home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 499 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Lukke af til sidst i kampen
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Lukke af til sidst i kampen  (Læst 1744 gange)
Killigan
Ynglingespiller

Lukke af til sidst i kampen
« : 25 Apr 2011, 20:25 »

Hejsa.

Jeg spiller med At. Madrid og har et problem: Hvordan får jeg lukket kampene til sidst, når jeg er foran med et enkelt mål? Jeg lukker ALTID mindst ét mål ind i hver kamp, og hvis jeg forsøger at spille defensivt, så er det stort set 100 % sikkert, at jeg lukker mål ind!
Generelt synes jeg det er umuligt at spille "kontra" eller "defensiv". Spillerne kommer ALT for langt tilbage på banen, og de andre får alt for mange muligheder for at spille sig frem til chancer.

Har nogen af jer nogle gode idéer til hvilke indstillinger der kan bruges sammen med "kontra" eller "defensiv", så jeg kan lukke kampene?

SkjoldManden
Reserveholdsspiller

Sv: Lukke af til sidst i kampen
« Svar #1: 25 Apr 2011, 20:35 »

Prøv med en 5-4-1.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #2: 25 Apr 2011, 20:43 »

Hejsa.

Jeg spiller med At. Madrid og har et problem: Hvordan får jeg lukket kampene til sidst, når jeg er foran med et enkelt mål? Jeg lukker ALTID mindst ét mål ind i hver kamp, og hvis jeg forsøger at spille defensivt, så er det stort set 100 % sikkert, at jeg lukker mål ind!
Generelt synes jeg det er umuligt at spille "kontra" eller "defensiv". Spillerne kommer ALT for langt tilbage på banen, og de andre får alt for mange muligheder for at spille sig frem til chancer.

Har nogen af jer nogle gode idéer til hvilke indstillinger der kan bruges sammen med "kontra" eller "defensiv", så jeg kan lukke kampene?

Ved at stille dig tilbage på banen, så invitere du jo også modstanderen frem til chancer som de vil forsøge at udnytte. Prøv i stedet at gå mere offensivt til værks, så at det er dig der presser dem, i stedet for at de presser dig. Du skal dog selvfølgelig være opmærksom på kontrachancer, for de vil altid kunne opstå, men ved at spille offensivt vil du jo (forhåbentlig) tvinge dem tilbage på banen, så de er tvunget til at forsvare sig frem for at angribe.

Swizz CataR
Manager

« Svar #3: 25 Apr 2011, 20:47 »

Jeg synes det kommer helt an på kampen. Ofte skifter jeg dog selv til defensiv efter 70 min, og dernæst til Hold væk eller hvad den hedder når der er ca. 5 min tilbage. Det lykkes meget godt. Det vigtige i alle kampe er altid at have kontrollen på midtbanen, hvorfor en indskiftning her i slutfasen ofte også kan være god.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Killigan
Ynglingespiller

« Svar #4: 25 Apr 2011, 20:49 »

Hmmmmmmmm...

Jeg kan godt se, at "angreb er det bedste forsvar", men det virker jo ikke særligt logisk? Hvorfor kan det ikke lade sig gøre, at lave en defensiv taktik, som rent faktisk virker? Det er jo ikke fordi jeg spiller defensivt i 90 minutter, for det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre, men hvorfor kan det ikke virke det sidste kvarter?

I mit hoved er det ikke logisk, at det ikke kan lade sig gøre at spille defensivt med succes! For mig at se "straffer" FM alle defensive tiltag, og det er ikke logisk!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #5: 25 Apr 2011, 20:54 »

Hmmmmmmmm...

Jeg kan godt se, at "angreb er det bedste forsvar", men det virker jo ikke særligt logisk? Hvorfor kan det ikke lade sig gøre, at lave en defensiv taktik, som rent faktisk virker? Det er jo ikke fordi jeg spiller defensivt i 90 minutter, for det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre, men hvorfor kan det ikke virke det sidste kvarter?

I mit hoved er det ikke logisk, at det ikke kan lade sig gøre at spille defensivt med succes! For mig at se "straffer" FM alle defensive tiltag, og det er ikke logisk!

Det er også muligt at spille defensivt, men hvorfor begynde at stille sig tilbage og lade modstanderne komme til fadet...? Så snart du begynder at stille dig defensivt, så lægger du ikke længere pres på deres bagkæde, hvorfor de kan begynde at komme frem med deres backs, og lægge et tungt pres på dig, hvilket slet ikke burde være nødvendigt..

Jeg tror at FM straffer dig og din defensive tilgang, fordi det ikke er nødvendigt, og fordi modstanderen i slutfasen vil gøre alt for at presse dig, og du giver dem lov til det. Din defensive tilgang gør det ganske simpelt endnu nemmere for dem.

Killigan
Ynglingespiller

« Svar #6: 25 Apr 2011, 21:06 »

Nå...

Så må jeg vel leve med, at man ikke kan "fedte" sig til noget i spillet... Det er jeg godt nok ikke helt tilfreds med - har haft ALT for mange kampe, hvor jeg har været foran med en enkelt, som jeg har sat over styr til sidst - uanset om jeg begynder at spille defensivt eller ej...

Guldbrand
Blogmester

« Svar #7: 25 Apr 2011, 21:14 »

Det kommer jo også meget an på kampen og dens forløb. Jeg er ret sikker på at hvis FCK begyndte at stille sig defensivt mod f.eks. Silkeborg, så er chancen for at de indkassere et mål langt større end hvis de lagde et pres på dem. Omvendt så ville det for Silkeborg måske være nødvendigt at stille sig defensivt hvis det var dem der skulle forsvare et resultat mod FCK, da de ellers vil blive løbet over af FCK..

Killigan
Ynglingespiller

« Svar #8: 25 Apr 2011, 21:15 »

Tja - det giver vel mening...

Så må jeg bare håbe, at jeg kan score nok eller være tilpas offensiv til at vinde de der skrøbelige kampe... Eller blive fyret ;-)

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #9: 25 Apr 2011, 23:30 »

Guldbrand har fat i noget, man skal ikke overlade alt spillet til modstanderne bare fordi man er foran, men omvendt skal man heller ikke presse på og spille med høj linje selvom man bliver presset i bund af et overlegent hold eller spiller mod et stærkt kontrahold. Min erfaring er faktisk at man kan gøre relativt lidt for at forhindre mål i at gå ind i selve kampene. Til gengæld kan du opbygge et hold af spillere med høj determination/målrettethed, da disse både er bedre til at presse på og få det sidste afgørende mål samt forsvare til det sidste hvis man fører og bliver presset. Tilsvarende vil jeg mene at koncentration også kommer til sin ret sidst i kampen, omend det mere er en fornemmelse end egentlig vide.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010