danish Viking War...
I dag kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  6 Brugere, 315 Gæster Online.

Indlæg: 1132733 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Talentudvikling
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Talentudvikling  (Læst 2710 gange)
krølle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Talentudvikling
« : 11 Jun 2011, 11:22 »

Hej drenge.
Jeg kunne godt tænkte mig at vide, hvordan I hver især træner og udvikler jeres talenter?
gerne beskrevet fra 16-17 års alderen og frem til de runder 21.

personligt plejer jeg at lade dem spille på ungdomsholdet indtil de er 18.
Derefter udlejer jeg dem til en lavere rangeret klub i samme land som jeg spiller i ( Championship eller League 1 i england).
Hvis de gør det godt der, lader jeg dem få det første halvår på førsteholdet - hvor de spiller eller cup-kampe, samt premier league kampe mod de 5 dårligst placerede.
Hvis de stadigvæk ikke er klar til at slå igennem på førsteholdet. Lader jeg dem udleje endnu engang, men til en premier league - eller top 5 championship klub.
For mig er det vigtigste at de får en masse spilletid, og bliver udfordret hele tiden.
Det har vist sig at være ganske effektivt - b.la. har mit talent Ross Barkley ( Everton).
Logged

... U ain't got a minute.

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling
« Svar #1: 11 Jun 2011, 11:35 »

Gør ca. det samme som dig. Dog venter jeg ikke til de er præcist 18, men bare indtil et lejetilbud kommer.
I nogle tilfælde hiver jeg dem op som reserve på førsteholdet, men hvis jeg ved de ikke kommer til at spille vildt meget, gør jeg dem tilgængelige for reserveholdet. Begge dele virker rimelig godt for mig Smiley
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling
« Svar #2: 11 Jun 2011, 11:53 »

Jeg har også haft spiller der har taget alle ungdomsårene for min egen klub, bare ved at jeg har gode træningfaciliteter og et række af de bedste ungdomstræner i verden. Gør at spillerne udvikler sig markant, blandet med kampe for reserveholdet.
Logged

krølle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling
« Svar #3: 11 Jun 2011, 12:11 »

Præcis! det er rimelig vellykket Smiley
jeg har også allieret mig med, swansea, portsmouth som jeg ser som et godt springbræt for mine talenter..
Mit eneste problem er at det primært er offensive spillere, der bliver "klækket" i mit akademi, defensivspillere er generelt svære at finde/skabe.
Logged

... U ain't got a minute.

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling
« Svar #4: 14 Jun 2011, 18:24 »

Gør lidt det samme som du, men kom til at tænke på en ting:
Hvis talentet besidder høj workrate + determination (og professionalisme?), så stiger de fint på klubbens ungdoms-/reservehold, men hvis de har lave stats, så stiger de knap så meget ved blot træning og kamp på ungdomsniveau. Tænker I på dette, når spillere udlejes/bliver i klubben uden førsteholdsfodbold? For synes tit jeg oplever unge talenter, som ej får noget ud af lejemål.
Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling
« Svar #5: 14 Jun 2011, 18:56 »

Sæt dem på holdet med det samme, så skal du satme se løjer. Jeg har en 2 - 3 stykker på 16 som er ondskabsfulde allerede efter en halv sæson på førsteholdet.
Logged

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling
« Svar #6: 14 Jun 2011, 19:20 »

Sæt dem på holdet med det samme, så skal du satme se løjer. Jeg har en 2 - 3 stykker på 16 som er ondskabsfulde allerede efter en halv sæson på førsteholdet.
Tildels enig! Som mindre klub, der henter et stort talent, så bliver man nogle gange nød til at sætte ham som "Førstehold" eller "Nøglespiller" for at kunne honorare deres lønkrav, og derfor skal de have en del spilletid, hvilket som du siger udvikler dem ekstremt, men de mangler bare tit erfaring, og mentale stats, hvilket tit kan ødelægge det når man skal kæmpe med om medaljer. Men har man et virkelig overlegent hold, så er det da klart den bedste måde, har også selv udviklet en del spillere ved at lade dem spille meget som helt ung. Men en god samarbejdsklub på en rimelig højr niveau, så skal det hele nok gå. Fik på et tidspunkt en midterklub i Holland, og lige pt har jeg Strømgodset med AaB, det spiller med i toppen af Tippeligaen, netop pga mine talenter som jeg sender derop. Så find en god samarbejdsklub, de kan gå hen og blive guld værd Wink
Logged

[Min signatur er for stor]

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling
« Svar #7: 14 Jun 2011, 20:13 »

Sæt dem på holdet med det samme, så skal du satme se løjer. Jeg har en 2 - 3 stykker på 16 som er ondskabsfulde allerede efter en halv sæson på førsteholdet.

Er til dels enig med dette, men det er ofte nemmere sagt en gjort. Præcis derfor finder jeg det nemmere at udvikle spillere i den spanske række end i andre ligaer. Det talenter har brug for er træning selvfølgelig, men også regelmæssig kamptræning på højt niveau. Det er dog ikke altid sikkert at smide dem på førsteholdet da de ikke helt har niveauet endnu, og da mange af de spanske klubber har reserve hold i de lavere klubber som stort set fungerer på samme måde som en rugekasse klub i fx. England, så finder jeg det noget nemmere at udvikle spillere i det spanske.

For at komme med et eksempel vil jeg bruge mit Real Madrid spil. Jeg fokuserede rigtigt meget på talentudviklingen og hentede de bedste ungdomstrænere ind, opgraderede mine faciliteter til det bedste og støvsugede da også nogle talentfulde 15-16 årige på markedet.
Udover at Real Madrid selvfølgelig spiller i den bedste række har de et B hold (Castilla), der ligger i den tredje bedste række, og et C hold der ligger i den fjerde bedste række. Til sidst har de også et U/19 hold.
Det jeg gjorde med mine 15-16 årige talenter var at give dem et, to eller tre år på U/19 holdet indtil de havde nået et vidst niveau. Når de havde udviklet sig til at være blandt de bedste i ungdomsligaen rykkede jeg dem op på Castilla. Mit Castilla hold havde i mellemtiden rykket sig op i Liga Adelante der er ligaen under den bedste i Spanien. Godt nok kan jeg ikke sætte mine spillere på mit træningsprogram når de spiller der da Castilla er en form for selvstændig klub, men i stedet fik de spillet noget bold på et rimeligt højt niveau. Fordelen ved det samarbejde spanske klubber har med deres B hold er at du kan rykke de unge spillere frem og tilbage mellem holdene lige så meget du vil. Dvs. jeg kunne bruge dem mod mindre hold i Cup-Kampene for at se dem an, eller jeg kunne hive en enkelt op og prøve dem af i en liga kamp hvis jeg havde skades problemer. I stedet for at "rådne" op i en reserve liga når jeg ikke brugte dem på førsteholdet, fik de stadig spillet noget bold i den andenbedste række for Castilla på et ganske højt niveau.

Dette system kørte jeg med i alle årene blandet med det samme spilsystem. Inspireret fra Barcelona satte jeg også mit ungdomshold til at spille samme taktik som førsteholdet, give dem træning der udviklede de færdigheder der passede i taktiken, begyndte i en tidlig alder at lære dem foretrækning bevægelser der ville optimere dem i taktikken samt at give dem vejledning fra mine andre spillere. Det resulterede i en masse talenter der passede direkte ind i systemet da de blev rykket op, samtidig med at de allerede havde klubben samt mange af de andre førsteholdsspillere som henholdvis favoritklub og favoritpersonale.
Med dette system fik jeg udviklet en del talenter. Sergio Canales udviklede sig til at blive landsholdsspiller i en tidlig alder. Alvaro Morata fik scoret +15 mål i sin anden sæson i førsteholdstruppen, og Sarabia udviklede sig pænt. Derudover havde jeg også rigtigt meget succes med nogle regenspillere. Jeg fik et amerikansk talent til at blive vidunderdreng der blev udtaget til landsholdet i en alder af 18. En argentinsk back der ligeledes var vidunderdreng og på det argentinske landshold. To unge spanske midtbane spillere der også var inde omkring U/21 og A landsholdet osv.

Generelt havde jeg rigtigt god succes med at ligge en fast plan for ungdomsudviklingen og så bare følge dem. Så en fast plan, gode ungdomstrænere, gode faciliteter, lidt kampe for førsteholdet og til sidst godt med regelmæssigt spilletid enten i en B klub hvis man spiller i spanien, eller i en rugekasseklub i England f.eks. Smiley 
Logged

zooney
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Talentudvikling
« Svar #8: 15 Jun 2011, 20:01 »

nogen der ved hvilken alder, sådan cirka, spillere stoppper med at udvikle sig?
Logged

hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling
« Svar #9: 15 Jun 2011, 20:18 »

det er forskelligt fra spiller til spiller, nogle udvikler sig meget når de er unge men stopper tidligere og nogle begynder først at stige når de er ældre, men tror maks  er 24 år hvor de så stopper. de kan dog stadig godt blive lidt bedre.
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling
« Svar #10: 15 Jun 2011, 20:22 »

Sender mine spillere på lån i Ajax Wink
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

DenGrimmeÆlling
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Talentudvikling
« Svar #11: 15 Jun 2011, 20:25 »

Er til dels enig med dette, men det er ofte nemmere sagt en gjort. Præcis derfor finder jeg det nemmere at udvikle spillere i den spanske række end i andre ligaer. Det talenter har brug for er træning selvfølgelig, men også regelmæssig kamptræning på højt niveau. Det er dog ikke altid sikkert at smide dem på førsteholdet da de ikke helt har niveauet endnu, og da mange af de spanske klubber har reserve hold i de lavere klubber som stort set fungerer på samme måde som en rugekasse klub i fx. England, så finder jeg det noget nemmere at udvikle spillere i det spanske.

For at komme med et eksempel vil jeg bruge mit Real Madrid spil. Jeg fokuserede rigtigt meget på talentudviklingen og hentede de bedste ungdomstrænere ind, opgraderede mine faciliteter til det bedste og støvsugede da også nogle talentfulde 15-16 årige på markedet.
Udover at Real Madrid selvfølgelig spiller i den bedste række har de et B hold (Castilla), der ligger i den tredje bedste række, og et C hold der ligger i den fjerde bedste række. Til sidst har de også et U/19 hold.
Det jeg gjorde med mine 15-16 årige talenter var at give dem et, to eller tre år på U/19 holdet indtil de havde nået et vidst niveau. Når de havde udviklet sig til at være blandt de bedste i ungdomsligaen rykkede jeg dem op på Castilla. Mit Castilla hold havde i mellemtiden rykket sig op i Liga Adelante der er ligaen under den bedste i Spanien. Godt nok kan jeg ikke sætte mine spillere på mit træningsprogram når de spiller der da Castilla er en form for selvstændig klub, men i stedet fik de spillet noget bold på et rimeligt højt niveau. Fordelen ved det samarbejde spanske klubber har med deres B hold er at du kan rykke de unge spillere frem og tilbage mellem holdene lige så meget du vil. Dvs. jeg kunne bruge dem mod mindre hold i Cup-Kampene for at se dem an, eller jeg kunne hive en enkelt op og prøve dem af i en liga kamp hvis jeg havde skades problemer. I stedet for at "rådne" op i en reserve liga når jeg ikke brugte dem på førsteholdet, fik de stadig spillet noget bold i den andenbedste række for Castilla på et ganske højt niveau.

Dette system kørte jeg med i alle årene blandet med det samme spilsystem. Inspireret fra Barcelona satte jeg også mit ungdomshold til at spille samme taktik som førsteholdet, give dem træning der udviklede de færdigheder der passede i taktiken, begyndte i en tidlig alder at lære dem foretrækning bevægelser der ville optimere dem i taktikken samt at give dem vejledning fra mine andre spillere. Det resulterede i en masse talenter der passede direkte ind i systemet da de blev rykket op, samtidig med at de allerede havde klubben samt mange af de andre førsteholdsspillere som henholdvis favoritklub og favoritpersonale.
Med dette system fik jeg udviklet en del talenter. Sergio Canales udviklede sig til at blive landsholdsspiller i en tidlig alder. Alvaro Morata fik scoret +15 mål i sin anden sæson i førsteholdstruppen, og Sarabia udviklede sig pænt. Derudover havde jeg også rigtigt meget succes med nogle regenspillere. Jeg fik et amerikansk talent til at blive vidunderdreng der blev udtaget til landsholdet i en alder af 18. En argentinsk back der ligeledes var vidunderdreng og på det argentinske landshold. To unge spanske midtbane spillere der også var inde omkring U/21 og A landsholdet osv.

Generelt havde jeg rigtigt god succes med at ligge en fast plan for ungdomsudviklingen og så bare følge dem. Så en fast plan, gode ungdomstrænere, gode faciliteter, lidt kampe for førsteholdet og til sidst godt med regelmæssigt spilletid enten i en B klub hvis man spiller i spanien, eller i en rugekasseklub i England f.eks. Smiley 
Den taktik der vil jeg da helt sikkert bruge på et tidspunkt Smiley
Hvad for nogle ungdoms trænere er gode? Peace
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010