home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 997 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ambitionernes drivhus
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  En Superliga-profil skifter i AG København d. 1. juli 2011. Men hvem?
Baba Collins (fra FCM)
Stefan Gislason (fra BIF)
Martin Bergvold (fra FCK)
Brian Hamalainen (fra Lyngby)
Anders Due (fra AaB)
Johnny Thomsen (fra SE)
Dont know, don't care

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Ambitionernes drivhus  (Læst 10238 gange)
Dusty78DK
Manager

Ambitionernes drivhus
« : 01 Maj 2011, 21:39 »

AMBITIONERNES DRIVHUS

Spillerdata: Original 11.0.0 database (ingen yderligere updates, dog FuryG’s datapakke med afrikanske spillere tilføjet)

Bloggens bedrifter:

Hjemlige ligaer:
2010/2011 –

Ekstra Bladet cuppen:
2010/2011 –

Aktuel status:

1. maj: Blog påbegyndt
« Seneste Redigering: 15 Maj 2011, 11:16 af Dusty78DK » Logged

Dusty78DK
Manager

Sv: Dusty's sidste blog!
« Svar #1: 01 Maj 2011, 21:40 »

Den sidste overspringshandling

Mine damer og herrer. Kære læsere. Denne blog markerer enden på en æra. Den æra hvor jeg forsødede min tilværelse som aktiv blogger på FMfreaks.dk. Ja, jeg har flere gange annonceret at jeg ville trække mig tilbage, bare for at lave et mere eller mindre ventet comeback, men der er sket flere ting det sidste år, der gør mig overbevist om at jeg er parat til at lade mig endelig pensionere som blogger.

Den 7. januar 2011 klokken lidt over 2 om natten, indtraf den mest banebrydende begivenhed i mit liv. Min lille søn blev født den nat. Fødslen startede ganske som man kunne forvente, men endte med næsten at koste både dreng og kæresten livet. Alle har det dog fint i dag, skal jeg lige indskyde. Mit liv som familiefar har givet mig den største lektie i livet: Der er super mange ting derude i den store verden der er hyggelige at bruge tid på, men der er samtidig alt for lidt tid til dem alle. Hvis man virkelig har nogle mål i sit liv og gerne vil opnå dem, er man nødt til benhårdt at prioritere sin tid og vælge fra med hård hånd.

Jeg ser mig selv i øjnene nu og konstaterer at særligt mine blogs herinde har været overspringshandling er for at undgå at komme i gang med at gøre noget ved de ting i livet. Nogle af dem er meget almindelige, eksempelvis at leve sundere og dermed tabe 20 kilo. Men den store altoverskyggende drøm jeg har haft siden jeg var 15 år er at blive forfatter, at lave noget som fik folk til at fise ned og købe en bog jeg havde skrevet. Men sammenlagt med hvor lang tid jeg har brugt på alt muligt andet, har jeg ikke brugt meget tid på at finde ud af hvordan jeg kan arbejde mig tættere på mine mål.

Min tid på FMfreaks har været den fedeste overspringshandling i mit liv. Særligt klubber, der går under betegnelsen ”sleeping giant” har været udgangspunkt for flere af mine store blog-bedrifter. Dvs. klubber, der ikke fra start af spiller med om hverken mesterskab eller europæisk fodbold, men som har potentialet til at blive noget helt særligt. I min hjerne er der ikke noget mere tilfredsstillende end at sidde med den spæde skabelon til et hold og derudfra opbygge en mesterskabskandidat . Derfor har jeg tilladt mig at skabe den ultimative sleeping giant og begive mig i kast med den.

Jeg vil gerne sige tak til dem, der har været med til at læse mine blogs. Fra den spæde start i Sydney FC til højdepunkterne: Konkurrencebloggene Cisco Roma (FM 2009), Southampton (FM 2010) og ikke mindst den legendariske Genoa-Juventus/Danmark-Köln/Brasilien blog. En blog af enestående størrelse dengang i 2006, som varede i alt 9 FM sæsoner. Jeg håber jeg har givet jer alle lige så fede oplevelser som I har givet mig. Men mest af alt håber jeg I gider hjælpe mig med at gøre min sidste blog til en oplevelse – på trods af min sentimentale intro.

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 01 Maj 2011, 22:20 »

Stort tillykke med din søn og held og lykke med bloggen.

Men, jeg forstår sgu ikke din holdning til det her. Hvorfor gøre så meget ud af, at kalde det din sidste blog? Skriver man ikke blogs indtil motivationen er væk og så er det bare det? Så kommer der ikke flere blogs automatisk. Det andet her er da noget værre pjat.

former zoesuckins

Vinokourov
Manager

« Svar #3: 01 Maj 2011, 22:20 »

Hmm.. bob bob... Jeg er ikke tilhænger af, at man på den måde prøver at sætte sig selv i rampelyset for derefter at trække sig. Ja, du har private sager at passe, og det skal man selvfølgelig respektere. Men at du på den måde bruger "sidste blog" ligefrem i titlen, det er efter min mening åndssvagt.

Men held og lykke med bloggen. Jeg springer over og forholder mig stille herefter.

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Swizz CataR
Manager

« Svar #4: 01 Maj 2011, 22:57 »

Hey Dusty.

Det har jeg ventet længe på.. Ikke at bloggen er din sidste, men at du igen er klar med noget godt til os Tunge Du kan tro jeg glæder mig. og blot som advarsel, så må du nok forvente en del tilbagemeldinger fra min side mens din blog kører.

Modsat de forrige, så har jeg intet imod, at du gør noget ud af din intro. Det at blogge skal være noget specielt, i hvert fald hvis man vil skabe noget specielt, og derfor er jeg bestemt hooked på at følge med.

Jeg glæder mig til at se mere!  Peace

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #5: 01 Maj 2011, 23:00 »

Jeg glæder mig allerede som et lille barn. Dine blogs er altid underholdende og det at du har fundet motivationen til at berige os med én sidste blog, er sku fantastisk. Jeg syntes det er helt fair at du gør noget ud af, at det er din sidste blog. Du har været noget af en personlighed på blogscenen, og du vil uden tvivl blive savnet. Men nu skal fokus være på at følge med i en blog der forhåbentligt bliver lige så god som du har for vane! Jeg glæder mig ihvertfald meget!

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #6: 01 Maj 2011, 23:09 »

Er helt enig med The Red. Det er sgu fint nok, at gøre noget stort ud af sin sidste blog, når man er en blogger som dig. Har været på siden i et par år efterhånden, og har altid nydt dine blogs. Du vil helt sikkert blive savnet som blogger her på siden, og håber ikke det er endegyldigt farvel til dig, men at du stadig popper op engang imellem og skriver et indlæg. Stort tillykke til dig og din dame med jeres barn, og al held og lykke i fremtiden!

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #7: 01 Maj 2011, 23:37 »

Da jeg er bedøvende ligeglad med blogs og historier omkring andres spil end mine egne, vil jeg derfor bare sige mange gange tillykke med sønnen. Og hvor er det godt høre, i alle 3 har det godt.

Dusty78DK
Manager

« Svar #8: 02 Maj 2011, 05:52 »

Tak for alle indlæg - både de forventningsfulde og de knap så begejstrede.

Titlen på bloggen er ikke endelig. Jeg vil tro at jeg i løbet af tirsdag for alvor skubber bloggen i gang - med ny titel og selvfølgelig uden fokus på min person. Det handler kun om FM!

Jeg har valgt at lave lidt promotion på min blog eftersom jeg ikke har en blogkonkurrence til at give lidt spotlight på mit projekt. Det kan man synes om hvad man vil, men jeg ønsker denne blog skal være noget særligt for læserne.

Dusty78DK
Manager

Sv: Ambitionernes drivhus
« Svar #9: 03 Maj 2011, 05:52 »

Imod gammeldags fodbold

Det er et af livets store faktum: Alting forandrer sig. Musikken, programmerne i TV – ja, også vores elskede fodbold. De ting, som du lige nu anser for at være allermest naturlige ved de ting du omgiver dig med i hverdagen kan have helt andre spilleregler om ti år.

Når forandringerne banker på, opstår der altid debat om tingene ikke var bedre i gamle dage. Sådan er det med musikken i radioen, reality-stjerner fra fjernsynet og absolut også vores alle sammens elskede fodbold.

I midten af halvfemserne skete der ting og sager i fodboldens verden. En halvgod hollandsk angriber ved navn John Bosman kunne ikke forstå hvordan de kunne være at hans tidligere klub efter kontraktudløb kunne bestemme hvilken klub han skulle spille videre i. Det kunne da ikke være rigtigt i forhold til lovene om ansættelsesforhold, der siger at forpligtelserne mellem parterne kun løber i ansættelsesperioden . Efter en retssag fik manden ret, og hele fodboldverden måtte rette ind. Dermed blev et nyt fænomen født: ”Bosman-køb”. Altså spillere, der efter endt kontrakt frit selv kan vælge hvilken klub de vil spille for, og som man derfor et halvt år før kontaktudløb må tegne ny kontrakt med. Skeptikerne rasede mod dette indgreb i klubbernes indflydelse og mente at de mange ”gratis” klubskifter ville underminere fodboldøkonomien. Men de enkelte spillere fik mere direkte kontrol over deres karriere.

Omtrent samtidig var der andre i fodboldverden der sad og kiggede på EU-lovgivningen, nærmere bestemt reglerne for arbejdskraftens fri bevægelighed. Den lov betyder at borgerne i et EU-land (eksempelvis Danmark) skal kunne søge og få job i andre EU-lande uden at blive diskrimineret i forhold til den hjemlige befolkning. Hør nu, var der nogen der sagde, hvorfor gælder det ikke i fodbold? Dengang måtte der være tre udlændinge på banen ad gangen i de fleste ligaer. Uanset om udlændingene var fra EU, Afrika eller et andet sted. Så Manchester United måtte højest have tre ikke-britiske spillere på banen og Barcelona højest tre ikke-spanske spillere på banen. Også her vandt de progressive kræfter krigen, og hele fodboldsystemet i Europa måtte bøje sig: Det er imod EU-ret at diskriminere mellem arbejdstagere der er EU-borgere. De nye regler om ubegrænset antal EU-spillere blev indført i alle EU-ligaer i løbet af et par få sæsoner, på trods af at mange mente at talentudviklingen i de enkelte lande ville lide og at fodboldagenterne ville få mere magt. Men det betød at særligt østeuropæiske EU-lande kunne eksportere gode spillere til billige penge, og effekten på klub og landsholdsniveau har været tydelig siden da.

I nyere tid er diskussionen om gamle dage i forhold til nye forhold, i høj grad en diskussion om ”sugar-daddys”. Dvs. forretningsmænd af mere eller mindre professionel karakter, der køber sig ind i en klub af forskellige årsager, men for det meste med et stort sportsligt sigte. Nogle mener at rigmændene smadrer traditionel klubfølelse og skaber unfair konkurrence. Andre mener at stærke pengemænd kan udvikle fodbolden, og måske endda hæve ligaer op i niveau.

I Danmark har diskussionen af penge og sport været særligt indædt. Sikkert fordi det indtil for ganske nyligt kun var den glade, naive amatørisme, der blev hyldet historisk. Da nogle driftige personligheder sidst i 70’erne barslede med tanken om at indføre professionel fodbold i Danmark, var der meget stærke kræfter imod. Fodbolden ville blive ødelagt, sagde eksperter. Al klubfølelse ville forsvinde, sagde man. Modstanden var meget længe stor mod at fodbold skulle involvere penge, og en af de vægtige grunde til at DBU til sidst gav sig på dette punkt, var da forretningsmænd begyndte på at arbejde på at etablere en ”pirat-liga”, der var professionaliseret. Det ville med stor sandsynlighed have betydet at de fleste gode spillere og lovende talenter i de ”rigtige” danske ligaer ville have været fristet af pengene og dermed udhulet den rigtige liga. Set i lyset af Danmarks store tiltro til amatørisme er Kasi-Jespers og Peter Schmeichels indtog som investorer i dansk fodbold derfor i sagens natur kontroversielt.

Men jeg siger med denne blog farvel til amatørismen og goddag til moderne fodbold, hvor penge spiller en stor rolle.  Om man kan lide pengemændene er en smagssag, men pointen er at fodbolden udvikler sig og de meget ambitiøse kræfter kaster både benzin på det sportslige bål og giver mulighed for en ny forretningsmæssig ledelse, der kan gavne de nogle gange tvivlsomme sportslige ledelser. Desuden er Chelsea nok det mest lysende eksempel på at trods milliarder er en klub ikke sikret et proppet pokalskab efter hver sæson.

Næste update: Min konfiguration af AG København

Swizz CataR
Manager

« Svar #10: 03 Maj 2011, 08:29 »

En rigtig god update Dusty. Meget af fodboldhistorien har du jo tydeligvis styr på, selvom jeg dog nok selv hellere ville pege på City, end Chelsea, når vi snakker skuffende spil en rigmand i baglokalerne. Chelsea har trods alt vundet PL 3-4 gange siden Abramovich, hvorimod klubben var langt ringere inden.
Men det er jo en smagssag.

Rent klubmæssigt så havde jeg håbet lidt på noget andet end AG København. Klubvalget kan dog sagtens gå hen at blive spændende, og jeg lader mig bestemt ikke slå ud deraf. Jeg er nok bare umiddelbart kørt lidt træt i AG-kampagnen. Jeg er dog sikker på, at du om nogen kan få noget rigtig spændende ud af dem, så det glæder jeg mig til.

Jeg kan se af dine ligaer, at du har rigtig mange afrikanske ligaer med. Jeg går ud fra at det er FuryG's pakke? Har du et link til den? Smiley

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 03 Maj 2011, 10:40 »

Det ser spændende ud, men det er vel efterhånden også hvad der kan forventes af dig Dusty, så nu må vi se hvordan du griber det an, men mon ikke du får strikket en fantastisk blog sammen ? Wink

Jeg kan se af dine ligaer, at du har rigtig mange afrikanske ligaer med. Jeg går ud fra at det er FuryG's pakke? Har du et link til den? Smiley
Here you go Swizz, havde selv store problemer med at finde den da jeg skulle hente den: http://www.mediafire.com/?7v7ep350v1yc6il  Smiley

- 96 -

Dusty78DK
Manager

« Svar #12: 03 Maj 2011, 15:28 »

AG København – Den ultimative sleeping giant

Denne blog omhandler en fodboldklub, der rent faktisk ikke eksisterer. Så enkelt kan det siges. Jeg har taget rygterne og drømmene hos Kasi-Jesper og skabt en klub, der muligvis kan udvikle sig til at spille med helt i toppen af dansk og måske europæisk fodbold.

Denne udgave af AG København er en modificeret udgave af den fil, som ligger her på FMFreaks. Jeg har udviklet filen yderligere for at skabe mere spænding, muligheder og udfordringer. Her følger en detaljeret gennemgang af hvordan min udgave af AG København ser ud:

Økonomi

Uanset hvad der snakkes om at traditioner og klubfølelse, er det meget svært at forestille sig i dag et tophold blive til uden en solid pose penge. Og når ambitionen er at klubben skal blive til noget stort, så er penge afgørende.

I min udgave af AG København har Kasi-Jesper forpligtet sig til at investere 300 millioner kr. i klubben. Han kan muligvis finde på at investere mere, men det er op til tilfældighederne i FM. Det store håndboldprojekt har dog drænet Kasi-Jesper, så han kan kun lægge 150 millioner kr. fra start. Den anden halvdel af pengene vil blive indskudt i klubben efter følgende plan:
25 millioner d. 1. juli 2011
50 millioner d. 1. juli 2012, og
75 millioner d. 1. juli 2013

Der er ingen foruddefinerede rammer for transferbudget eller lønbudget, det er altså gennem hele spillet kun op til klubkassen og ledelsens mod og ambitioner.

Derudover er klubben sikret en fordelagtig sponsoraftale for klubdragterne. De første to sæsoner får klubben 16 millioner kr. pr. sæson, men derefter stiger prisen til 40 millioner pr. sæson. Indtil 2016.

AG København får altså ”kunstigt åndedræt” de første 3 sæsoner, og der kalkuleres med et underskud indtil klubben rykker op i Superligaen. Så selvom det ligner et slaraffenland rent økonomisk, så skal de gode muligheder ikke soldes op. Der skal investeres, men på en fornuftig måde. Det må vi så se om jeg kan leve op til.

Klubbens rammer

AG København er et prestigeprojekt, der er investeret mange kræfter i. Det har betydet at klubben har tiltrukket sig megen opmærksomhed, og dermed stiger klubbens ry. Det ligger på 4200. Til sammenligning har HB Køge og AB 4250, mens Viborg har 4500 og FC Fredericia har 4100. De lokale tilhængere er naturligvis interesseret i det nye projekt i Storkøbenhavn, men mange fodboldinteressered e er selvfølgelig også skeptiske. Derfor har jeg sat gennemsnitlige tilskuertal til 1000, laveste 250 og højeste til 2500. Klubben beholder sin stab og sine spillere fra BGA-tiden, men alle i staben har fået forkortet deres kontrakt så de udløber i sommeren 2011. Faciliteterne i Glostrup er blevet opdateret så ungdomsfaciliteter og træningslokaliteter følger med ambitionerne.

Stadion

Trods ambitionerne er AGK tvunget til at starte deres store ambitioner på det nedslidte Glostrup Stadion der kun har plads til 4000 stående tilhængere – meget beskedne vilkår uden luksus. Men Kasi-Jesper har selvfølgelig store planer og derfor er der allerede et stadion-byggeri i gang i Ballerup for at knytte klubben til håndboldprojektet.

Den 1. januar 2012 flytter AG København til ”Kasi-park”, et nyt hypermoderne stadion med plads til 24500 tilskuere, heraf 15000 siddepladser. For at det ikke skal være nok er der varme i banen, tag over græsset og mulighed for at blive udvidet med op til 26500 yderligere pladser. Men det vil nok kræve en hel del sportslig succes at nå så langt.

Go play with yourself!

Hvis du synes mit projekt er så spændende at du slet ikke gider læse videre, men I stedet selv vil prøve kræfter med AGK, så kan du downloade min fil her: http://gupl.dk/59392/

Den skal installeres i ”editor data”-mappen og vælges i menuen for ekstra data inden i spillet for at virke. Hvad angår logoer må du selv finde og installere dem.

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #13: 03 Maj 2011, 15:49 »

Feedt! jeg glæder mig til at se om alle dine ændringer rækker.
Kunne være man skulle prøve på et tidspunkt Smiley

Derudover ser jeg frem til endnu af dine fremragende blogs!
Glæder mig til du på et tidspunkt skal bide skeer med de store hold!

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Dusty78DK
Manager

« Svar #14: 03 Maj 2011, 16:13 »

En rigtig god update Dusty. Meget af fodboldhistorien har du jo tydeligvis styr på, selvom jeg dog nok selv hellere ville pege på City, end Chelsea, når vi snakker skuffende spil en rigmand i baglokalerne. Chelsea har trods alt vundet PL 3-4 gange siden Abramovich, hvorimod klubben var langt ringere inden.
Men det er jo en smagssag.

Rent klubmæssigt så havde jeg håbet lidt på noget andet end AG København. Klubvalget kan dog sagtens gå hen at blive spændende, og jeg lader mig bestemt ikke slå ud deraf. Jeg er nok bare umiddelbart kørt lidt træt i AG-kampagnen. Jeg er dog sikker på, at du om nogen kan få noget rigtig spændende ud af dem, så det glæder jeg mig til.

Ja, jeg havde selv lidt tanker om hvorvidt AG København var den rigtige klub. Det var oprindeligt den klub jeg ville have valgt hvis jeg havde haft tid til at være med i blogkonkurrencen. Der har været snakket meget om Kasi-Jesper og hans nuværende og fremtidige projekter, men jeg synes ikke jeg har set en "seriøs" blog om klubben. Jeg så en artikel for en månedstid siden, men i den var det vidst ikke forfatteren, der styrede holdet.

Men jeg kunne simpelthen ikke lade være med at prøve, fordi holdet efter min mening er den ultimative sleeping giant.

Hvad angår ligaer, så kan du følge Tobias' link for at finde den afrikanske pakke. FuryG's pakke indeholder dog kun ekstra spillere. De mange ekstra ligaer er fundet ved at patruljere Si Games forummet, Sortitoutsi, FM-base og Fmformation. Men der mangler mange filer til ekstra ligaer derude, sammenlignet med FM10 og kvaliteten er ikke som i FM10.

Jeg synes faktisk at Chelsea alligevel er en god sammenligning. Russerne har så vidt jeg husker været i klubben i 10 år. 3-4 ligatitler på 10 år er ikke imponerende i betragtning af hvor mange penge der er blevet kastet i klubben siden da.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010