home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 586 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  World League
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: World League  (Læst 23933 gange)
-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
World League
« : 07 Jun 2011, 10:18 »

WORLD LEAGUE


World League?
Da jeg for et par dage siden ikke kunne bestemme mig for hvem jeg skulle være, satte jeg mig ned og lavede denne database. Inspirationen blev hentet fra et linene projekt i 09 udgaven og jeg besluttede mig for at genskabe projektet, denne gang er der dog nogle enkelte hold der ikke er fra Europa.
World League systemet er baseret i det engelske, og liga strukturen er derfor den samme. Der er i alt 7 ligaer hvor holdene er sat ind efter reputation. De bedste hold er i den øverste, og de dårligste i den laveste.

Hvorfor skal jeg prøve det?
Mange har sikkert prøvet at være alt dominerende i deres respektive liga, samt vundet Champions League et par gange. Dette er dog ikke så nemt i denne udfordring. Er det muligt at blive alt dominerende når man til hverdag møder de bedste hold i verden? Det er det sikkert, men det kræver ihvertfald sin manager når et par ugers kampe kan byde på modstand fra Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Chelsea, Bayern, Inter osv.
Hvis nogle mener at det vil blive for nemt at vinde den øverste række, er LLM også en mulighed. At vinde den bedste række med f.eks. et dansk hold er den ultimative udfordring, men bestemt ikke umuligt.
Udover de syv ligaer i ligasystemet er der også skabt to pokalturneringer. Den største og mest prestigefyldte pokalturnering hvor hold fra alle rækkerne deltager, og en lidt mindre pokalturnering for holdene fra de fire laveste rækker spiller. Derudover er der også skabt to super cups. En for vinderne af den store pokalturnering og den bedste liga, og en for vinderne af de to pokalturneringer.
Generelt er der mange muligheder at vælge i mellem, og der burde være udfordring for alle.

Ligaerne:

World Golden League
Dette er den bedste række, og derfor også her de bedste hold befinder sig. Chelsea, Man Utd., Real Madrid, Barcelona, Valencia, Lyon, Bayern, Milan, Inter og Porto er blandt de hold der deltager i denne liga. Alt i alt en rimelig stærk liga hvor der kommer til at være stor konkurrence om pladserne.
De fire bedst placerede når ligaen er færdigspillet går videre til et slut spil hvor der spilles i knock-out runder om at komme i finalen, hvor vinderen kåres. Slutspillet er inspireret fra det amerikanske system i NFL, og derfor er finalen også en slags Super Bowl.

World Silver League
I denne liga befinder de næstbedste hold sig. Det er blandt andet hold som Napoli, Villarreal, Tottenham, Man City og Schalke der spiller her. Igen en utrolig tæt liga, hvor ingen er favoritter på forhånd. Oprykningsspillet foregår sådan at de tre bedst placerede rykker direkte op, hvorefter 4-7 pladsen spiller play-off om den sidste oprykningsplads. Dette system går igen i alle rækkerne.
Udover holdene på SS'et befinder Zenit og Werder Bremen sig også i ligaen

World Bronze League
Aston Villa, Everton, Dortmund og Celtic er blandt nogle af de hold der spiller i denne række. Hvis ikke har lyst til at starte i en af de laveste rækker, men heller ikke i den øverste er der spændene muligheder her med hold der har stort potentiale til at blive gode.
Udover holdene på SS'et befinder Wolfsburg og Zaragoza sig også i ligaen

World Challengers League
Nu begynder vi efterhånden at bevæge og lidt ned i rækkerne, og det er også her at det første danske hold dukker op. FC København er holdet, og de ligger i liga med hold som Anderlecht, Blackburn, Newcastle, Hoffenheim og Rosenborg.
Udover holdene på SS'et befinder West Ham og Heerenveen sig også i ligaen

World Applicants League
Vi er rykket lidt længere ned og igen befinder der sig et par danske hold her. OB og Brøndby befinder sig i denne række hvor også de amerikanske hold begynder at vise sig. Hold som New York, Houston, Sunderland og Auxerre befinder sig her.
Udover holdene på SS'et befinder West Bromwich og Wolverhampton sig også i ligaen

World Starters League
World Starters League er navnet på den næst laveste liga, og her befinder den resterende del af Superligaen sig. FC Midtjylland, FC Nordsjælland, Aab, Lyngby osv. er alle repræsenteret her sammen med andre hold fra den skandinaviske del. Vålerenga og Elfsborg er også blandt holdene, samtidig med at størstedelen af de resterende hold er fra det amerikanske kontinent. Dallas, New England og Toronto er blandt holdene. 

World Lower League
Den sidste og laveste liga. Holdene består af en masse skandinaviske hold, samt et par hold jeg ikke lige havde fået med i nogle af de lidt højere rækker. Hold som Mainz, Seattle, Viking og Aalesund spiller i rækken blandet med nogle danske hold fra 1. divisionen.  Da jeg derudover har lagt mærke til at mange er begyndt med at spille med islandske hold har jeg også valgt at smide Stjarnan ind i denne række.

Udover alle disse rækker, var der som nævnt også et par pokalturneringer hvor det bestemt er muligt at overraske. Jeg har simuleret et par sæsoner, for at tjekke at det hele fungerede som det skulle og det er ikke altid forgivet at et hold fra Golden League vinder pokal turneringen. Så hvis man spiller med et af holdene fra de lavere ligaer, er det bestemt muligt at levere en overraskelse.
Den største pokalturnering hedder World Golden Cup, mens pokalturneringen for holdene i de lavere rækker går under navnet World Silver Cup.
Som sagt har jeg også lavet to super cups. World Champions Trophy er for vinderen af Golden league og vinderen af Golden Cup. World Challengers Trophy er for vinderne af de to pokalturneringer.
I den første sæson vil Man Utd og Barcelona spille i Champions Trophy da jeg har taget udgangspunkt i vinderen af Champions League og Premier League. Challengers Trophy vil i første sæson spilles af virkelighedens vindere af Champions League og Euro Leauge, og holdene er der for Barcelona og Porto.

Jeg har tidligere prøvet linene projekter hvor det efter et par sæsoner vidste sig at mange af holdene gik økonomisk ned, da der simpelthen ikke var nok penge i de lavere rækker. Dette har jeg forsøgt at ændre på, så der burde være en masse penge at hente.
Præmiepengene er de samme for alle ligaer. 1. Pladsen får 500 millioner, og derefter falder præmien med 50 mio. per plads, indtil 10. pladsen der modtager 50. mio for deres placering. Fra 10. pladsen og ned for alle 50. mio for deres placering. Derudover for alle hold 200 mio. i TV-Penge og de hold der rykker ned for 50. mio i nedrykningskomposit ion.
Dette gælder for holdene i ALLE rækkerne for at undgå at nogle af holdene går konkurs efter et par sæsoner. Forhåbentlig kan det også være med til at skabe lidt økonomisk lighed, så konkurrencen i de forskellige rækker bliver ved med at være der.
Derudover gives der 500 mio. til vinderen af finalen eller "Super Bowl" om man vil.

Sidst men ikke mindst skal det nævnes at der ikke kan rykke hold ud af den laveste række. Dette er gjort da jeg havde nogle problemer når anden sæson skulle igang. Real Madrid, Barcelona, Man Utd og Chelsea endte af en eller anden mærkelig grund med at spille både i den bedste og i den laveste række. Dette blev dog løst ved at ingen hold kan rykke ud af Lower League.

Håber at der er nogle ligesom jeg der har lyst til at spille med denne række, og vil fortælle om deres spil. Evt. lave lidt udfordring ud af det og se hvem der først kan vinde den øverste liga, pokalturneringerne eller vinde den øverste liga med et hold fra den dårligste. udfordringer er der nok af, så bare gå igang  Smiley
Til sidst vil jeg gerne lige sige at jeg blev meget inspireret af projektet fra 09 udgaven, så tak for inspirationen til den der havde lavet den Smiley

Databasen kan findes her:

« Seneste Redigering: 17 Jul 2011, 13:31 af -RVM- » Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #1: 07 Jun 2011, 11:15 »

Dette lyder virkelig lovende. Det er helt sikkert noget jeg vil prøve af når jeg engang kører træt i mit Atalanta spil. Er det muligt at du kunne ligge SS op af Ligaerne?

Ligaen var placeret i England, ikke? Så bliver alle ungdomsspillerne vel engelske?
Logged

NiklasV
Gæst
 
Sv: World League
« Svar #2: 07 Jun 2011, 11:26 »

Har selv siddet og leget med denne idé, fedt det blev en realitet Smiley
- Tak for arbejdet! - jeg vil dog gøre mit hardcore LLM færdigt inden jeg begynder på næste projekt Smiley
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: World League
« Svar #3: 07 Jun 2011, 12:29 »

Kan uploade nogle SS senere på dagen Smiley
Troede også selv at alle ungdomsspillere vil blive engelske, men da jeg simulerede sæsonen var det sådan at alle de engelske hold fik engelske talenter, alle spanske hold for spanske osv.. ved ikke hvorfor, men så blive landsholdene vel også mere lige Smiley
Logged

bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #4: 07 Jun 2011, 13:19 »

kan nogle uploade et save med FCK uden manager eller noget, da jeg ved en fejl slettede min steam mappe  Grin

Det kunne være lækkert Opstemt
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #5: 07 Jun 2011, 13:29 »

Virker som du har lagt meget tid i dette projekt, og derfor skal jeg også prøve det.

Hvilket hold jeg vælger har jeg dog ingen idé om endnu, men det kunne sagtens blive FCK.
Logged

FCK

dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #6: 07 Jun 2011, 13:34 »

Et lynhurtigt spørgsmål, er det muligt at være Santos?
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: World League
« Svar #7: 07 Jun 2011, 14:25 »

Nej jeg droppede de sydamerikanske hold, da jeg troede at der var flere der ville være de europæiske. Men hvis det er kan du jo selv gå ind og tilføje dem i editoren Smiley
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #8: 07 Jun 2011, 14:33 »

Godt lavet  Thumbs Up Skal lige til at i gang med et nyt spil Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: World League
« Svar #9: 07 Jun 2011, 14:38 »

Godt lavet  Thumbs Up Skal lige til at i gang med et nyt spil Smiley

Lyder godt, fortæl endelig hvem du er startet med og hvordan det går for dig  Smiley
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #10: 07 Jun 2011, 14:39 »

Tror jeg starter med Barca, og ser hvordan de klarer sig Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #11: 07 Jun 2011, 14:43 »

Kan du ikke muligvis komme med et screenshot af hver liga? Smiley
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: World League
« Svar #12: 07 Jun 2011, 14:54 »

Kan du ikke muligvis komme med et screenshot af hver liga? Smiley

jeg gør det engang i aften, for har ikke lige tid til det nu Smiley
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #13: 07 Jun 2011, 15:07 »

Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Jarto
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: World League
« Svar #14: 07 Jun 2011, 15:36 »

Har lige downloadet den. Dog er der et problem. Ved mig viser den stadig Barclays Premier League osv. Ubeslutsom
Logged

19-18 nuff' said.

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010