home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 446 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Stoke City
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Stoke City  (Læst 2952 gange)
JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Stoke City
« : 29 Apr 2011, 01:05 »



In real life...

Klubben er grundlagt i 1863 og det er derfor en af verdens ældste fodboldklubber. Dette betyder ikke at det er en klub, hvis trofæskab bugner af ædelmetal, men nærmere at det er en klub, der har været længe undervejs. Hvis man kigger nærmere på Stokes historie er 4. pladsen i sæsonen 1935/1936 klubbens højeste rangeret ligaplacering nogensinde, mens at klubben tilbage i 1972 vandt klubbens hidtidige eneste trofæ af betydning. Legendariske Gordon Banks vogtede målet for Stoke den 4. marts 1972 på selveste Wembley, hvor Stoke formåede at vinde 2-1 i League Cup finalen over storfavoritterne fra Chelsea, der på det tidspunkt var regerende FA og UEFA Cup Winners' Cup mestre.

I sæsonen 2007/2008 formåede Stoke at samle 89 point (der gav en 2. plads efter West Bromwich Albion) i The Championship, hvilket betød at Stoke for første gang kunne indtræde i Premier League, som vi kender den i dag. I den første sæson formåede Stoke at få en flot 12. plads takket været 45 point og det blev fulgt op med en 11. plads året efter samt 2 point mere. 2008/2009 sæsonen var vel også der de fleste danske fodboldfans fik øje på lille Stoke, da klubben hentende en hvis landsholdskeeper ind på en fri transfer. Thomas Sørensen etablerede sig som førstekeeper i hans første to sæsoner, men fynboen har haft svært ved at holde sin plads i buret i den 3. sæson, hvor den tidligere Portsmouth reserve Asmir Begovic er blev Tony Pulis' foretrukne på målmandsposten.

Sørensen er dog stadig en rutineret herre med 340 Premier League (denne sæson er ikke talt med) kampe på bagen og mon ikke at danskeren har gode muligheder for at generobre sin stamplads, hvis han fortsætter de gode takter i FA Cuppen. Sørensen er dog ikke klubbens største profil til trods for rutinen og den ære tilfalder i stedet for den tidligere Manchester United lærling Ryan Shawcross, der kom til Stoke i underkanten af 10.000.000 kroner.

I Football Manager

Forventninger inden sæsonstart:
Holdet er tippet til at slutte på 13. pladsen og med det spillermaterialle, der er at finde i klubben bør der ikke hentes mange forstærkninger ind for at opfylde den målsætning. Du får stillet et pænt beløb til rådighed til transfers og med lidt kløgt kan man sagtens hive et par interessante navne ind. Jeg vil nok anbefale at man vælger første mulighed, som er "Slutplacering midt i tabellen = 48.000.000 kroner / 5.250.000 kroner til løn", men er man i besiddelsen af de vise sten må man for min skyld gerne vælge vinder, hvis man tror på at 2010/2011 er Stokes sæson.

- Slutplacering midt i tabellen = 48.000.000 kroner / 5.250.000 kroner til løn
- Placering i tabellens øverste halvdel = 60.000.000 kroner / 5.750.000 kroner til løn
- Kvalifikation til international turnering igennem position i ligaen = 65.000.000 kroner / 5.750.000 kroner til løn
- Titeludfordrer - 70.000.000 kroner / 6.000.000 kroner til løn
- Vinder - 77.500.000 kroner / 6.000.000 kroner til løn

Holdet:
Ryan Shawcross er holdets store stjerne og anfører, men makkeren i det centrale forsvar Robert Huth er heller ikke at kimse af. En dejlig stærk midtstopper duo, der kan det hele og så er det bare op til en selv om sidste mand på skansen skal hedde Begovic eller Sørensen. Et godt sted at bruge lidt penge er uden tvivl på begge backs, som jeg anser for at være Stokes eneste reelle achilleshæl. Holdet er i besiddelse af et par gode kanter i Matthew Etherington og Jermaine Pennant, som uden tvivl kommer til at levere assists i stakkevis til lejesvenden John Carew og klubbens absolut bedste angriber; Kenwyne Jones. Sidst men ikke mindst er der den centrale midtbane, hvor der storset er dødt løb mellem Marc Wilson, Glenn Whelan, Dean Whitehaed, Rory Delap, Abdoulaye Faye, Salif Diao, Michael Tonge og Danny Pugh, men min anbefaling ville gå på at sælge én eller to af de førnævnte midtbanespillere og så hente nogen på et højere niveau ind. Men minus den centrale midtbane og på målmandsposten mener jeg at holdet mangler til breddespillere og tilstrækkelig backup i form af reserver, som kan presse de spillere, der er allerede optræder i start 11'eren.

Talentmasse:
De står på ingen måde i kø for at springe fra ungdomsafdelingen og op til førsteholdet, men Stoke er alligevel i besiddelse af midtbanespiller Florent Cuvelier fra Belgien. Den blot 17-årige Cuvelier menes at kunne nå samme niveau, som Dean Whitehead og derfor er min umiddelbare tanke at der skal investeres penge i både akademiet, men også i andre klubbers egne talenter for at flere unge kan få deres gennembrud hos Stoke. Det kan blive rigtig vigtigt for Stokes økonomi, at klubben bliver bedre til at avle sine egne spillere og det er da tankevækkende at det er kun er 21-årige Ryan Shotton fra førsteholdstruppen, der er født og opvokset i Stoke-on-Trent.

Salg:
Der er flere spillere i truppen, såsom Abdoulaye Faye, der tjener en høj løn som jeg mener man skal forsøge at for solgt til højest bydende og så bruge pengene fornuftigt. Men også en Danny Pugh, Salif Diao og Michael Tonge er ikke gode nok til Stoke og bør kun sælges med fortjeneste, så får endnu bedre vilkår på transfervinduet.

køb:
Flere spillere fra UK ville jeg mene skulle kunne passe ind, men også en god oprydning i personalet er et must for et bedre Stoke hold. Jeg vil ikke nævne nogen af de spillere, som jeg selv har købt, da jeg er nød til at se hvor gode de så faktisk har været for mig. Men som jeg nævner tidligere trænger holdet til et par ordentlige backs og en oprydning på midtbanen er også tiltrængt. Som før nævnt er det et must at øge bredden i truppen så der er god konkurrence på alle pladser. Men hver manager har sin egen smag og man skal selvfølgelig også hente spillere ind der har de fornødne kompetencer til at løse den opgave, som man stiller som manager.


Det var alt for mig i denne omgang og jeg vender selvfølgelig tilbage med mit eget Stoke City save, når jeg kommer lidt længere. Jeg håber at dette indlæg har givet folk et bedre indblik i Stoke og at det har været med til at inspirere nogen til at prøve kræfter med The Potters. Jeg kan bestemt mærke at det har givet mig mod på mere med Stoke så det glæder jeg mig til... Thumbs Up

Mvh. JimmyGP

Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #1: 01 Maj 2011, 13:17 »

Første transfervindue er hermed overstået.. Jeg fik ikke forstærket mig på hverken venstre eller højre back, så ellers var planen, men jeg må nøjes med Danny Higginbotham og Andy Wilkinson indtil videre.. Men jeg forsøger at planlægge hvem der skal ind i januar.. Jeg satser på at det bliver Jake Robinson fra Liverpool og Sime Vrsaljko fra Dinamo Zagreb..  Wink

Transfers ind:
Christian Eriksen - leje
Martin Zeman - 9.000.000 kroner
Taufic Gaurch - leje (u18 holdet)
Alex Chamberlain - 12.000.000 kroner
Connor Wickman - 35.000.000 kroner

I alt: 62.500.000 kroner

Transfers ud:
Abdoulaye Faye - 23.000.000 - Benfica
Danny Pugh - 46.000.000 kroner - Sunderland
Michael Tonge - leje - QPR
Andrew Davies - leje - Norwich
Ricardo Fuller - 35.000.000 kroner - Newcastle
Tom Soares - leje - Bristol City

I alt: 112.000.000 kroner


Kampe indtil videre:
Stoke - Blackburn 2-1
Arsenal - Stoke 2-0
Stoke - Brentford 2-1 (Carling Cuppen)
Stoke - Liverpool 1-2

Kommende kampe
Fulham - Stoke
Stoke - Sunderland
Stoke - Blackburn (CC)
Birmingham - Stoke
Stoke - Blackpool
Logged

- Veni, vidi, vici -

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: Stoke City
« Svar #2: 03 Maj 2011, 17:37 »

Glæder mig til at høre mere Thumbs Up
Logged

Mark1780
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #3: 19 Maj 2011, 23:41 »

Har taget udfordringen op, er ved at tynde lidt ud blandt henholdsvis løn tunge spillere og midtbanespillere Smiley
Logged

jones-gf
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Stoke City
« Svar #4: 21 Maj 2011, 14:26 »

Er startet med et save med stoke.

Har spillet 8 kampe og ligger nr 11. Jeg synes det er fint nok i første sæson når man er et hold som stoke.
Den største optur var da jeg gik hen og vandt 2-0 over arsenal på Emirates (Arsenals hjemmbane), men der har også været en nedtur da jeg røg ud af ligacuppen til QPR det var meget utilfredsstillende.

I det første transfervindue har jeg købt:
Christian Eriksen på leje.
Anis ben-Hatira på leje.
Espen Ruud for 26 mil.
Chris Sørensen for 6 mil.

Transfer ud:
Abdoulaye Faye 26 mil til leicester
MIchael Tonge lejet ud til QPR
Tom Soares lejet ud til Norwich
Andy Wilkinson 21 mil Leicester
Andrew Davies lejet ud til Norwich
Danny Pugh 21 mil Leeds
Matthew Lund lejet ud til Morecambe.


Jeg vil fra næste sæson kun købe Britiske og danske spillere.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #5: 21 Maj 2011, 16:45 »

Det lyder da som et spændende projekt, at du vil holde fast i Stoke som danskerklub..  Thumbs Up

Hvad er planen så i næste sommers transfervinude? Sælg alt hvad der ikke er britisk?? og så indkøbe en flok danske vikinger samt en masse britter? Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

jones-gf
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Stoke City
« Svar #6: 21 Maj 2011, 20:12 »

Det er planen ja. Men vil nok beholde espen ruud da jeg købte ham i denne sæson og Begovic da han er en ung god keeper jeg godt kunne få brug for når thomas s er blevet lidt rusten Thumbs Up
Logged

earno
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #7: 01 Jun 2011, 13:31 »

skal til at starte min tredje sæson, i arbejder klubben Stoke!
dette er mit sjoveste save indtil videre i FM11.
jeg går efter og prøve at holde Stoke stilen, med at købe nogen rigtige arbejds-slider som er fysisk stærke fra UK.
min førte sæson så således ud. liga og transfers: (kan varmt anbefale Alex Chamberlain. har ikke de vilde stats men spiller sygt godt. men jo mere du bruger ham jo bedre bliver han)
Transfers 10/11: http://imageshack.us/photo/my-images/339/stoke10.jpg/
Liga 10/11 http://imageshack.us/photo/my-images/33/stoke101.jpg/
Transfers 11/12: http://imageshack.us/photo/my-images/69/stoke11.jpg/
Liga 11/12: http://imageshack.us/photo/my-images/714/stoke111.jpg/  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 01 Jun 2011, 13:41 af earno » Logged

Chelsea fan siden 11. maj 2003
Fm 07-08-10-11-12-13 allstar hold

cech(08)
kolodin(11)-mertesacker(07)-ömer tropak(08)-abate(13)
medo(09)-Tymoschuk(C)(08)-ambrosini(12)
podolski(12)-kozak(13)-gignac(08)

bænk:
marcelo(07)
drogba(10)
kuzmanovic(09)
ramlal(12)
lebohang(07)

earno
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #8: 01 Jun 2011, 14:52 »

lige til jimmyGP, jeg synes nu ikke de har nogen dårlige backs. jeg er har marc wilson på venstre og andy wilkinson på højre. de to gør det fremragende. - har trænet Wilson så han kan spille der, det giver også plads til whelan og whitehead på den centrale midt!
Logged

Chelsea fan siden 11. maj 2003
Fm 07-08-10-11-12-13 allstar hold

cech(08)
kolodin(11)-mertesacker(07)-ömer tropak(08)-abate(13)
medo(09)-Tymoschuk(C)(08)-ambrosini(12)
podolski(12)-kozak(13)-gignac(08)

bænk:
marcelo(07)
drogba(10)
kuzmanovic(09)
ramlal(12)
lebohang(07)

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #9: 01 Jun 2011, 15:45 »

lige til jimmyGP, jeg synes nu ikke de har nogen dårlige backs. jeg er har marc wilson på venstre og andy wilkinson på højre. de to gør det fremragende. - har trænet Wilson så han kan spille der, det giver også plads til whelan og whitehead på den centrale midt!


Jeg mener også i forhold til hvor gode de andre i bagkæden er (Huth, Shawcross, Sørensen/Begovic). Men det er jo smag og behag.. Wilson er okay, men jeg oplever ofte at Wilkinson bliver solgt videre til klubber i The Championship Wink

Btw. er Whitehead og Whelan er en dejlig duo - meget effektivt..  Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

jones-gf
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Stoke City
« Svar #10: 02 Jun 2011, 14:06 »

skal til at starte min tredje sæson, i arbejder klubben Stoke!
dette er mit sjoveste save indtil videre i FM11.
jeg går efter og prøve at holde Stoke stilen, med at købe nogen rigtige arbejds-slider som er fysisk stærke fra UK.
min førte sæson så således ud. liga og transfers: (kan varmt anbefale Alex Chamberlain. har ikke de vilde stats men spiller sygt godt. men jo mere du bruger ham jo bedre bliver han)
Transfers 10/11: http://imageshack.us/photo/my-images/339/stoke10.jpg/
Liga 10/11 http://imageshack.us/photo/my-images/33/stoke101.jpg/
Transfers 11/12: http://imageshack.us/photo/my-images/69/stoke11.jpg/
Liga 11/12: http://imageshack.us/photo/my-images/714/stoke111.jpg/  Thumbs Up

Ved godt det her er off-topic men emil hvor har du dpwnloadet det der skin og de facepacks?
Logged

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #11: 02 Jun 2011, 16:32 »

Jeg er netop startet med denne spændende klub!
Hvad der tiltalte mig var deres stærke defensiv samt at det er en klub med et fasttømret koncept som blot skal videreudvikles.

Der skal helst sikkert ryddes op i truppen og evt. indkøbt et par unge folk.
Min målsætning er en videreførsel af spilkonceptet samt europæisk deltagelse indenfor 2-3 sæsoner.
Logged

earno
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #12: 02 Jun 2011, 18:15 »

Ved godt det her er off-topic men emil hvor har du dpwnloadet det der skin og de facepacks?
hej drop den besked jeg sendte. her :
 http://www.fm-base.co.uk/forum/downloads.php?do=file&id=1040
Skin: http://fmfreaks.dk/index.php?action=download;id=755
den er godt nok fra det gamle spil men virker stadig. bruger den pga der ikke er kommet en til det nye
Logged

Chelsea fan siden 11. maj 2003
Fm 07-08-10-11-12-13 allstar hold

cech(08)
kolodin(11)-mertesacker(07)-ömer tropak(08)-abate(13)
medo(09)-Tymoschuk(C)(08)-ambrosini(12)
podolski(12)-kozak(13)-gignac(08)

bænk:
marcelo(07)
drogba(10)
kuzmanovic(09)
ramlal(12)
lebohang(07)

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010